Ga naar inhoud

Punto inruilen voor Picanto?


Greg

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin heeft een Punto van 2003, 1.2 benzine, 90.000km zoiets. Nu heeft dat spel de laatste maanden problemen met lampjes op het dashboard:sick:

Typ voor de grap maar eens dashboardlampje servo in ofzo bij Google, bij de suggesties zal wel fiat punto verschijnen;)

Die rommel moet dus buiten. Servolampje brandt af en toe, vooral als je een volledige stuurbeweging hebt gedaan bij parkeren bvb. Dan valt dus ook de servo half of volledig uit. Vrij irritant. Ook heeft hij last van een motorlampje dat te pas en te onpas verschijnt. Meestal na een keer stotterend starten. Nu vertoont hij ook vermogenverlies zelfs af en toe. En je hebt al zo weinig paardjes onder de kap:D

Die servo valt naar het schijnt voor 20€ ofzo te fixen, naar wat ik al heb gevonden op internet, zouden 2 relais zijn die vervangen moeten worden. De meeste garages willen je een volledig nieuw stuurhuis van 6-700€ aansmeren:roll:

Motorlampje, geen enkel idee wat dat zou kunnen zijn. Daarvoor zijn de bobijnen o.a. al vervangen geweest, nieuwe bougies, nieuwe luchtfilter, nieuwe bougiekabels. Bij uitlezen geeft hij een fout bij de ontsteking aan?? Wat zou dat dan nog meer kunnen zijn :unknown:?

Nu kan ze een Kia Picanto kopen bij een garage waar we iemand kennen. Ze vragen daar 5500€ voor, een jaar oud, benzine, en 6000km maar. Heb al gemobiled, kapaza, 2dehands,.. Ze vragen normaal toch zeker 6000€-6500€ voor zo'n Picanto.

Maar ze willen maar 600€ geven voor dat Punto geval. En die gaan toch nog 2000€-2500€. In orde wss, voor zover dat lukt bij die ketels.

Ze kan dus voor 4900€ die Picanto kopen met inruil Punto. En eventueel is er nog 4700€ te regelen.

Wat zouden jullie doen?

P.S: Zijn die Kia's trouwens wat te betrouwen want als dat al even erg gesteld is:lolz:...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ze vragen maar 5500€ maar geven maar 600€ voor de Fiat. Een andere zou misschien 6500€ maar geeft 1500€ terug... . Komt op hetzelfde neer hè. Maar 600€ voor een Punto van 2003 is wel weinig natuurlijk hè, ook al is ie niet in orde.

Maar soms ben je een auto zo kotsbeu dat je blij bent met wat je krijgt. Als je die echt buiten wilt is achterlaten bij de garage het makkelijks hè. Geen gezeik aan uw deur en geen gezeik achteraf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop de punto particulier en pak die picanto aan 5500?

Heb zo'n picanto nooit echt een toppertje gevonden precies maar heb er voor de rest geen ervaring mee, kan je er dus niet echt mee helpen vrees ik ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het voorjaar eventjes met de Kia Picanto van mijn moeder gereden omdat ik de verkoop van het wagentje moest regelen. Was een 1000 tje naft. Ik vond dat best goed rijden, zonder veel overschotten natuurlijk, maar goed genoeg voor van dorp tot dorp te hobbelen en zo. Hij heeft uiteindelijk maar een paar dagen op kapaza gestaan en was al verkocht voor 5000 euro.

Het is maar te zien wat je ervan verwacht of waar hij voor moet dienen, maar ik vond het zeker geen slecht wagentje (en mijn moeder ook niet, deed ze met een zeker spijt in het hart weg, maar het kwam door omstandigheden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de week een 2002 Punto ingeruild voor 250 euro. Het is gewoon gigantische rotzooi, zo'n karren.

Had 150.000km. Remmen rondom op, stoelframe afgebroken (WTF?), 2 brandende lampjes op dashboard, gigantische olielekkage (carter gescheurd) en uitlaat naar de zak.

Handelaren zijn niet achterlijk, dus ze weten dat zo'n Punto miserie meebrengt en willen ze dat nog verkopen moeten ze een jaar garantie geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal je niet beter een nieuwe Twingo ofzo, krijg je nog €1000 overname denk ik. Ik weet niet wat een Twingo dan nog netto kost, maar dat zal niet ver van de €6500 zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de week een 2002 Punto ingeruild voor 250 euro. Het is gewoon gigantische rotzooi, zo'n karren.

Had 150.000km. Remmen rondom op, stoelframe afgebroken (WTF?), 2 brandende lampjes op dashboard, gigantische olielekkage (carter gescheurd) en uitlaat naar de zak.

Handelaren zijn niet achterlijk, dus ze weten dat zo'n Punto miserie meebrengt en willen ze dat nog verkopen moeten ze een jaar garantie geven...

Damn... Die van ons was echt een goed karretje. Totdat mijn broer hem in de prak heeft gereden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal je niet beter een nieuwe Twingo ofzo, krijg je nog €1000 overname denk ik. Ik weet niet wat een Twingo dan nog netto kost, maar dat zal niet ver van de €6500 zitten.

Ik heb ook niet zoveel vertrouwen in Renault;) En qua waardeverlies zit dat ook al niet al te goed daar. De meest safe keuze zal Japans/Koreaans zijn.. En niet nieuw, want een omnium op haar leeftijd is niet te betalen..

Vanavond gaan we kijken naar een Colt van 12/2006, 1.1.. Daar lees ik alleen maar goeie dingen over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid