Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
29 minuten geleden, flupke73 zei:

Ah zo’n lekkere route: unreal ???

Blij van u nog eens gezien te hebben...  Was heeeeeeeel lang geleden.  Idem voor Stivo!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Godverdomme @Monterey Jack, jij was er ook... Had er niet meer bij stilgestaan... Volgend keer dan maar goeiedag zeggen

Geplaatst:
6 hours ago, Stephane said:

Godverdomme @Monterey Jack, jij was er ook... Had er niet meer bij stilgestaan... Volgend keer dan maar goeiedag zeggen

Dat is bijna een jaarlijks fenomeen aan het worden ? Op Trois-Points u wel gezien maar inderdaad weer niet aan het babbelen geraakt.

Geplaatst:
11 uren geleden, Monterey Jack zei:

Nergens echt harde regen gehad, maar het lag toch overal nat. Tussen de bomen ook dus drogen deed het niet echt.

Wil er iemand een beeldeke posten van 'nergens harde regen'? :)

ok, was na het rijden maar toch.  Het regende ouwe pijprokende wijven ja!

Geplaatst:

@PJH, Het was weer een echt topdagje! Prachtige wegen en top organisatie zoals steeds!

@Wax-it.be Dikke credits voor de overheerlijke burgers!

Nogmaals bedankt aan mijn co @ICM, de laatste 30km de sleutels even afgegeven en passagier geweest in de GT3... dan besef je pas echt het verschil en merkte ik op wat voor een vertrouwen een co wel niet moet hebben. ??

Vooral na het momentje dat ik de GT3 even kwijt was, het gebeurt wel regelmatig dat hij wil uitbreken maar telkens kan je dit erg gecontroleerd opvangen... deze keer dus totaal niet. Gelukkig had ik de "reactie" om gas bij te geven waardoor ik hem terug kon opvangen. Daarvoor dikke merci aan iedereen die me altijd vertelde om te kijken naar de richting welke je wenst uit te gaan en vooral niet zomaar te gaan remmen. één ding is zeker, ik heb daar op die moment erg veel bijgeleerd!

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Dat was weer een memorabel dagje!

Helaas kon ik pas als een van de laatsten vertrekken, was blij dat ik er net voor 13u30 geraakt was :D  Daardoor een wat eenzame start gehad maar uit het niets was daar ineens een Yaris GR in mijn spiegels... dat kon geen toeval zijn, alhoewel ik geen idee had wie het was. Het eerste deel van de route vond ik eerlijk gezegd niet geweldig, ronduit slecht asfalt en met het licht vochtig wegdek was het soms echt zoeken naar grip. De Yaris volgde grotendeels als een schaduw.. en dat had ik ook niet anders verwacht. Wel wat onderstuurt soms, of leek dat maar zo? Met te gaan tanken was de Yaris foetsie.

Tankstation was precies een meeting op zichzelf :D  Leuk om wat bekende gezichten te zien, maar ik was nog teveel gefocust op het rijden... socializen kan wel bij de BBQ :) 

Vanaf het moment dat we Luxemburg inreden viel het allemaal wat op zijn plek, alhoewel erg nat...  een uurtje op een terras zitten kan verschil maken... dakje kon eindelijk open en de banen waren nog maar vochtig in plaats van nat. En toen kwam er ineens wat Db-geweld aansluiten. Niet te doen dat geluid van de GT3 van  @Maverick :inlove:  Daarna nog plezant treintje gereden met wat pk geweld in mijn kielzog, ik had geluk dat ik wat baankennis had :D  Mijn excellente navigator kreeg daardoor helaas wat last van zijn maag.. en juist op dat moment passeerden we een zonovergoten terrasje, waar al wat ander forumgespuis bleek te zitten ;) 

De BBQ zelf was bij de beste ooit, geen wachtrij en geweldig lekkere burger! (had zelfs meervoud kunnen zijn, want dat werd meermaals aangeboden). Nog wat bij kunnen praten en kennis kunnen maken, en daar dus ontdekt dat @Stephane in Yaris GR vermomming onderweg was :) 

Dat deze editie niet uitverkocht was? Onbegrijpelijk. Het voetbal en de Ardennen light zullen er wel voor iets tussen zitten, aan team Openroads kan het niet liggen :) 

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
6 minuten geleden, msxx zei:

Dat was weer een memorabel dagje!

Helaas kon ik pas als een van de laatsten vertrekken, was blij dat ik er net voor 13u30 geraakt was :D  Daardoor een wat eenzame start gehad maar uit het niets was daar ineens een Yaris GR in mijn spiegels... dat kon geen toeval zijn, alhoewel ik geen idee had wie het was. Het eerste deel van de route vond ik eerlijk gezegd niet geweldig, ronduit slecht asfalt en met het licht vochtig wegdek was het soms echt zoeken naar grip. De Yaris volgde grotendeels als een schaduw.. en dat had ik ook niet anders verwacht. Wel wat onderstuurt soms, of leek dat maar zo? Met te gaan tanken was de Yaris foetsie.

Tankstation was precies een meeting op zichzelf :D  Leuk om wat bekende gezichten te zien, maar ik was nog teveel gefocust op het rijden... socializen kan wel bij de BBQ :) 

Vanaf het moment dat we Luxemburg inreden viel het allemaal wat op zijn plek, alhoewel erg nat...  een uurtje op een terras zitten kan verschil maken... dakje kon eindelijk open en de banen waren nog maar vochtig in plaats van nat. En toen kwam er ineens wat Db-geweld aansluiten. Niet te doen dat geluid van de GT3 van  @Maverick :inlove:  Daarna nog plezant treintje gereden met wat pk geweld in mijn kielzog, ik had geluk dat ik wat baankennis had :D  Mijn excellente navigator kreeg daardoor helaas wat last van zijn maag.. en juist op dat moment passeerden we een zonovergoten terrasje, waar al wat ander forumgespuis bleek te zitten ;) 

De BBQ zelf was bij de beste ooit, geen wachtrij en geweldig lekkere burger! (had zelfs meervoud kunnen zijn, want dat werd meermaals aangeboden). Nog wat bij kunnen praten en kennis kunnen maken, en daar dus ontdekt dat @Stephane in Yaris GR vermomming onderweg was :) 

Dat deze editie niet uitverkocht was? Onbegrijpelijk. Het voetbal en de Ardennen light zullen er wel voor iets tussen zitten, aan team Openroads kan het niet liggen :) 

Veel respect, de mx5 was gewoon niet te volgen!

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Mooie route weer! Zot hoeveel verschil er tussen de wegen in België en Luxemburg zit.

Het waren ook heel lekkere hamburgers :) Ideaal concept ook voor als je weinig tijd had. Volgend jaar ben ik er zeker opnieuw bij.

Geplaatst:

Was gek om te zien hoeveel verschil er zit tussen de light en deze. Leek me ook een ander publiek en totaal ander weertype aan de start itt 14 dagen geleden.

Zoals voorheen al wel verwacht viel de regen nog best mee, en we hebben het nog al zo meegemaakt dat het zulk weer was. Beetje oppassen op de duur met droge stukken en tussen de bomen nog vochtige stukken maar dat is tenslotte ook eens iets anders en spijker je ook weer wat autostuur ervaringen bij. Al bij al blij dat ik niet op mijn semi slicks stond toch. Die Michelin's hebben in de regen ook veel grip moet ik zeggen.

Ik begreep wel 1 ding niet, dat offroad stukje kon je toch prima vermijden door daar in dat kleine centrum naar rechts te rijden en dan zo naar links die baan te volgen en kwam het gelijk met dat stuk uit de roadbook.

Maar verder zat in deze route ook opnieuw een van de beste wegen in Luxemburg, Wat haarspeldbochten omhoog, dan glooiend naar beneden dat je daar aan die spoorweg uitkomt. Dat stuk zou ik 5 keer achter elkaar kunnen doen! Heerlijk want ondanks het weer was het rustig. 2 fietsers gezien op heel de dag ofzo, amper tot geen motorrijders, ...

De hamburgers waren idd heel lekker, al zijn die BBQ's ook altijd super van vlees!

Tof dat iedereen die wou nog een 2e kon krijgen, en de dessert was ook goed. Spijtig dat jullie er nog zoveel over hebben. 

Tot de volgende openroads rit zou ik zeggen!

Geplaatst:
5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ik begreep wel 1 ding niet, dat offroad stukje kon je toch prima vermijden door daar in dat kleine centrum naar rechts te rijden en dan zo naar links die baan te volgen en kwam het gelijk met dat stuk uit de roadbook.

Heb je enig idee waar dat was? Ik wil eens bekijken waarom de GPX daar over een stukje offroad loopt.

Ik vermoed dat bepaalde apps misschien een kortere weg nemen tussen twee datapunten of iets dergelijks, waardoor er in de GPX een klein stuk zat die echt niet mogelijk was. Ik heb deze ochtend alvast de hele route overlopen om te zien of ik het kan vinden, maar op de PC lijkt alles prima te zijn.

Edit: ik heb deze screenshot gekregen van @Wax-it.be

5c4cb82e-e91e-4798-b882-293fe0a6ebd4.thumb.JPG.b50b00ccaa87e9060a4a4d2178bad0ca.JPG

Geplaatst: (aangepast)
7 minuten geleden, PJH zei:

Heb je enig idee waar dat was? Ik wil eens bekijken waarom de GPX daar over een stukje offroad loopt.

Ik vermoed dat bepaalde apps misschien een kortere weg nemen tussen twee datapunten of iets dergelijks, waardoor er in de GPX een klein stuk zat die echt niet mogelijk was. Ik heb deze ochtend alvast de hele route overlopen om te zien of ik het kan vinden, maar op de PC lijkt alles prima te zijn.

Het was dat stuk dat ook in de roadbook staat. Want eigenlijk deze keer, en de vorige keren dat ik eens de GPX heb gebruikt (en via de Android app OsmAnd) is dit altijd heel goed en handig.

Route de Surré Opgelet: grind gedurende 1km

Maar echt grind was dat niet maar zwarte keien. Ook @denElias zag ik daar en hij zei van...ga maar eens kijken en je zal wel terugdraaien!

Het was in een klein centrum, er stond zo een bordeaux F-150 tussen de bomen geparkeerd waar je dan kon afslaan naar rechts want rechtdoor kwam je dan wat verder dat weggetje tegen.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Ik ben nog wel met een vraag achtergebleven.

Wat was juist de bedoeling met die honing? :D 

Geplaatst:
1 minuut geleden, msxx zei:

Ik ben nog wel met een vraag achtergebleven.

Wat was juist de bedoeling met die honing? :D 

dat kan je aan je banden smeren en kon je op de parking gemakkelijker een burnout maken!

• Grappig 1
Geplaatst:
9 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Het was dat stuk dat ook in de roadbook staat. Want eigenlijk deze keer, en de vorige keren dat ik eens de GPX heb gebruikt (en via de Android app OsmAnd) is dit altijd heel goed en handig.

Maar echt grind was dat niet maar zwarte keien. Ook @denElias zag ik daar en hij zei van...ga maar eens kijken en je zal wel terugdraaien!

Het was in een klein centrum, er stond zo een bordeaux F-150 tussen de bomen geparkeerd waar je dan kon afslaan naar rechts want rechtdoor kwam je dan wat verder dat weggetje tegen.

Ja heb zelfs even een poging gedaan, maar mijn downpipe zei nee ?

Misschien iets specifiek voor de GPX? 

Wel heerlijke rit voor de rest

Geplaatst:
8 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Maar echt grind was dat niet maar zwarte keien

Zwarte keien? :o

Da's dit stuk: https://www.google.com/maps/dir/49.8817189,5.7507727/49.8920424,5.7590728/@49.8862299,5.7399465,14.25z/data=!4m2!4m1!3e0

Woensdagavond was alles daar prima, vrijdagnacht lag daar plots fijn grijs grind op de weg. Wat daar de bedoeling van is -> no idea. Keien heb ik daar echter niet gezien toen. Helaas was aanpassen op dat moment niet meer mogelijk, gezien je geen andere grensovergang dicht in de buurt hebt. Misschien een overijverige waalse arbeider die op zaterdag dan nog werk aan de weg gedaan heeft oid?

Geplaatst:

't Was weer leuk om wat bekende gezichten te zien. Ritje naar het startpunt was al leuk en na het ontvangen van de goodie bag konden we vertrekken.

IMG_20210627_140905.jpg

Eerste stuk van de route was vreselijk, onze Belgische wegen zijn helemaal kapot maar eens we Luxemburg binnenreden kon het plezier beginnen. Ik had megaveel onderstuur op de vochtige baantjes (cup2 banden) dus na een paar slippertjes mij achteraan het rijtje gezet. Onderweg @msxx tegengekomen en ik zag dat hij altijd weg reed van Maverick. Porsche vs Mazda ? 

Onderweg ook verrassend weinig negatieve reacties gehad, iedereen was precies fan van @Maverick zijn uitlaat ? 

Dan hebben we ons op een terras gezet met het idee van zeker niet te vroeg aan de BBQ te verschijnen ? En toen moesten we nog 140km rijden. Maar 't waren fantastische banen met af en toe een herkenbaar punt. Als je daar veel rondrijdt is dat ook normaal. Terug mooi werk van @PJH die daar veel uren in gestoken heeft.

IMG_20210627_175302.jpg

De BBQ was dit jaar een hamburger geworden. Geen lange wachttijden dus dikke duim voor de organisatie. Als het goed is mag het ook gezegd worden. Daarnaast nog een lekker dessertje en iedereen kon met een volle maag naar huis rijden.

IMG_20210627_210225.jpg

Het is dan nog begonnen gieten dus toch maar even gewacht om naar huis te rijden. Na een korte opkuis met iedereen konden we vertrekken en @Miss wax-it reed met de M3 naar huis. Onderweg 2 wagens tegengekomen die zonder lichten reden. Levensgevaarlijk

IMG_20210627_215227.jpg

• Vind ik leuk 8
Geplaatst:
33 minuten geleden, PJH zei:

Edit: ik heb deze screenshot gekregen van @Wax-it.be

Het was inderdaad Warnach.

Geplaatst:
28 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Wij hebben daar geen problemen mee gehad? Klein stukje kiezel op nieuwe tarmac? 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Jules_W zei:

Wij hebben daar geen problemen mee gehad? Klein stukje kiezel op nieuwe tarmac? 

Dan gaat dat vermoedelijk ergens zijn waar zowel hij en zowel ik verkeerd hebben gereden maar wel gek dan, want ik reed toen nog alleen via GPX en ik zag @denElias daar plots met zijn MX5. Ik zeg, het is toch rechtdoor hier en ge draait af en toen zag ik waarom, het liep eigenlijk dood in een onverhard weggetje, en dat is nooit in de PJH zijn roadbooks.

Ik kan is kijken of het nog steeds op mijn dashcam staat. En zal ik het straks hier even linken of naar @PJH in een PM sturen.

Geplaatst:

10de editie van de ARD die ik zelf reed - dit keer met mijn nieuwe MX5. Met een goede 1.300km op de teller thuis vertrokken en tegen 12u30 aangekomen bij de startplaats, alwaar menig bekend gezicht te zien was. 

Eerste stuk van de rit achter mijn ex-M140i gereden, samen met 130i, 1M van @DDé, GT3 van @Matthi enz. Was lekker werken in de MX5, als eerste spirited drive kon dat wel tellen. Maar wat een zalig hok, met een deftige ophanging gaat dat alleen maar beter worden.

Na de tankstop op +- 100KM heb ik even gewacht op wat kameraden om dan een stukje samen met hen te rijden, maar toen die na 20 minuten weer stopten om een terrasje te doen ben ik doorgereden samen met de 130i. :D 

Route was weer top as usual, geweldig geamuseerd en iedere kilometer van het roadbook met het dak open gereden. Af en toe eens dwars gezet, redelijk snappy toch in vergelijking met een MX5 NA. 

Bij de BBQ was nog niet al te veel volk dus vrijwel meteen een hamburger kunnen bemachtigen, perfect gebakken door @Wax-it.be natuurlijk! Heerlijk. Ook weer wat kunnen bijpraten met enkele bekende gezichten. 

Merci @PJH en aanhang voor de geweldige dag alweer. 

Gemiddeld verbruik over de heenweg en eerste 100km 9l, tweede deel van de roadbook was 12l en terugweg 7. Belachelijk zuinig. 

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

@msxx weet inderdaad zijn gas staan, ging in de vorige editie met de BRZ vrij gelijk op.

Nogmaals dank aan @PJH voor het organiseren, ook al was ik er niet bij. Ik ben al blij deze editie een beetje mee te kunnen beleven door deze after-chat.

De afwezigen hadden nog maar eens ongelijk!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, Liquid Li0n said:

Dan gaat dat vermoedelijk ergens zijn waar zowel hij en zowel ik verkeerd hebben gereden maar wel gek dan, want ik reed toen nog alleen via GPX en ik zag @denElias daar plots met zijn MX5. Ik zeg, het is toch rechtdoor hier en ge draait af en toen zag ik waarom, het liep eigenlijk dood in een onverhard weggetje, en dat is nooit in de PJH zijn roadbooks.

Ik kan is kijken of het nog steeds op mijn dashcam staat. En zal ik het straks hier even linken of naar @PJH in een PM sturen.

Was daar ook fout gereden (gpx gevolgd). De bende voor ons was wel juist afgedraaid. Als ik zo kan zien staat het wel juist in de roadbook (afdraaien op de route de Tintange). Aangezien de rest daar afdraaiden hadden we snel door dat we fout zaten

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Heerlijk dag je weeral. Toch knap @PJH dat je weer zo'n route uit je mouw hebt kunnen schudden. Helemaal anders den de light versie van 2 weken geleden. Wat hier wel opviel is het gigantisch verschil in wegdekkwaliteit tussen be be lux ?

Verrassend weinig volk op de baan, zowel auto's, moto's, als fietsers. Af en toe wel ns een tractor :) Maar een keer negatieve reactie gehad, bij het binnenrijden van Remagne. Er zal iemand uit zijn middagdutje wakker geschoten zijn na @Maverick's passage :D 

In Lux bij het volgen van de Yaris @Race7 @Stephane een chanceke gehad dat zij vlak voor mij reden. Zij werden aan de kant gezet door Luxembrug's finest en ik mocht door.

BBQ ging zeer vlot vooruit. Concept zat goed in elkaar, en het smaakte ook @Wax-it.be ?

Hebben wel zeer veel chance gehad met het weer. In Luik begon het gigantisch te gieten op de terugweg. Geluk dat ik dagje voordien nog nieuwe banden heb gestoken

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, Denniske zei:

10de editie van de ARD die ik zelf reed - dit keer met mijn nieuwe MX5. Met een goede 1.300km op de teller thuis vertrokken en tegen 12u30 aangekomen bij de startplaats, alwaar menig bekend gezicht te zien was. 

Eerste stuk van de rit achter mijn ex-M140i gereden, samen met 130i, 1M van @DDé, GT3 van @Matthi enz. Was lekker werken in de MX5, als eerste spirited drive kon dat wel tellen. Maar wat een zalig hok, met een deftige ophanging gaat dat alleen maar beter worden.

Na de tankstop op +- 100KM heb ik even gewacht op wat kameraden om dan een stukje samen met hen te rijden, maar toen die na 20 minuten weer stopten om een terrasje te doen ben ik doorgereden samen met de 130i. :D 

Route was weer top as usual, geweldig geamuseerd en iedere kilometer van het roadbook met het dak open gereden. Af en toe eens dwars gezet, redelijk snappy toch in vergelijking met een MX5 NA. 

Bij de BBQ was nog niet al te veel volk dus vrijwel meteen een hamburger kunnen bemachtigen, perfect gebakken door @Wax-it.be natuurlijk! Heerlijk. Ook weer wat kunnen bijpraten met enkele bekende gezichten. 

Merci @PJH en aanhang voor de geweldige dag alweer. 

Gemiddeld verbruik over de heenweg en eerste 100km 9l, tweede deel van de roadbook was 12l en terugweg 7. Belachelijk zuinig. 

Eigenlijk hadden we samen op moeten rijden!

Die van jou verbruikt precies nog meer dan de mijne, ik zat aan 11,5 tijdens het roadbook :D 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid