Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 minuten geleden, Soul zei:

Ford Granada 2.8i Ghia

En jij ?

De Peugeot. Puur vanwege de foto in profiel. Die achteroverhang doet het voor mij :inlove:

Classic-&-Sports-Car-Alfa-Romeo-Rover-Fo

Geplaatst:
15 minuten geleden, Redfive zei:

Wat een machtige verzameling. Heb ik allemaal weten komen. 

De Granada heeft ook mijn voorkeur, hoewel ik de Rover destijds ook heel mooi vond, zelfs het interieur.

Ik mis nog de Renault 25. .Ook mooi model en dan dat interieur!

cars - Renault 25 

In die periode zou ik de CX boven de R25 kiezen. Nooit fan geweest van de achterkant van de R25. En de CX is gewoon meer geavanceerd qua onderstel. In de volgende generatie kies ik dan wel resoluut de Safrane boven de XM. Mooiere lijnen heerlijk interieur en een adequate adaptieve luchtvering. En uiteraard heb je dan ook nog eens de machtige Biturbo versie. 

Geplaatst:

De CX, daarvan vond ik de breakuitvoering indrukwekkend.

Geplaatst:

Uit dit rijtje voor mij graag de Rover 3500 Vanden Plas.

Geplaatst:

Classic-&-Sports-Car-Aston-Martin-V8-vs-

Classic-&-Sports-Car-Aston-Martin-V8-vs-

Aston Martin V8 & Jensen Interceptor III

Geplaatst:

Lancia Delta HF  

THE-EDIT_01_03_14_07-768x432.jpg

Toyota Celica GT-Four (ST165, ST185 and ST205)

THE-EDIT_01_04_16_22-768x432.jpg
Geplaatst:

AA1rNTky.img?w=1920&h=1080&q=60&m=2&f=jp

Simca 1100Ti (1973)

De eerste snelle hatchback. De Volkswagen Golf GTi was dus niet de eerste snelle hatchback. Als de Mini Cooper een hatchback was geweest, of de BMC 1300 (specifiek in de vorm van 1300GT), dan hadden de Britten de eerste snelle hatchback kunnen claimen.

Maar het waren eigenlijk de Fransen, in de vorm van de Simca 1100 Ti, die VW voor bleven. Met zijn 1,3-liter twin-carb motor van 82 pk haalde de Simca 169 km/u en 0-100 km/u in minder dan 12 seconden, wat niet zo snel was als de Golf GTi die drie jaar later verscheen.

Geplaatst:

3f7e786fe4de099a8bc261296da97439.jpg

5f5f7e027e548c4126a2d1445ae8f6d2.jpg

9ff34a8d8c892406b535254a440a2f8c.jpg

Mercedes 190 EVO II & BMW E30 M3

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ef288e38faa37cb2e5102be9340ec63e.jpg

Toen er nog geen sprake was van 50 tinten grijs...

Geplaatst:
Op 6/8/2024 om 21:01, Le Capri Mauve zei:

Onder de radar mijn oren. Dat was wel een van mijn favoriete autos: https://matchbox.fandom.com/wiki/Iso_Grifo . De Iso Lelijk daarentegen, ik snap dat er daarvan niet veel gemaakt werden.

Wat een leuke website :inlove:

Geplaatst:
Op 2/9/2024 om 17:27, Soul zei:

Zo zagen de 80's er dus uit...

Ford Granada 2.8i Ghia

Alfa Romeo Alfa 6

Toyota Crown Super Saloon

Rover 3500 Vanden Plas

Peugeot 604 STI

Talbot Tagora GL

https://www.classicandsportscar.com/features/alfa-romeo-rover-ford-peugeot-toyota-and-talbot-battle-barges

Dat is allemaal mijne genre dadde :inlove:

De Tagora is noodzakelijk kwaad, ook al reed dat niet zo slecht. De Rover is emotie, durf, motor en brakke kwaliteit in 1 wagen, dus doe maar de Rover :D

Al zijn de Crown, 604 en Alfa 6 toch ook ferme kanshebbers. De lelijkheid van de 6 wordt zijn voordeel ... maar toch houd ik het op de Rover.

Geplaatst:

AA1tAwdC.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

DKW F102

De F102 was de laatste auto die ooit als DKW werd verkocht en had net als alle naoorlogse auto's van dat merk een driecilinder tweetaktmotor.

Met 1175 cc was dit de grootste van de serie. DKW ontwikkelde ook een 1288cc tweetakt V6, maar deze is nooit in productie gegaan.

De F103 die volgde was oppervlakkig gezien vergelijkbaar, maar had een viercilinder viertaktmotor. Volkswagen, dat eigenaar was van alle betrokken merken, stopte met DKW en blies Audi nieuw leven in voor dit model.

Geplaatst:

AA1tAanP.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Melkus RS 1000

De Oost-Duitse raceautofabrikant Melkus produceerde van 1969 tot 1979 ongeveer tien raceauto's per jaar.

De middenmotor van deze sportwagen met glasvezel carrosserie was een aangepaste versie van de 992cc tweetakt driecilinder die normaal in de Wartburg 353 zat.

Geplaatst:

AA1tR4zI.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

Apollo GT/Vetta Ventura (1962-’65)

Deze Italiaans-Amerikaanse GT combineerde exotische styling met de hoffelijkheid van Ron Plescia en Franco Scaglione, Buick V8 vermogen en de keuze tussen een hardtop of een droptop dak. De auto arriveerde in 1962 en in 1965 was het allemaal voorbij. Sommige auto's kregen later de naam Vetta Ventura.

Geplaatst:

AA1tQSzV.img?w=800&h=435&q=60&m=2&f=jpg

ATS 2500 GT (1963-’65)

Denk je dat de Lamborghini Miura de eerste supercar met middenmotor was? Denk nog maar eens na... ATS ontstond na de beroemde 'Palace Coup' waarbij de helft van Ferrari's belangrijkste breinen eind 1962 vertrok. Deze V8-aangedreven machine verscheen een jaar later, maar er werden er slechts een dozijn van gemaakt voordat Automobili Turismo e Sport crashte.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Merci, da's ne interessante. Ik zou ook Miura geroepen hebben als ze me vroegen wat de eerste auto met MR layout was.

En ook straf: volgens Wikipedia is de René Bonnet (Matra) Djet nog een jaar eerder dan deze. En is de ATS dus ook niet de eerste. De eerste sportauto met de motor in het midden zou dus Frans zijn. Maar los van dat "well, actually"-geneuzel: top post, TIL!

Link

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid