Super95 187 Geplaatst: 3 november 2021 Delen Geplaatst: 3 november 2021 Je kan kiezen tussen een Golf 1.4 e-hybrid (plugin) en een Golf 1.5 TSI als bedrijfswagen, welke neem je? Plugin vs benzine Maandelijks budget: quasi gelijk Vermogen: 204 pk vs 130 pk Koppel: 350nm vs 200nm 0-100: 7.4 vs 9.4 Gewicht: 1590 vs 1247 VAA: 1477.71 vs 2050 per jaar https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=101447&id2=102335 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.314 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Altijd de hybride Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 211 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Hybride, waarom meer VAA betalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.292 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Hybrid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Hybrid uiteraard. Waarom twijfel je? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 188 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Lijkt me bij gelijke uitrusting ook een no brainer. Of je moest een enorme km vreter zijn, en dan nog.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 4 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2021 49 minuten geleden, DDke zei: Hybrid uiteraard. Waarom twijfel je? Ik heb schrik dat de hybride log aanvoelt. Misschien dat de benzine in zijn geheel aangenamer rijdt. Ik kan ook enkel op het werk laden, maar dat zou meestal moeten volstaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.292 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 3 minuten geleden, Super95 zei: Ik heb schrik dat de hybride log aanvoelt. Misschien dat de benzine in zijn geheel aangenamer rijdt. Ik kan ook enkel op het werk laden, maar dat zou meestal moeten volstaan. Dat zou je nog wel eens kunnen verrassen. Ga er eens mee testrijden en laat je bevindingen zeker weten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 6 minuten geleden, Super95 zei: Ik heb schrik dat de hybride log aanvoelt. Misschien dat de benzine in zijn geheel aangenamer rijdt. Ik kan ook enkel op het werk laden, maar dat zou meestal moeten volstaan. Hoe groot moet het verschil zijn? Want bottomline ga je uit je eigen zak een stuk meer betalen voor quasi dezelfde auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Voelen ga je dat verschil van 350kg sowieso, maar met de extra punch dat de hybride toch heeft wordt dat misschien deels verholpen? Back to back testrijden lijkt me zoals hierboven gezegd het beste Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 188 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 Ik rij zelf een BMW X1 18d met 150PK en een aantal van mijn collega's ondertussen met de hybride van 225PK Ik heb met beide al gereden, en het meergewicht van de hybride laat zich ruimschoots compenseren door de extra power, vind ik. De zwaardere hybride is ook iets stijver afgeveerd, waardoor hij zelfs wat sportiever aanvoelt, in dit geval. Als het echt zo nauw steekt, gaan test rijden idd, maar ik zou hier toch zeker voor de portemonnee kiezen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 75 pk gaat dat gewicht van die batterij ruimschoots compenseren. Hell, er waren golfjes die maar 75pk hadden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 idd wat een no brainer. 75pk meer, 500€ minder. hoe groter kan het verschil nog zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 4 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2021 Ik heb eens geteld wat een bedrijfswagen 'kost'. Voor een Golf plugin kom ik op onderstaande. Telkens uitgedrukt op maandbasis en impact op je netto: VAA: 86€ Verschil in loon: 257€ Forfait woon werk: 64€ Totaal: 390€ netto te besteden aan een auto. Ik ben verbaasd dat dit bedrag zo hoog is. Als je weinig rijdt is het dan nog wel rendabel om een firmawagen te nemen? Ziet er iemand gaten in mijn berekening? Alles hangt wat af van de situatie, maar ruwweg.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 4 november 2021 Delen Geplaatst: 4 november 2021 51 minuten geleden, Super95 zei: Ik heb eens geteld wat een bedrijfswagen 'kost'. Voor een Golf plugin kom ik op onderstaande. Telkens uitgedrukt op maandbasis en impact op je netto: VAA: 86€ Verschil in loon: 257€ Forfait woon werk: 64€ Totaal: 390€ netto te besteden aan een auto. Ik ben verbaasd dat dit bedrag zo hoog is. Als je weinig rijdt is het dan nog wel rendabel om een firmawagen te nemen? Ziet er iemand gaten in mijn berekening? Alles hangt wat af van de situatie, maar ruwweg.. Zoek maar eens een gelijkaardige wagen voor 5.000 euro per jaar all-in. Brandstof, afschrijving, onderhoud, verzekering, taksen, ... Als je geen auto nodig hebt is het geen cadeau, als je sowieso een auto wil, dan is het toch steeds een no-brainer. Of je zou met een oude wagen willen rijden die al een groot waardeverlies heeft gehad, en geen omnium nemen maar BA en heel weinig rijden en ... Is de auto 'gratis', nee, is het vaak voordeliger dan zelf iets aan te kopen, zeker. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Super95 187 Geplaatst: 4 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2021 Je hebt ook wel meer mogelijkheden als je prive koopt, zeker als liefhebber. Als het dan nog evenveel kost.. Soit: vandaag testritten gevraagd voor de twee versies waarover het gaat in dit topic. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hazen 3.292 Geplaatst: 5 november 2021 Delen Geplaatst: 5 november 2021 14 uren geleden, Monterey Jack zei: Zoek maar eens een gelijkaardige wagen voor 5.000 euro per jaar all-in. Brandstof, afschrijving, onderhoud, verzekering, taksen, ... Als je geen auto nodig hebt is het geen cadeau, als je sowieso een auto wil, dan is het toch steeds een no-brainer. Of je zou met een oude wagen willen rijden die al een groot waardeverlies heeft gehad, en geen omnium nemen maar BA en heel weinig rijden en ... Is de auto 'gratis', nee, is het vaak voordeliger dan zelf iets aan te kopen, zeker. Exactly. Als je met een recente en (hopelijk) betrouwbare auto wil rijden is die keuze poepsimpel. Als dat je weinig interesseert is de keuze ook poepsimpel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 5 november 2021 Delen Geplaatst: 5 november 2021 13 uren geleden, Super95 zei: Je hebt ook wel meer mogelijkheden als je prive koopt, zeker als liefhebber. Als het dan nog evenveel kost.. Soit: vandaag testritten gevraagd voor de twee versies waarover het gaat in dit topic. Dat gaat nooit even veel kosten vrees ik, zeker als je naar een liefhebberswagen gaat kijken. Is een keuze die je moet maken, in mijn geval is het eenvoudig, sowieso bedrijfswagen want +40k km per jaar. Zal per maand netto nog een pak meer kosten dan die 390 hierboven, maar ik raak nooit in de buurt met een privé wagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 6 november 2021 Delen Geplaatst: 6 november 2021 Licht is beter, geen vervuilende batterijen, niet meehuilen met de groene wolven: TSi any day of the week. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.535 Geplaatst: 6 november 2021 Delen Geplaatst: 6 november 2021 Je koopt geen liefhebbersauto sub 400€/mnd 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 6 november 2021 Delen Geplaatst: 6 november 2021 1 minuut geleden, Jules_W zei: Je koopt geen liefhebbersauto sub 400€/mnd Nee, maar ik zou zonder recruiteringsinterview bij Infrabel in dienst mogen. (Als dwarsligger) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 6 november 2021 Delen Geplaatst: 6 november 2021 6 uren geleden, Jules_W zei: Je koopt geen liefhebbersauto sub 400€/mnd wou het ook schrijven. 400€ maand, benzine, verzekering, taks, aankoop en liefhebberswagen in 1 zin? je kan zelfs de golf hybride zo niet prive aankopen volgens mij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 8 november 2021 Delen Geplaatst: 8 november 2021 Ik haalde in 2014 nipt de 400 euro per maand met mijn 13 jaar oude S60 die ik voor 3500€ kocht. Deed toen 20 000 km per jaar. Nu met mijn Vito haal ik het wel, maar die doet ook maar 5000 km per jaar en is lichte vracht. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
M3 is the best 137 Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Ik heb een golf 8 GTE en we hebben eens een paar weken een golf 8 tsi 130pk gehad als vervangwagen. Moet toch zeggen puur qua rijgevoel de tsi iets meer ’puur’ rijplezier bevat. Je bent meer verbonden met de motor. Was ook een manuele. Reed ook lichter in de bochten door het lagere gewicht. Bij de hybride stoor ik me enorm aan dat constant wisselen tussen elektrisch en benzine in de hybride modus.. vooral als je wat sportiever wil rijden. Je laat je gas los en ipv dat je dan op de motor remt zie je gewoon uw toerental zakken tot 0 en rijd je plots weer elektrisch. Je geeft weer gas en hup de benzinemotor schiet weer in gang. Je zou ook een modus moeten hebben waarbij je constant de twee motoren samen gebruikt. Voor de rest is de GTE wel een mooier aangeklede wagen natuurlijk en is de acceleratie niet min. Maar het ging hier om de gewone hybride uiteraard.. wou gewoon even mijn ervaring schetsen tussen hybride en benzine. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Zojuist, M3 is the best zei: Ik heb een golf 8 GTE en we hebben eens een paar weken een golf 8 tsi 130pk gehad als vervangwagen. Moet toch zeggen puur qua rijgevoel de tsi iets meer ’puur’ rijplezier bevat. Je bent meer verbonden met de motor. Was ook een manuele. Reed ook lichter in de bochten door het lagere gewicht. Bij de hybride stoor ik me enorm aan dat constant wisselen tussen elektrisch en benzine in de hybride modus.. vooral als je wat sportiever wil rijden. Je laat je gas los en ipv dat je dan op de motor remt zie je gewoon uw toerental zakken tot 0 en rijd je plots weer elektrisch. Je geeft weer gas en hup de benzinemotor schiet weer in gang. Je zou ook een modus moeten hebben waarbij je constant de twee motoren samen gebruikt. Voor de rest is de GTE wel een mooier aangeklede wagen natuurlijk en is de acceleratie niet min. Maar het ging hier om de gewone hybride uiteraard.. wou gewoon even mijn ervaring schetsen tussen hybride en benzine. Nog geen ervaring met de VIII GTE, maar om sportief te rijden had je een GTE-knop in de vorige generatie. Die is daar toch voor gemaakt. Of is die nu verdwenen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.