Ga naar inhoud

BMW 118D vs. Seat ibiza FR


kefkie

Aanbevolen berichten

Een van de weken moet ik mijn beslissing gaan nemen.

Na lang twijfelen gaat het nog enkel tussen deze 2.

De seat zal een nieuwe wagen worden in FR trim met een 2.0tdi met 143pk.

Hier zit praktisch alles standaard op, de enige optie is het glazen panodak en eventueel de xenons nog.

Hij zal er dan gaan uitzien zoals deze:

6018585541_c526d22d50_b.jpg

6019143172_2b05dbbab5_b.jpg

6019141104_94e542b12b_b.jpg

Wat ook nog kan is de SC versie zoals ik hem nu heb, en eventueel in het speedblauw ipv wit.

prijs is €20.000 zonder korting.

Mijn ouders stelden ook voor om deze als een soort leasing te nemen. 30% voorschot betalen en dan nog 5jaar 270€/per maand incl omnium verzekering. Op het einde moet ik dan een bepaald bedrag betalen en rij ik de auto op, of ruil ik hem in voor een andere auto.

tweede optie is een bmw 118d vanaf 2007.

bv deze (http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=200509802&asrc=fa) met:

* Lederen sportzels

* Automatische airco

* Radio CD met bedieningen aan het stuur

* Boordcomputer

* Armsteunen

* Alu velgen

* Electrische ruiten

* Electrische en verwamde buitenspiegels

* Cruise control

* Parkeersensoren

* Licht- en regensensoren

Ik ben een groot bmw liefhebber maar ik vind de 118d wat tegenslagen imo, beetje saai tegen over de seat.

Ook heb ik schrik voor de onderhoudsprijzen bij bmw als ik zo rondhoor in mijn vriendenkring ( 300€ voor een klein onderhoud e.d.) terwijl ik bij seat 100€ heb betaald voor een klein onderhoud en 220€ voor een groot. De bmw is wel beter afgewerkt en zal later beter verkocht kunnen worden dan een ibiza?

Welke zouden jullie nemen?

aangepast door kefkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de 1 een M-onderstel / sportzetels heeft met minimum 17" en een goede band er onder en xenons, zou ik nog twijfelen. Anders de Seat Ibiza FR, 't is toch iets specialers ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook de FR. Zoals Wouter ook zegt, je hebt dan ook iets dat toch iets of wat specialer is dan de zoveelste 118d.

Of je moet een betaalbare zwaar uitgeruste 118d met M-pakket vinden. Maar dan nog heb je een okkaziewagen tegenover een nieuwe.

Dus de FR voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ZOU OOK GAAN VOOR DE SEAT;

je zegt zelf dat je wat schrik hebt van de bmw zoals zijn onderhoudsprijzen en qua motorisatie.

je bent nog jong, dus een seat is zeker geen verkeerde keuze. en tweedehands geraak je die zeker wel kwijt.

wel zou ik nog eens denken over een die leasing. zoiets komt steeds duurder uit dan gewoon aankopen (al dan niet op afbetaling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op mijn 21 niet gaan voor een kar van 20K :$

Er zijn zoveel leukere/belangrijkere dingen te doen met je geld.

Of is dat teveel off-topic?

Daar zou ik ook eens goed over nadenken. Het aanbod op de occasiemarkt is enorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op mijn 21 niet gaan voor een kar van 20K :$

Er zijn zoveel leukere/belangrijkere dingen te doen met je geld.

Of is dat teveel off-topic?

Nee hoor, alle input is welkom :)

Daar zou ik ook eens goed over nadenken. Het aanbod op de occasiemarkt is enorm.

Het "probleem" is dat ik van thuis uit verplicht ben om een nieuwe auto te kopen ( eventueel een jonge occassie) aangezien mijn ouders nog denken dat elke occasiewagen een probleemwagen is..

Moest de keuze vrij zijn voor mij kocht ik een E46 coupe in goede staat ( vind ik een van de knapste auto's ).

Ik heb van mezelf een budget van ongeveer 10k ( goed gewerkt en kunnen sparen als student en een goede grootvader :lol:) en voor die seat zou ik dan gaan voor die leasing, en voor die bmw eens bij mijn ouders horen of bij de bank ( al lijkt me dat nogal stom voor 5.000€ denkik..)

als ik dan zie naar nieuwe wagens rond de 10k zijn dat meestal van die koekendozen die niet echt vlot te noemen zijn:$

aangepast door kefkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt een zo goedkoop mogelijke kar kopen, en met de rest een bodempje leggen voor mijn eerste appartement of huis.

Maar toen ik jouw leeftijd had, had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog goedkoper, kop 10.000 euro, en prijs is zelfs nog bespreekbaar

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=194905343

Das nog een knappe versie van die C30, ik wist niet dat die zo relatief goedkoop waren tweedehands. hoe valt het onderhoud mee bij volvo?

Net even navraag gedaan bij seat, volgens de dealer bieden zij geen 136pk versie, dus stijgt de taxen en biv voor die stomme 7pk. Maakt dat veel verschil?

Andere voorstellen mogen dus ook, veel plaats heb ik niet nodig. Enige die met mij meerijdt is mijn vriendin en af en toe is ne kameraad anders rij ik altijd met iemand mee. ik zal rond de 20.000km/per jaar afleggen vanaf januari en het mag wel iets sportiefs zijn zoals die seat..

CC is zeker een must, schuifdak en leder is een leuke extra.

aangepast door kefkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Das nog een knappe versie van die C30, ik wist niet dat die zo relatief goedkoop waren tweedehands. hoe valt het onderhoud mee bij volvo?

Net even navraag gedaan bij seat, volgens de dealer bieden zij geen 136pk versie, dus stijgt de taxen en biv voor die stomme 7pk. Maakt dat veel verschil?

Andere voorstellen mogen dus ook, veel plaats heb ik niet nodig. Enige die met mij meerijdt is mijn vriendin en af en toe is ne kameraad anders rij ik altijd met iemand mee. ik zal rond de 20.000km/per jaar afleggen vanaf januari en het mag wel iets sportiefs zijn zoals die seat..

CC is zeker een must, schuifdak en leder is een leuke extra.

Onderhoud bij Volvo is relatief duur, al zal dat bij een C30 nog zeer goed meevallen, met zijn PSA 2.0D motor.

Heb al met een S40 2.0D gereden en dat voelde vinnig aan, dus ik denk in een C30 dat dat serieus vlot moet gaan.

Er is idd geen fisc. begrensde Ibiza FR 136PK, dat scheelt zo'n 400 euro aan inschrijvingstaks dacht ik.

Denk er toch goed over na man. Voor 10.000 euro een C30 waar je geen euro moet aan afbetalen, meer luxe biedt maar toch strak rijdt met ongeveer dezelfde prestaties, of het dubbele betalen voor iets wat na een paar jaar eigenlijk maar evenveel meer waard is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kefki, bezie die E46 cab eens die op het autoforum te koop staat, die kar is fluuy spec en ziet er gwn heerlijk uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gezien jouw leeftijd ook wel voor een Ibiza FR gaan.

Ik vind dat een 1 reeks echt al M-pakket moet hebben om leuk (lees:snedig) te rijden. Een gewone rijdt me iets te casual. Uiteraard zullen velen weer de RWD-loftrompet steken, maar ik vind dus dat al die vervangwagens die ik al had saai rijden, en sommige hadden al 17 inch.

Om nog maar te zwijgen van de niet-sportzetels ...

Het zijn twee verschillende auto's. In rechtelijn gaat een 118d niet veel onderdoen voor zo een FR, maar een 1 rijdt gewoon zeer volwassen, zoals een grote auto bijna. Die FR gaat je veel meer sensatie geven.

Nee ga maar voor die Ibiza FR. Dan heb je tenminste wat. Ik heb zelf een BMW 1 met M-pakket en heb toch al een paar 1 reeksen gereden in allerhande maten en uitvoeringen.

Ik heb op die leeftijd ongeveer dezelfde stap gezet ;)

aangepast door Rabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker die C30 eens goed bespreken met de ouders. Zijn echt toffe, vinnige karretjes.

Qua onderhoud valt volvo best goed mee ( zo ervaar ik het toch bij mijn garage...). Plus als ik bel met een klein probleem of een vraag ontvangen ze me meestal de dag zelf nog. Is wel in Roeselare dus relatief ver :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gezien jouw leeftijd ook wel voor een Ibiza FR gaan.

Ik vind dat een 1 reeks echt al M-pakket moet hebben om leuk (lees:snedig) te rijden. Een gewone rijdt me iets te casual. Uiteraard zullen velen weer de RWD-loftrompet steken, maar ik vind dus dat al die vervangwagens die ik al had saai rijden, en sommige hadden al 17 inch.

Om nog maar te zwijgen van de niet-sportzetels ...

Het zijn twee verschillende auto's. In rechtelijn gaat een 118d niet veel onderdoen voor zo een FR, maar een 1 rijdt gewoon zeer volwassen, zoals een grote auto bijna. Die FR gaat je veel meer sensatie geven.

Nee ga maar voor die Ibiza FR. Dan heb je tenminste wat. Ik heb zelf een BMW 1 met M-pakket en heb toch al een paar 1 reeksen gereden in allerhande maten en uitvoeringen.

Ik heb op die leeftijd ongeveer dezelfde stap gezet ;)

zo denkik ook over de 1 - serie.

Zeker die C30 eens goed bespreken met de ouders. Zijn echt toffe, vinnige karretjes.

Qua onderhoud valt volvo best goed mee ( zo ervaar ik het toch bij mijn garage...). Plus als ik bel met een klein probleem of een vraag ontvangen ze me meestal de dag zelf nog. Is wel in Roeselare dus relatief ver :)

Ik heb nog nooit met de C30 gereden. Zelfs nog nooit met een volvo, behalve 1x met een V50 met 110pk. wel een leuke auto :).

Eens een testritje mee doen dan :)

Bon met de ouders gepraat. Ofwel koop ik een nieuwe auto zoals de ibiza met deels een lening of de leasing, ofwel een jonge tweedehandse van een garage van max 3jr oud en 100.000km. Zij willen mij ook nog bijstaan om het budget te rekken tot ongeveer 13k en dat ik hun dan op termijn terugbetaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik u was, zou ik voor max 13k iets kopen dan. Hang u aub niet vast voor 5 jaar. Het is misschien nu minder pijnlijk maar achteraf gaat ge het u beklagen volgens mij. Er komen nog genoeg jaren dat je mag afbetalen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid