Ga naar inhoud

Auto verkopen, optisch in orde zetten of niet?


Jupke

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben van plan de Mazda in de verkoop te gooien omdat er simpelweg te weinig mee gereden wordt.

Nu heb ik last van een beetje roest op de achterste gardebou aan de linkerkant.

Als ik dit professioneel laat maken ben ik waarschijnlijk meer kwijt dan wat de auto waard is.

Maar aan de andere kant gaat de waarde van de auto ook weer de hoogte in als ik het wel laat maken ...

Even schetsen, ik heb hem voor 1650 euro gekocht met lichte roestsporen, deze zijn ondertussen een beetje groter geworden waardoor ze wel feller beginnen opvallen.

Voor de rest is de auto technisch wel tip-top in orde, motor is piekfijn in orde en heb er zelf ook nog de distributieriem aan laten vervangen.

Ik denk dat als de roest weggewerkt zou zijn ik wel 2000 of iets meer kan vragen terwijl het nu bij een 1500 zal blijven steken, misschien nog minder.

Denken jullie dat je dit ergens kan laten doen voor minder dan dat bedrag (500euro) zodat ik voor de maximale verkoopsprijs kan gaan of lijkt het dat alles wat ik er investeer waarschijnlijk toch uiteindelijk niet meer gaat opbrengen?

Ik zal vanavond eens een foto trekken van de schade.

De laatste 3 jaar is hij telkens blanco gekeurd (behalve de remmen vorig jaar maar die zijn vervangen) dus hij gaat wel gewoon verkocht worden met keuring en carpas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het zo laten.

de vraag ernaar zal steeds minder zijn, dus zou ik zo weinig mogelijk kosten doen, om het verlies te beperken.

voor hetzelfde geld vraag je nadat hij gemaakt is er 2000€ van, maar moet je hem na 6maand verkopen voor 1500€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat ik zelf met schuurpapier, plamuur en grondverf aan de slag ga, zou ik dan een carrossier vinden die enkel wil spuiten in een gelijkaardige kleur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat ik zelf met schuurpapier, plamuur en grondverf aan de slag ga, zou ik dan een carrossier vinden die enkel wil spuiten in een gelijkaardige kleur?

Moeilijk, maar het is te vinden.

Alleen gaan er weinig dat weten doen, want als de plamuur slecht is is het resultaat kut, en de meesten willen hun naam daar niet aanhangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's al een fameuze ''schade''. Ik zou hem denk ik zo verkopen. Gewoon beetje bijschilderen met het handje dat het minder in het oog springt.

Mja echt veel camoufleren zal er niet meer bij zijn he?

Zal hem morgen eens wassen en wat foto's nemen.

Moet terug gekeurd worden voor 6-10, hopelijk wat interesse ervoor dan kan ik hem ineens laten keuren voor verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid