TCT 6.310 Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Trouwens kefkie, met 3k kun je al meer dan goed genoeg vervoer vinden... Ik heb me enkel aan een nieuwe kar gewaagd toen ik wist dat m'n woning zekerheid had... Mijn eerste kar was 300€, m'n 2de 2600€... Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 (aangepast) FR Indien M-Pack: BMW Kijk anders eens voor een model als de mijne... Heb daar 8k voor betaald en 'ie is even snel als het nieuwe model. Wel meer plastic fantastic natuurlijk 23 september 2011 aangepast door zwoemba Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Mooi gebaar van je ouders, hier is't gene waar zulle Ik vind heel die redenering van zijn ouders dwaas. Zijn ouders verplichten hem om een nieuwe auto te kopen die al zijn gespaarde centen gebruikt + eventueel zal moeten bijlenen. (Weliswaar bij zijn eigen ouders, maar dan nog.) Ik ken er toch een aantal die nog 2 leningen zijn aan het afbetalen voor hun perto auto en voor hun nieuwe. Als je zelf ervoor kiest om een nieuwe wagen te kopen, prima. Maar ik vind het dwaas als je als ouder zoiets oplegt aan uw kind zonder bij te leggen. Sparen is heel belangrijk en er komen nog enorm veel kosten de komende jaren. Een maat van mij heeft 1,5 jaar geleden een mooie fiesta diesel gekocht. Besteld in de garage met genoeg opties, voor iets van 12K. Als ik u was, zou ik voor max 13k iets kopen dan. Hang u aub niet vast voor 5 jaar. Het is misschien nu minder pijnlijk maar achteraf gaat ge het u beklagen volgens mij. Er komen nog genoeg jaren dat je mag afbetalen +1 Alfa 147 1.9 ( iemand ervaring mee?)http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=200410319 Lopende rekening. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 23 september 2011 Auteur Geplaatst: 23 september 2011 Ik vind heel die redenering van zijn ouders dwaas.Zijn ouders verplichten hem om een nieuwe auto te kopen die al zijn gespaarde centen gebruikt + eventueel zal moeten bijlenen. (Weliswaar bij zijn eigen ouders, maar dan nog.) Spijtig genoeg ja, gisteren nog wat rond gezien en een aantal myway auto's laten zien en auto's met garantie en ze beginnen zich toch wat meer op de occasies te richten. al komen ze soms nog af met stomme ideeën zoals een citroen nemo:roll: Een seat ibiza van vorige generatie (2007) 1.9TDI 100pk formula sport met 88.000km voor 8250€ met jaar garantie en 2jaar gratis onderhoud. Een seat leon FL 1.9TDI 105pk style (2008 ) met dezelfde km stand voor 11.000€ met jaar garantie. beide zijn nu wel geen spurtbommen maar ze hebben imo toch een leuk onderstel om mee rond te rijden. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Nogmaals, ik zou het niet doen in jouw geval, en inderdaad een hele goedkope kar kopen. Je gaat in Nov werken, ik neem aan dat het dan ook de bedoeling is om stillekesaan alleen te gaan wonen? Daar kan je je centen dan beter voor gebruiken, trust me. Anders: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54427 Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Kefkie, uit AF: Leuke auto, reden van verkoop ? reden van verkoop is dat we de centen nodig hebben voor andere doeleinden :-( Jammer want het is een superwagen om mee te rijden. Dit is dus exact de reden waarom ik het niet zou doen... Heb ooit zo eens een kar zien staan bij een handelaar met een ontroerend briefje achter de ruit. Autorijden was te duur, en ze moetsn hem verkopen... Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 23 september 2011 Auteur Geplaatst: 23 september 2011 Nogmaals, ik zou het niet doen in jouw geval, en inderdaad een hele goedkope kar kopen.Je gaat in Nov werken, ik neem aan dat het dan ook de bedoeling is om stillekesaan alleen te gaan wonen? Daar kan je je centen dan beter voor gebruiken, trust me. Anders: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54427 Ja ik heb hem ook zien staan, maar 170pk verzekeren op mijn leeftijd zal ook niet alles zijn zeker? voor een ibiza zoals mijne bv is het al 1500€... Nu die 10k is eigenlijk bij elkaar gespaard voor een auto. Als ik ga alleen wonen ( zal maar zijn voor over 3 jaar minstens), heb ik nog een andere spaarboek waar mijn familie op heeft gespaard en dat is toch een aanzienlijk mooi bedrag aangezien dat een deel van die pot geld is van mijn grootvader. Die heeft zen huis voor een bepaald bedrag verkocht en een kleiner appartement gekocht. Dat verschil dat hij overhield wilde hij zelf niet bijhouden omdat hij er zelfs niets meer mee is (en bepaalde familiale kwesties). Dus heeft hij dat door 2 gedeeld ( voor mij en mijn nicht ) en op een rekening voor ons gezet als we iets zouden kopen. Maar idd elk beetje dat ik bijeen gespaard heb helpt natuurlijk wel Maar moest ik echt zelf kunnen kiezen zou het ook geen nieuwe zijn, serieus waardeverlies... Mijn broer rijdt dan al jaren jonge tweedehandse bmw's en daar zeggen ze dan niets van Deze vind ik ook wel knap en heeft voor mij de juiste opties ook: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=198641937&asrc=fa Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Je mag de mijne hebben voor 9k Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 23 september 2011 Auteur Geplaatst: 23 september 2011 Da's heel vriendelijk, maar da is die toch met al die elektronische problemen he? Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Mijn broer rijdt dan al jaren jonge tweedehandse bmw's en daar zeggen ze dan niets van Als jij hem zelf betaalt, en er zelf mee moet rijden, wat is dan het probleem voor je ouders? Jouw probleem he :wink: Quote
zwoemba 1.365 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Da's heel vriendelijk, maar da is die toch met al die elektronische problemen he? Die zijn opgelost ondertussen, maar idd Nuja, doe hem toch niet weg... Al kan ik je hem wel aanraden. 't Is niet echt in de buurt natuurlijk, maar als je eens wil rijden met een FR vorig model kunnen we wel iets afspreken Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Zeg Kefkie, en als je nu zioets eens doet? http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54432 Kost geen fluit, als er iets foutgaat verkoop je hem altijd nog voor 500 EUR. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Heb ooit zo eens een kar zien staan bij een handelaar met een ontroerend briefje achter de ruit. Autorijden was te duur, en ze moetsn hem verkopen... Jij woont niet ver van Charleroi geloof ik he? Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Jij woont niet ver van Charleroi geloof ik he? Was in antwerpen Quote
leonneke 15 Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Zowiezo Seat ze!! Maar waarom dan gene leon? die hebt ge in dieje FR toch ook al voor 24? Full option!! Quote
GinoV 25 Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Zowiezo Seat ze!!Maar waarom dan gene leon? die hebt ge in dieje FR toch ook al voor 24? Full option!! Ja dan moet je weer 4K opleggen zo kan je bezig blijven.. Quote
Rabbit 3.130 Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Die redenering volg ik niet ... de meeste zaken in het M pakket zijn gewoon opsmuk, 't is niet dat een 1 daardoor plots heel anders rijdt, de ophanging is gewoon een beetje stugger da's al. Dat is ook net wat hij bedoelt. Hij vind een standaard 1 esthetisch niet de moeite. Met M-pack dan weer wel. Nu ik vind dat dat kortere pookje en dikker stuur ook al veel toebrengen aan gewoon het "gevoel" dat je bij die auto hebt. Ik vind zo eentje veel kwalitatiever aanvoelen, terwijl dat gewoon dikke bullshit is . Ik vind die M zaken lekker in de hand liggen. Ook de gewone zetels van een 1 zijn maar prullen. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 25 september 2011 Auteur Geplaatst: 25 september 2011 Zeg Kefkie, en als je nu zioets eens doet?http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54432 Kost geen fluit, als er iets foutgaat verkoop je hem altijd nog voor 500 EUR. Daar zullen mijn ouders niet mee akkoord gaan zoals ik al eerder zei. Zij hebben het niet voor occassies ook al is het mijn eigen geld.. Zowiezo Seat ze!!Maar waarom dan gene leon? die hebt ge in dieje FR toch ook al voor 24? Full option!! Full option komt de leon op 27k. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Daar zullen mijn ouders niet mee akkoord gaan zoals ik al eerder zei. Zij hebben het niet voor occassies ook al is het mijn eigen geld.. Dus, jouw ouders hebben liever dat je op 21-jarige leeftijd 20K uitgeeft voor een auto ipv 700? Ook als je uitlegt dat je die andere 19300 in een appartement wenst te investeren? Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 25 september 2011 Auteur Geplaatst: 25 september 2011 Dus, jouw ouders hebben liever dat je op 21-jarige leeftijd 20K uitgeeft voor een auto ipv 700?Ook als je uitlegt dat je die andere 19300 in een appartement wenst te investeren? Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Jammer genoeg wel ja (vraag maar aan leonneke die heeft genoeg verhalen gehoord van hoe mijn ouders zijn:roll:). Voor hun moet een auto altijd nieuw zijn en zijn auto's in hun ogen versleten wanneer er meer dan 100.000km op staan. ik heb hun afgelopen week bv die zwarte ibiza laten zien van 8.000 en hun reactie was: amai is die al 3 jaar oud. Das al oud hé.. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Hou jij er wel rekening mee dat je nu 21 bent, en dat je met die lening jezelf wat vastzet? Ik bedoel daarmee dat je nu stillekesaan op eigen benen zal gaan staan, en dat je dus ervoor moet zorgen dat je je door je ouders niet onnodig in de schulden laat 'duwen'. Al is de reactie van je ouders wellicht goed bedoeld. Aangezien je hier op die goedkopere auto's zelf niet 'nee' zegt, en afkomt met de njet van je ouders, zou ik het toch nog eens rustig proberen uit te leggen. Als het niet lukt om ze van gedacht te doen veranderen, zou je eigenlijk gewoon je zin moeten doen. Ik blijf erbij dat een nieuwe kar op jouw leeftijd en voor de aankoop van vastgoed geen goeie zet is. En al helemaal niet als jij zelf het ook zou zien zitten om met een oudere kar te rijden! Quote
Gast Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 ik zou voor zoiets gaan http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=197639338 je houdt nog geld over, als je hem prakt kan je nog een tweede kopen en benzine is veel leuker in een klein autootje Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 25 september 2011 Auteur Geplaatst: 25 september 2011 Zijn idd plezante bakskes die swiftjes. aangezien dat de afstand tot mijn (toekomstig) werk maar 10km heen en weer is, en als het droog/warm is zal ik met de fiets kunnen gaan werken. dus kijk ik zelf verder naar een benzine autoke. Al zal het dan minder dringend worden aangezien ik toch met de velo kan gaan werken. Quote
Bart 207 Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Hou jij er wel rekening mee dat je nu 21 bent, en dat je met die lening jezelf wat vastzet? Ik bedoel daarmee dat je nu stillekesaan op eigen benen zal gaan staan, en dat je dus ervoor moet zorgen dat je je door je ouders niet onnodig in de schulden laat 'duwen'. Al is de reactie van je ouders wellicht goed bedoeld.Aangezien je hier op die goedkopere auto's zelf niet 'nee' zegt, en afkomt met de njet van je ouders, zou ik het toch nog eens rustig proberen uit te leggen. Als het niet lukt om ze van gedacht te doen veranderen, zou je eigenlijk gewoon je zin moeten doen. Ik blijf erbij dat een nieuwe kar op jouw leeftijd en voor de aankoop van vastgoed geen goeie zet is. En al helemaal niet als jij zelf het ook zou zien zitten om met een oudere kar te rijden! niet iedereen gaat op zijn 21 weg thuis , als je van mening bent om nog wat jaren thuis te wonen kan je deze eventueel op één of twee jaar terugbetalen. Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 3 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2011 Alfa 159, alleen wel wa schrik van die horrorverhalen http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=201322865 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.