Jules_W 4.837 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 18 minuten geleden, Wutputt zei: In Lux bij het volgen van de Yaris @Race7 @Stephane een chanceke gehad dat zij vlak voor mij reden. Zij werden aan de kant gezet door Luxembrug's finest en ik mocht door. Reed jij met een witte Exige? Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 5 minuten geleden, msxx zei: Eigenlijk hadden we samen op moeten rijden! Die van jou verbruikt precies nog meer dan de mijne, ik zat aan 11,5 tijdens het roadbook Feit, doen we volgende keer! En je zal te vroeg schakelen dan hé. 1 Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 @PJH ZIJN DE FOTO'S AL KLAAR ?? 6 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 1 uur terug, mrbbs zei: @msxx weet inderdaad zijn gas staan, ging in de vorige editie met de BRZ vrij gelijk op. Nogmaals dank aan @PJH voor het organiseren, ook al was ik er niet bij. Ik ben al blij deze editie een beetje mee te kunnen beleven door deze after-chat. De afwezigen hadden nog maar eens ongelijk! Goed kunnen volgen met de Jimny? 1 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 2 minuten geleden, Denniske zei: Feit, doen we volgende keer! En je zal te vroeg schakelen dan hé. Hogere versnelling om te voorkomen dat ik midcorner moet opschakelen he 1 Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 1 hour ago, Jules_W said: Reed jij met een witte Exige? yep, dat was ik 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Alweer een paar jaar terug dat ik er bij was, blijft een leuk event. Kudos voor @PJH. Je kan gerust meer oude stukken of ritten hergebruiken. Het meeste herinner ik me toch niet, en mocht dat wel het geval zijn, dan konden we tenminste wat doorrijden. Sinterklaasstoet? @-krikke- Bedankt @Maverick voor het lef om te passagieren, wat een machine . @msxx tart de wetten van de fysica met zijn kar. @-krikke- praat in het echt evenveel over wijven neuken als hier Bedankt allen voor de korte of lange gesprekken en om al die sublieme wagens mee te brengen en af te jakkeren. Met die vochtige banen door de bossen had ik de M4 zeker perte totale gereden. 3 4 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 2 minuten geleden, ICM zei: @msxx tart de wetten van de fysica met zijn kar. bewijst de wetten van de fysica 3 Quote
Populair bericht Bouncing Bullet 2.932 Geplaatst: 28 juni 2021 Populair bericht Geplaatst: 28 juni 2021 Goed geamuseerd, een groot stuk achter @jvc gehangen en toch 3 keer gemist onderweg en een keer helemaal op het einde. De burger was enorm lekker! Merci @PJH En nog op tijd in 't stamcafé geraakt voor de match van de duivels. Wagenpark: 13 Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 6 uren geleden, Maverick zei: Veel respect, de mx5 was gewoon niet te volgen! 6 uren geleden, dragonfly zei: Eerste stuk van de route was vreselijk, onze Belgische wegen zijn helemaal kapot maar eens we Luxemburg binnenreden kon het plezier beginnen. Ik had megaveel onderstuur op de vochtige baantjes (cup2 banden) dus na een paar slippertjes mij achteraan het rijtje gezet. Onderweg @msxx tegengekomen en ik zag dat hij altijd weg reed van Maverick. 4 uren geleden, mrbbs zei: @msxx weet inderdaad zijn gas staan, ging in de vorige editie met de BRZ vrij gelijk op. 1 uur terug, ICM zei: @msxx tart de wetten van de fysica met zijn kar. 1 uur terug, Lotuzzz zei: bewijst de wetten van de fysica Om te beginnen, ik bevestig alles wat hierboven over @msxx wordt gezegd. Zoals elke goeie racepiloot trek ik dan ook eerst graag de schuif met excuses open en wil ik graag aanhalen dat ik de Yaris GR nog aan het aanvoelen was, maar dat die verdomde bromtol ook een stuiterbal was op een wegdek dat de kraters van de slag bij Passendale deed verbleken tot een biljartlaken. Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 29 minuten geleden, Stephane zei: Om te beginnen, ik bevestig alles wat hierboven over @msxx wordt gezegd. Zoals elke goeie racepiloot trek ik dan ook eerst graag de schuif met excuses open en wil ik graag aanhalen dat ik de Yaris GR nog aan het aanvoelen was, maar dat die verdomde bromtol ook een stuiterbal was op een wegdek dat de kraters van de slag bij Passendale deed verbleken tot een biljartlaken. Zeg mannen, nu wordt er hier gedaan alsof ik hier de begenadigde race-rally piloot van dienst zou zijn. Ik ben arrogant genoeg om te zeggen dat ik best aardig snap wat rijlijnen en rempunten zijn, maar er zitten hier reeksen van mensen die hun wagen een pak beter beheersen dan dat ik dat doe! Of zoals @ir_fuel het weleens zegt, het is maar hoe zot je wilt doen natuurlijk. 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Hoe, was er een probleem met de wegkwaliteit in Belgie dan? Geen last van gehad. Wel last gehad met de nieuwe achterbanden. Veel overstuur en moeilijk te leggen in een bocht. Daar kan ik wel eens wat advies over gebruiken. Quote
Populair bericht -krikke- 1.425 Geplaatst: 28 juni 2021 Populair bericht Geplaatst: 28 juni 2021 29 minuten geleden, msxx zei: Zeg mannen, nu wordt er hier gedaan alsof ik hier de begenadigde race-rally piloot van dienst zou zijn. Ik ben arrogant genoeg om te zeggen dat ik best aardig snap wat rijlijnen en rempunten zijn, maar er zitten hier reeksen van mensen die hun wagen een pak beter beheersen dan dat ik dat doe! Of zoals @ir_fuel het weleens zegt, het is maar hoe zot je wilt doen natuurlijk. Wel ik ga eerlijk zijn, gewoon omdat ik altijd eerlijk ben. Ik vind het niet kunnen dat gij zo rijdt, en zou dus graag hebben dat ge de volgende keer thuis blijft. Sommigen noemen uw rijstijl goed, anderen vinden het zot of roekeloos. Wat mij echter vooral stoort is dat ge ons groepke met GT3, GT4, Exige V6 en Carrera S te kakken hebt gezet. Dat kan niet eh man! Dus in't vervolg rijde trager oftewel zette u aan kant om eens te pissen, ook al hebde 5 minuten ervoor nog gepist, gewoon zodat wij kunnen passeren zonder ne rode beschamende kop te hebben. Neh, ik ben gewoon eerlijk eh. 4 1 15 Quote
Jules_W 4.837 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 4 uren geleden, Wutputt zei: yep, dat was ik Aha wij hebben op het einde lang achter u gereden (grijze M2), ongeveer aangesloten waar de Yaris en M2c stil stonden bij de polies. Ik vond het een topdag. Voor het eerst meegedaan als co-piloot. Leuke ervaring, in het begin wat zoeken met dat roadbook maar wel van genoten. Heerlijke wegen, netjes uitgezocht! Helaas wel niet kunnen blijven voor de BBQ omdat we op tijd thuis moesten zijn. Smaakt naar meer, volgende keer rijd ik zeker zelf Een beetje verbaasd over het tempo dat sommigen er op nahielden, een tijdje achter een S2k en 1st gen Megane RS gereden die stevig doorreden en nadien ook even een M2 competition gevolgd die niet bij te houden was Ook forumleden neem ik aan? Is het een idee om naamkaartjes te gebruiken? Ik herken sommigen wel aan de auto maar eens de auto’s leeg zijn heb ik totaal geen idee wie wie is. Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 (aangepast) 40 minutes ago, Jules_W said: Aha wij hebben op het einde lang achter u gereden (grijze M2), ongeveer aangesloten waar de Yaris en M2c stil stonden bij de polies. Just. Kan ik me nog herinneren. Juist over de grens hebben we een local in de bossen gevolg met z'n Golf. Die ging er ook voor 28 juni 2021 aangepast door Wutputt Quote
Race7 133 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 (aangepast) 4 hours ago, Stephane said: wil ik graag aanhalen dat ik de Yaris GR nog aan het aanvoelen was 4 hours ago, Denniske said: Is die GR van u, @Stephane? Ik had de GR mee, was de eerste keer dat @Stephane er mee reed. 4 hours ago, Le Capri Mauve said: Hoe, was er een probleem met de wegkwaliteit in Belgie dan? Geen last van gehad. Dat stukje juist voor " volgende 1 km grind op de weg" als ik me niet vergis 28 juni 2021 aangepast door Race7 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 1 uur geleden, Race7 zei: Dat stukje juist voor " volgende 1 km grind op de weg" als ik me niet vergis Dat grind was een moment waar ik mezelf moest aan herinneren naar de uitgang te kijken.. Maar ik vond het stuk in Belgie best leuk. Quote
Populair bericht Stephane 1.695 Geplaatst: 28 juni 2021 Populair bericht Geplaatst: 28 juni 2021 Ongeveer een week voor de Ardennenrit kreeg ik van @Race7 een berichtje... of we de GTI weer gingen nemen, of dat ik zin had om met zijn wagen te rijden. Ik stond niet meteen te springen om een Jaguar i-Pace van laadpaal naar laadpaal te parkeren, maar net toen ik, als echte vriend, zijn bek ging volschelden volgde deze foto: de keuze was dus snel gemaakt. zondag een kleine 2h eerst het wagentje aangevoeld als passagier, maar vanaf de start kreeg ik de sleutel en het stuur in handen... Kwestie van de juiste man op de juiste plaats te zetten, zonder daarmee aan Jan zijn stuurmanskwaliteiten afbreuk te willen doen, maar hij bezit de magische eigenschap om te kunnen lezen in een auto en dus te co-piloten. Geef mij een business card om te lezen in een rijdende auto en de kans is groot dat ik na de eerste bocht moet vragen om even aan de kant te gaan. Anyway, contact aan, startknop ingedruk en de driecilinder komt tot leven... even revven, maar een blik op de omstaanders toont al meteen dat het toch niet zo potent klinkt als dat het er uit ziet. "Wacht, we moeten hem nu eerst nog instellen" hoor ik Jan zeggen en meteen stel ik me de vraag "hoezo, dat moet terug ingesteld worden? Onthoud dat geen instellingen dan?" een droge "nee" maar tegelijk ook vier kleine handelingen later was alles blijkbaar al ingesteld... Lane departure warning uit, de GR-four instelling in track of sport mikken, stop-start uitschakelen en automatisch tussengas aan. pas vanaf we bewegen merken ook de omstaanders dat de Yaris GR eraan begint. Eindelijk onderweg, de ervaring als passagier was al redelijk overweldigend... Dat maakt geweldig vlot meters als je er om vraagt, en qua beleving... klim in de toeren en de driecilinderratel verandert in een geweldige grom, overgoten met een aanzwellend inductiegeluid, los je het gas, krijg je het oh zo herkenbare, maar toch nooit vervelende geluid van de turbo die zijn druk wegblaast... qua rallygevoel hebben ze duidelijk de emoties gaan zoeken bij de groten uit het verleden zoals de Subaru Impreza WRC. in Smuid ging het even mis en na enkele km's van quasi gelijkaardige mogelijkheden zoals in het roadbook bleek de volgende stap helemaal niet beschikbaar op de baan. Dus even zoeken om terug aan het kerkje te komen, om, eens daar een grijze MX5 te kruisen met een blonde kruin die net onder de rand van de voorruit bleef. Dat kon enkel maar @msxx zijn. Uit eerdere ritten wist ik dat zijn tempo en zijn richtingsgevoel me wel ligt, dus de beslissing was snel gemaakt om ons in zijn bumper te gaan bijten. Terwijl Jan de call-outs bleef maken, miste Bert (op dat moment nog verkeerdelijk door mij "Johan, ofzo" gedoopt) geen enkele beat. Met dat richtingsgevoel zat het duidelijk nog goed. Met dat tempo zat het zelfs nog beter, ik moest, zoals eerder al aangehaald, erg hard mijn best doen op het Belgische excuus voor asfalt om te volgen. Ik wil niet zeggen dat de Yaris beenhard is, maar droog is de ophanging zeker wel. En hoewel ik zeker ben dat de wagen niet echt stuiterde, leek het, achter het stuur, soms wel alsof we maar wat rond denderde van put naar bult. De MX5 leek eerder te zweven over die slecht gegoten waanzin van wegdekherstellingen. Ik kan me geen bordje "route degradée" herinneren, waarschijnlijk omdat de lokale communale zelf ook beseft dat die vlag al lang de lading niet meer dekt. En dan plots veranderde de wegwijzers van blauw naar geel en we konden terug een echte weg zien die voor ons lag. Lag het aan gewenning bij mij, maar plots begon de GR me meer en meer vertrouwen te geven. ter hoogte van de eerst tankstop splitste onze wegen echter. Bert ging tanken, wij gingen nog een heel eind door. Toen we na 2h rijden uitkwamen op een bankje naast een stukje onverhard aan de buitenkant van een bocht, leek me dat een ideale plek om een korte pauze in te lassen. Na ongeveer 10 minuten hoorden we een leuk geluid de berg afkomen, bleek het @Wutputt te zijn. Die zich ook meteen bij ons voegde. Nadat we nog enkele treintjes zagen en hoorden voorbijkomen en wegrijden, beslisten we om door te gaan. Bleek dat we een kleine 500m verder een herkenbaar terras vonden met @Phil en @VanCamel en hun co's elk achter een Weissbier. En ook aan de andere tafels zaten enkele collega Openroaders. na weer een 20 tal minuten werd het tijd om nog eens te vertrekken. Wouter ging op kop, omhoog, over de slingerende weg. maar na een kleine misser gingen wij op kop... tot we door de politie aan de kant werden gezet. met speedgun werden we op 86 in 70 gemeten en mocht ik in de buidel tasten. Wouter was eraan ontsnapt en kon verder, maar een andere openroader met een witte M2 (geen idee of het een forummer is) mocht aansluiten. Omdat de terminal defect was, moesten we mee naar het bureau, maar onderweg gingen we terug aan de kant. Omdat ze waren weggeroepen kregen we onze papieren terug, verviel de boete en mochten de rit verderzetten. Vriendelijke mannen wel, die Luxemburgers. Daarna aan de 2e tankstop terug bij @Phil en co gevoegd en na nog eens in onze arm te knijpen en te tanken terug vertrokken richting de BBQ's. Door een foutje van de anderen terug alleen op pad gegaan, zoals iedereen ontdekt dat het niet uitmaakt waar, de grens tussen Luxemburg en België is altijd duidelijk aangegeven door het verschil in kwaliteit van het asfalt. Aangekomen bij de BBQ's met een goed verhaal erbij. Opgevorderd door @PJH om de dessertentafel strategisch beter te zetten voor de aankomende stortbui. Gelukkig was ik toch maar aan het wachten op mijn hamburger. 10 Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 28 juni 2021 Auteur Geplaatst: 28 juni 2021 10 uren geleden, Denniske zei: @PJH ZIJN DE FOTO'S AL KLAAR ?? Uiteraard https://openroads.be/realizations/Ardennenrit2021/ 5 2 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 15 hours ago, msxx said: Zeg mannen, nu wordt er hier gedaan alsof ik hier de begenadigde race-rally piloot van dienst zou zijn. Ik ben arrogant genoeg om te zeggen dat ik best aardig snap wat rijlijnen en rempunten zijn, maar er zitten hier reeksen van mensen die hun wagen een pak beter beheersen dan dat ik dat doe! Of zoals @ir_fuel het weleens zegt, het is maar hoe zot je wilt doen natuurlijk. Als je gewoon bent van op straat aan een stevig tempo bochten te pikken met de moto, dan is hetzelfde doen met een auto kinderspel. Je hebt zoveel meer marge op alle gebied. 2 Quote
msxx 7.822 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 Wie zijn eigenlijk de forumleden met de gele en grijze 964? Die wagens verdienen precies wel een topic Quote
Stephane 1.695 Geplaatst: 29 juni 2021 Geplaatst: 29 juni 2021 57 minuten geleden, msxx zei: Wie zijn eigenlijk de forumleden met de gele en grijze 964? Die wagens verdienen precies wel een topic Geen forummer denk ik... Invitées van PJ 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.