Ga naar inhoud

Single din radio


PJH

Aanbevolen berichten

Dag Forummers,

Ik vermoed dat ik niet veel antwoorden ga krijgen, want niemand is daar nog mee bezig vandaag de dag, maar we kunnen maar proberen: welke single din radio zouden jullie aanraden?

Vereisten:
- USB aan de voorkant
- Bluetooth

Gebruik:
In de Exige zit momenteel een Alpine radio zonder de vereisten. Ik zet hem nooit aan want je kunt hem simpelweg niet horen. Het zal dan ook niet dienen om mee naar de radio te luisteren. Het is vooral om Waze/Coyote te kunnen horen (ik moet het niet verstaan, ik moet gewoon horen dat er iets is) en de USB moet dienen om mijn smartphone te kunnen laden zonder de slecht geplaatste sigarettenaansteker te gebruiken.
Op zich zijn die eisen niet zot, de meeste radio's hebben dat wel. Maar hier komt de hamvraag: het spel moet een beetje subtiel zijn. De meeste van die dingen zijn extreem lelijk en zien eruit alsof je de Starship Enterprise gaat bedienen. Ik hoef geen flikkerende lampjes of 1000 animaties op dat LCD scherm. Vreemd genoeg is dat nog niet zo simpel te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een simpele Pioneer gekocht in de Brezan, voornaamste reden was dat deze dezelfde kleur knoppen/cijfers had als mijn tellers, voor in de MX-5. Geluidskwaliteit was niet zo belangrijk want veel hoor je daar toch niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.amazon.de/ieGeek-Bluetooth-Autoradio-Lautstärketasten-Freisprecheinrichtung-Orange/dp/B07W754MVG

Belangrijk is om te letten op de aanwezigheid van een USB-poort die geschikt is om te laden. Veel van die USB-poorten zijn enkel geschikt om een stick met muziek in te steken. Die geven niet genoeg stroom om uw telefoon aan een aanvaardbare snelheid op te laden. In praktijk betekent dat, dat uw telefoon eigenlijk gaat ontladen van zodra je die als GPS gebruikt, omdat die meer stroom nodig heeft dan de poort kan voorzien. Dit toestel voldoet daaraan, en ook aan de andere vereisten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Goesting zei:

https://www.amazon.de/ieGeek-Bluetooth-Autoradio-Lautstärketasten-Freisprecheinrichtung-Orange/dp/B07W754MVG

Belangrijk is om te letten op de aanwezigheid van een USB-poort die geschikt is om te laden. Veel van die USB-poorten zijn enkel geschikt om een stick met muziek in te steken. Die geven niet genoeg stroom om uw telefoon aan een aanvaardbare snelheid op te laden. In praktijk betekent dat, dat uw telefoon eigenlijk gaat ontladen van zodra je die als GPS gebruikt, omdat die meer stroom nodig heeft dan de poort kan voorzien. Dit toestel voldoet daaraan, en ook aan de andere vereisten.

Dat ga je bij de meeste radio's hebben inderdaad.

Verder nog kijken of de radio aanpasbare verlichting heeft (kleur) zodat het matcht in het interieur. Die eventuele animatie op het schermpje en het geflikker van de knopjes kan je altijd uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had in mijn Saab 900 een Kenwood zitten met een sober design en zelfde display/toetsenverlichting als mijn dashboard.

Keuze genoeg https://www.kenwood.be/nl/car/autoradio/bluetooth/

Niet exact onderstaand model, maar wel iets gelijkaardig, draaiknop voor het volume enkele knoppen en vooral geen lichtshow.

https://www.coolblue.be/nl/product/857205/kenwood-kmm-bt206.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, PJH zei:

Dag Forummers,

Ik vermoed dat ik niet veel antwoorden ga krijgen, want niemand is daar nog mee bezig vandaag de dag, maar we kunnen maar proberen: welke single din radio zouden jullie aanraden?

Vereisten:
- USB aan de voorkant
- Bluetooth

Gebruik:
In de Exige zit momenteel een Alpine radio zonder de vereisten. Ik zet hem nooit aan want je kunt hem simpelweg niet horen. Het zal dan ook niet dienen om mee naar de radio te luisteren. Het is vooral om Waze/Coyote te kunnen horen (ik moet het niet verstaan, ik moet gewoon horen dat er iets is) en de USB moet dienen om mijn smartphone te kunnen laden zonder de slecht geplaatste sigarettenaansteker te gebruiken.
Op zich zijn die eisen niet zot, de meeste radio's hebben dat wel. Maar hier komt de hamvraag: het spel moet een beetje subtiel zijn. De meeste van die dingen zijn extreem lelijk en zien eruit alsof je de Starship Enterprise gaat bedienen. Ik hoef geen flikkerende lampjes of 1000 animaties op dat LCD scherm. Vreemd genoeg is dat nog niet zo simpel te vinden.

Aan die vereisten zou ik toch nog DAB toevoegen. In onze vrachtwagens steken allemaal single din radio's en in de laatste nieuwe DAF vrachtwagens zijn dat Pioneer modellen. Zeer tevreden van en niet zo duur.

https://www.bol.com/nl/p/pioneer-deh-s720dab-autoradio-pioneer-dab-antenne-cd-tuner-usb-4-x-50-w/9200000121117646/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002020-G-116854097713-S-1051907882636-9200000121117646&gclid=EAIaIQobChMI1by63Jjg7gIVlvlRCh0RggqTEAQYAiABEgItF_D_BwE

 

radiotruck.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal kan je voor sommige modellen van die Alpine radio een AUX-kabel inpluggen achteraan, stroom zal je daar ook wel vinden voor een USB-kabeltje.

https://www.beslist.be/accessoires/d1036751956/Voor_Alpine_AUX_35mm_Jack_Ingang_Converster_Kabel_Adapter_KCE-236B_Voor_MP3.html

Van de mijne die een paar jaar ouder is zit dat er niet op, maar in de handleiding staat het wel voor de andere modellen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ST TDCi zei:

Aan die vereisten zou ik toch nog DAB toevoegen. In onze vrachtwagens steken allemaal single din radio's en in de laatste nieuwe DAF vrachtwagens zijn dat Pioneer modellen. Zeer tevreden van en niet zo duur.

https://www.bol.com/nl/p/pioneer-deh-s720dab-autoradio-pioneer-dab-antenne-cd-tuner-usb-4-x-50-w/9200000121117646/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002020-G-116854097713-S-1051907882636-9200000121117646&gclid=EAIaIQobChMI1by63Jjg7gIVlvlRCh0RggqTEAQYAiABEgItF_D_BwE

 

radiotruck.jpeg

@PJH Ik denk dat ik nog zoiets heb liggen bij m'n pa. Heeft nog in m'n golf IV gezeten indertijd en van mij mag je dat zo hebben.

Er zaten ook wel lichtjes in, maar denk wel dat je die ergens gaat kunnen uitschakelen ook zeker? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en PJH maar denken dat hier weinig reactie op ging komen.

Ik heb in de E34 een pioneer met rode verlichting en in die wagen van mijn ma steekt ook een single DIN van pioneer met bluetooth, aux, en daarvan kan je het display ook veranderen van kleur. 

ik zou idd nu ook voor DAB+ en krachtige USB poort, aux en bluetooth gaan en ik zou dus Pioneer aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Becker Indianapolis 7922 zitten in de Compi, zeer content van. Heeft ook een (rudimentaire) navigatie, maar handig is de windrichting die ie steeds aangeeft en de passende warme rode verlichting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels zelf aan het verder kijken. De meeste zijn inderdaad niet geschikt om een GSM voldoende mee op te laden. Ook zijn er veel waarvan de specs moeilijk te vinden zijn. Vreemd dat dat zo'n issue moet zijn.

Op 11/2/2021 om 08:39, B3noît zei:

@PJH Ik denk dat ik nog zoiets heb liggen bij m'n pa. Heeft nog in m'n golf IV gezeten indertijd en van mij mag je dat zo hebben.

Er zaten ook wel lichtjes in, maar denk wel dat je die ergens gaat kunnen uitschakelen ook zeker? 

Golf IV, dat klinkt als een oud ding. Zou me verbazen dat die EN kan laden EN bluetooth heeft. Heb je een typenr?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Inmiddels zelf aan het verder kijken. De meeste zijn inderdaad niet geschikt om een GSM voldoende mee op te laden. Ook zijn er veel waarvan de specs moeilijk te vinden zijn. Vreemd dat dat zo'n issue moet zijn.
Golf IV, dat klinkt als een oud ding. Zou me verbazen dat die EN kan laden EN bluetooth heeft. Heb je een typenr?
Ik werk morgen bij m'n pa, ik snuister eens.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, thiva zei:

@PJH Heb jij geen extra USB slot in je dashboard tray? Mijn Exige had dat. Zou voldoende kunnen zijn voor je beoogde gebruik.

Nope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid