Ga naar inhoud

Interieur lovers


Soul

Aanbevolen berichten

Geeft het maar toe, er zijn interieurs waar je nog niet dood in wil gevonden worden, maar er zijn ook mobiele salons. En er zijn ook de minder recente, eerder sobere interieurs.

Je hebt versnellingspoken die bijna helemaal verzonken zijn in de middenconsole en je hebt stangen die daar tientallen cm bovenuit steken.

Er zijn "stoffen" interieurs, er zijn lederen interieurs, en je hebt sky (volgens sommigen the limit)...

Maar als er interieurs zijn die je iets doen, zet ze gerust hier. En zet er bij wat er leuk aan is.

 

Hieronder '80 : je ziet veel plastiek, maar deze Renault 5GT Turbo hoort hier voor mij wel bij, gewoon omwille van het voor mij zeer leuke stuurwiel.

jd1yckrbn7je_480.jpg

3888_10647881_7.jpg?itok=e_fBmdrm

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1986 Citroen BX Digit; zelf nog gehad trouwens. Motor van de 1.9 GT. Ik had er achteraan ook de spoiler van de BX Sport op. Leuke kar was dat.

Compteurs numériques : c'était mieux avant ? - Photo #15 - L'argus

aangepast door Redfive
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd gek geweest van "gerimpeld leder". Een redelijk "eenvoudig" interieur als dat van de Scorpio leek ineens een waar salon door dit leder en wat hout.

autowp.ru_ford_scorpio_sedan_11.jpg

De Renault 5 deed dat dan nog eens met zijn "Baccara" in een auto die in principe "goedkoop" moest zijn, en zeker niet luxueus. Een zalige tegenstelling vond ik:

img_5cdd6849e5589.jpg

 

En recent kwam ik nog een reclame van de Lancia Beta uit de jaren '80 tegen: gedurfd in die tijd, maar nu hopeloos WTF.

33ed58e183aeb38c15fe60c9f80c1cf6.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bompa zei:

De Renault 5 deed dat dan nog eens met zijn "Baccara" in een auto die in principe "goedkoop" moest zijn, en zeker niet luxueus. Een zalige tegenstelling vond ik:

img_5cdd6849e5589.jpg

 

Dat klopte totaal niet, en zeker niet in een relatief kleine R5. Maar net daarom, toch lekker ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/11/2020 om 21:04, Bompa zei:

De Renault 5 deed dat dan nog eens met zijn "Baccara" in een auto die in principe "goedkoop" moest zijn, en zeker niet luxueus. Een zalige tegenstelling vond ik:

img_5cdd6849e5589.jpg

Die is er eigenlijk vooral gekomen om de vele Parisiens met geld maar nog altijd een chauvinistische goesting, aan hun trekken te doen komen. Een grote auto in Parijs is de hel, een R5 was perfect, maar hoofdstedelijke luxe mocht wel en het mocht zelfs nog wat kosten ook.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/11/2020 om 23:18, Jochen zei:

De stoelen en boordplank van een SAAB 9000 Aero heb ik ook altijd erg lekker gevonden:

saab-9000-aero-interieor-black-leather-1

77644916.jpg

Absoluut.

Knoppekes 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
8 hours ago, Geertt said:

132022680_3704805406240608_3928637120037343242_n.jpg.8b264cc58050c5b833ec7b0790c62802.jpg

Blijft toch echt wauw. Alles op de bestuurder georienteerd, geen overdaad aan knopjes, heerlijk stuurtje. :inlove: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Geertt zei:

132022680_3704805406240608_3928637120037343242_n.jpg.8b264cc58050c5b833ec7b0790c62802.jpg

Waauw. Nappa Heritage caramel. :inlove:  @Matthi heeft dat gehad, dacht ik?

De compleetlederen versie is wel nog 6 keer vetter, vind ik.

14354999782.272659754.IM1_.07.565x421_A.562x421-475x355.jpg

middenconsole, dashboard, volledige deurkaarten, alles in nappaleder :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat caramel... Proeven zal niet lukken :lol:, maar ik zou het wel willen strelen. :yes:

De houtinleg... sorry, maar... neen, niks voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Soul zei:

Dat caramel... Proeven zal niet lukken :lol:, maar ik zou het wel willen strelen. :yes:

De houtinleg... sorry, maar... neen, niks voor mij.

Dat specifieke hout was wel "verplicht" bij compleetleder Heritage. Of de enige optie, uitgezonderd Individual-hout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de E34 was volleder genaamd “extended leather”. Ik heb het op de M5. Middenconsole volledig, onderkant dash, handschoenkastje en pistolenfach, B-stijlen tot aan de dakhemel, handgrepen deuren en deurpanelen natuurlijk. 
Dakhemel, A-stijlen en C-stijlen gaan in februari in alcantara bekleed worden (afspraak bij Deca). Zij deden ook al lijsten en handgrepen voor de E46 + hoedenplank E34. Zeer goed werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Order66 zei:

Bij de E34 was volleder genaamd “extended leather”. Ik heb het op de M5. Middenconsole volledig, onderkant dash, handschoenkastje en pistolenfach, B-stijlen tot aan de dakhemel, handgrepen deuren en deurpanelen natuurlijk. 
Dakhemel, A-stijlen en C-stijlen gaan in februari in alcantara bekleed worden (afspraak bij Deca). Zij deden ook al lijsten en handgrepen voor de E46 + hoedenplank E34. Zeer goed werk.

't Is moeilijk, die vertalingen. je leest vanalles. En doorheen de historie is "men" ook niet consequent.
Externded leather zou je correct vertalen als "Lederausstattung erweitert", maar dat staat dan weer gelijk als de middenste uitvoering (volleder, geen compleetleder).
Van het compleetleder heb ik nooit geweten wat de correcte Engelse vertaling is; jij zegt "extended", da's niet verkeerd (of zelfs correct bij de E34) maar ook niet juist, vind ik, omdat het dan niet meer strookt met de latere uitvoeringen.

leder = Lederausstattung = leather interior
volleder = erweiterte Lederausstattung = extended leather interior
compleetleder = komplettlederausstattung = ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, gTa zei:

E39 M5 Individual - a One of a Kind?! - Picture & Video Gallery - BMW 5  Series Owners Board

Pin on BMW E39

 

Wat mijn betreft :

Bovenste foto : neen ! 3 kleuren en 2 materialen. Zet je aan tot agressief rijden ! :D Of hoofdpijn...

Onderste foto : ja ! Ik durft te veronderstellen dat dat "pianolak" is, maar dat komt kwa kleur dicht bij het zwarte leder. 2 materialen en 2 kleuren. Het plaatje klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24/12/2020 om 09:49, gTa zei:

Waauw. Nappa Heritage caramel. :inlove:  @Matthi heeft dat gehad, dacht ik?

De compleetlederen versie is wel nog 6 keer vetter, vind ik.

14354999782.272659754.IM1_.07.565x421_A.562x421-475x355.jpg

middenconsole, dashboard, volledige deurkaarten, alles in nappaleder :inlove: 

 

Inderdaad! Wat mis ik die kist.. Heb deze foto nog teruggevonden. :inlove: 

IMG_2630.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid