-
Similar Content
-
By Mich
Een vraag die me de laatste tijd meer en meer bezighoudt... wat gaat de waarde van oldtimers en classics doen de komende jaren door de steeds beperkerende maatregelen?
Gaan bezitters van hun wagens vanaf willen omdat ze het opgeven? Of gaan ze net meer en meer gegeerd worden omdat ev’s door ons strot worden geduwd?
Ik ben tezeer petrolhead om daar nuchter over te kunnen oordelen. Bovendien zijn jongeren minder en minder geprikkeld door automobielen. Het zegt hen niet veel. Ik stam nog uit den tijd dat je een Golf Gti voor t cafe moest geparkeerd hebben of t werd een eenzame avond
-
By Bram-walraet
ik heb een vraagje !
Ik heb onlangs een 2dehands a klasse oldtimer gekocht. Het gaat hier over een Peugeot vogue uit het jaar 1988. Hij gaat rond de 45 kmp dit is ook de snelheid waar mee hij gebouwd werd. maar volgens mijn klasse zou ik er maar 25 mogen mee rijdt wat moet ik doen? Ook is dit model zonder begrenzing ontworpen.
alvast bedankt
Bram Walraet
-
By AxelP
Hallo
Onlangs heb ik een Suzuki Samurai aangekocht via een autohandelaar. De autohandelaar heeft de Samurai laten importeren uit Spanje. De wagen is reeds gekeurd en heeft een geldig inschrijvingsbewijs voor hier in België.
Vervolgens heb ik het inschrijvingsformulier opgestuurd via mijn verzekering naar de DIV om mijn Oldtimer nummerplaat aan te vragen. Na enkele weken kreeg ik een brief terug dat het originele buitenlands kentekenbewijs aanwezig moet zijn om de inschrijving in orde te brengen. Het probleem is dat dit buitenlands kentekenbewijs ontbreekt.
Ik heb geen idee wat ik nu kan doen om er toch voor te zorgen dat ik met deze Suzuki hier in België kan mee rondrijden.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten
-
By Niko80
https://drivr.be/2020/09/15/wallonie-wordt-een-grote-lez-vanaf-2023/
-
By ICM
Ik speel een vraag door van een vriend. Hij ging met zijn wagen naar de keuring, maar werd afgekeurd omdat het chassisnummer niet is ingeslagen.
Volgende mail werd verstuurd naar homologatie.voertuigen@mow.vlaanderen.be.
Iemand die hier al wat kan over zeggen?
***
Geachte
Een oldtimer Triumph Spitfire MK2 bouwjaar 1964 kreeg de melding code 3 op het keuringsbewijs.
Oorzaak hiervan is het ontbreken van het chassisnummer.
Het chassisnummer staat vermeld op het kentekenplaatje (zie bijlage), maar blijkbaar moet er een chassisnummer ingeslagen worden.
Het BFOV liet me weten dat een attest voor het inslaan van het chassisnummer voor deze oldtimer niet nodig is. Onderstaande twee redenen worden aangehaald:
- Behalen van het het oldtimerstatuut tot op een bepaalde datum (20 mei 2018);
- eerste inschrijving voor 1968.
Men verwijst hiervoor naar onderstaande link:
https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-121/procedures/inslaan-van-het-chassisnummer
Bevestigt MOW, Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Cel Homologatie en Technische Keuring, bovenstaande wetgeving? En kunnen we aldus het chassisnummer laten inslaan door een garagist die daar aantoonbare ervaring mee heeft, zonder attest?
Als bijlage vindt u een paar documenten om aan te tonen dat er geen sprake is van fraude.
- Keuringsbewijs afgeleverd in het jaar 1977 (vermelding chassisnummer)
- Aanvraag tot herinschrijving als oldtimer zelfde eigenaar in het jaar 2011 met vermelding chassisnummer.
- Kentekenbewijs
Met vriendelijke groeten
***
Keuringsbewijs Triumph 1977.pdf
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.