Jump to content
Sign in to follow this  
tuscani

Renault 5-E

Recommended Posts

tuscani    6,753
tuscani

Net zoals Honda, brengt Renault een modern icoon terug. Sub 20k vermelden ze.

Ferm karretje zo  

S0-renault-5-concept-la-r5-est-de-retour

S1-nouvelle-r5-electrique-que-vont-deven

renault-5-electrique-concept.jpg

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
mrbbs    1,056
mrbbs

Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar het zal net als de Honda e ook wel nog wat afgezwakt op de markt verschijnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

de honda e is toch redelijk gelijk gebleven, met al zijn gadgets en vormen?

ok er zitten geen 22inch wielen onder, maar voor de rest.... hoedje af toch. Er  zijn andere merken waar een proto en de huidige wagen niets meer met elkaar te maken hebben

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
bt.    3,811
bt.

Superdik!

Een nieuwe Turbo zal er wel niet inzitten zeker :noparty:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
4 minutes ago, bt. said:

Een nieuwe Turbo zal er wel niet inzitten zeker :noparty:

Een Porscheke doen zegt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frekkel    8,766
Frekkel

Sub 20k... Kan interessant worden als ze het ook een beetje leuk laten rijden en de kwaliteit wat op orde hebben. Ze hebben natuurlijk wel al een beetje ervaring met de Zoe. En die is nu ook weer geen complete miskleun.

Wel afwachten als de prijs weer laag licht omdat je maandelijks de batterij moet leasen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jules_W    840
Jules_W

I like it! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB

Zalig bakske. Hopelijk komt dit er.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,643
Polygoon
16 uren geleden, bt. zei:

Superdik!

Een nieuwe Turbo zal er wel niet inzitten zeker :noparty:

Hopelijk wat betere prestaties t.o.v. de Honda E.

Ik vind het wel een zeer leuk kistje! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ex-Mooseman    5,200
ex-Mooseman

leuk dingetje.  Alleen die vierkantjes/dagrijlichten vind ik iets vreemds

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    7,315
Jupke

Moesten ze dat nu het uiterlijk geven van een 4 GTL of zo :inlove:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marvin    181
Marvin

Eerste keer dat ik deze zag dacht ik dat het een render van een fanboy was.

Ik vind het vanuit stylingstandpunt vreemd dat Renault dit op de markt gaat brengen. Misschien is het echt wel uit financieel realisme: kijkend naar de concurrentie die scoort met dit soort retromodellen (Fiat 500 uiteraard).

Maar ik had dus meer durf verwacht van Renault. Kijk naar de eerste generatie Twingo. Een origineel design dat echt enorm populair was. Dat ze teruggrijpen naar dit jarenzeventigdesign is eerder bloedarmoede. En het past ook echt niet in de rest van de lineup qua styling. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

de mode momenteel is gewoonweg retro. Daar kan je niet omheen. kijk naar de kledij en brillen. alles van vroeger komt terug.

Logisch dat automerken dan ook volgen. Kijk al hoeveel reacties er hier komen van "o, ferm een "oude 5""

De eerste twingo was idd ook een tof ding, maar nog te jong om al terug uit te brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,906
The Swede
21 hours ago, mrbbs said:

Het ziet er zeker niet verkeerd uit, maar het zal net als de Honda e ook wel nog wat afgezwakt op de markt verschijnen.

Ik vind hem redelijk realistisch dat hij zelfs in weinig afgezwakte versie zou kunnen komen. Wat zie je eraan dat productie niet zou halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
1 hour ago, tuscani said:

de mode momenteel is gewoonweg retro.

Momenteel?

Wanneer zijn de "nieuwe" Mini, Fiat 500 en Beetle uitgekomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

Die draaien al een eeuwigheid mee. En blijven gewoon in circulatie. Beetje zoals de 911. 

 

Momenteel is er toch echt een retro trend in alles bezig?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel

Dat is het punt niet :D 

De trend om retro auto's uit te brengen is niet "momenteel" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
56 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat is het punt niet :D 

De trend om retro auto's uit te brengen is niet "momenteel" :)

in mijn ogen wel.

want zoals ik al schreef. de 500 en de mini zitten al zolang in het gamma dat dat idd niet tijdelijk is, maar gewoon voortwerken op hun cultstatus (zoals de 911)

in mijn ogen is de honda e en de renault 5e nu  een heruitgave van een model, omdat retro in is.

 

maar dat is persoonlijke visie

Share this post


Link to post
Share on other sites
walter    2,925
walter
7 uren geleden, Jupke zei:

Moesten ze dat nu het uiterlijk geven van een 4 GTL of zo :inlove:

 

Er komt ook een elektrische R4.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
Op 22/1/2021 om 17:38, tuscani zei:

in mijn ogen wel.

want zoals ik al schreef. de 500 en de mini zitten al zolang in het gamma dat dat idd niet tijdelijk is, maar gewoon voortwerken op hun cultstatus (zoals de 911)

in mijn ogen is de honda e en de renault 5e nu  een heruitgave van een model, omdat retro in is.

 

maar dat is persoonlijke visie

Maar allez, Wim :lol:   De retro-trend is (bij ons in Europa bij de massa-auto's) gestart met de VW Beetle, de Citroën C3 en de eerste (BMW-) MINI. Dat was geen generatie-na-generatie verderzetting zoals de 911 (of de Wrangler of de G-klasse), maar overduidelijk en zeer bewust een "retro design" (destijds ook zo benoemd en gelauwerd) dat een heel pak autogeneraties heeft overgeslagen. En dat is sindsdien een gevestigde designstijl geworden. De 50 nam een 10 jaar geleden op prachtige manier die draad mee op en doet het nu nog altijd verder. Rond de eeuwwisseling ook de Z8, een dikke 10 jaar terug ook b.v. de Ford GT en de Camaro en de Challenger (en eigenlijk ook de Mustang want die heeft 2 generaties gehad die er compleet anders uit zagen), onlangs de Alpine en de Jimny, nu de Bronco ook.

Dat is dus effectief geen tijdelijke trend maar iets dat al even aan de gang is, sinds pakweg eind de jaren '90, en een mooie continue stroom van voorbeelden kent. Dat is niet "nu" mode.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
Op 21/1/2021 om 18:26, tuscani zei:

renault-5-electrique-concept.jpg

Absurd lekker :inlove: 

Beetje bang afwachten of de productieversie even "beefy" zal ogen, waarschijnlijk niet. Maar dan nog zeker even leuk als de Honda E. :inlove: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,643
Polygoon

Ik zie het nu pas, is dat een vijfdeurs? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
    • Parsifal
      By Parsifal
      Test Aankoop heeft een filmpje gemaakt over elektrisch rijden. En dat maakt geen al te goede beurt.
      Los van het feit dat de testrijden duidelijk niet gewoon is om EV te rijden, is duidelijk dat de infrastructuur nog wel de wensen overlaat.
      Wat denken jullie. Bewuste framing? Of echt realiteit?
       
       
    • Parsifal
      By Parsifal
      Nieuwe all-electric Volvo
      Range: 420km, gebouwd in Gent.
      De eerste van een reeks die enkel en alleen elektrisch zal worden aangeboden.








  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions