Ga naar inhoud

Openroads - Ardennen Light - 27/09/2020

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb op mijn iPhone gereden met BikeGPX. Geeft geen pijltjes aan waar je heen moet en is soms wat traag (want voor fietsers), maar dat werkte eigenlijk best goed. 2 a 300m voor je moest afslaan kwam het op het scherm. Hing mooi in het zicht onder mijn ingebouwde navi waar de kaart op stond.

Vermoed dat die 2 a 300m hoger zou zijn is als ik mijn telefoon rechtop zou kunnen houden, maar daarvoor vond ik geen goede plek.

Geplaatst:
12 uren geleden, Monterey Jack zei:

Ik heb op mijn iPhone gereden met BikeGPX. Geeft geen pijltjes aan waar je heen moet en is soms wat traag (want voor fietsers), maar dat werkte eigenlijk best goed. 2 a 300m voor je moest afslaan kwam het op het scherm. Hing mooi in het zicht onder mijn ingebouwde navi waar de kaart op stond.

Vermoed dat die 2 a 300m hoger zou zijn is als ik mijn telefoon rechtop zou kunnen houden, maar daarvoor vond ik geen goede plek.

die bikegpx heb ik ook een keer gebruikt maar OsmAnd is veel beter, is enkel wat instelwerk de eerste keer maar nu gaat het vanzelf, ik download de gpx, laad hem in en klaar. Enige nadeel maar is nu al een gewoonte eigenlijk, is dat het topview 2d navigatie is, 3d maakt het natuurlijk veel duidelijker. En het feit dat de stem zegt: links afbuigen, rechts afbuigen is stom, want je negeert dit bij bochten maar soms zegt hij bij scherpere bochten rechts afslaan (ipv afbuigen) terwijl er helemaal geen straat aan de rechterkant is of andersom, bij bv een Y kruispunt zegt hij dan afbuigen ipv afslaan.

Geplaatst:
Op 28/9/2020 om 21:26, Monterey Jack zei:

Die Bikegpx ook al eens getest. Maar idd veel te traag. Plus dat ding heeft een fietsvoorkeur (logisch) en ging bij mij zomaar zijroutes nemen soms.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Ik plaats het hier maar even.

na volgende week is het alweer maart en dan begint het weer te kriebelen om onze voertuigen buiten te halen, meer corona proof dan veilig in een auto een ritje maken wordt het niet. Is er hier al zicht wanneer er terug rondritten komen, uiteraard/vermoedelijk in de light formule. @PJH

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Ik plaats het hier maar even.

na volgende week is het alweer maart en dan begint het weer te kriebelen om onze voertuigen buiten te halen, meer corona proof dan veilig in een auto een ritje maken wordt het niet. Is er hier al zicht wanneer er terug rondritten komen, uiteraard/vermoedelijk in de light formule. @PJH

Zelf ook enorm veel goesting om er weer aan te beginnen want al dat thuis zitten is het toch niet...

Helaas krijg ik nergens nog toestemming. Vanaf de gemeentes "100 man" en "event" zien staan, is hett default njet. Ik snap hun kant, maar voor een light rally is't idd een beetje onnozel. Helaas kan ik momenteel niks plannen, ik kan zelfs niks voorbereiden gezien ik nooit zekerheid ga krijgen dat ik een parking of iets dergelijks ga mogen gebruiken in de toekomst.

Wat andere events betreft: momenteel het mooie ronde getal van 0 bestellingen binnen. 2021 wordt dus ook een rampjaar, net zoals 2020 :(

• Verdrietig 4
Geplaatst:

Kloteboel...

Nu ja, voordeel is dat je gezien bijberoep er niet moet van leven. En zoals het er nu naar uitziet je geen kosten hebt...

Wat eigenlijk beter is dan vorig jaar gezien je daar het werk en de kosten had gemaakt en ze dan laatste moment gecancelled werden.

Gisteren maat gezien die in bestuur zit van Dreambeats (mini tommorrowland) en zij bereiden ook niets voor. Moest het deze zomer mogelijk zijn iets te doen met 500 man of zelfs meer (ijdele hoop denk ik) dan zegt dat ze last minute wel snel een veld vinden, een tent, een bar en wat dj's en doen ze het in het klein een retro...

Geplaatst:

ja idd, voor zulke festivals begrijp ik dat. 

Maar gewoon samen komen op een parking voor een gespreide start, wat rondrijden in eigen bubbel en daarna naar huis is nog iets anders. In de zomer zal het al wel beter zijn voor bv de ardennenrit met die bbq 

Is wel spijtig om horen en ook gek want ik had onlangs reclame gezien van een rondrit die in maart door ging. 

gelukkig is het je bijjob maar heel vreemd dat een kapper open mag maar een outdoor rondrit niet.

Geplaatst:
19 minuten geleden, Naish zei:

Kloteboel...

Nu ja, voordeel is dat je gezien bijberoep er niet moet van leven. En zoals het er nu naar uitziet je geen kosten hebt...

Wat eigenlijk beter is dan vorig jaar gezien je daar het werk en de kosten had gemaakt en ze dan laatste moment gecancelled werden.

Gisteren maat gezien die in bestuur zit van Dreambeats (mini tommorrowland) en zij bereiden ook niets voor. Moest het deze zomer mogelijk zijn iets te doen met 500 man of zelfs meer (ijdele hoop denk ik) dan zegt dat ze last minute wel snel een veld vinden, een tent, een bar en wat dj's en doen ze het in het klein een retro...

Klopt. Tot op heden ben ik nog altijd tussenstops aan het lastigvallen voor een refund wegens overmacht. Ik mis nog +- 3k van 2020 aan voorschotten, uiteindelijk dus wel nog heel wat teruggekregen. De opgebrande benzine is natuurlijk wel een grote kost geweest, en een aantal roadbooks zijn helaas voor de vuilbak (ze lopen bvb naar zaken die niet meer bestaan of het waren netwerkevents die niet meer gaan doorgaan). Andere roadbooks zijn uiteraard nog te herbruiken.

Wat de kosten voor dit jaar betreft valt het inderdaad mee. Gewoon de Lotus, het onderhoud en verzekering er van, boekhouder, websitekosten, verzekeringen, ... allemaal zaken die in het niets vallen tov het risico van vorig jaar :) Had ik dit jaar hetzelfde moeten doen was ik er sowieso mee gestopt. Sterker nog, de enige reden waarom ik nog bezig ben is omdat ik veel bemoedigende woorden krijg van deelnemers + omdat quasi niemand zijn geld echt met doorduwen heeft teruggevraagd. De uitgestelde ritten van 2020 zullen dus voorrang krijgen op de nieuwe van 2021, if any.
In tussentijd probeer ik wat omzet te draaien door websites te maken voor kleine zelfstandigen :)

13 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja idd, voor zulke festivals begrijp ik dat. 

Maar gewoon samen komen op een parking voor een gespreide start, wat rondrijden in eigen bubbel en daarna naar huis is nog iets anders. In de zomer zal het al wel beter zijn voor bv de ardennenrit met die bbq 

Is wel spijtig om horen en ook gek want ik had onlangs reclame gezien van een rondrit die in maart door ging. 

gelukkig is het je bijjob maar heel vreemd dat een kapper open mag maar een outdoor rondrit niet.

Men valt over het woordje "event". Ik ben op papier een eventbureau, dus ik moet er mee opletten. Events zijn nog steeds verboden "until further notice".

Er zijn er inderdaad die zich wagen:  https://www.limitless-cars.com/the-gear-shift-rally

Het risico dat ze nemen is: 4000 euro + (250 euro * aantal deelnemers). In mijn geval zou dat een risico zijn van 29k, ofte meer dan de omzet van 2019 wat een topjaar was :D No thanks!

Dan liever nog wat wachten en het meteen goed doen, al vrees ik er een beetje voor. Stel dat het deze zomer terug mag en mensen beginnen ritten te bestellen, dan is het niet zo dat die klaar zijn op een week. De normale doorlooptijd is pakweg 3-4 maand....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid