Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman GT4 RS


flupke73

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

Allez, maar 8K aan opties nodig en ik ben content :D . 161K catalogus. Nu nog de Lotto winnen.

Ik kom ook aan 161-163k uit. Wat een auto :inlove: Maar als je het even heel nuchter bekijkt, ga je hier meer fun aan hebben dan aan een normale GT4? On track wel, maar daar ben ik al bijna 2 jaar niet meer geraakt :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Alexx said:

Maar als je het even heel nuchter bekijkt, ga je hier meer fun aan hebben dan aan een normale GT4?

100% zeker van wel.

Met die 500pk ga je het chassis tenminste kunnen doen werken voor zijn geld. En vergeet niet de sound met die 9K redline.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

100% zeker van wel.

Met die 500pk ga je het chassis tenminste kunnen doen werken voor zijn geld. En vergeet niet de sound met die 9K redline.

Denk ik persoonlijk ook wel. Al denk ik dan dat een GT4 meer als voldoende is voor fun en eventueel roadtrips… maar de RS moet echt extreem goed en intens rijden denk ik. Verwqchtingen zijn alleszins hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Lefty zei:

Quid pakweg 997RS?

Geen ervaring mee

992 GT3 was alleszins een raket 😍 Voelde helaas wel aan als PlayStation

GT4 RS zal dat probleem minder hebben (denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Met die 500pk ga je het chassis tenminste kunnen doen werken voor zijn geld. En vergeet niet de sound met die 9K redline.

Dit vooral, met 500 pk zal het plaatje compleet zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine vergelijking tussen GT4 RS en 992 GT3:

0-100 km/u: 3,4s
0-200 km/u: 10,9s vs 11,9s (verschil waarschijnlijk veroorzaakt door drag verschil)
1415 kg vs 1435 kg (PDK) (en 1420 kg voor manueel)
wielbasis: 2482 mm vs 2457 mm (grotere wielbasis voor de GT4 RS!)
breedte: 1822 mm vs 1852 mm
banden: 245/35 ZR 20 en 295/30 ZR20 vs 255/35 ZR20 en 315/30 ZR21
wielen: 8,5x20" en 11x20" vs 9,5x20" en 12x21"
remmen: identiek
Nordschleife: 7:09:30 vs 6:59:93
Dat is 10s verschil vooral door de meer gesofisticeerde ophanging op de GT3, een beetje bredere banden en iets meer downforce, de GT4 RS heeft een mechanisch LSD vs GT3 electronic LSD, GT3 heeft achterwielsturing.
De GT3 is stabieler op de curbs, in hoge snelheid bochten en in harde remzones.
basisprijs: 141338 EUR vs 175848 EUR (Duitsland)
GT4 RS: meerprijs van 32445 EUR voor rolkooi, Weissach pakket en magnesium wielen, Clubsport pakket is op beide gratis. Dus als je het Weissach pakket erbij neemt, liggen de prijzen zeer dicht bij elkaar.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ir_fuel zei:

Allez, maar 8K aan opties nodig en ik ben content :D . 161K catalogus. Nu nog de Lotto winnen.

Ter vergelijking, wat had uw GT3 gekost? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Capitol said:

GT4 RS: meerprijs van 32445 EUR voor rolkooi, Weissach pakket en magnesium wielen, Clubsport pakket is op beide gratis. Dus als je het Weissach pakket erbij neemt, liggen de prijzen zeer dicht bij elkaar.

Dat is appelen met peren vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ICM said:

nuts

Is dat nu wat ze inflatie noemen?

In 2010 een model kunnen kopen, en 10 jaar later, ondanks inkomsten die een stuk hoger liggen, hetzelfde model niet meer kunnen betalen? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is dat nu wat ze inflatie noemen?

In 2010 een model kunnen kopen, en 10 jaar later, ondanks inkomsten die een stuk hoger liggen, hetzelfde model niet meer kunnen betalen? :D 

Idd, zot he, dat is geldontwaarding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, ICM said:

Idd, zot he, dat is geldontwaarding.

 

Vooral een aangepaste fiscaliteit eigenlijk, als ik kijk waar de streep door de rekening wordt getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vooral een aangepaste fiscaliteit eigenlijk, als ik kijk waar de streep door de rekening wordt getrokken.

De basisprijs is ook toch +50%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

De basisprijs is ook toch +50%.

Ik heb dat ding nu ook wel 13K goedkoper gekocht dan de catalogusprijs. Zonder korting was dat 134K. Basisprijs in België was toen al 125.

Maar idd, die auto's zijn veel duurder geworden, zelfs al breng je de inflatie mee in rekening.

Eigenlijk heeft de 718 GT4 op dat vlak de plaats ingenomen van de 997.2 GT3. een GT3 RS destijds was pakweg 157K. Dat is dus wat je nu geeft aan die GT4-RS, als je niet begint met Weissach packs enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vooral een aangepaste fiscaliteit eigenlijk, als ik kijk waar de streep door de rekening wordt getrokken.

Die streep begint bij mij al bij m'n maandloon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Ik heb dat ding nu ook wel 13K goedkoper gekocht dan de catalogusprijs. Zonder korting was dat 134K. Basisprijs in België was toen al 125.

Maar idd, die auto's zijn veel duurder geworden, zelfs al breng je de inflatie mee in rekening.

Eigenlijk heeft de 718 GT4 op dat vlak de plaats ingenomen van de 997.2 GT3. een GT3 RS destijds was pakweg 157K. Dat is dus wat je nu geeft aan die GT4-RS, als je niet begint met Weissach packs enzo.

628859155_Screenshot2021-11-18at14_46_29.thumb.png.b69f45cb27fa8098b3e65eaa33fccd9b.png

🙊

https://www.inflatiecalculator.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid