Ga naar inhoud

Inspiratie gezocht: wat zoal te doen met een leuke hot hatch?


Harvem

Aanbevolen berichten

Word lid van & investeer wat van je eigen tijd in het je inwerken in een route community/app. Dan kan je "geteste en goedgekeurde" routes rijden die je op prachtige plaatsen brengen én je de betere stuurbaantjes laten ontdekken. Heel mooi voorbeeld is https://unrestricted.eu/ van forummer @Daggie.  Ondertussen al een goed gevulde routecatalogus en de app maakt het echt kinderlijk eenvoudig om zonder stress of veel voorbereiding een route uit te kiezen die echt de moeite is.
Grootste voordeel daarvan is dat ej 't volledig zelf in handen hebt (datum/tijdstip/duurtijd/...). Maar je moét dat niet alleen doen, je kan dat gerust met meerdere mensen doen. Via een forum kan je daarvoor gegadigden zoeken, b.v.

Georganiseerde rondritten zoals die van @PJH z'n https://www.openroads.be/ zijn ook een aanrader. Klein nadeeltje is dat er niet elk weekend (of juist op jouw vrije dag) een rit georganiseerd wordt, je moet je dus wel wat kunnen schikken. Grootste voordeel: je ontmoet er dan meteen ook wat gelijkgezinde toffe mensen (en met wat malchance ook The_Swede 😛).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Welke “instanties” moeten toestemming geven hiervoor? Lokale gemeentes etc.? 

Als het op een openbare parking is, de gemeente. Als het een privé parking is (delhaize ofzo) het bedrijf zelf. Maar niemand wil riskeren in de krant te komen vandaag de dag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, PJH said:

Als het op een openbare parking is, de gemeente. Als het een privé parking is (delhaize ofzo) het bedrijf zelf. Maar niemand wil riskeren in de krant te komen vandaag de dag :D

There is nothing such as bad publicity.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PJH zei:

Ik zou in de buurt van kerst nog eentje willen doen omdat het de enige vorm van ontspanning is waar je niet in contact MOET komen met anderen.

Alleen is het moeilijk om ergens toestemming te krijgen voor een Light rally :(

Sign me up! Ik duim alvast mee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ir_fuel zei:

Trek ermee naar de Ardennen / Luxemburg / Eifel.

En als je het helemaal ziet zitten maak er met de partner een vakantie van in het hooggebergte.

 

7 uren geleden, Polygoon zei:

Dit! Rij eens naar ergens in de Ardennen en eens voorbij BXL zet je je gps op “snelweg vermijden”. Websites als routeyou bezorgen je ook vaak een leuke route (tip: zet de calculatie op moto-nicest). 

Ik ging vroeger vaak ook eens een stukje in de haven rijden. Niet de meest kronkelige routes, maar wel zeer leuke “achtergrond” om langs te rijden :)

 

Goed idee, ga ik zeker eens doen 😁

 

7 uren geleden, gTa zei:

Word lid van & investeer wat van je eigen tijd in het je inwerken in een route community/app. Dan kan je "geteste en goedgekeurde" routes rijden die je op prachtige plaatsen brengen én je de betere stuurbaantjes laten ontdekken. Heel mooi voorbeeld is https://unrestricted.eu/ van forummer @Daggie.  Ondertussen al een goed gevulde routecatalogus en de app maakt het echt kinderlijk eenvoudig om zonder stress of veel voorbereiding een route uit te kiezen die echt de moeite is.
Grootste voordeel daarvan is dat ej 't volledig zelf in handen hebt (datum/tijdstip/duurtijd/...). Maar je moét dat niet alleen doen, je kan dat gerust met meerdere mensen doen. Via een forum kan je daarvoor gegadigden zoeken, b.v.

Georganiseerde rondritten zoals die van @PJH z'n https://www.openroads.be/ zijn ook een aanrader. Klein nadeeltje is dat er niet elk weekend (of juist op jouw vrije dag) een rit georganiseerd wordt, je moet je dus wel wat kunnen schikken. Grootste voordeel: je ontmoet er dan meteen ook wat gelijkgezinde toffe mensen (en met wat malchance ook The_Swede 😛).

 

Unrestricted app is ondertussen geïnstalleerd en openroads in men bookmarks opgeslagen, thanks!

 

5 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Er is natuurlijk ook dit

😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hot hatch heb je idd niet echt nodig om plezier te maken op gloeiende wegen. Degene die me al wat langer kennen weten dat ik me vroeger kostelijk geamuseerd heb met een Jetta, X1 en een Golf (alle 3 diesels) en je bereikt sneller de limiet en je rijd meer met het mes tussen de tanden wat je een plezante tijd/dag oplevert. Nu met de BMW moet ik aan mezelf zeggen dat ik toch wel wat moet minderen (en luisteren naar mezelf is moeilijk)

Probeer anders nu al via die unrestricted app een GPX te downloaden en laadt die in in OsmAnd app en ga eens met een kameraad of je vriendin zo een tour maken met je leasewagen.

Maar met zo een i30N ga je zeker plezier hebben/beleven en kan je eventueel al eens een trackday doen ook. Gewoon op 80% van uw kunnen rijden en niet bezig zijn met rondetijden en zo opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2020 om 08:26, ir_fuel zei:

Trek ermee naar de Ardennen / Luxemburg / Eifel.

En als je het helemaal ziet zitten maak er met de partner een vakantie van in het hooggebergte.

Een partner is toch geen hothatch?

Ik heb jaren met 1 gereden, er was daar niet veel hot aan hoor. 

 

20201203_063847.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, toere zei:

Een partner is toch geen hothatch?

Ik heb jaren met 1 gereden, er was daar niet veel hot aan hoor. 

 

20201203_063847.jpg

604408686_small.jpg.c8d2a097e20555fa05377ad288057383.jpg

Fast and furious! 

  • Grappig 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/12/2020 om 06:39, toere zei:

Een partner is toch geen hothatch?

Ik heb jaren met 1 gereden, er was daar niet veel hot aan hoor. 

 

20201203_063847.jpg

Daar past zonder aanpassingen de GTi-6 blok van de 306 in.

Setje kw's en achteras een paar tandjes omlaag, en ge hebt een hot-camionette.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid