Harvem 1 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Dag allemaal, Ik heb misschien een beetje een bizarre vraag, maar soit . Ik ben namelijk op zoek naar wat tips en inspiratie van wat je zoal kan doen met een leuke hot hatch. Momenteel hebben wij hier in het gezin enkel mijn "saaie" bedrijfswagen. Binnenkort komt er nog een 2de wagen bij. Aangezien ik altijd heel graag met de auto heb gereden en ik de laatste tijd steeds meer geïnteresseerd geraak in auto's, heb ik mijn partner al deels kunnen overtuigen dat dat geen standaard saaie auto wordt. Het idee is dat we die wagen samen aankopen, en allebei beide wagens zouden gebruiken. Een leuke hot hatch, iets als bv. een Hyundai I30N Performance, lijkt me daarvoor prima . Maar nu vraag ik mij af wat we met die wagen kunnen doen? Hoe halen we daar het meeste uit? Het zou een beetje jammer zijn om zo'n leuk ding enkel te gebruiken voor strikt noodzakelijke verplaatsingen. Hoe beleven jullie fun aan jullie wagen, wat doen jullie er zoal mee? Ik heb al eens zitten zoeken naar autoclubs die leuke rondritten organiseren, maar hier in België vind ik enkel oldtimer clubs of merk/model specifieke clubs. Er moeten toch ook algemene autoclubs bestaan, waar je bij wijze van spreken met eender welke auto welkom bent? Zijn er daarnaast nog andere leuke events die jullie aanraden? Is er ergens een kalender met leuke auto events ofzo? En halen jullie de auto soms boven gewoon om een rondrit te gaan doen, puur voor het plezier? Plannen jullie bijvoorbeeld wel eens een ritje met iets als RouteYou of MyRoute-app? Nog andere tips? Alvast bedankt Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Met een hot hatch kan je maar één ding doen (als je een beetje man bent). Topic mag dicht. 1 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Check https://www.openroads.be/ eens, er zijn wel wat trackdays in België en je hebt de Nürburgring ook nog... 1 Quote
Harvem 1 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 24 minuten geleden, The Swede zei: Met een hot hatch kan je maar één ding doen (als je een beetje man bent). Topic mag dicht. Ziet er idd wel dikke fun uit 23 minuten geleden, Krikkie zei: Check https://www.openroads.be/ eens, er zijn wel wat trackdays in België en je hebt de Nürburgring ook nog... Die openroads ziet er interessant uit, thanks voor de tip! Wat trackdays of de Nürnburgring betreft, zal vast wel heel plezant zijn allemaal maar ik wil een dure familiewagen niet de kant in rijden, of nog erger, tegen de barrière of tegen een andere wagen Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Just now, Harvem said: Ziet er idd wel dikke fun uit Die openroads ziet er interessant uit, thanks voor de tip! Wat trackdays of de Nürnburgring betreft, zal vast wel heel plezant zijn allemaal maar ik wil een dure familiewagen niet de kant in rijden, of nog erger, tegen de barrière of tegen een andere wagen Waarom zou je dat de kant in rijden? We zitten hier op AM, he. Stuk voor stuk piloten. McRae en Senna kunnen er punt aan zuigen. 1 Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 1 minuut geleden, The Swede zei: Waarom zou je dat de kant in rijden? We zitten hier op AM, he. Stuk voor stuk piloten. McRae en Senna kunnen er punt aan zuigen. Wat is er? Weer niet gemogen vandaag? 2 1 1 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 9 minuten geleden, Harvem zei: Ziet er idd wel dikke fun uit Die openroads ziet er interessant uit, thanks voor de tip! Wat trackdays of de Nürnburgring betreft, zal vast wel heel plezant zijn allemaal maar ik wil een dure familiewagen niet de kant in rijden, of nog erger, tegen de barrière of tegen een andere wagen Houd het forum in het oog bij 'rondritten' de organisator/eigenaar van openroads zit ook op dit forum (moet je wel meer gepost hebben om dat subforum te zien denk ik???) @PJH Quote
Harvem 1 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 3 minuten geleden, Krikkie zei: Houd het forum in het oog bij 'rondritten' de organisator/eigenaar van openroads zit ook op dit forum (moet je wel meer gepost hebben om dat subforum te zien denk ik???) @PJH Ik zie inderdaad nog geen subforum met events of iets dergelijks. Maar ik hou het in het oog en zal dan maar wat actief worden hier Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 4 minutes ago, Harvem said: Ik zie inderdaad nog geen subforum met events of iets dergelijks. Maar ik hou het in het oog en zal dan maar wat actief worden hier Wel, we gaan in groep Kerst vieren Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Efkes serieus, wat zoek je? En wat interesseert je? Circuitrijden? Rally? Of gewoon cruisen? Welke hot hatch wil je kopen? Quote
Harvem 1 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 13 minuten geleden, The Swede zei: Efkes serieus, wat zoek je? En wat interesseert je? Circuitrijden? Rally? Of gewoon cruisen? Welke hot hatch wil je kopen? Gewoon cruisen. Georganiseerde rondritten zoals die openroads bijvoorbeeld lijken me heel leuk. Momenteel de Hyundai I30N performance op het oog, maar staat nog niets vast, eerst maar eens een testrit mee gaan doen. 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Voor gewoon wat te cruisen en af en toe een rondrit hebt ge echt geen Hot Hatch nodig hoor. Da kan met elke auto die een beetje leuk stuurt. Daar hebt ge al die pk's nie voor nodig. Ik doe rondritten, trackdays, ardennen ritjes en daily commutes met ne diesel. En ik amuseer mij ook. (ja, toen mijn Hot Hatch nog ingeschreven was reed ik daar de functies mee, maar die had minder pk's dan mijn daily nu) Quote
Harvem 1 Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Geplaatst: 29 november 2020 18 minuten geleden, Joske zei: Voor gewoon wat te cruisen en af en toe een rondrit hebt ge echt geen Hot Hatch nodig hoor. Da kan met elke auto die een beetje leuk stuurt. Daar hebt ge al die pk's nie voor nodig. Ik doe rondritten, trackdays, ardennen ritjes en daily commutes met ne diesel. En ik amuseer mij ook. (ja, toen mijn Hot Hatch nog ingeschreven was reed ik daar de functies mee, maar die had minder pk's dan mijn daily nu) Nodig misschien niet, maar gaat dat cruisen toch nog wat leuker maken denk ik dan Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 28 minuten geleden, flupke73 zei: Stelvio Dat is niet echt een hothatch vind ik. Verder is het beste antwoord reeds gegeven www.openroads.be 1 Quote
Race7 133 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 8 minutes ago, PJH said: Dat is niet echt een hothatch vind ik. De pas in Italië hé, niet de Alfa Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 4 minuten geleden, Race7 zei: De pas in Italië hé, niet de Alfa Denk wel dat hij dat weet 2 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 30 minuten geleden, PJH zei: Dat is niet echt een hothatch vind ik. Verder is het beste antwoord reeds gegeven www.openroads.be Wanneer is de volgende rit waar alle soort auto's zijn toegestaan? Of is dat enkel in het seizoen/momenteel niets owv de coronacrisis? Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Als ik zie wat ik hier met mijn hot hatch doe: boerenbaantjes afknallen, op/afrit lekker vlot nemen, rondritten doen, eens mee naar de Ardennen of Eifel gaan, Nürburgring, ... Maar je zal vooral zelf moeten uitzoeken wat rijplezier voor U betekend. Voor sommigen van mijn kennissen moet dat niet meer zijn dan wat stoplicht sprintjes winnen en veel lawaai maken terwijl mij dat geen hol interesseert... Quote
toere 16.927 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Sommige vinden de Lippenslaan "afknalllen" al het topje van genot!!! Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Trek ermee naar de Ardennen / Luxemburg / Eifel. En als je het helemaal ziet zitten maak er met de partner een vakantie van in het hooggebergte. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 56 minuten geleden, ir_fuel zei: Trek ermee naar de Ardennen / Luxemburg / Eifel. En als je het helemaal ziet zitten maak er met de partner een vakantie van in het hooggebergte. Dit! Rij eens naar ergens in de Ardennen en eens voorbij BXL zet je je gps op “snelweg vermijden”. Websites als routeyou bezorgen je ook vaak een leuke route (tip: zet de calculatie op moto-nicest). Ik ging vroeger vaak ook eens een stukje in de haven rijden. Niet de meest kronkelige routes, maar wel zeer leuke “achtergrond” om langs te rijden . Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 12 uren geleden, Jules_W zei: Wanneer is de volgende rit waar alle soort auto's zijn toegestaan? Of is dat enkel in het seizoen/momenteel niets owv de coronacrisis? Ik zou in de buurt van kerst nog eentje willen doen omdat het de enige vorm van ontspanning is waar je niet in contact MOET komen met anderen. Alleen is het moeilijk om ergens toestemming te krijgen voor een Light rally 2 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 13 uren geleden, Joske zei: Voor gewoon wat te cruisen en af en toe een rondrit hebt ge echt geen Hot Hatch nodig hoor. Da kan met elke auto die een beetje leuk stuurt. Daar hebt ge al die pk's nie voor nodig. Ik doe rondritten, trackdays, ardennen ritjes en daily commutes met ne diesel. En ik amuseer mij ook. (ja, toen mijn Hot Hatch nog ingeschreven was reed ik daar de functies mee, maar die had minder pk's dan mijn daily nu) Dat is net het punt, daar heb je een wat 'scherpere' auto voor nodig dan de gemiddelde wollig op zijn poten staande auto. Hot hatch slaat wat mij betreft op de wijze waarop hij communiceert met de bestuurder en niet zozeer op rechte lijn prestaties. Jouw 'diesel' voldoet dan ook al aan dat criterium he Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Zojuist, PJH zei: Ik zou in de buurt van kerst nog eentje willen doen omdat het de enige vorm van ontspanning is waar je niet in contact MOET komen met anderen. Alleen is het moeilijk om ergens toestemming te krijgen voor een Light rally Welke “instanties” moeten toestemming geven hiervoor? Lokale gemeentes etc.? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.