Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 7 uren geleden, GTX zei: De leasing krijgt* natuurlijk een korting, dat maakt het voor hen ook wel interessanter. *: fietsenboer moet die geven Klopt, dat is 8% in deze, 360 euro. Die moet je ook nog rekenen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 13 hours ago, Tjeu said: 2de besluit: fietsen is focking veel te duur man... Echt belachelijk. You ain't seen nothing yet. Begin eens met deftige fietskledij in rekening te brengen Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 10 hours ago, dragonfly said: Dit dus, loopt wel op en was de reden dat ik het niet gedaan heb. Voor je eigen zaak ben je beter af alles zelf te doen. Net zoals bij auto's he. Operationele lease is ook onnozel als je alleen bent. 1 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Ben benieuwd als ik al die bedragen zie. Sally zou via het onderwijs vanaf jan 25 ook kunnen genieten van zo'n leaseformule via je eindejaarspremie. Ze is dus aan het overwegen om zo, ook eentje aan te schaffen. Ik vermoed wel eerder een gewone ipv speedelec, tenzij de voorwaarden zo voordelig zouden zijn. Volgens haar zou ze dan meer met de fiets naar school fietsen, al zeg ik steeds eerst zien en dan geloven. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Je kan als werkgever toch ook gewoon een fiets aankopen met financiering voor een personeelslid ipv al die leasing shit? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 1 minuut geleden, toere zei: Je kan als werkgever toch ook gewoon een fiets aankopen met financiering voor een personeelslid ipv al die leasing shit? En dan laten terugbetalen via dertiende maand? Nu, als groter bedrijf besteed je die shit wel liever uit. Op die wijze betaalt de werknemer voor al het gedoe errond, anders mag je als werkgever zelf iemand in dienst nemen voor al dat geloop. Dan wordt het voor jou als werkgever al snel duur. Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 3 minuten geleden, toere zei: Je kan als werkgever toch ook gewoon een fiets aankopen met financiering voor een personeelslid ipv al die leasing shit? 't zal wel goedkoper zijn hé. Waarom zouden de werkgevers anders niet gewoon auto's kopen ipv al die leasing shit. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 7 minuten geleden, Tjeu zei: En dan laten terugbetalen via dertiende maand? Nu, als groter bedrijf besteed je die shit wel liever uit. Op die wijze betaalt de werknemer voor al het gedoe errond, anders mag je als werkgever zelf iemand in dienst nemen voor al dat geloop. Dan wordt het voor jou als werkgever al snel duur. Gewoon regelen via VAA? Als groot bedrijf is dat natuurlijk niet te doen snap ik, maar als het enkel voor 1 fiets is? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 18 minutes ago, tuscani said: 't zal wel goedkoper zijn hé. Waarom zouden de werkgevers anders niet gewoon auto's kopen ipv al die leasing shit. Is niet goedkoper. Is gewoon minder gedoe. 1 factuur per maand, 1 aanspreekpunt. Klaar. Je betaalt voor die service. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 11 minutes ago, toere said: Gewoon regelen via VAA? Als groot bedrijf is dat natuurlijk niet te doen snap ik, maar als het enkel voor 1 fiets is? Er is geen VAA op een fiets. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Er is geen VAA op een fiets. Aaa voila nog beter dan voor de werknemer Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 1 uur geleden, tuscani zei: 't zal wel goedkoper zijn hé. Waarom zouden de werkgevers anders niet gewoon auto's kopen ipv al die leasing shit. - vaste kosten ipv onvoorspelbaarheid - outsourcen van administratieve en operationele miserie (boetes, ongevallen, herstellingen, onderhoud,...) Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Bij ons kunnen we onze eindejaarspremie en 11 dagen verlof gebruiken voor de lease van een fiets. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 (aangepast) Is hier iemand die weet of de leasemaatschappij verplicht de afschrijftabel voor moet kunnen leggen? Zodat je ten allentijde weet welke potentiële kosten je te wachten staat wanneer de leasing stopgezet wordt? Ik vroeg deze op, maar ze beweren dat niet te hebben. Pas wanneer je een aanvraag tot opzegging indient, delen ze mee wat de kosten zijn. Dat vind ik niet echt comfortabel. Dat zou toch transparanter moeten? Anders kunnen ze op dat moment vragen wat ze willen. Mss @ex-Mooseman? Jij bent voor geldzaken doorgaans wel bij de slimmeren. Of @Alexis? Jij bent doorgaans wel iemand die alles tot in de details uitzoekt om verrassingen te vermijden. 16 oktober 2024 aangepast door Tjeu Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 16 oktober 2024 Geplaatst: 16 oktober 2024 Met een fietsleasing heb ik weinig ervaring, die zijn er pas later gekomen, en toen zat ik al aan de verzekeringskant van de bankverzekeraar. Maar bij een leasing zijn er gewoonlijk geen afschrijvingstabellen. Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 17 uren geleden, Tjeu zei: Is hier iemand die weet of de leasemaatschappij verplicht de afschrijftabel voor moet kunnen leggen? Zodat je ten allentijde weet welke potentiële kosten je te wachten staat wanneer de leasing stopgezet wordt? Ik vroeg deze op, maar ze beweren dat niet te hebben. Pas wanneer je een aanvraag tot opzegging indient, delen ze mee wat de kosten zijn. Dat vind ik niet echt comfortabel. Dat zou toch transparanter moeten? Anders kunnen ze op dat moment vragen wat ze willen. Mss @ex-Mooseman? Jij bent voor geldzaken doorgaans wel bij de slimmeren. Of @Alexis? Jij bent doorgaans wel iemand die alles tot in de details uitzoekt om verrassingen te vermijden. Ik heb voor aanvang lease vrijwel exact dezelfde vraag gesteld, en zelfde antwoord gekregen. Ze konden me niet zeggen wat het ging kosten als ik na 1, 2 jaar de lease zou stopzetten. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 9 minuten geleden, Alexis zei: Ik heb voor aanvang lease vrijwel exact dezelfde vraag gesteld, en zelfde antwoord gekregen. Ze konden me niet zeggen wat het ging kosten als ik na 1, 2 jaar de lease zou stopzetten. Beetje door blijven vragen en uiteindelijk wel antwoord gekregen: 1. Inlevering fiets: 4x maandfee + (administratiekost 100€ voor speedbike, 50€ voor alle andere type fietsen) 2. Overname fiets: De restwaarde is afhankelijk van het aantal maanden dat het contract reeds loopt: [(Aankoopprijs fiets * 80% * nog te factureren maanden / looptijd contract) + aankoopprijs fiets * 20% ] + [(aankoopprijs accessoires * nog te factureren maanden) / looptijd contract] + (administratiekost 100€ voor speedbike, 50€ voor alle andere type fietsen) 3. De nieuwe werkgever neemt de leasing over: Vóór datum van uitdiensttreding dienen wij een schriftelijk akkoord van de nieuwe werkgever te ontvangen voor overdracht van het contract 2 Quote
d_s 3.477 Geplaatst: 21 oktober 2024 Geplaatst: 21 oktober 2024 Op 17/10/2024 om 15:10, Tjeu zei: Beetje door blijven vragen en uiteindelijk wel antwoord gekregen: 1. Inlevering fiets: 4x maandfee + (administratiekost 100€ voor speedbike, 50€ voor alle andere type fietsen) 2. Overname fiets: De restwaarde is afhankelijk van het aantal maanden dat het contract reeds loopt: [(Aankoopprijs fiets * 80% * nog te factureren maanden / looptijd contract) + aankoopprijs fiets * 20% ] + [(aankoopprijs accessoires * nog te factureren maanden) / looptijd contract] + (administratiekost 100€ voor speedbike, 50€ voor alle andere type fietsen) 3. De nieuwe werkgever neemt de leasing over: Vóór datum van uitdiensttreding dienen wij een schriftelijk akkoord van de nieuwe werkgever te ontvangen voor overdracht van het contract Waarom is de administratiekost bij een speedbike hoger? Omwille van ingeschreven? Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Sally zou misschien een elektrische fietsen kunnen leasen met haar eindejaarspremie. ik ben daar een leek in, wat zijn de voordelen van riem of ketting? en wat zou bij een ketting jullie voorkeur geven qua afwerking. ik zie bv de cube kathmandu slt 800 (sram), de slx 800 (shimano), de slx 800 comfort (shimano met riem) en als "goedkopere" de kathmandu one 800 (geen fox voorvork en iets goedkopere shimano versnellingen en iets trager laden zie ik) Geen 100'en km's dagelijks, gewoon 6km enkele rit, en sowieso bij droog weer. Waarom de kathmandu 800? gewoon omdat onze fiestenwinkel cube verkoopt, en de kathmandu omdat die qua looks/afwerking nog meevalt. (ingewerkte batterij en dergelijke) edit, de slt komt op 5500€ zie ik, en zal wel afvallen. De one 3400€, de slx 4600€ en de slx comfort 5000€. Het zal dus vooral gaan over het verschil tussen de slx met ketting of riem? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 Een riem daar heb je geen onderhoud aan. Als je door weer en wind rijdt moet je een ketting veel proper maken en smeren. 1 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Een riem daar heb je geen onderhoud aan. Als je door weer en wind rijdt moet je een ketting veel proper maken en smeren. Dus voor gewoon gebruik (lees geen winter en regenweer) is een ketting even goed. Ik weet wel dat een ketting nog steeds het meest gebruikte is, maar bij elektrische fietsen heb ik dus geen vergelijk. Heb ze ondertussen ook wat zitten bestuderen en de One is echt wel basis. Minimum zou denk ik een EXC zijn, met Fox demper en Deore. dan zit je op 4000€, terwijl een SLX hetzelfde is maar met 4A lader ipv 2A en met Xt afwerking van Shimano en een GPS zie ik ( tracking, bij diefstal vermoed ik?) aan 4600€ De comfort doet er dus nog 400€ bij. Voor hetgeen ik begreep van Sally, was dat de fietsenverkoper vertelde dat ze bij een ketting een duurder onderhoudscontract moet nemen. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 1 uur terug, tuscani zei: Sally zou misschien een elektrische fietsen kunnen leasen met haar eindejaarspremie. ik ben daar een leek in, wat zijn de voordelen van riem of ketting? en wat zou bij een ketting jullie voorkeur geven qua afwerking. ik zie bv de cube kathmandu slt 800 (sram), de slx 800 (shimano), de slx 800 comfort (shimano met riem) en als "goedkopere" de kathmandu one 800 (geen fox voorvork en iets goedkopere shimano versnellingen en iets trager laden zie ik) Geen 100'en km's dagelijks, gewoon 6km enkele rit, en sowieso bij droog weer. Waarom de kathmandu 800? gewoon omdat onze fiestenwinkel cube verkoopt, en de kathmandu omdat die qua looks/afwerking nog meevalt. (ingewerkte batterij en dergelijke) edit, de slt komt op 5500€ zie ik, en zal wel afvallen. De one 3400€, de slx 4600€ en de slx comfort 5000€. Het zal dus vooral gaan over het verschil tussen de slx met ketting of riem? En dat moet elektrisch zijn voor zo'n afstand? Verder nauwelijks onderhoud aan een riem. En geen vuil of vet aan haar kuiten of broek. Al moet ik wel toegeven, we hebben hier een stadsfiets staan met een riem, dat trapt niet hetzelfde als een ketting op één of andere manier. Op dat vlak fietst een ketting aangenamer. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 3 minutes ago, walter said: Verder nauwelijks onderhoud aan een riem. En geen vuil of vet aan haar kuiten of broek. Al moet ik wel toegeven, we hebben hier een stadsfiets staan met een riem, dat trapt niet hetzelfde als een ketting op één of andere manier. Op dat vlak fietst een ketting aangenamer. Wat maakt dat trapgevoel uit bij een ebike. Dat is sowieso om zeep door de motor. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Wat maakt dat trapgevoel uit bij een ebike. Dat is sowieso om zeep door de motor. Ook waar, das gewoon wat in het ijle rondtrappen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 december 2024 Geplaatst: 10 december 2024 2 uren geleden, tuscani zei: Sally zou misschien een elektrische fietsen kunnen leasen met haar eindejaarspremie. ik ben daar een leek in, wat zijn de voordelen van riem of ketting? en wat zou bij een ketting jullie voorkeur geven qua afwerking. ik zie bv de cube kathmandu slt 800 (sram), de slx 800 (shimano), de slx 800 comfort (shimano met riem) en als "goedkopere" de kathmandu one 800 (geen fox voorvork en iets goedkopere shimano versnellingen en iets trager laden zie ik) Geen 100'en km's dagelijks, gewoon 6km enkele rit, en sowieso bij droog weer. Waarom de kathmandu 800? gewoon omdat onze fiestenwinkel cube verkoopt, en de kathmandu omdat die qua looks/afwerking nog meevalt. (ingewerkte batterij en dergelijke) edit, de slt komt op 5500€ zie ik, en zal wel afvallen. De one 3400€, de slx 4600€ en de slx comfort 5000€. Het zal dus vooral gaan over het verschil tussen de slx met ketting of riem? Als je niet in de regen rijdt kan je ketting onderhouden met wax, dan heb je dat typische vuil niet. Riem heeft wel de voorkeur, vervolgens ketting in kast + naafversnelling en als laatste klassieke ketting en externe versnellingen. Vooral omdat dat laatste het gevoeligste is. Raakt snelst ontregeld, kan beschadigd raken wanneer die valt of in de koffer gestoken wordt,... En je hebt er toch best wat extra onderhoud/reinigingswerk aan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.