Liquid Li0n 978 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Het is toch weer straf hoe men dat weer gewoon op zijn beloop heeft geladen, ipv dat van in het begin correct te reglementeren. Precies of men kon dat niet zien aankomen, dat aanbieders alles gingen doen om zoveel mogelijk eraan te verdienen (lock-in, geen prijzen tonen etc etc). er zal wel wat geld blijven plakken bij de politiek zeker. Ik verschiet er niet van. Je ziet hetzelfde toch bij onze keizer van de wegwijzer. Hoe die nu inwerkt voor die trajectcontroles. Dit met die laadpalen is een beetje hetzelfde, behalve dat de overheid hier nog minder krijgt, omdat er geen accijnzen bestaan op hoeveelheid KWH tanken. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 12 minuten geleden, ir_fuel zei: beloop heeft geladen Hehe 2 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 De QR code sticker van E-Flux voor mijn eigen laadpaal ligt nog altijd op mijn bureau. Als die er ooit op komt, zal het aan de onderkant zijn, voor noodgevallen. Ik wil niet dat iemand anders bij mij komt laden; gelukkig staat mijn laadpaal op geen enkele kaart gepubliceerd. 1 Quote
Maju 34 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 32 minuten geleden, ir_fuel zei: En als dat uit staat hoe moet je dan laden? De enige manier om met de paal te verbinden is met die QR code. Dat was op de parking van eoa Burger King in Limburg, vorige zomer. Een laadpas wordt wel gelezen/geaccepteerd. Quote
Naish 9.567 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Heel dat gedoe rond laadpas, betalen met de kaart,... dat zou eigenlijk allemaal achtergesteld moeten zijn aan de oplossing die ik een paar maand had op de Taycan. Op Ionity palen gewoon plug&charge, dus de paal ziet chassisnummer en controleert of er een gekoppeld abonnement is en begint te laden. Dat is de enige weg waar je naartoe wil. 3 uren geleden, dragonfly zei: Gisteren kom ik ergens toe en 200m verder is een Kinepolis parking. Batterij leeg en er staan 10 laadpalen. - In de BMW GPS zie je geen prijzen. Daarvoor moet je de BMW app openen en daar de paal zoeken, handig zeg. - Mobiflow. Je moet een laadpaal kiezen om de prijs te zien, maar als je een paal selecteert begint hij meteen te laden. Ik heb niet geladen maar wat een soep om gewoon te weten wat het zou kosten om je auto op te laden... Een werknemer zal gewoon zijn laadpas swipen en laden. Maar als je zo de particulier wil overtuigen is er nog werk aan de winkel. Heb ik ook al meermaals aangebracht als stevig gebrek is de prijzen van de palen. Nu is het wat russiche roulette en jij doet nog de moeite om het te controleren. Heb ik nooit gedaan, met uitzondering dat ik weet dat ik bij ionity goedkoop kon laden en dus indien mogelijk die wel ging voornemen. Dat is ook nie ideaal, maar hoeveel rijden er rond met een tankkaart van total die enkel bij total werkt... 2 uren geleden, dragonfly zei: Dat stoort mij nu niet, laadkaart heb je zo geregeld Idd, laadkaart lijkt me toch aangeraden. Alleen op lange termijn voor particulieren met minder middelen weer een nadeel dat het niet meteen van de rekening is 2 uren geleden, Liquid Li0n zei: exact. daarom dat ik waze of google maps gebruik. Is veel sneller actueel gebracht dan de navigatie kaarten van automerken. Ook al gebruiken ze soms gewoon TomTom maps of OpenStreetMap ofzo. Google maps en waze bevatten ook fouten hoor. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 12 minuten geleden, Naish zei: Heel dat gedoe rond laadpas, betalen met de kaart,... dat zou eigenlijk allemaal achtergesteld moeten zijn aan de oplossing die ik een paar maand had op de Taycan. Op Ionity palen gewoon plug&charge, dus de paal ziet chassisnummer en controleert of er een gekoppeld abonnement is en begint te laden. Dat is de enige weg waar je naartoe wil. Heb ik ook al meermaals aangebracht als stevig gebrek is de prijzen van de palen. Nu is het wat russiche roulette en jij doet nog de moeite om het te controleren. Heb ik nooit gedaan, met uitzondering dat ik weet dat ik bij ionity goedkoop kon laden en dus indien mogelijk die wel ging voornemen. Dat is ook nie ideaal, maar hoeveel rijden er rond met een tankkaart van total die enkel bij total werkt... Idd, laadkaart lijkt me toch aangeraden. Alleen op lange termijn voor particulieren met minder middelen weer een nadeel dat het niet meteen van de rekening is Google maps en waze bevatten ook fouten hoor. Klopt volledig. Niets is feilloos en overal zitten veel fouten in. Logisch ook dat, met al die wijzigingen in Vlaanderen alleen al waarmee ze rekening moeten houden, dus laat staat over heel de EU of heel de wereld. Over die tankkaarten, dit klopt. Voor werknemers met een Total tankkaart kunnen enkel daar terecht. En vaak kan je ook al met een app tanken. Maar stel je inderdaad eens voor dat je als particulier een app of tankkaart moet aanvragen voor Total, dan weer eentje voor Esso, Q8, etc als je je diesel wilt volgooien. Dat zouden ze toch eens moeten gelijk trekken. Laadprijzen aan de paal of op een zuil bij binnenrijden, zoals bij tankstations. met bankkaart kunnen betalen, of zelfs cash. Of toch systemen waarvoor je geen gsm nodig hebt. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 46 minutes ago, Maju said: Een laadpas wordt wel gelezen/geaccepteerd. Nee, daar niet. Smappee app of niks. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 1 hour ago, Goesting said: De QR code sticker van E-Flux voor mijn eigen laadpaal ligt nog altijd op mijn bureau. Als die er ooit op komt, zal het aan de onderkant zijn, voor noodgevallen. Ik wil niet dat iemand anders bij mij komt laden; gelukkig staat mijn laadpaal op geen enkele kaart gepubliceerd. Als je laadpaal niet open staat voor anderen kan toch niemand komen laden? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 28 minutes ago, Naish said: Heel dat gedoe rond laadpas, betalen met de kaart,... dat zou eigenlijk allemaal achtergesteld moeten zijn aan de oplossing die ik een paar maand had op de Taycan. Op Ionity palen gewoon plug&charge, dus de paal ziet chassisnummer en controleert of er een gekoppeld abonnement is en begint te laden. Dat is de enige weg waar je naartoe wil. Enig idee van de complexiteit om zoiets uit te rollen over alle providers en merken heen, zowel qua auto's als laadpalen? Daar zijn we nog lang niet. 28 minutes ago, Naish said: Idd, laadkaart lijkt me toch aangeraden. En dan hopen dat de paal de pas ondersteunt. Quote
Naish 9.567 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Ja dat het niet makkelijk is, dat kan ik me voorstellen... Maar zo complex toch ook niet als je het even van bovenaf bekijkt... Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je laadpaal niet open staat voor anderen kan toch niemand komen laden? Jawel, de laadpaal is zichtbaar vanop de straat (hangt aan zijgevel), en aanvaardt alle passen. Dus functioneel staat die open voor iedereen met een gangbare laadpas. Het is dus een publiek geheim eigenlijk. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 In theorie niet nee. Maar je gaat wel alle partijen mee moeten krijgen in het verhaal, en als daar geen wet voor is zal dat geen evidentie zijn, want dat zijn extra kosten waar ze niks aan hebben. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Just now, Goesting said: Jawel, de laadpaal is zichtbaar vanop de straat (hangt aan zijgevel), en aanvaard alle passen. Dus functioneel staat die open voor iedereen met een gangbare laadpas. aanvaardt. En waarom doe je dat dan? Zit je bij een split billing operator? Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 10 minuten geleden, ir_fuel zei: aanvaardt. En waarom doe je dat dan? Zit je bij een split billing operator? Zit idd bij E-Flux CPO (vandaar ik dat ik dus een QR code sticker heb van hen) zodat mijn vrouw ook kan laden met de laadpas van haar werkgever. En is ook gemakkelijk voor als er occasioneel bezoek komt. Ik heb het hier al ergens geplaatst, maar dat is de reden waarom we Mobiflow links hebben laten liggen, omdat je daar niet de combinatie kan hebben van het aanvaarden van alle passen én verborgen staan op de kaart. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 32 minuten geleden, Goesting zei: Ik heb het hier al ergens geplaatst, maar dat is de reden waarom we Mobiflow links hebben laten liggen, omdat je daar niet de combinatie kan hebben van het aanvaarden van alle passen én verborgen staan op de kaart. Ze geven die optie maar niet elke kaartprovider gaat daar in mee. Paal staat hier al meer dan een half jaar open en er is nog niemand komen laden, zou me er niet te veel van aantrekken Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 4 minuten geleden, Polygoon zei: Ze geven die optie maar niet elke kaartprovider gaat daar in mee. Euh nee, de Mobiflow vertegenwoordiger was daar heel duidelijk in dat het een probleem is aan hun kant dat ze pas op lange termijn gaan oplossen. Dat maakt het een heel ander verhaal voor mij. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 Zojuist, Goesting zei: Euh nee, de Mobiflow vertegenwoordiger was daar heel duidelijk in dat het een probleem is aan hun kant dat ze pas op lange termijn gaan oplossen. Dat maakt het een heel ander verhaal voor mij. Vreemd dat die optie dan wel gewoon in mijn backoffice al staat ... Quote
Goesting 431 Geplaatst: 12 juli 2024 Geplaatst: 12 juli 2024 De optie staat er, maar ze werkt niet omdat het nog een werf is. Quote
Speedhunter 4.882 Geplaatst: 20 juli 2024 Geplaatst: 20 juli 2024 Ik heb mijn EV nu 1 jaar en heb 10x buitenshuis geladen. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Momenteel in Lyon. Vertrokken van thuis uit met 100% en een eerste stop in Reims na 350km en nog een rest van 20%. Twas net middag dus ondertussen broodjes gemaakt en vertrokken met 80% ( hij was gestopt met laden) . Dat was een fout natuurlijk. Hij zet hem automatisch steeds op 80%, en geen erg in gehad. Resultaat was dat ik nog 2keer moest laden, waar ik anders de 725km in 2 stops kon afwerken. Aankomst Lyon zou nu met 2% geweest zijn en dat wou ik ook niet gaan zoeken. morgen nog een rit van 550km, maar het hotel hier heeft tesla sc´ers. Momenteel dus weer op 100% aan laden, en dan kunnen we morgenvroeg gewoon vertrekken. Na een dikke 300km moeten we weer laden, dus zal gewoon weer een middagstop om te eten zijn. En dan dus nog een 200km naar het huisje. Overal laders in overvloed vrij, maar bij de tankstations waren ze aan het aanschuiven rond de middag. Iedereen wilt natuurlijk tanken en nadien eten op hetzelfde moment. Dus de artikels van laadstress onderweg hebben wij na 4j nog nooit moeten bevestigen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Zie, die 80% is nergens goed voor 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 9 uren geleden, Polygoon zei: Zie, die 80% is nergens goed voor Idd, en wat ik ook vergeten was, je moet goed kijken naar de laadpalen. De eerste waren V4 dus tegen 1500km/u staan laden, en de volgende stop, opeens maar 500km/u. Ben me na 5min gaan verzetten want zag dat er op het einde van de rij nieuwere stonden, en hopla naar 1000km/u. ( de eerste generatie heeft dubbele kabels en de latere nog maar 1) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 9 hours ago, Polygoon said: Zie, die 80% is nergens goed voor Dat snelladen van 80 naar 100 duurt anders wel een eeuwigheid. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 32 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat snelladen van 80 naar 100 duurt anders wel een eeuwigheid. Klopt maar als je langer dan verwacht stopt voor je broodjes is het wel leuk dat ie doorgaat boven 80% Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 36 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat snelladen van 80 naar 100 duurt anders wel een eeuwigheid. Idd, aan het hotel hem weer laten volladen en was content dat we op bestemming waren. Dat ik gewoon op terras kon wachten op een melding. Was trouwens een drukke sc locatie. Continue 16 van de 18 bezet. Zelfs om middernacht nog. Je zag ze allemaal op hun scherm zitten filmpjes kijken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.