Ga naar inhoud

FORD Focus ST (Clipper)


TCT

Aanbevolen berichten

65318for-focusstwagon_2-resized.jpg

65318for-focusstwagon_3-resized-1.jpg

65318for-focusstwagon_interior-resized.jpg

Stond de vijfdeursversie van de nieuwe ST reeds op onze Facebookpagina, dan hebben we nu beelden van de Clipper-versie. Het is de allereerste keer dat Ford de Focus break in ST-trim zal aanbieden, en dit exclusief voor Europa. Uiterlijk blijft de ST vrij braaf en valt het nieuwe smoelwerk op in combinatie met de dubbele centrale uitlaatpijpen. Binnenin kreeg de ST opnieuw drie extra analoge meters bovenop het dashboard en enkele uit de kluiten gewassen lederen Recaro-kuipstoelen als deel van het ST3 optiepakket. Kopers van het ST1- en ST2-pakket moeten het met stoffen exemplaren stellen. Qua specificaties zijn beide modellen uiteraard identiek. De zoetgevooisde vijfcilinder turbo mag dan wel niet meer zijn, de nieuwe 2.0 EcoBoost moet dat gemist met een fikse vermogensupgrade naar 245pk ruimschoots goedmaken. Bovendien claimen de ingenieurs dankzij spitsvondige sound engineering het gemis te hebben beperkt. Verder kreeg de ST een aangepaste manuele zesbak, een geoptimaliseerd onderstel, aangepaste rijhulpsystemen en kunnen zowel ESP als tractiecontrole desgewenst volledig uit.

www.drivr.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Qua uiterlijk: niet slecht. Helemaal niet slecht. Ik vraag me wel af wat men met "sound engineering" bedoelt. Een motor soundtrack vanuit de speakers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Da's bij wel meer auto's zo. Ik wil je niet op je paard zetten of zo, maar ik vind bijvoorbeeld de BMW 1 reeks coupé ook geen evenwichtige auto.
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Da's bij wel meer auto's zo. Ik wil je niet op je paard zetten of zo, maar ik vind bijvoorbeeld de BMW 1 reeks coupé ook geen evenwichtige auto.

Ik kan je volgen :).

Maar die wielekes lijken zo klein op deze, vooral op die tweede foto. De racy remklauwen maken dan weer veel goed :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mégane blijft de te kloppen kar. 't Plezier straalt van z'n gezicht als hij in de Renault rijdt. Die klinkt echt goed ook, vind ik :inlove:.

Uiteindelijk nog het meest verrast door de Astra (zeker in vergelijking met de vorige).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig dat ze nu een break versie hebben van de ST. Idd jammer dat de vijfpitter weg is. Zo'n break zou mijn keuze zijn tov de gewone. Ziet er knap uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid