ICM 24.869 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 1 minute ago, Stephane said: Geen forummer denk ik... Invitées van PJ Machtige T-shirt van Onyx 1 Quote
Populair bericht PJH 21.017 Geplaatst: 29 juni 2021 Auteur Populair bericht Geplaatst: 29 juni 2021 TL;DR: stress gehad, rondrit was goed, BBQ was goed denk ik, rode duivels blijven janetten en maandagavond kon je mij samenvegen met de rest van het vuilnis. --------------------- Je zou toch denken dat, na al die jaren, je het een beetje onder de knie begint te krijgen om zo'n event te organiseren. Helaas. Werkelijk alles dat kan foutlopen, is fout gelopen op deze editie. De miserie begon eigenlijk al 2 maand geleden: de overheid laat weten dat ze gaan versoepelen op 9 juni. Events zullen opnieuw kunnen, met tot 400 bezoekers in openlucht. Last time I checked rijden we met onze auto's in openlucht en is ook de BBQ achteraf wel overdekt maar uiteindelijk nog altijd buiten. Dat betekend maar één ding: tijd om er aan te beginnen, want in theorie zitten we al hopeloos achter op schema als je nu nog moet beginnen aan een rondrit om dat echt tot in de puntjes te doen. Een zeer summiere openingspost en webpagina volgenden al snel, waarop ik moest bekennen dat ik niet wist waar we naartoe gingen of wat het plan juist was. Ongezien, eigenlijk. Maar goed, moeilijk gaat ook. Dat moeilijk ook gaat wist ik eigenlijk al. Het was voor mij dus niet nodig om dat te bewijzen, maar ik heb het denk ik toch gedaan gedurende de twee maanden dat ik er mee bezig geweest ben . Het begon al bij een datum prikken en toestemming krijgen uit de verre walen. Reservaties maken bleek erg moeilijk, toestemming krijgen om met 100 man samen te komen virtueel onmogelijk. De datum was wel vrij, maar om gezondheidsredenen werd de reservatie een dag na de bevestiging (en dus prikken van de datum hier) terug ingetrokken. Nu, ik zag dat op zich wel terug goedkomen, maar het was al de eerste fly in the ointment. Niet teveel van aantrekken en gewoon blijven zagen werd de gekozen tactiek, maar dat kost wel wat tijd allemaal. Het dringendste punt op de agenda na de locaties, was het draaiboek van de dag. Als we eenmaal een start en eindplaats hebben, wat gaan we dan doen tussen die start en eindplaats? Er moet nog een tof concept zijn ook, anders is het sowieso al niet de moeite. Mensen die mij kennen weten dat ik een bloedhekel heb aan België, ons wegdek en de verzuurde cultuur die hier heerst. Een all-belgian ARD is dus het laatste wat ik eigenlijk wil doen, maar in tijden van onzekerheid en wekelijks veranderende regels in binnen- en buitenland moet je het jezelf niet al te moeilijk maken vond ik. Gewoon rijden en gezellig samen zijn, en de mensen gaan wel content zijn... Dat gaat dus niet é Ik ben er aan begonnen, maar ik moet zeggen dat dat echt niet vlot liep. De kanten van Bouillon ken ik goed en daar weet ik dat er in de afgelopen 7 jaar enorm veel werk is gestoken in weginfrastructuur. Als je daar echt gaat zoeken, dan kun je mits tijd en geld wel een roadbook maken die je kunt opleveren. De ARD Light ging daar dus door, gezien dat de "safe bet" was en ik daar twee weken minder tijd voor had. Dat roadbook vond ik persoonlijk een groot succes voor België te zijn. Niet continue perfect en toch iets teveel dorpjes, maar zeker niet slecht en imo wel Openroadswaardig. Voor de echte ARD echter was die streek geen optie, gezien de ligging van de BBQ. Wat volgde was heel wat verkenningswerk, uren zoeken op sites van de overheid naar herlegde wegen, enz. Wie zoekt, die vindt: Een tof stuk asfalt, hoogteverschil, natuur, geen huizen, goed asfalt, vlak, mooie belijning (zo van dat zwart asfalt met nette witte lijnen op zo ). Helaas moest je wel 1.5 uur hobbelen en botsen om daar te geraken, en daarna was het +- 2 uur hobbelen en botsen om aan de BBQ te geraken. En van en naar daar kreeg je dan nog wat onreglementaire drempels te verwerken, op een bedje van flitspalen afgewerkt met een sausje van kraters in de baan. Zo iets serveert het sterrenrestaurant dat Openroads zou moeten zijn niet aan zijn gasten. Wat doe je dan? Verder zoeken. Op internet, op kaarten, op satellietfoto's, op google streetview dat allemaal uit 2009 is in die regio, op fora voor motards, op bing maps (dan ben je echt wanhopig aant worden) en uiteraard ook gewoon ter plaatse. Je rijdt een verkenning, en nog één, en nog één, .... en daarna nog drie... maar je merkt op het einde van al dat werk dat je roadbook drie wegen bevat met een sterretje naast (Openroads taal voor: do not delete, 't is epic). In totaal zijn die een goeie 15km aan rijplezier waard. In de excel vind je daarnaast ook nog zo'n 20km met een "ok" en "als het moet" rating, maar vooral ook 210km aan wegen met een "no way" rating. Op 3 weken van je event is dat nu niet echt hoopgevend, zeker als extra tijd en centen investeren het niet beter maakt. Da's al een redelijke duif in de zalf eigenlijk... Kill your darlings dan maar. Op twee weken voor het event dan maar beslist dat we naar Luxemburg gaan. Kwestie van het roer van de boot niet om te gooien, maar het gewoon meteen af te breken Direct beginnen tekenen en een verkenning of 3 later hadden we al iets dat we kunnen afgeven aan de deelnemers zonder te moeten beschaamd zijn. Het moeilijkste stuk was....in Luxemburg geraken De baan richting Smuid is een mooie en daarna kun je ook nog uit de voeten op de kilometers kort daarna, maar van zodra je st Hubert voorbij bent kom je eigenlijk weer in kraterland. Zo kort voor je deadline mik je dan maar op een mix van hoofdwegen (in de hoop dat die onderhouden zijn) met af en toe een scenic stukske kleiner asfalt. Dat lang stuk hoofdweg met redelijk donker asfalt en witte lijnen is er op het einde ingekomen....believe it or not, maar die baan is herdaan geweest in 2016. De rechterkant is inmiddels verzakt en af en toe is er beton in de kuilen gestort. In Luxemburg zelf hebben jullie een stukje smalle asfaltweg gedaan doorheen een bos om niet door een dorp te moeten langs een flitspaal -> die baan ligt er sinds 1987 en is in perfecte staat. Niet te geloven eigenlijk. De laatste versie van het roadbook is gereden geweest op de vrijdag na mijn werk. Om +- 18.30 stond ik aan de start, klaar voor 240km aan hopelijk ontspannen rijden en zonder problemen. Na 60km echter vond ik plots een baan vol fijn grind. Dat lag er woensdag nog niet Gigantisch ambetant want dat doet schade als je achter elkaar rijdt, maar het is vooral ook erg gevaarlijk. Als je daar de toegelaten 90 zou rijden, dan hang je sowieso in de bomen. Kijken voor een alternatief dan maar. Er was één optie, een single track baantje tussen de velden van een goeie 9km lang ten noorden van de grensovergang dat wij genomen hebben. Fenomenaal zicht, maar wegdek van matige kwaliteit en vooral -> Je bent daar na 60km. De groep is nog niet uit elkaar gevallen op dat moment want het is nog te vroeg om al na een terras- of tankstop te zitten. Ik zou dan dus een trein van auto's via een smalle baan sturen waar je onmogelijk kunt uitwijken met een lage sportwagen. Als je dan één tegenligger hebt.... ook geen strak plan dus. Uiteindelijk besloten om het grind goed te vermelden in het roadbook. Er stond zelfs een uitroepteken bij, de overheid zou het de strengst mogelijke bewoording noemen. Mijn mood werd samengevat door een lokaal verkeersbord: De rest van de verkenning was vrij kalm, maar ik had wel wat tijd verloren. Gelukkig maakt Luxemburg alles altijd beter: Tegen 0.30 stak ik in mijn bed, wat nog meevalt. De zaterdag dan beloofde druk te worden. Door al het last minute roadbookgepuzzel had ik nog niet de tijd gehad om al te gaan winkelen enz, dus er mocht al niet al te veel fout gaan. Beginnen doen we 's ochtends met de roadbooks. De laatste aantekeningen uit de verkenning van de avond voordien proper afwerken, de symbolen nog eens netjes onder elkaar zetten, de afstanden checken en dan alles printen en inbundelen. Sounds simple, een uur of 3 werk. For some reason had mijn nog niet zo oude printer er plots geen zin meer in. Hij deed 5 pagina's goed, en dan af en toe besmeerde hij een blad compleet met toner of waren er stippen te zien. Ok, de drum en corona wire kuisen dan maar..... 1 roadbook proberen printen en jawel, alles in orde. Nieuwe pak papier er in, 10 exemplaren bestellen en... Grommels.... en dat is nog een foto van een aanvaardbare pagina. Er waren er ook waarbij het gewoon niet meer leesbaar was :s Opnieuw kuisen...same thing. Uiteindelijk heel de voormiddag en meer dan 300pg's verprutst om het te proberen goed krijgen. Tot op vandaag kan ik nog altijd niks afprinten en ik snap niet waarom :s soms is het goed, soms rampzalig. Very strange. Dan maar naar een copycenter gereden in de buurt en daar ook nog eens 2u mee kwijt geweest. De roadbooks maken zal dan maar 's nachts moeten gebeuren. Tegen iets na de middag had ik dus: - Geprinte covers - Geprinte bollekes en pijlkes Still todo: - Alles inbundelen - Bonnetjes printen en versnijden - Koelwagen ophalen - Camionet ophalen - Stroomgroep ophalen - Drank gaan halen - Andere benodigdheden gaan halen - Goodiebags maken - Camionet inladen - Koelwagen inladen - Deelnemerslijsten uit de database halen, deze aanvullen met alle info uit PM's/whatsapp/SMS/Mail/rooksignalen/... want er zijn er altijd die nog aanpassingen willen en what not. The race is on Rangschikking gemaakt van alle taken en hun deadlines, meestal sluitingstijd van de winkels, en er meteen aan begonnen. Eerst naar de Colruyt, dan naar de AVA, dan naar de Okay achter wat andere dingen, vervolgens om de stroomgroep...en dan was het al 17.30 door oponthoud overal (dingen die niet op stock zijn, bestellingen die niet klaar staan, enz) -> ambetant. Slagerij Blockeel sluit om 19.00 en ik moet nog vanuit Nevele naar WAX-IT, van daar naar Herzele om de koelwagen en dan naar slagerij Blockeel om het vlees en de dessertjes. Ambetant² Bij WAX-IT aangekomen rond 18.00 en volgens Waze ging ik om 18.53 bij Blockeel zijn met mijn tussenstop om de koelwagen. Da's natuurlijk zonder rode lichten, aankoppelen, manoeuvreren, ... dat plan ging echter al snel niet meer door. De reproductie van de nrplaat van de camionet bleek onvindbaar te zijn. Zonder plaat rijden kost niet veel in boetes, maar als ze u tegenhouden verlies je vooral veel tijd. Tijd die ik niet heb Ambetant³ De Hubo tov WAX-IT was al gesloten, Auto5 in Gent idem, ... wat googlen later vond ik dat de Brico in Ronse reproducties maakt. Op naar daar dan maar. 18.30 was ik daar, om dan te horen te krijgen dat ze dat niet meer doen Klein stresske, ik ga het dus niet halen meteen naar Blockeel dan maar, het vlees zal immers niet slecht zijn van 20 minuten tussen blockeel en koelwagen. Alleen de dessertjes vinden dat misschien minder fijn, but we'll have to risk it. 18.53, aankomst bij Blockeel. 7 min voor sluitingstijd Alles ingeladen en nog eens mondeling overlopen. Alles leek in orde te zijn, more on that later. Snel vertrokken en de koelwagen gaan halen. Ter plekke de platen van de camionet op de koelwagen gevezen en dan gehoopt op een polizei-vrij traject. 20.00 aankomst in Nevele zonder issues, alleen hopeloos te laat. Meteen de koeling in gang gestoken en de drank enz in de koelwagen geladen. Daarbij uiteraard een lijst bijhouden van alles en zien dat alles er ook effectief is Daarna was het dan tijd om de roadbooks te maken. Een heuse klus want je moet alles perforeren, bonnetje er tussen, daarna op ringen trekken, dichtknijpen, enz. Voor 1 boekje is dat zo gedaan, maar als je dat 45 keer moet doen is dat wel een paar uur. Uiteindelijk is dat gewoon een paar uur verstand op nul en gewoon jezelf een lamme arm trekken aan die hendel. Daar is normaal niks spannends aan, maar het was geen normale dag 22.17, ik hoor een luide krak en voel geen weerstand meer. Ik haal het roadbook uit mijn machine en schud er eens mee, en ik hoor vanalles Ik doe de perforatielade open en er valt een gebroken bout uit. ola... not good. Nekeer testen en zien wat het geeft.... :eek: Gelukkig deed het zich voor bij de boekjes die ik in reserve maak. Dus geen ECHT ECHT drama, maar toch niet tof. Gedaan dus met boekjes maken. Dan maar begonnen aan de goodiebags. Da's niet zo heel veel werk, dus na 45min waren we daar al mee klaar. Dan maar de rest van de camionet inladen. Tafels en stoelen, BBQ materiaal, kuisproducten, jerrycans, stroomgroep, startboog, tent, fotomateriaal, roadbooks, goodiebags, .... en natuurlijk ook de lepeltjes voor de dessertjes. De lepeltjes zaten er dus niet bij é. GRRRRRRR. We hadden nochtans dubbel gecheckt per mail met de slagerij en ze zouden er bijzitten. Zaterdag 23.30 en je hebt geen lepels, de volgende ochtend moet je vroeg door want je hebt nog een nrplaat te scoren wat tijd gaat kosten en er is natuurlijk geen enkele winkel in de buurt open. Geweldig is dat Brainstormsessie gehouden. Horeca Totaal heeft zo iets, maar die in brugge gaat te laat open en Oostende was tamelijk ver. Een Delhaize heeft dat ook, maar wat als ze geen stock hebben, een AVA of Albert Heijn heeft dat ook maar die zijn niet open op zondag hier.... Ik moest en ik ging lepelkes hebben en wel NU. Uiteindelijk om 00.15 een eureka-moment gehad. In de Esso in drongen op de E40 zit een 24/7 Starbucks. En een koffie, dat roer je met een wegwerplepeltje. Die mannen gaan dat hebben! In de auto gesprongen en de E40 op. 0.23, file op de E40, uiteraard. Gelukkig van korte duur, maar ik begon al een beetje moe te worden dus dan is dat er teveel aan. Niet veel later was ik in de Starbucks en vroeg ik of ik 150 lepeltjes kon kopen... "Maar meneer, Starbucks is een milieubewust bedrijf geworden. Wij gebruiken geen plastic lepeltjes meer. Onze koffies roeren we met kleine houten staafjes sinds kort....". PJH inwendig: Daarna zei hij dat er wel achter de schermen een kantine was voor het personeel, en dat ze daar een soepautomaat staan hebben waar lepeltjes bijliggen. Hij ging eens snuffelen zei hij. 5 min later, die er wel 30 leken, kwam hij terug met 100 wegwerplepels. Hij wist me ook te melden dat hij dat niet in zijn kassa heeft zitten, dus ik mocht ze gewoon hebben omdat ik er al gestrest genoeg uit zag. Jeeeeeeeeej! De auto in met mijn lepels en nog geen 5 min later.... blauwe lampen en volgen. Zucht De man vroeg waar ik zo snel naartoe moest, waarop ik hem uitlegde dat ik op een zaterdagnacht opzoek ben naar 150 wegwerplepels en ik er nog tekort heb. Kerel vond dat een vreemd antwoord, dus schijnde hij met een zaklamp in mijn gezicht, in de auto (en zag de lepels liggen) en daarna in de koffer. Daarna mocht ik eens blazen. Uiteindelijk om 1.30 gaan maffen. 6.30 er weer uit, want ik had immers nog een nrplaat te scoren en nog wat andere kleine taakjes te fixen. Tegen 9 uur, een half uur voor ik ging vertrekken, was alles eindelijk op zijn plaats. Lepels met hopen, nrplaat in bezit, koeling op 1°c, roadbooks voldoende, camera opgeladen... Plaat op de camionet gevezen en naar het Euro Space Center. Een snelle hallo aan de deelnemers die er al waren, de tent opgezet, de tafels klaargezet, roadbooks uitgehaald, stroomgroep uitgeladen en dan de camera gecheckt. @Miss wax-it en @Snoepje de taak gegeven de roadbooks uit te delen, en iets voor het normale vertrekuur dan zelf vertrokken om langs de baan te gaan staan. Per SMS wist ik dat er hier en daar wat vragen waren, maar niks ernstigs dus het liep eindelijk eens vlot Een uur staan pics maken en mezelf daarna laten oppikken door de dames. Wat een zicht als je dat ziet komen: Een snelle blik op de klok leerde me dat we een zee van tijd hadden om alles op te zetten. Eindelijk RUST. Half uurtje en 2 deviations later was de voorsprong al bijna weg helaas. Zucht... In La Roche dan nog een lokale HillClimb die voor verkeerschaos zorgde en ik was alweer bijna op kooktemperatuur Wel vet om te zien: Eenmaal in Trois Ponts de stroomgroep getankt en daarna om de sleutel van de toiletten. Vervolgens naar de BBQ en eens daar zag ik dit: 1 min later zag ik de vallei al bijna niet meer: En 30 min later was het over en zag het er zo uit: Tijd dus om klaar te zetten, het vuur aan te steken, enz. Vanaf dan was het eigenlijk doordoen tot het einde. Af en toe had ik zelfs 5 min over om eens te praten met de deelnemers. Normaal is dat nooit het geval En dat allemaal dankzij deze helden: Enorm veel hulp aan gehad en zonder deze lieve mensen was het allemaal niet gelukt. Men vergeet wel eens wat voor mankracht er nodig is om dit allemaal te realiseren. Tegen 19.00 had iedereen gegeten en was het meeste volk weg. Vermoedelijk heeft de match van ons voetbalploegske daar iets mee te maken. Tijd dus om aan de opkuis te beginnen -> of niet! De BBQ blussen moesten we dit jaar al niet meer doen. De natuur heeft dat voor ons gedaan. Een stortbui van je welste heeft quasi alles weggespoeld van sporen die we nagelaten hebben. De weg naast de BBQ was plots een rivier, de hele BBQ plek werd van een laagje water voorzien... best impressive Na een uurtje was het opnieuw voorbij en zijn we met de overgebleven deelnemers alles beginnen opruimen. Met de nodige mankracht was dit snel voorbij, waarvoor enorm veel dank. Dat maakt echt het verschil in zo'n vermoeiende weekends. De Ardenenrit was voor mij maar gedaan om 22.00 op maandagavond, want alles moet ook nog gepoetst en teruggebracht worden uiteindelijk. En wat mankracht betreft, daar moet ik toch ook nog eens verder over uitweiden. Tijdens de BBQ zijn er heel wat mensen naar mij gekomen. Zoals elk jaar was dat met felicitaties, maar het merendeel wou toch ook nog een woordje kwijt over de poll die ik de wereld instuurde nadat er wat tips gekomen waren van een aantal forummers. Ik heb vanalles gehoord, van trek het u niet aan tot super gedaan tot ik ben blij dat ik niet thuisgebleven ben om met mijn piet te spelen tot verhoog je prijzen tot... Maar uiteindelijk zat er wel wat waarheid in de tips en de bijbehorende poll en dat wil ik toch nog even aanhalen. - De mensen die de route liever gratis rijden achteraf kunnen sowieso de boom in. Een route maken is duur, ze doorgeven aan jan en allemaal is daarom uitermate respectloos. Dat je de rit eens gaat herrijden met je vrienden achteraf is aan te moedigen, maar de boel echt gaan verspreiden.... als je dat elke keer zou doen zal er na verloop van tijd geen geld meer zijn om nog materiaal te maken om te verspreiden, dus dat blijft niet duren hoe dan ook - De mensen die liever een pastabekerkot willen begrijp ik. Persoonlijk dank ik dat dat mij een berg stress en geld zou besparen. Het is dus imo een goed idee, maar niet echt het concept en er waren niet veel stemmen voor. - De mensen die liever willen inschrijven zonder eten moet ik teleurstellen. Als de helft dat zou doen ben ik failliet. De vaste kosten van de Ardennenrit zijn immers immens en als ik dan alles moet huren en voorzien voor 20 man, dan zal mijn verlies zich niet meer beperken tot 1000 euro zoals nu het geval was. Wil je dat absoluut, dan kun je inschrijven en doen alsof er geen eten is en gewoon naar huis gaan OF inschrijven op een Light rally. - Er waren ook wat mensen die gingen thuisblijven en met hun piet spelen. Als dat het plan is, is het idd best om dat niet op de BBQ te doen. Zij mogen dus thuisblijven, al stel ik me wel vragen als mensen dat tijdens de match van de duivels beginnen te doen. Maar elk zijn hobby's - De mensen die vonden dat de BBQ moet blijven zijn braaf - De mensen die vonden dat de BBQ moet blijven ook al duurt het te lang voor je je eten hebt zijn eveneens braaf, maar ze zijn met meer dan ik had verwacht Tussen alle voorbereidingen door werd het concept dan ook nog eens aangepast omwille hierdoor. Normaal doen we een self-service buffet met groenten, drank, pasta en brood en bedienen we dan de drie stukken vlees. Omwille van Covid kan dat niet, een buffet is immers verboden. Dat wil zeggen dat extra mankracht nodig is. Vorig jaar heeft mijn vrouwmens 220 stukken vlees verwerkt tot hamburgers en hotdogs. Dit jaar waren dat 88 stukken vlees, door 2 mensen verwerkt. Ik snap eigenlijk nu pas wat voor monumentale taak ze vorig jaar gedaan heeft. Die heeft daar een dag moeten van bekomen vorige keer...maar het duurde idd lang soms. Nu heeft de grill niet eens op max capaciteit moeten draaien en ook de dames hebben de wachtrij tot schat ik 10min kunnen beperken op het drukste moment. De hamburger was wel groter dan vorig jaar zodat je iets meer gegeten had en verder compenseren we door individuele zakjes (geen kommen want verboden, maar dus ook duurder) chips, individuele flesjes en blikjes (duurder) en ook een dessertje van een traiteur (you guessed it...duurder). In de hoop dat iedereen zo voldaan naar huis vertrekt. Er waren dus heel wat aanpassingen en ook hier kunnen we enkel ons best doen. Ik ben dus wel tevreden over hoe het gegaan is Enige wat voor mij persoonlijk minder was deze editie: - "Blind voor kritiek" aanhoren als je de poten vanonder je lijf loopt en zo flexibel mogelijk probeert te zijn. Ik stuur enquetes uit, ik maak de rit langer of korter, ik voorzie een extra lus indien mogelijk, ik pas het menu aan, .... dat was nen ambetanten. Maar ik heb er mijn slaap niet voor gelaten, wees gerust Ik had de tijd niet om er over te piekeren. - De opkomst. Er waren 29 forummers aanwezig. Normaal zitten we vol op 2 weken, dus ik vraag me echt af waaraan het gelegen is. Janettenvoetbal? Kan ik moeilijk geloven... Worden we oud? Ja, we worden allemaal oud. Maar vorig jaar waren we er nog in grote getale. Op één jaar gaat dat toch niet zo drastisch veranderen? Duurde de BBQ effectief te lang? Ook dat ga ik toch niet zo hard voelen op één jaar tijd vermoed ik. Was het covid-schrik? Mogelijks...maar dan verwacht ik dat mensen dat zouden posten. Was er die dag een betere rondrit? Onmogelijk Was de Light rally te dichtbij? Daar waren niet zo gek veel forummers aanwezig, en zij die er wel waren, waren er afgelopen zondag ook (Wuttputt en de vloeibare leeuw enz) opnieuw bij....wat was dan wel de oorzaak? Vermoedelijk een mix van al die elementen dan maar? 't heeft alvast voor een zeer zure nasmaak gezorgd. Ik heb er opnieuw enorm veel werk ingestoken, het was een toffe dag en het heeft me een pak centen gekost. En had ik geen 10 auto's extra kunnen uitnodigen (non-forum maar wel goeie klanten) een paar dagen op voorhand, dan was het nog veel erger geweest. You win some, you lose some I guess. Alvast bedankt aan iedereen die er bij was en er een topdag van maakte Terugblikken kun je via: https://www.openroads.be/realizations/ 12 11 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Hmmmm, dat was een hele boterham om te lezen. De zure nasmaak is vooral pijnlijk om te lezen. Als het je over de streep kan trekken om het volgend jaar weer te organiseren, ik wil best nog wat doneren vanwege de mooie foto's die we er ook nog aan overgehouden hebben! Een help PJH de winter door donatie kan volgens mij wel werken Trek die prijs op naar 70 bestuurder en 30 euro voor de passagier? Of stop met desserts om kosten te besparen, laat de goodiebag vallen, of reken centjes aan voor de foto's, of ... ? Quote
jvc 543 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Volgende keer de ARD hier posten en na twee weken openbaar zetten op de site? Jammer om te lezen dat je verlies hebt gemaakt aan deze editie, inschrijvingsgeld kan wel nog wat hoger vermoed ik. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Vermits een deel over mij gaat ff door het stof gaan Mensen die mij kennen weten dat ze alles mogen zeggen. Gloeiende hekel aan hypocriete mensen dus de opmerkingen waren er uit liefde voor jou. Anders zou ik thuisblijven en zwijgen. Zoals eerder gezegd was het dit jaar top geregeld en ik wil gerust nog wat bijstorten zodat jij geen verlies moet draaien. Niemand zal dat hier erg vinden want zonder jou is er geen #ARD meer. Goodie Bag hoeft voor mij niet als dat je geld / tijd kost. En lepeltjes had ik liggen Dus dikke merci voor al je harde werk en ook een dikke merci aan je @snoepje & team @Wax-it.be Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 29 juni 2021 Auteur Geplaatst: 29 juni 2021 31 minuten geleden, msxx zei: Als het je over de streep kan trekken om het volgend jaar weer te organiseren, ik wil best nog wat doneren vanwege de mooie foto's die we er ook nog aan overgehouden hebben! Een help PJH de winter door donatie kan volgens mij wel werken Nee hoor, donaties zijn niet nodig. Enige reden waarom ik het zeg is omdat ik over alles altijd open kaart speel en zodat iedereen snapt dat het er niet allemaal zomaar staat. Het forum en bijbehorende grappen en grollen helpen me soms door mijn dagen heen + hier is het allemaal begonnen. Omwille van die reden hoeft het voor mij niet uit te draaien op een grote winst zoals bij andere ritten wel het geval is. Het is immers geen VZW, tenzij voor de Ardennenrit Ik doe dat dus grotendeels uit sympathie. Waarom is het dan zo fout gelopen? - BTW plichtig geworden, en ik mag 21% dokken en trek hier en daar maar 6% terug. Da's mijn eigen fout - Verlies van sponsoring zorgt voor extra druk bij mezelf - Moeilijke tijden omwille van COVID. De simpelste dingen worden plots lastig of duurder en dat is niet altijd te voorzien. Dat gaat niet over grote bedragen, maar als je mikt op een kleine winst als buffer op het geheel, dan telt het allemaal mee. - Het plan veranderen halfweg was ook geen goedkope maar wel noodzakelijke ingreep - Tegenvallende opkomst Tel dat allemaal samen en het wordt een moeilijke editie Maar daar kunnen jullie niks aan doen, dus waarom zouden de aanwezigen dan moeten boeten. Dat is de omgekeerde wereld Het is de 2e keer ooit dat ik verlies maak op een rondrit, dus no worries. En de 1e keer was op de allereerste Zeeland classic, toen ik 5 euro vroeg voor een roadbook en 2 consumpties op café Dus dat stond in de sterren geschreven maar ik moest ergens beginnen 3 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 29 juni 2021 Auteur Geplaatst: 29 juni 2021 10 minuten geleden, dragonfly zei: Vermits een deel over mij gaat ff door het stof gaan Tgo, niet specifiek nodig eigenlijk. Je bent er over begonnen dit jaar, maar andere jaren was er ook commentaar. En je bent zeker niet de enige, anders zou ik ook niet luisteren Het is gewoon een process die aanpassingen vraagt. Soms gedwongen, soms omdat het nodig is, soms omdat iets beter is. En daar wil ik altijd naar luisteren en dingen voor aanpassen (indien mogelijk uiteraard). 1 Quote
Wouterr 882 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 1 uur terug, PJH zei: - De opkomst. Er waren 29 forummers aanwezig. Normaal zitten we vol op 2 weken, dus ik vraag me echt af waaraan het gelegen is. In mijn geval: ik was getuige op een trouw zaterdag. Het leek me niet echt verstandig om de dag erna zoveel kilometers te gaan doen met een kater... Anders was ik er sowieso bij! Top dat je dit blijft doen. ARD Quote
Jokke_vlo 16.908 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Respect voor wat je doet @PJH Hoed en pet af ! 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Respect! En kan je volgend jaar op die dag ook een mountainbikeroute uitstippelen in de buurt van de BBQ, dan kom ik af 4 1 Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 1 uur terug, Lotuzzz zei: Respect! En kan je volgend jaar op die dag ook een mountainbikeroute uitstippelen in de buurt van de BBQ, dan kom ik af Godde gaaa nog wa mee aa vlooke raaje jom! 3 Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Voor mij een top editie! Ik heb al meermaals aangekaart wat het probleem is op mindere deelname en denk niet dat ik daar ver van af zal zitten. Of ik daar direct de gepaste oplossing voor heb? neen niet direct! Moet wel zeggen dat het hamburger verhaal top was! Super snel je eten, mega lekker, simpeler voor jullie, enz... dit zou ik dus zeker en vast aanhouden! Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 2 uren geleden, jvc zei: Volgende keer de ARD hier posten en na twee weken openbaar zetten op de site? Jammer om te lezen dat je verlies hebt gemaakt aan deze editie, inschrijvingsgeld kan wel nog wat hoger vermoed ik. Volgende keer prijs X1,5 of 2, geen haan die erom kraait, je moet niets met verlies doen. Volgende keer ben ik er ook terug bij, kon geen verlof nemen Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 53 minuten geleden, Krikkie zei: Volgende keer prijs X1,5 of 2, geen haan die erom kraait, je moet niets met verlies doen. Volgende keer ben ik er ook terug bij, kon geen verlof nemen Ach AM, waar de rekening van een ander altijd aan de zijne gemaakt wordt Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 knap hoe je dit altijd voor elkaar krijgt. En een leuk verslag hier in het topic nadien! En je ziet maar, uiteindelijk komt de harde kern altijd... Maar idd wel gek dat je het niet uitverkocht hebt gekregen. Het kan niet aan het weer hebben gelegen, want dat weet je niet op voorhand. Saaibal euh Sambal euh voetbal was laat dus dat zal het ook niet zijn. Is het de prijs... De mensen die het te duur beginnen worden haken af. Het is spijtig dat je niet perfect weet vanaf wanneer ze afhaken. Het is 85 euro per auto, dat lijkt veel, is een naftbak in Belgie maar ze weten niet hoeveel zulk een organisatie kost. Misschien dat eens ergens subtiel vermelden op je website ofzo. Quote
Jules_W 4.837 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Super gedaan @PJH! Zo’n organisatie kan je ongetwijfeld eindeloos finetunen, het was in ieder geval top Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Als AM groentje die er een eerste keer bij was, heb ik 0,0 om over te klagen, integendeel, ik heb me reuze geamuseerd. Als zelfstandige doet het echter wel wat pijn om te lezen dat je ondanks al je inspanningen en werk je niet uit de kosten bent gekomen. Slechts een tweede keer dat je verlies maakt op een rit zeg je... Allemaal goed en wel maar wie weet is de toon gezet en zal het vanaf nu steeds strugglen zijn om alle plaatsen in te vullen... Als kleine zelfstandige wil ik me zeker niet moeien over hoe het moet of niet moet maar als de volgende rit ook moeizaam verkocht raakt, dan zou ik de gehele formule veranderen. Net zoals bij irl commerce doen, veranderen de markten én het clienteel en moet je tijdig die veranderingen zien aankomen om er op te kunnen anticiperen. Soms houdt dat in dat je met vaste gebruiken/diensten/goederen/klanten zal moeten breken om uiteindelijk een beter resultaat te halen... Ikzelf (nogmaals, ik wil me niet opdringen of de betweter uithangen en ik ga dus nu ook niet in detail gaan) zou meteen weten wat ik als organisator wel eens zou willen proberen. Gewoon eenmalig voor een eerste keer om te zien welk resultaat dat zou brengen... een testcase zoals ze zeggen. Ik bekijk het wel vanuit een roi standpunt dus er wel of niet aan verdienen zou voor mij wel degelijk doorwegen. Uiteindelijk steek je er gigantisch veel uren in (met dank voor je eerdere uitgebreide post zodat we een inzicht hebben van wat die voorbereidingen allemaal inhouden) dus als je er dan iets leuks aan kunt over houden, des te beter zou ik zeggen... Er is een verschil tussen verniet of met verlies uw kloten afdraaien of er effectief 'rijk' mee worden... Zoals altijd ligt de kerk ergens in het midden maar een spaartpotje/buffer/winst overhouden van 30% op de omzet (=totaalbedrag aan inschrijvingen) zou bij mij toch wel het streefdoel zijn. En dat lijkt me mits een grondige overhaul van het huidige concept zeker vlot haalbaar. Succes en tot de volgende rit! 2 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Zet anders hier een link naar je paypal account ofzo, ik wil ook wel bijdragen ook al kon ik niet komen. Het zou te jammer zijn mocht je hier niet meer mee verder kunnen. Kan me ook wel vinden in de post van krikke, misschien moet je inderdaad de formule eens omgooien om te zien wat het geeft. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 10 minutes ago, -krikke- said: Als AM groentje die er een eerste keer bij was, heb ik 0,0 om over te klagen, integendeel, ik heb me reuze geamuseerd. Als zelfstandige doet het echter wel wat pijn om te lezen dat je ondanks al je inspanningen en werk je niet uit de kosten bent gekomen. Slechts een tweede keer dat je verlies maakt op een rit zeg je... Allemaal goed en wel maar wie weet is de toon gezet en zal het vanaf nu steeds strugglen zijn om alle plaatsen in te vullen... Als kleine zelfstandige wil ik me zeker niet moeien over hoe het moet of niet moet maar als de volgende rit ook moeizaam verkocht raakt, dan zou ik de gehele formule veranderen. Net zoals bij irl commerce doen, veranderen de markten én het clienteel en moet je tijdig die veranderingen zien aankomen om er op te kunnen anticiperen. Soms houdt dat in dat je met vaste gebruiken/diensten/goederen/klanten zal moeten breken om uiteindelijk een beter resultaat te halen... Ikzelf (nogmaals, ik wil me niet opdringen of de betweter uithangen en ik ga dus nu ook niet in detail gaan) zou meteen weten wat ik als organisator wel eens zou willen proberen. Gewoon eenmalig voor een eerste keer om te zien welk resultaat dat zou brengen... een testcase zoals ze zeggen. Ik bekijk het wel vanuit een roi standpunt dus er wel of niet aan verdienen zou voor mij wel degelijk doorwegen. Uiteindelijk steek je er gigantisch veel uren in (met dank voor je eerdere uitgebreide post zodat we een inzicht hebben van wat die voorbereidingen allemaal inhouden) dus als je er dan iets leuks aan kunt over houden, des te beter zou ik zeggen... Er is een verschil tussen verniet of met verlies uw kloten afdraaien of er effectief 'rijk' mee worden... Zoals altijd ligt de kerk ergens in het midden maar een spaartpotje/buffer/winst overhouden van 30% op de omzet (=totaalbedrag aan inschrijvingen) zou bij mij toch wel het streefdoel zijn. En dat lijkt me mits een grondige overhaul van het huidige concept zeker vlot haalbaar. Succes en tot de volgende rit! Paar pitspoezen langs de kant waar je briefkes kan naar gooien? 2 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 1 uur terug, Stephane zei: Ach AM, waar de rekening van een ander altijd aan de zijne gemaakt wordt Dan was ik mis. Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 @Monterey Jack Dat zit er o.a. in eh... Je huurt een paar oude draken van wijven in en geeft hen 10% commissie op hetgeen in hunne soutien zal belanden. Die doen dat met veel plezier want welke vrouw krijgt niet graag aandacht én geld? Met het juiste publiek (zat volk dus die na 5 pinten de leeftijd van die dames vergeten zijn) haal je al je break even met briefkes van 5 of 10 euro. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Ik heb de voorbije 2 weken ook zowel de light gereden als de ARD, moet zeggen, het is en blijft top. Ik was positief verrast eergisteren aan de eindstreep, heerlijke burger, chips, een (lekker) dessertje, flesje cola, ... Veel meer dan wat ik verwacht had eigenlijk. Meer dan snel genoeg geholpen ook door de dames en @Wax-it.be. Ik blijf het dan ergens ook jammer vinden dat er steeds bezwaren lijken te komen. Als je iet of wat logisch nadenkt dan beseft iedereen toch dat je daar niets aan over houdt. Je gaf het zelf aan, 'het is erg al die commentaar, zeker omdat je zelf toesteekt aan anderen hun hobby'. Ipv altijd te focussen op het negatieve moeten we misschien eens kijken naar de andere zaken? ELK JAAR vind je een totaal andere route, en bovendien van uitmuntende kwaliteit. Elk jaar ga je door dezelfde rush om ons een toffe dag te bezorgen. Ik kan alleen maar dank u zeggen, 100x. Zonder uw initiatief en gekheid had ik hier veel minder volk leren kennen. Merci voor alle mooie dagen tot nu. 5 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 5 minutes ago, -krikke- said: @Monterey Jack Dat zit er o.a. in eh... Je huurt een paar oude draken van wijven in en geeft hen 10% commissie op hetgeen in hunne soutien zal belanden. Die doen dat met veel plezier want welke vrouw krijgt niet graag aandacht én geld? Met het juiste publiek (zat volk dus die na 5 pinten de leeftijd van die dames vergeten zijn) haal je al je break even met briefkes van 5 of 10 euro. Ok nu snap ik wat je zei zondag: 'Nu ik met mijn Porsche rij heb ik meer aantrek bij de miekes' --> Oude wijven voor de man op leeftijd die wat last begint te krijgen dus 1 Quote
-krikke- 1.425 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Zojuist, Monterey Jack zei: Ok nu snap ik wat je zei zondag: 'Nu ik met mijn Porsche rij heb ik meer aantrek bij de miekes' Oude wijven voor de man op leeftijd die wat last begint te krijgen Er is een leeftijd dat ze u als toyboy nemen en er is een leeftijd dat ze u als sugardaddy nemen... Niks mis mee! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.