Jump to content

Het grote elektrische fietsen-topic


3000
 Share

Recommended Posts

In het topic van @Goesting z'n Stromer merkte ik dat er precies wel plaats is voor een algemeen topic over ebikes.  Kwestie van zijn topic niet vol te zetten met algemene klap over fietsen. 

Momenteel twijfel ik over de Vanmoof S3. Voor €1998 heeft die echt veel voor z'n geld, en die limiter valt eenvoudig op 32kmh te zetten... 😬 Of zijn er andere fietsen voor max 2500 euro die ik moet overwegen?

Link to comment
Share on other sites

ik heb die Vanmoof getest en dat is een geinig dingetje, bij ons in de straat (Leuven centrum) staat er eentje 'los' voor die man zijn huis, echt NOOIT op slot

dus dat anti-diefstal vertrouwt die man echt wel, ik overweeg hem maar we hebben momenteel geen plaats in de garage voor NOG een fiets

 

er is een pop-up-store in A'pen, als je van het stadhuis naar 't zuid langs die winkelstraat wandelt

Link to comment
Share on other sites

Misschien even schetsen: 18 km enkele rit woonwerk, doe het al een jaar of 2 als ik zin heb en het weer deftig genoeg is :) met koersfiets of gravelbike. Die gravelbike (Specialized Awol met spatborden en verlichting) is nu verkocht, en ik ben aan het uitkijken voor een vervanger. Het zou weer een gravelding kunnen worden (Cube Nuroad FE?) maar elektrisch rijden lijkt me ook wel een idee, denk dat ik dan nog meer de daily commute met de fiets ga doen.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, flupke73 said:

ik heb die Vanmoof getest en dat is een geinig dingetje, bij ons in de straat (Leuven centrum) staat er eentje 'los' voor die man zijn huis, echt NOOIT op slot

dus dat anti-diefstal vertrouwt die man echt wel, ik overweeg hem maar we hebben momenteel geen plaats in de garage voor NOG een fiets

Die hebben toch een ingebouwd slot dat enkel ontgrendelt als je met uw smartphone in de buurt bent?

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, 3000 zei:

denk dat ik dan nog meer de daily commute met de fiets ga doen.

echt een no-brainer, als ik zie hoeveel er MEER gefietst wordt op die 3jaar dat ik in Leuven woon

ik gebruik nu onze oudste E-mtb om snelle boodschappen in 't stad te doen, alleen als ik de fiets langere rijd moet laten staan pak ik nog de 'ouwe, gewone' fiets

Link to comment
Share on other sites

ik fiets ook veel meer wel maar zoals vandaag met de auto omdat ik gistere hoorde dat het ging regenen.

Link to comment
Share on other sites

Als je verzekerd bent tegen diefstal, vooral de kleine lettertjes lezen. Bij mij staat er duidelijk in dat, als de fiets buiten staat, die altijd met een deftig slot* aan een vast punt (paaltje, muur) verankerd moet worden.

* Voor een deftig slot geven ze in de polis zelfs een lijst mee met 3-4 sloten die zij goedkeuren. Eentje daarvan is de ABUS BORDO GRANIT XPlus 6500.

Ik ben er net ook achtergekomen dat een gemeenschappelijke ruimte in een appartementsblok (denk aan een ondergrondse garage) ook onder de definitie "buiten geparkeerd" valt.

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, 3000 zei:

Misschien even schetsen: 18 km enkele rit woonwerk, doe het al een jaar of 2 als ik zin heb en het weer deftig genoeg is :) met koersfiets of gravelbike. Die gravelbike (Specialized Awol met spatborden en verlichting) is nu verkocht, en ik ben aan het uitkijken voor een vervanger. Het zou weer een gravelding kunnen worden (Cube Nuroad FE?) maar elektrisch rijden lijkt me ook wel een idee, denk dat ik dan nog meer de daily commute met de fiets ga doen.

Net een gravelbike met spatborden en verlichting gekocht. Was gaan kijken naar die Cube Nuroad Fe, maar uiteindelijk toch voor een Bergamont Grandurance RD7 gegaan. Iets duurder, maar wat beter afgewerkt. Metalen spatborden, bagagedrager lijkt met stabieler en de koplamp is beter geplaatst. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vanmoof S3 kunnen testen vandaag, via vriend van een vriend. Dat zal hem wel worden denken. Enkel wat ambetant dat het 2 maand wachttijd is...

Link to comment
Share on other sites

Even mijn steun betuigen aan dit topic. Als legio topics over moto's en onderwerpen die zelfs geen link hebben met persoonlijke vervoersmiddelen, mogen ... dan mag een topic over elektrische fietsen verdorie zéker!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Op 24/7/2020 om 15:31, Goesting zei:

Als je verzekerd bent tegen diefstal, vooral de kleine lettertjes lezen. Bij mij staat er duidelijk in dat, als de fiets buiten staat, die altijd met een deftig slot* aan een vast punt (paaltje, muur) verankerd moet worden.

* Voor een deftig slot geven ze in de polis zelfs een lijst mee met 3-4 sloten die zij goedkeuren. Eentje daarvan is de ABUS BORDO GRANIT XPlus 6500.

Ik ben er net ook achtergekomen dat een gemeenschappelijke ruimte in een appartementsblok (denk aan een ondergrondse garage) ook onder de definitie "buiten geparkeerd" valt.

Plus de verzekering zou zelfs je sleuteltje van je slot bekijken of het wel gebruikt is. Cowboyverhaal of niet, je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

Link to comment
Share on other sites

Op 24/7/2020 om 15:31, Goesting zei:

Als je verzekerd bent tegen diefstal, vooral de kleine lettertjes lezen. Bij mij staat er duidelijk in dat, als de fiets buiten staat, die altijd met een deftig slot* aan een vast punt (paaltje, muur) verankerd moet worden.

* Voor een deftig slot geven ze in de polis zelfs een lijst mee met 3-4 sloten die zij goedkeuren. Eentje daarvan is de ABUS BORDO GRANIT XPlus 6500.

Ik ben er net ook achtergekomen dat een gemeenschappelijke ruimte in een appartementsblok (denk aan een ondergrondse garage) ook onder de definitie "buiten geparkeerd" valt.

Bij een niet inpandige garage zal die ook op slot moeten staan.

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Niko80 zei:

image.png.0d8e7830dce095ea269795a738c49d1e.png

Dat is de vorige generatie ST1, die gebouwd werd van 2011 tot, euh, ik weet het niet. De nieuwe generatie is er sinds half 2019. Beide delen de naam, maar daar stopt het.

Tot overmaat van ramp hebben ze ook nog geen systeem uitgevonden met interne codenamen per generatie, zoals bij pakweg BMW. Dan zou je meteen weten over welke generatie 1-reeks het gaat (E87 <> F20 <> F40).

Het bouwjaar staat ook niet in die advertentie, waardoor het mogelijk is dat zo'n ding in die tijd nog in een (il)legale grijze zone vertoefde. In België is per pas deftige wetgeving gekomen in 2016.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Goesting said:

Dat is de vorige generatie ST1, die gebouwd werd van 2011 tot, euh, ik weet het niet. De nieuwe generatie is er sinds half 2019. Beide delen de naam, maar daar stopt het.

Tot overmaat van ramp hebben ze ook nog geen systeem uitgevonden met interne codenamen per generatie, zoals bij pakweg BMW. Dan zou je meteen weten over welke generatie 1-reeks het gaat (E87 <> F20 <> F40).

Het bouwjaar staat ook niet in die advertentie, waardoor het mogelijk is dat zo'n ding in die tijd nog in een (il)legale grijze zone vertoefde. In België is per pas deftige wetgeving gekomen in 2016.

Ken er geen hol van, ik kreeg via iemand toegestuurd. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vraagje voor de Gentenaars. Waar kan ik zo'n fiets bewaakt achterlaten in de stad (centrum of aan 't station) ? Ik heb geen zin om die zomaar in 't openbaar ergens vast te ketenen.

Aan de Vooruit zou er een gratis en bewaakte fietsenparking zijn. Aan St-Pieters zou er een betalende fietsenparking zijn, maar de prijzen zijn online niet te vinden, laat staan of je daar occasioneel mag parkeren, of enkel via abonnement.

Ik heb het even moeten opzoeken, en gelukkig mag je met een Speed Pedelec toch door alle knips én in het autovrije gebied rijden. Want ja, met die nummerplaat trek je dat beter even na voor de ANPR-camera je te pakken heeft. :fp:

Link to comment
Share on other sites

Goh ja. Het is maar wat je goed nieuws noemt natuurlijk. Een interne 5 speed ... Eens benieuwd welke forenzer daar zijn pap mee zal kunnen koelen 😄

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, GTX zei:

Voor de liefhebbers van riemaandrijving, de ST2 werd geüpdate en krijgt een riem :)

Kan op zondag 6 september getest worden, samen met de andere Stromer modellen in Genk:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op 17/8/2020 om 23:45, Goesting zei:

Vraagje voor de Gentenaars. Waar kan ik zo'n fiets bewaakt achterlaten in de stad (centrum of aan 't station) ? Ik heb geen zin om die zomaar in 't openbaar ergens vast te ketenen.

Aan de Vooruit zou er een gratis en bewaakte fietsenparking zijn. Aan St-Pieters zou er een betalende fietsenparking zijn, maar de prijzen zijn online niet te vinden, laat staan of je daar occasioneel mag parkeren, of enkel via abonnement.

Ik heb het even moeten opzoeken, en gelukkig mag je met een Speed Pedelec toch door alle knips én in het autovrije gebied rijden. Want ja, met die nummerplaat trek je dat beter even na voor de ANPR-camera je te pakken heeft. :fp:

De enige die echt goed afgesloten is en met camerabewaking is aan het station Gent-St-Pieters, wel betalend, denk dat de NMBS uitbater is. Die aan de Vooruit is enkel met camarabewaking en publiek toegankelijk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions