Ga naar inhoud

BMW 118D vs. Seat ibiza FR

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind 20k voor een Ibiza gek veel geld :o

Geplaatst:

En voor en Ibiza FR ?

Geplaatst:
Hang u aub niet vast voor 5 jaar.
Slimme mens.

Een huis op je 25ste is een pak cooler dan een blikende kar op je 20ste :wink:

Geplaatst:

Ik vind dat best meevallen, alleja het is veel geld voor een stadsautoke. Maar voor de ibiza waar ik nu mee rondrij hebben mijn ouders ook bijna 18k moeten betalen. :?

Geplaatst:
Als ik u was, zou ik voor max 13k iets kopen dan. Hang u aub niet vast voor 5 jaar. Het is misschien nu minder pijnlijk maar achteraf gaat ge het u beklagen volgens mij. Er komen nog genoeg jaren dat je mag afbetalen ;)
Slimme mens.

tzal wel zoiets worden idd, mss een leuke focus of eens met die C30 gaan rijden :)

Geplaatst:
Slimme mens.

Een blikende kar???

Geplaatst:
En voor en Ibiza FR ?

Nog steeds, het blijft een stadswagentje met een diesel in...

Ik vind dat best meevallen, alleja het is veel geld voor een stadsautoke. Maar voor de ibiza waar ik nu mee rondrij hebben mijn ouders ook bijna 18k moeten betalen. :?

Ik zou ook eerder naar een jonge tweedehands gaan kijken, met niet teveel kilometers. De keuze is echt immens, en je vindt er genoeg met weinig kilometers.

Geplaatst:
Nog steeds, het blijft een stadswagentje met een diesel in...

Dus een Clio RS blijft een stadswagentje met een naftje in ?

Geplaatst:
tzal wel zoiets worden idd, mss een leuke focus of eens met die C30 gaan rijden :)

Doen! Ik denk dat die 2.0D je wel zal bevallen ;). En imo is een C30 toch het meeste auto dat je voor dat geld kan krijgen, zeker als we ook kijken naar bouwjaar, km-stand, garantie.

Geplaatst:

Dat vind ik toch wel iets anders eerlijk gezegd. De Clio RS is een echt pretpakket dat volledig gebalanceerd is en waarmee je stock zelfs geen mal figuur slaat op het circuit.

Dat kan toch zomaar niet gezegd worden over een Ibiza FR diesel denk ik dan. Dus als ik 20.000euro moet spenderen aan een Clio RS dan vind ik dat ik waar voor men geld krijg, maar 20.000euro voor een Ibiza TDi vind ik ook teveel.

Geplaatst:

Natuurlijk niet! Bij een Clio RS heb je tenminste wat: aangepast onderstel en een krachtige benzinemotor.

De Ibiza blijft er imo wat banaal uitzien, en ik zou toch 170 dieselpekaas willen daarin dan.

Dat vind ik toch wel iets anders eerlijk gezegd. De Clio RS is een echt pretpakket dat volledig gebalanceerd is en waarmee je stock zelfs geen mal figuur slaat op het circuit.

Dat kan toch zomaar niet gezegd worden over een Ibiza FR diesel denk ik dan. Dus als ik 20.000euro moet spenderen aan een Clio RS dan vind ik dat ik waar voor men geld krijg, maar 20.000euro voor een Ibiza TDi vind ik ook teveel.

Hier ga ik dan ook mee akkoord.

Geplaatst:

20.000 zonder korting hé man, dat zal zo'n 18-19k zijn. Dat vind ik zeer redelijk, het zal niet zo strak rijden als een Clio RS (maar dat doet gewoonweg geen enkele concurrent eigenlijk omdat 'ie zo steengoed is, maar dat was om mijn punt meer te bewijzen om een bepaald model niet direct als "stadsmodel" te omschrijven) die zo'n 21-22k zal kosten na korting, maar de new Ibiza FR staat toch ook onder een leuk (doch homogener) onderstel en heeft ook genoeg accenten en een leuke dieselmotor om zich te onderscheiden van een gewone Ibiza.

Ik bedoel maar, neem nu een Mini Cooper SD, deze kun je mooi met de Ibiza FR vergelijken, kleine sportieve hatch met een dieselmotor in waarvan de prestaties nagenoeg identiek zijn, waar je een Ibi FR wel voor zo'n 18k zal meekrijgen, ga je mogen blij zijn als die MCSD niet 10k meer kost.

En bouwkwaliteit moet je zeker niet aanhalen want een Mini rammelt na een half jaar langs alle kanten, de Ibiza mag binnenin minder flashy lijken maar zal zeker niet overal kraken na 6 maand.

Hopelijk snappen jullie m'n punt nu een beetje beter, NIEUWE auto's kosten nu eenmaal (te) véél geld tegenwoordig (een nieuwe auto koop ik nooit meer, dat waardeverlies die je de eerste keer énorm lijdt als je 'm de eerste keer doorverkoopt laat ik met plezier over aan de 1e eigenaar), en als je gaat vergelijken met de concurrentie is deze Ibiza FR verre van overpriced.

Pas op, in 't geval van dit topic vind ik al simpelweg dat kefkie geen 20k moet besteden aan een kar, en die Ibiza FR of gelijk welke andere kar die richting 20k gaat uit zijn hoofd zet, en zich beter focust op een jonge tweedehands die hem evenveel voldoening en jaren rijplezier kan geven voor bijna de helft van het budget.

Geplaatst:

Read the above ;)

Uiteraard heeft de Ibiza ook een aangepast onderstel, sportzetels, FR-logos, en andere accenten, een Clio RS kan er ook banaal uitzien hoor als je 'm saai samenstelt, een Ibiza FR hoeft er zeker niet banaal uit te zien.

535_2010-Seat-Ibiza-FR-TDI-SC-Rear-Angle-Top-View.jpg

renault_clio_197_cup_250.jpg

Mijn RS was dan toch wel een pak knapper :P

Natuurlijk niet! Bij een Clio RS heb je tenminste wat: aangepast onderstel en een krachtige benzinemotor.

De Ibiza blijft er imo wat banaal uitzien, en ik zou toch 170 dieselpekaas willen daarin dan.

Geplaatst:

Hopelijk snappen jullie m'n punt nu een beetje beter, NIEUWE auto's kosten nu eenmaal (te) véél geld tegenwoordig (een nieuwe auto koop ik nooit meer, dat waardeverlies die je de eerste keer énorm lijdt als je 'm de eerste keer doorverkoopt laat ik met plezier over aan de 1e eigenaar), en als je gaat vergelijken met de concurrentie is deze Ibiza FR verre van overpriced.

Pas op, in 't geval van dit topic vind ik al simpelweg dat kefkie geen 20k moet besteden aan een kar, en die Ibiza FR of gelijk welke andere kar die richting 20k gaat uit zijn hoofd zet, en zich beter focust op een jonge tweedehands die hem evenveel voldoening en jaren rijplezier kan geven voor bijna de helft van het budget.

Ik ga volledig akkoord met wat je schrijft. Ik doe geen afbreuk aan de kwaliteit van de Ibiza, maar ik verschoot er gewoon van dat deze in fr-spec ook al 20k moet kosten nieuw.

Ik ga ook akkoord dat een tweedehands voor hem een veel betere keuze is. En als ik dan 20k zou uitgeven voor een kleine auto, dan mag het de Clio RS zijn, de beste in zijn klasse : )

Geplaatst:
Ik ga volledig akkoord met wat je schrijft. Ik doe geen afbreuk aan de kwaliteit van de Ibiza, maar ik verschoot er gewoon van dat deze in fr-spec ook al 20k moet kosten nieuw.

Ik ga ook akkoord dat een tweedehands voor hem een veel betere keuze is. En als ik dan 20k zou uitgeven voor een kleine auto, dan mag het de Clio RS zijn, de beste in zijn klasse : )

Tegenwoordig zijn die kleine stadsautotjes duur. Kheb eens gezien voor een fiesta diesel 95pk (dachtik), zat toch ook al aan de 18k.

Kost een clio RS ook "maar" 20k? ik dacht dat die duurder waren.

Nuja ik ga op het gemakske verder zoeken, heb nog een maandje tijd. Eens gaan rijden met die C30. Er staan wel veel 1.6'jes te koop:)

Geplaatst:
Slimme mens.

Bof, ik weet het nog zo niet. :P

Sommige rijden hier op hun 25 jaar met een M3, dan vind ik mijn huis minder interessant :P

Geplaatst:

Ik heb hier een Clio RS met wat opties:

Cup pack

Recaro stoelen (1300€)

PDC

Meedraaiende koplampen

==> een grote 20k.

Dus is zeker goed onder de 20 te krijgen.

Geplaatst:

Ik volg je toch wel wat.

Een Ibiza FR rijdt verre van zo speciaal als een Clio RS. Een Clio RS heeft volgens mij de één strafste wegliggingen van een FWD kar. Daar kan een normale stock BMW met RWD niet tegenop.

Geplaatst:
Ik volg je toch wel wat.

Een Ibiza FR rijdt verre van zo speciaal als een Clio RS. Een Clio RS heeft volgens mij de één strafste wegliggingen van een FWD kar. Daar kan een normale stock BMW met RWD niet tegenop.

De Ibiza FR heeft wel niet als bedoeling om de Clio RS te concurreren ook ;)

Ibiza FR = Milde "hot" diesel hatch (hoe kan het ook anders dan mild, 't is een diesel), beetje zoals een perfecte compromiserende daily, fun mogelijk, verbruik/kosten laag

Clio RS = Hardcore hot hatch 8) eigenlijk bijna enkel gemaakt als je niet té veel km's doet en om 24/24 bochten te pakken aan onorthodoxe snelheden :P

Geplaatst:

Ik zou ook niet alle centen in de auto steken. Een beetje spaargeld is altijd wel fijn he ;) Rijd jij nu niet ook al met een Ibiza? Wat ga je daar mee doen dan?

Geplaatst:

Die is van mijn ouders, maar ze hebben die toen gekocht zodat ik mijn studententijd kan doorkomen. Mijn pa rijdt er af en toe ook mee als het regent om te gaan fitnessen. Ik ga in november beginnen werken en dan moet ik zelf voor een eigen auto zorgen ( was een afspraak met mijn ouders ) en dan blijft mijn pa met deze ibiza rond rijden.:)

Geplaatst:

Alfa 147 rijdt voor een FWD snedig. Het snedigst van al wat er toen rondreed ( Golf V, Audi A3 ( Stevy kon dit beamen ), ... ). Maar ze zijn erg teer. Ik heb 38.000 km met de mijne gereden en vond dat hij al ferm wat slijtage had.

Goedkoop zijn ze wel en als je ze niet te gek behandelt kan dat wel eens een goeie koop zijn. Zuinigheid is geen troef van die auto's.

Geplaatst:
Bof, ik weet het nog zo niet. :P

Sommige rijden hier op hun 25 jaar met een M3, dan vind ik mijn huis minder interessant :P

Een lap rond u oren verdien je met deze uitspraak!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in