Ga naar inhoud

SUZUKI Swift Sport


TCT

Aanbevolen berichten

suzukiswoftsport2.jpg

suzukiswoftsport1.jpg

suzukiswoftsport3.jpg

We zouden hem nog bijna vergeten, de guitige Suzuki Swift Sport. En dat komt vooral omdat deze productieversie er op wat Tupperware na hetzelfde uitziet als het concept dat Genève 2011 sierde. Zoals toen voorspeld, krijgt het banzai-GTI’tje geen turboblok van medevoogd VW (want die relatie loopt onderhand mank) maar blijft de Sport op atmosferisch vermogen teren. Nog altijd uit een viercilinder 1.6, maar ditmaal met 136 beter dan 125pk en via een zesbak beter dan vijf- naar de voorwielen. Het maximumkoppel arriveert bij 4.400t/m ietwat vroeger, terwijl de elf extra paarden aan een hogere 6.900 omwentelingen behaald worden. Op en top oldskool fun dus, al hopen we dat de vermelde chassiswijzigingen (’om de wegligging voorspelbaarder te maken’) geen afbreuk doen aan de speelse achterkant waar de uitgaande Sport bekend voor staat…

ww.drivr.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

7,8 sec naar 100 kmh lijkt me nogal uitzonderlijk, 8,6 zeggen ze af fabriek, in de meeste tests lees ik 8,2. Die in't filmpje staat wel op 16" zie ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Vraag me af of een Swift Sport 'traag' zou aanvoelen in't dagelijks verkeer in vergelijking met m'n huidige Golf Tdi105. Wellicht moet je gewoon leren om terug wat meer toeren te maken dan ik nu soms doe.

Een stap achteruit zou je het niet kunnen noemen in ieder geval, alhoewel ik me eigenlijk nog redelijk kan amuseren met m'n Golfje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid