Ga naar inhoud

Hoe ziet een roadtrip met een elektrische wagen eruit ?


Soul

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden, Polygoon zei:

Klopt, was zelf ook verbaasd.
Mijn gemiddelde van 22,X kWh/100km is wel over de maanden november, december, januari, februari.
Gisteren was het gewoon 10-15 graden, geen idee of die impact zo hoog is.

En om de typische sujets voor te zijn: klopt, met mijn ICE had ik waarschijnlijk in 1 trek doorgereden, misschien max 1 keer gestopt voor koffie.
You win some, you lose some. Heb de berekening eens gemaakt in m'n topic, denk dat ik netto aan het einde van de rit evenveel tijd kwijt ben als met m'n ICE te gaan tanken telkens.

😇 soms is zwijgen goud :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

😇 soms is zwijgen goud :D

Ik ben blij dat je sadomasochistisch kantje je toch nog steeds in dit topic brengt :D

Als je niet de middelen hebt om voor elk doeleinde een andere auto te kopen moet je soms keuzes maken.
Als ik morgen de EM win zal ik een specifieke wagen kopen om m'n tweejaarlijkse trip naar de Champagne om m'n jaarvoorraad te halen.
Tot dan, zal het met de gekregen bedrijfswagen zijn 😉

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Polygoon said:

Gisteren was het gewoon 10-15 graden, geen idee of die impact zo hoog is.

 

ja

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Tot dan, zal het met de gekregen bedrijfswagen zijn 😉

Maar wel aan VMAX, dat kan Jokke niet zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, PJH zei:

Maar wel aan VMAX, dat kan Jokke niet zeggen!

Enkel in Duitsland hééééé

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:


Gisteren was het gewoon 10-15 graden, geen idee of die impact zo hoog is.

 

Zeker wel. Het verschil tussen 5 graden en 15 graden is veel groter dan tussen 15 graden en 25 graden, logisch.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn vrouw haar ID.5 77kwh net had was het die dag 16gr, hij voorspelde toen een 500 km toen we 200km autosnelweg deden.

De week erop was het weer een pak kouder en was het al maar 400 km meer. Dusja het scheelt veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem maar aan van mij ook dat het verschil gigantisch is door het weer. Mijn ervaring na 9 maanden EV rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronde van Vlaanderen is ook een roadtrip. :D

433170753_7303735219661734_8910873963920518853_n.jpg.a0a8b87e291c518694687a6a0ea046a9.jpg

Zouden ze daar blijven staan tot zondag om te kunnen wisselen? of komen ze al eens testen voor onderweg. :D

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag naar CenterParcs eemhof gereden met de id5. Spel is vrij zuinig: overal de max snelheid gereden: 120/100(nl).

Er valt eigenlijk niks te zeggen van die auto, alleen is zo een enyaq/id/q4 echt een vreselijk saaie auto, dat ontneemt je echt elk greintje rijplezier. Dat rijdt goed maar echt NIKS meer dan dat.

IMG_5029.thumb.jpeg.b300ad582c09a33623e4ed40b0ae0130.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verwacht je dan in zo’n type auto? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het leuker wordt met een 1.5 naft? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fred zei:

Wat verwacht je dan in zo’n type auto? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het leuker wordt met een 1.5 naft? 😉

als je daar nog een manueel in hebt is het nog een beetje leuk. maar is wel een punt. Zéker als het een 1.0 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd rijdt mijn enyaq beter dan mijn octavia door de rwd, los van het vermogen en de sensaties bekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Speedhunter zei:

Eerlijk gezegd rijdt mijn enyaq beter dan mijn octavia door de rwd, los van het vermogen en de sensaties bekeken.

Ik snap je hier dan wel ook weer hoor. Haar vorige auto was een zeer goeie auto maar met een ongelofelijke strontmotor in: die 1.2 turbo. Daartegenover rijdt die id straatlengtes beter.

Nu wat ik hierboven zeg is eigenlijk niet slecht bedoeld: die id5 rijdt pakken beter dan die Citroen. Maar hij is zo goed, zo steriel, dat het saai wordt. Daar waar je je in de c5 nog aan eea kon ergeren (ik wrong dat spel constant uit tot aan de redline uit frustratie)  is dat hier echt niks. Maar daardoor ga je je focussen op andere zaken en dan besef je dat eigenlijk een vrij zielloos product is. In de zin van “hij prentendeert nergens iets meer te willen doen dan zijn berijder van a nr b te moven”.

Daar waar een BMW probeert sportief te zijn, een Benz het vooruitstrevende luxeproduct, een Tesla probeert de meest efficiente ev te zijn,… en dan probeert die id.5 gewoon niks. Ik heb bij die id5 echt het gevoel dat dat ontwikkeld is als een cost cutting middenmoter product. Het is gewoon een grijze (in ons geval letterlijk) grijze muis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Fred zei:

Wat verwacht je dan in zo’n type auto? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het leuker wordt met een 1.5 naft? 😉

Klopt, al kost een VW met 1.5 geen 68000 euro zoals in dit geval. Dus sta me toe er wat kritischer naar te kijken, terwijl ik manueel mijne zetel aan het instellen ben of manueel mijn spiegel kip als ik achteruit parkeer … snappie ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Rabbit zei:

Klopt, al kost een VW met 1.5 geen 68000 euro zoals in dit geval. Dus sta me toe er wat kritischer naar te kijken, terwijl ik manueel mijne zetel aan het instellen ben of manueel mijn spiegel kip als ik achteruit parkeer … snappie ? 

Wij zijn bij een gelijkaardige overgang van 5008 met 1.2 naar xc40 wel binnen hetzelfde budget gebleven en al mist de Volvo wat opties het is een veel betere auto naar onze ervaring. De rust en stilte passen ook bij de saaie en klassieke Volvo. Niks zit erin van opties of design maar ook niks dat stoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Daar waar een BMW probeert sportief te zijn, een Benz het vooruitstrevende luxeproduct, een Tesla probeert de meest efficiente ev te zijn,… en dan probeert die id.5 gewoon niks.

Zoals elke andere VW. Saai, eenheidsworst maar kwaliteit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Rabbit zei:

Ik snap je hier dan wel ook weer hoor. Haar vorige auto was een zeer goeie auto maar met een ongelofelijke strontmotor in: die 1.2 turbo. Daartegenover rijdt die id straatlengtes beter.

Nu wat ik hierboven zeg is eigenlijk niet slecht bedoeld: die id5 rijdt pakken beter dan die Citroen. Maar hij is zo goed, zo steriel, dat het saai wordt. Daar waar je je in de c5 nog aan eea kon ergeren (ik wrong dat spel constant uit tot aan de redline uit frustratie)  is dat hier echt niks. Maar daardoor ga je je focussen op andere zaken en dan besef je dat eigenlijk een vrij zielloos product is. In de zin van “hij prentendeert nergens iets meer te willen doen dan zijn berijder van a nr b te moven”.

Daar waar een BMW probeert sportief te zijn, een Benz het vooruitstrevende luxeproduct, een Tesla probeert de meest efficiente ev te zijn,… en dan probeert die id.5 gewoon niks. Ik heb bij die id5 echt het gevoel dat dat ontwikkeld is als een cost cutting middenmoter product. Het is gewoon een grijze (in ons geval letterlijk) grijze muis. 

Ik snap je ook wel, het is idd vrij steriel rijden maar de rwd doet echt veel komende van fwd. Nooit verwacht dat het verschil zo groot ging zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid