Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 27 oktober 2020 Delen Geplaatst: 27 oktober 2020 Bij het laatste onderhoud heeft de garagist een of ander reinigingsproduct bij de benzine gedaan want zeit em, die bioethanol die nu overal bijzit slaat aan(koolstofverbindingen) en dat moet nu en dan verwijderd worden. Dat is de eerste keer dat ze dat doen. Wat is daar van aan? Ik gebruik alleen 'super' , wat nu E5 is(max 5% ethanol). Hebben alle motoren dat? Of misschien alleen oudere die op normale benzine rijden? Of sommige motoren met een probleem? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.534 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 Ik weet dat VAG tfsi motoren daar ook last van hebben. Vermogensverlies en hoog verbruik. Zou iets te maken hebben met de hoge druk waarmee de benzine wordt ingespoten, dat zorgt ervoor dat de inlaat minder "nat" is dan bij lagere inspuitdruk en bijgevolg er meer vuil blijft zitten. Dat kan gereinigd worden met producten maar worst case moet de cilinderkop er af en de kleppen etc manueel gepoetst worden. Met de producten zelf heb ik geen ervaring. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jochen 5.157 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 Bij direct ingespoten motoren passeert de brandstof niet langs de inlaatkleppen. Alle rommel die terug in de inlaat gedumpt wordt (carterventilatie ed) slaat dan aan op de inlaatkleppen. Normaal wordt dat deels door de ingespoten brandstof weer afgevoerd maar bij een DI dus niet. Een product in de tank doen helpt dus ook niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.964 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 On 10/27/2020 at 7:31 PM, Le Capri Mauve said: Bij het laatste onderhoud heeft de garagist een of ander reinigingsproduct bij de benzine gedaan want zeit em, die bioethanol die nu overal bijzit slaat aan(koolstofverbindingen) en dat moet nu en dan verwijderd worden. Dat is de eerste keer dat ze dat doen. Wat is daar van aan? Ik gebruik alleen 'super' , wat nu E5 is(max 5% ethanol). Hebben alle motoren dat? Of misschien alleen oudere die op normale benzine rijden? Of sommige motoren met een probleem? ethanol is enkel een probleem als het lang in je tank blijft staan, wij hebben al algenvorming gezien in benzinepompen en (metalen)tanks. Bij direct ingespoten benzine is het inderdaad geen slecht idee om bij elk onderhoud een injector cleaner in de tank te gieten, en dat doet vooral wat je denkt: de injectoren reinigen maar dat heeft niet met ethanol te zien, alles met de aard van DI motoren. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 909 Geplaatst: 29 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2020 (aangepast) Ik bedacht dat mijn garagist wel eens onnodige veralgeminingen kon doen op basis van anekdotisch materiaal maar als dat echt een constante zorg is bij directe injectie dan vind ik dat wel straf. Nu, de GT86 combineert twee soorten injectie : directe injectie en 'port injection' in het stuk voor de inlaatkleppen, en dat tweede zou helpen de zaak proper te houden. Maw de kans dat extra reiniging nodig is kleiner dan bij andere motoren. 29 oktober 2020 aangepast door Le Capri Mauve Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.