Frekkel 9.308 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Na het verdwijnen van de lancer evo en focus rs als enige overgebleven. 10 september onthulling van het nieuw model. Er wordt een 2.4 boxer verwacht met een paard of 300. Later volgt nog een sti. Benieuwd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.713 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Vervanger de auto uit Bayern? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Boxer uit de BRZ dan? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.224 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Gelukkig dat ze er niet de stekker hebben uitgetrokken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 14 minuten geleden, Speedhunter zei: Gelukkig dat ze er niet de stekker hebben uitgetrokken. Niets zegt dat ze er geen stekker aan gaan hangen, want minder positief zou zijn voor gewicht en rijdynamiek. En of dit naar onze contreien komt is ook nog de vraag, aangezien de BRZ niet naar Europa komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 26 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Ik mag hopen van wel, anders kunnen ze even goed hun winkel hier opdoeken in Europa. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 26 augustus 2021 Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 1 minuut geleden, Frekkel zei: Ik mag hopen van wel, anders kunnen ze even goed hun winkel hier opdoeken in Europa. ik veronderstel dat je de stekker bedoelt? Want voor het geld moet de WRX niet naar hier komen. De aantallen dat ze daar maar van verkopen tov de kost om het model te homologeren voor Europa en al die onderdelen op stock te nemen, daar krijg je geen balans positief mee. Subaru overleeft in Europa bijna puur op de forester. Verkoopsaantallen in Europa voor de Forester: Subaru Forester 2020 6.377 2019 10.257 2018 10.041 2017 13.185 2016 12.607 2015 14.428 2014 13.889 2013 14.579 Op totaal voor gans Subaru : 2013 38,935 -7.66 0.32 2014 32,907 -15.48 0.25 2015 38,033 15.58 0.27 2016 37,189 -2.22 0.25 2017 35,297 -5.09 0.23 2018 36,688 3.94 0.24 2019 32,299 -11.96 0.21 2020 19,244 -40.42 0.16 Dat is 1/3de van de verkoop. Een ander derde gaat naar de XV Subaru XV 2020 7.341 2019 10.577 2018 14.706 2017 10.618 2016 10.400 2015 8.925 2014 10.745 2013 12.216 Stuk voor stuk modellen die héél ver van de WRX staan. In de US verkochten ze in 2016 bijna evenveel STI's dan totaal aantal Sub's hier in Europa Helaas geen verkoopcijfers op model gevonden. Zou wel eens willen weten hoeveel Focus RS, Civic Type R enzo er hier in Europa gesleten wordt. Denk dat dat zeer bedroevende getallen zullen zijn. Feit dat ze voor een 2.4 gaan wil ook wel zeggen dat ze zich niet op de Chinese markt willen gooien. Zal volgens mij wss model worden puur voor Japan en US. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 26 augustus 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2021 Ik bedoel gewoon dat het aanbod bedroevend is. En verkoopscijfers zeggen niet alles, soms is het een kwestie van 'prestige'. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.713 Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Ik heb 3 jaar geleden het aanbod gekregen om de verkoop te doen voor een Subaru dealer, vroeg mij wel af wat ik moest verkopen… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.168 Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 4 uren geleden, Niko80 zei: Ik heb 3 jaar geleden het aanbod gekregen om de verkoop te doen voor een Subaru dealer, vroeg mij wel af wat ik moest verkopen… Jaguar's , als het die in Tervuren is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.168 Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 Zal wel met hybride technologie worden, had een maand geleden ook ergens gelezen dat ze de aandrijflijn van de Yaris GR gingen gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 10 uren geleden, Krikkie zei: Zal wel met hybride technologie worden, had een maand geleden ook ergens gelezen dat ze de aandrijflijn van de Yaris GR gingen gebruiken. Aangezien er een Yaris gr hybride in testfase zit, zou dat niet vreemd zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.713 Geplaatst: 29 augustus 2021 Delen Geplaatst: 29 augustus 2021 20 hours ago, Krikkie said: Jaguar's , als het die in Tervuren is... Ja idd, maar geen JAG meer te bespeuren. Subaru en en die Chinese dingen… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 602 Geplaatst: 31 augustus 2021 Delen Geplaatst: 31 augustus 2021 het zou me inderdaad ook verwonderen dat deze naar de EU komt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-krikke- 1.425 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 WRX, STi, EVO's, ... was een zalige periode. Zeer jammer dat er voor deze wagens in EU geen markt meer is. Nu ja de duitsers hebben op dat gebied ook wel een hele inhaalbeweging gedaan (de A45 bv). Die heeft meer vermogen dan een Lancer evo en geniet volledige fabrieksgarantie daar waar je de Evo of Sti moest opkietelen op eigen risico. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 16 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2021 49 minuten geleden, -krikke- zei: WRX, STi, EVO's, ... was een zalige periode. Zeer jammer dat er voor deze wagens in EU geen markt meer is. Nu ja de duitsers hebben op dat gebied ook wel een hele inhaalbeweging gedaan (de A45 bv). Die heeft meer vermogen dan een Lancer evo en geniet volledige fabrieksgarantie daar waar je de Evo of Sti moest opkietelen op eigen risico. Dat is toch geen vergelijk? Den dag dat een a45 rijdt als een Impreza of Evo is de dag dat ik een bestelbon teken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-krikke- 1.425 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 5 uren geleden, Frekkel zei: Dat is toch geen vergelijk? Den dag dat een a45 rijdt als een Impreza of Evo is de dag dat ik een bestelbon teken. Rijden en rijden is verschillend eh. Ik denk dat veel van die evo en sti kopers gewoon bezig waren met de algemene performantie van die 'goedkope' wagens. Maw waar kon je toen elders voor dat geld een heuse pk bom kopen? Een m3/c63 kostte bij wijze van spreken het dubbele. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.308 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 4 minuten geleden, -krikke- zei: Rijden en rijden is verschillend eh. Ik denk dat veel van die evo en sti kopers gewoon bezig waren met de algemene performantie van die 'goedkope' wagens. Maw waar kon je toen elders voor dat geld een heuse pk bom kopen? Een m3/c63 kostte bij wijze van spreken het dubbele. En je hebt nu nog eens verdubbeld naar een 911. 't wordt toch allemaal duur met diene Corona hé? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
delou 69 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 2 uren geleden, ICM zei: En je hebt nu nog eens verdubbeld naar een 911. 't wordt toch allemaal duur met diene Corona hé? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
delou 69 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 Klopt Krikke, toen(+15j geleden) was een sti het ultieme qua performance aan 40k. Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders… Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.308 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 1 minuut geleden, delou zei: Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders… @-krikke- Twee van de drie is niet slecht, toch? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 602 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 40 minuten geleden, delou zei: Klopt Krikke, toen(+15j geleden) was een sti het ultieme qua performance aan 40k. Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders… en toen waren de taksen en BIV nog niet zo overdreven ook niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.224 Geplaatst: 16 september 2021 Delen Geplaatst: 16 september 2021 24 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en toen waren de taksen en BIV nog niet zo overdreven ook niet. Nee? 5000 euro BIV voor alles boven de 211pk. Van Subaru kreeg je de helft terug want net onder de 211pk was het 2500 euro. Ik heb 250 betaald voor 205 pk, 5 jaar geleden... 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 16 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2021 4 uren geleden, delou zei: Klopt Krikke, toen(+15j geleden) was een sti het ultieme qua performance aan 40k. Als je budget het toelaat en je wil wat klasse en top qua prestatie/rijders wagen dan vis je ergens anders… Dat heeft geen hol te maken met klasse. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-krikke- 1.425 Geplaatst: 17 september 2021 Delen Geplaatst: 17 september 2021 8 uren geleden, Frekkel zei: Dat heeft geen hol te maken met klasse. Toch een beetje eh... Ik bedoel x jr geleden stoorde het me niet om in zo'n opzichtige uitgebouwde bak te zitten want die auto's hadden iets (cult status en veel pk's voor weinig geld). Maar met ouder te worden verander je ook als persoon en bijgevolg je voorkeuren en gelukkiglijk ook je budget... Ik heb nu meer budget om aan een wagen te geven dan 10 jaar geleden. Dat grotere budget en de veranderende persoonlijke voorkeur of stijl zorgen er voor dat ik dat nu heus niet meer zou kopen. Té opzichtig en stoer hoeven voor mij niet meer, die fase ben ik door. Ook niet vergeten dat als je bewust maar voor 1 wagen kiest, ik echt niet met een sti, evo of civic type r wil gezien worden als ik klanten of zakenrelaties bezoek. Dat 'past' bij de leeftijd van 20-35jr maar ni meer als ge midden 40 zijt en beroepshalve onder de mensen moet komen. @delou vat het eigenlijk wel goed samen:. vroeger was de goedkope performance belangrijker dan het geheel. Nu met ouder te worden en extra middelen te hebben zoek je de combinatie van power, looks en klasse. Ik spreek zuiver voor mijn eigen eh. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.