BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Voor lange afstanden is het zeker nadeliger, en zeker als het in de winter is, en met nog een fiets achterop. Nu was de trip zo goed als volledig over snelwegen, maar binnendoor is het nog moeilijker. Wij gaan skiën volgende maand, en dan neem ik toch de Rangerover hybride. 900km en 1x efkes tanken onderweg. 1 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 11 minuten geleden, Monterey Jack zei: Hebben jullie als EV-critici een abonnement op dit topic? Binnen het uur alweer dezelfde discussie Ik kijk er al naar uit! Morgen mijn i4 halen en dan lekker elk uur stoppen. Veel beter voor mijn rug en heupen! Kan ik lekker een stukje wandelen en terwijl gezond snacken zonder te morsen in mijn wit interieur. Alleen maar voordelen! Tip: indien je alleen halleluja wil horen zijn er twee mogelijkheden: - Je sluit je op in een kamer met wat echo - Je kruipt in een forum bubbel met allemaal fans. BTW: de "discussie" komt er toch ook omdat fanboys er op springen? Je moet mijn antwoord gewoon eens lezen, op de post van Fuel. Ge moet daar niet op reageren en discussiëren he. Ge kunt ook zeggen : tis just, of denken fuck you. Een forum met ja knikken en hartjes rondstrooien zou toch rap gaan vervelen nee? Ge kunt ook gewoon op de inhoud reageren ipv te reageren omdat iemand niet reageert zoals je graag zou hebben dat die reageert? Is ook de ziekte van Twitter. Francken of D'Haese geeft een mening en direct gaat het over de persoon, niet over de inhoud. Maar goed think positive ik lees dat we het allemaal eens zijn dat een EV voor lange afstand achteruitgang is (stook). Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 1 uur terug, dragonfly zei: Jeezes man, ontspannend is zoiets toch niet Grensovergang FR-ES-FR is inderdaad een ramp, ik heb me daar ook eens laten vangen. In de terugrit dan maar 's avonds laat teruggekeerd. Terechte opmerking. Ik rijd tegenwoordig voor de vakanties op een target uur voor file plaatsen. Bv: voor 6u in de ochtend de grens met Kroatië over (dat is anders dikwijls de hel) om dan daarna wel een half tot anderhalf uur te stoppen voor een goed dutje. Richting Frankrijk idem: voor 6u in den ochtend Lyon voorbij. Net omdat ik files de hel vind. En met ouder worden ook met twee chauffeurs want het nachtje door haspelen lukt toch een pak minder goed dan 10 jaar geleden. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Langs de andere kant... ik heb eens mijn laad-app nagekeken, en eens gekeken hoeveel keer dat ik vorig jaar met 25k km per jaar tijd heb verloren met te laden onderweg, dus dat ik echt heb moeten stoppen en wachten. Dat waren 7x met een totale tijd van 1u en 23 minuten, dus gemiddeld net geen 12 minuten per keer. Hoeveel keren zijn jullie vorig jaar naar een tankstation moeten rijden? 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 2 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Terechte opmerking. Ik rijd tegenwoordig voor de vakanties op een target uur voor file plaatsen. Bv: voor 6u in de ochtend de grens met Kroatië over (dat is anders dikwijls de hel) om dan daarna wel een half tot anderhalf uur te stoppen voor een goed dutje. Richting Frankrijk idem: voor 6u in den ochtend Lyon voorbij. Net omdat ik files de hel vind. En met ouder worden ook met twee chauffeurs want het nachtje door haspelen lukt toch een pak minder goed dan 10 jaar geleden. 's Nachts lange afstanden rijden lukt mij niet, want dan val ik in slaap. Levensgevaarlijk! Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Ik ben zeker geen fanboy, maar eerder een fiscaal geoptimaliseerde. Los van het feit dat fuel wel een gigantisch verbruik heeft gehad. Treed ik hem vooral bij in zijn zin over de XXXX km's afmalen en geen mens te zijn bij aankomst. En daarvoor is een ev wel goed. ik schreef het hier al eens. waar ik vroeger 's nachts in mijn auto sprong en heel de nacht doorreed om 's morgens in 1 trok inSpanje aan te komen. maar dan wel te crashen in bed voor de komende dag. Rijden we nu naar Spanje in 2 dagen. We doen max nog 700km op 1 dag, en dan is een ev helemaal geen last. Een stop tijdens de middag om te eten en bij aankomst weer in de stekker. En het dorpje of stad bezichtigen en goed eten. Het zinnetje "mijn vakantie begint wanneer ik de deur toetrek" waar ik altijd raar naar keek, krijgt zo veel waarheid. Ik zie nu veel meer streken en dorpen, waar we anders 's nachts voorbijreden. Je moet gewoon je laadbeurten wat inplannen en bij ons lukte dat steeds. (vertrekken rond 10u, dus na 3u rijden stoppen om te eten en te laden. En dan nog een 3 a 4u rijden tot hotel/b&b. volgende dag idem tot eindbestemming, of zelfs een dag langer omdat de vrouw nog een leuk stadje gevonden heeft onderweg) 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 8 minutes ago, BMWMB said: 's Nachts lange afstanden rijden lukt mij niet, want dan val ik in slaap. Levensgevaarlijk! Idem. Ik deed ze dan op den duur ook overdag, maar 's nachts rijden is zoveel relaxter qua verkeer. Geen idioten die beginnen versnellen eens je naast ze zit, of die je 20 keer tegenkomt op 10km omdat ze constant 100-150-100-150 doen, of een hele trein op het middenvak met niemand rechts, of die komen bumperkleven op het linkervak, om als je naar rechts gaat gewoon mee naar rechts te gaan en te blijven bumperkleven (vorige week nog meegemaakt in FR). Vandaar dat ik het nu in 2 keer doe en 's avonds vertrek. Rijden tot een uur of 2-3 's nachts is geen probleem. Quote
Liquid Li0n 979 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 4 minuten geleden, tuscani zei: Ik ben zeker geen fanboy, maar eerder een fiscaal geoptimaliseerde. Los van het feit dat fuel wel een gigantisch verbruik heeft gehad. Treed ik hem vooral bij in zijn zin over de XXXX km's afmalen en geen mens te zijn bij aankomst. En daarvoor is een ev wel goed. ik schreef het hier al eens. waar ik vroeger 's nachts in mijn auto sprong en heel de nacht doorreed om 's morgens in 1 trok inSpanje aan te komen. maar dan wel te crashen in bed voor de komende dag. Rijden we nu naar Spanje in 2 dagen. We doen max nog 700km op 1 dag, en dan is een ev helemaal geen last. Een stop tijdens de middag om te eten en bij aankomst weer in de stekker. En het dorpje of stad bezichtigen en goed eten. Het zinnetje "mijn vakantie begint wanneer ik de deur toetrek" waar ik altijd raar naar keek, krijgt zo veel waarheid. Ik zie nu veel meer streken en dorpen, waar we anders 's nachts voorbijreden. Je moet gewoon je laadbeurten wat inplannen en bij ons lukte dat steeds. (vertrekken rond 10u, dus na 3u rijden stoppen om te eten en te laden. En dan nog een 3 a 4u rijden tot hotel/b&b. volgende dag idem tot eindbestemming, of zelfs een dag langer omdat de vrouw nog een leuk stadje gevonden heeft onderweg) vroeger ook nog gedaan. Vrijdag na het werk vertrekken naar ski gebied, heel de nacht rijden en dan smorgens ski's afhalen en om 9u op de latten tot savonds. En dan zondagavond terug vertrekken en maandag met een wazige kop opnieuw op kantoor. Die tijden zijn voorbij. Wat ik wel altijd grappig vindt, en daarom dat ik er bij mijn vorige post zo in detail op ging, is dat een EV rijder precies per stop moet pissen, kakken of eten. Ik denk dat er dan beter eens naar de dokter gegaan wordt dan naar de laadpaal. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Ik heb toch 2 keer een laadstop gehad onderweg op een plaats waar er echt NIKS was. Enkel laadpalen. Voor de rest niks te zien. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 4 minutes ago, Liquid Li0n said: Wat ik wel altijd grappig vindt 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 7 minuten geleden, Liquid Li0n zei: vroeger ook nog gedaan. Vrijdag na het werk vertrekken naar ski gebied, heel de nacht rijden en dan smorgens ski's afhalen en om 9u op de latten tot savonds. En dan zondagavond terug vertrekken en maandag met een wazige kop opnieuw op kantoor. Die tijden zijn voorbij. Wat ik wel altijd grappig vindt, en daarom dat ik er bij mijn vorige post zo in detail op ging, is dat een EV rijder precies per stop moet pissen, kakken of eten. Ik denk dat er dan beter eens naar de dokter gegaan wordt dan naar de laadpaal. Aan deze reactie zie je dus echt dat je er niets van kent. Zoals ik net al schreef, heb ik in 1 jaar maar 7 keren moeten stoppen om te laden onderweg, en gemiddeld heeft dat nog geen 12 minuten geduurd. Meestal kijk ik dan gewoon mijn mails/whatsapp/forums na. En als ik eens naar het toilet moet, of een hongerke heb, dan is dat fijn meegenomen in die wachttijd. Als je gaat tanken, moet je je auto eerst verplaatsen en parking zoeken. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 4 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik heb toch 2 keer een laadstop gehad onderweg op een plaats waar er echt NIKS was. Enkel laadpalen. Voor de rest niks te zien. Er zijn nochtans fantastische containeroplossingen om dit op te lossen. 3 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 16 minuten geleden, BMWMB zei: 's Nachts lange afstanden rijden lukt mij niet, want dan val ik in slaap. Levensgevaarlijk! Wij zijn afgelopen zomer naar Zuid-Frankrijk gereden, voor de eerste keer met de 3 kinderen. We zijn 's nachts om 3u vertrokken in de hoop dat de kinderen konden door slapen het eerste stuk, niet dus want die zijn heel de tijd mee wakker gebleven . Tegen de middag was ik een wrak en dan heb ik wat liggen slapen terwijl mijn vrouw en kinderen gingen eten. Met terugkomst gewoon om 9u 's morgens vertrokken en 's avonds om 20u terug thuis. Dat was toch veel aangenamer om te doen. 2 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 28 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Tip: indien je alleen halleluja wil horen zijn er twee mogelijkheden: - Je sluit je op in een kamer met wat echo - Je kruipt in een forum bubbel met allemaal fans. BTW: de "discussie" komt er toch ook omdat fanboys er op springen? Je moet mijn antwoord gewoon eens lezen, op de post van Fuel. Ge moet daar niet op reageren en discussiëren he. Ge kunt ook zeggen : tis just, of denken fuck you. Een forum met ja knikken en hartjes rondstrooien zou toch rap gaan vervelen nee? Ge kunt ook gewoon op de inhoud reageren ipv te reageren omdat iemand niet reageert zoals je graag zou hebben dat die reageert? Is ook de ziekte van Twitter. Francken of D'Haese geeft een mening en direct gaat het over de persoon, niet over de inhoud. Maar goed think positive ik lees dat we het allemaal eens zijn dat een EV voor lange afstand achteruitgang is (stook). Bij verschillende posts over een lange afstand rit met EV (het doel van dit topic btw) kom jij aandraven "wat is daar nu beter aan dan ICE". En zoals ir_fuel zelf ook al zei: niemand heeft hier dat toch lopen beweren? Niemand hier beweert dat een EV beter is voor lange afstanden dan een ICE. De enige die ik daartoe nog tot in staat zag is Wooter om zoiets te zeggen. Enige wat ik (in jouw ogen dus een EV fanboy? wtf) dan probeer duidelijk maken is dat dit enorm gebruik afhankelijk is, hoeveel "last" je daar effectief van ondervindt. Netto win ik tijd met EV rijden (over het hele jaar door), dus voor mij is het wel degelijk vooruitgang voor mijn verplaatsingen. Iemand post een fair (niet verbloemd) verslag van een EV. Wat krijg je binnen de paar minuten: -iemand die beweert dat er nog meer tijdverlies zou geweest zijn wegens indien de rit overdag zou zijn wegens wachttijden aan laadpalen... zonder de post effectief te lezen want er is ook overdag gereden -iemand die opnieuw met het zinnetje komt "wat is daar nu beter aan dan ICE" zonder dat dit door wie dan ook geopperd werd dat EV de shit is voor lange afstand trajecten... Dus wie heeft hier de discussie in gang gezet? De "EV-haters", "EV fanboys", of de mensen die zelf EV rijden en proberen te nuanceren en ook niet blind zijn voor de negatieve aspecten van EV rijden... 1 1 Quote
Monterey Jack 6.501 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 23 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Tip: indien je alleen halleluja wil horen zijn er twee mogelijkheden: - Je sluit je op in een kamer met wat echo - Je kruipt in een forum bubbel met allemaal fans. BTW: de "discussie" komt er toch ook omdat fanboys er op springen? Je moet mijn antwoord gewoon eens lezen, op de post van Fuel. Ge moet daar niet op reageren en discussiëren he. Ge kunt ook zeggen : tis just, of denken fuck you. Een forum met ja knikken en hartjes rondstrooien zou toch rap gaan vervelen nee? Ge kunt ook gewoon op de inhoud reageren ipv te reageren omdat iemand niet reageert zoals je graag zou hebben dat die reageert? Is ook de ziekte van Twitter. Francken of D'Haese geeft een mening en direct gaat het over de persoon, niet over de inhoud. Maar goed think positive ik lees dat we het allemaal eens zijn dat een EV voor lange afstand achteruitgang is (stook). Ik hoef geen halleluja hoor Ik vond het eigenlijk een goede review van ir_fuel, by far de slechtste die hier al stond Ik kan begrijpen dat mensen dat niet zien zitten in hun situatie. Maar anderzijds zou ik daar zelf ook geen probleem mee hebben. Ik rijd sowieso maximum 2u aan een stuk, dus voor mij zou dat echt geen probleem zijn om dan even te moeten laden. Het feit dat er in fuel zijn geval elk uur geladen werd is ook deels door zijn zotte ideeën, wat het voor mij alleen maar beter maakt Ik ben fan! Zou het zelf nooit doen, maar om een hele hoop redenen, niet noodzakelijk het laden 1 Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 6 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik heb toch 2 keer een laadstop gehad onderweg op een plaats waar er echt NIKS was. Enkel laadpalen. Voor de rest niks te zien. Ook al voorgehad. Kan niet anders dat dit toch snel een vuil boeltje gaat worden, want EV rijders moeten elke 2 uur sowieso pissen/kakken é Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 2 minuten geleden, jan.van.gent zei: Bij eender welke EV post over een lange afstand rit (het doel van dit topic btw) kom jij aandraven "wat is daar nu beter aan dan ICE". En zoals ir_fuel zelf ook al zei: niemand heeft hier dat toch lopen beweren? Niemand hier beweert dat een EV beter is voor lange afstanden dan een ICE. De enige die ik daartoe nog tot in staat zag is Wooter om zoiets te zeggen. Enige wat ik (in jouw ogen dus een EV fanboy? wtf) dan probeer duidelijk maken is dat dit enorm gebruik afhankelijk is, hoeveel "last" je daar effectief van ondervindt. Netto win ik tijd met EV rijden (over het hele jaar door), dus voor mij is het wel degelijk vooruitgang voor mijn verplaatsingen. Iemand post een fair (niet verbloemd) verslag van een EV. Wat krijg je binnen de paar minuten: -iemand die beweert dat er nog meer tijdverlies zou geweest zijn wegens indien de rit overdag zou zijn wegens wachttijden aan laadpalen... zonder de post effectief te lezen want er is ook overdag gereden -iemand die opnieuw met het zinnetje komt "wat is daar nu beter aan dan ICE" zonder dat dit door wie dan ook geopperd werd dat EV de shit is voor lange afstand trajecten... Dus wie heeft hier de discussie in gang gezet? De "EV-haters", "EV fanboys", of de mensen die zelf EV rijden en proberen te nuanceren en ook niet blind zijn voor de negatieve aspecten van EV rijden... Die reactie van wat is hier nu beter aan komt uit het feit (zoals hier ook meermaals aangehaald) dat er toch heel wat EV fanboys hier dat wachten heel mooi verbloemen. Niet meer niet minder. Wat mij opvalt is dat wanneer dat je aanhaalt er plots heel veel reactie lijkt te komen van.......................... EV aanhangers. Nee? Ja toch. Kijk hoe ge zelf in uw gat gebeten bent. Ik stel maar vast 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Ik denk dat ik van de forummers 1 van de eersten was met een EV. Ik heb het er ondertussen helemaaal mee gehad eigenlijk Voor dagelijkse verplaatsingen, ok. Maar zodra het wat verder gaat, gaat bij mij de stress omhoog. Vorige week van Charleroi naar Sint Idesbald gereden, met 4 man en volle bagage. Dan rij ik met een fluwelen voet, en dan kom ik aan met 20% of zo. Dan steek ik dat spel in de stekker bij mijn ma, en willen we de volgende dag naar Brugge: 40% Als ik, zoals vorige keer, naar huis rij aan 150, dan kom ik niet thuis. Bij deze Audi werken ook alle palen niet, al denk ik dat ik daar nu een oplossing voor gevonden heb (de kabel aandrukken tot hij begint te laden). Maar vooral de laadstops in de GPS zijn lachwekkend. Ik gebruik dat niet meer. Laatste keer dat ik het getest heb, ging hij me een uur laten omrijden om te gaan laden. Ik zei het vroeger al: Er is EV en er is Tesla. En eidenlijk is dat wat mij betreft nog altijd zo. Maar iig, ik vind het zeer spijtig dat ik in een EV geduwd wordt. Moest het aan mij liggen, en het verschil zou niet zo groot zijn, dan stond hier al lang terug een diesel, naft, of hybride voor de deur. Wat een drama... 2 2 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Voor die skiptrip heb ik net eens gekeken. Het is 820km tot aan onze bestemming, en het is vooral door Duitsland, dus ik reken met een gemiddeld verbruik van 30Wh/km. Dan moet ik volgens ABRP 4x stoppen onderweg, wat in totaal 1u en 10 minuten gaat duren. Sowieso ga ik onderweg stoppen voor lunch, en voor een koffie'ke, want ik heb om de max 2u wel effe een rustpauze nodig om de benen eens te strekken. Dus, eigenlijk zou dat nog wel meevallen. Maar, ik heb de mogelijkheid om een hybride te nemen, en niet deze zorg te hebben, want zo een lange afstand doen met een EV is altijd wat stress en plannen, en als ik dat niet moet doen, doe ik het ook liever niet. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 1 minuut geleden, DDke zei: Ik denk dat ik van de forummers 1 van de eersten was met een EV. Ik heb het er ondertussen helemaaal mee gehad eigenlijk Voor dagelijkse verplaatsingen, ok. Maar zodra het wat verder gaat, gaat bij mij de stress omhoog. Vorige week van Charleroi naar Sint Idesbald gereden, met 4 man en volle bagage. Dan rij ik met een fluwelen voet, en dan kom ik aan met 20% of zo. Dan steek ik dat spel in de stekker bij mijn ma, en willen we de volgende dag naar Brugge: 40% Als ik, zoals vorige keer, naar huis rij aan 150, dan kom ik niet thuis. Bij deze Audi werken ook alle palen niet, al denk ik dat ik daar nu een oplossing voor gevonden heb (de kabel aandrukken tot hij begint te laden). Maar vooral de laadstops in de GPS zijn lachwekkend. Ik gebruik dat niet meer. Laatste keer dat ik het getest heb, ging hij me een uur laten omrijden om te gaan laden. Ik zei het vroeger al: Er is EV en er is Tesla. En eidenlijk is dat wat mij betreft nog altijd zo. Maar iig, ik vind het zeer spijtig dat ik in een EV geduwd wordt. Moest het aan mij liggen, en het verschil zou niet zo groot zijn, dan stond hier al lang terug een diesel, naft, of hybride voor de deur. Wat een drama... Nu zijt ge toch aan het mollen ? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 4 minuten geleden, DDke zei: Ik denk dat ik van de forummers 1 van de eersten was met een EV. Ik heb het er ondertussen helemaaal mee gehad eigenlijk Voor dagelijkse verplaatsingen, ok. Maar zodra het wat verder gaat, gaat bij mij de stress omhoog. Vorige week van Charleroi naar Sint Idesbald gereden, met 4 man en volle bagage. Dan rij ik met een fluwelen voet, en dan kom ik aan met 20% of zo. Dan steek ik dat spel in de stekker bij mijn ma, en willen we de volgende dag naar Brugge: 40% Als ik, zoals vorige keer, naar huis rij aan 150, dan kom ik niet thuis. Bij deze Audi werken ook alle palen niet, al denk ik dat ik daar nu een oplossing voor gevonden heb (de kabel aandrukken tot hij begint te laden). Maar vooral de laadstops in de GPS zijn lachwekkend. Ik gebruik dat niet meer. Laatste keer dat ik het getest heb, ging hij me een uur laten omrijden om te gaan laden. Ik zei het vroeger al: Er is EV en er is Tesla. En eidenlijk is dat wat mij betreft nog altijd zo. Maar iig, ik vind het zeer spijtig dat ik in een EV geduwd wordt. Moest het aan mij liggen, en het verschil zou niet zo groot zijn, dan stond hier al lang terug een diesel, naft, of hybride voor de deur. Wat een drama... Ge hebt dan ook weer iets gekocht he. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 3 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Nu zijt ge toch aan het mollen ? Als mollen zeveren is, zeker niet. Heb het volledig gehad met electrisch rijden. Maar ik zie het als volgt: Veranderen naar een kar die voor mijn gebruik ok is (genre X5 bvb), zou me per maand zoveel geld extra kosten dat ik die miserie er nu bij pak. 1 Quote
DDke 8.689 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 2 minuten geleden, Tommie zei: Ge hebt dan ook weer iets gekocht he. Ja, maar bij die Tesla was er ook een dingetje waar ik me niet kon overzetten (dat verhaal met die camera die me filmde en me strafte als ik wat te lang naar mijn vrouw haar borsten keek). 4 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 7 minuten geleden, DDke zei: Ik denk dat ik van de forummers 1 van de eersten was met een EV. Ik heb het er ondertussen helemaaal mee gehad eigenlijk Voor dagelijkse verplaatsingen, ok. Maar zodra het wat verder gaat, gaat bij mij de stress omhoog. Vorige week van Charleroi naar Sint Idesbald gereden, met 4 man en volle bagage. Dan rij ik met een fluwelen voet, en dan kom ik aan met 20% of zo. Dan steek ik dat spel in de stekker bij mijn ma, en willen we de volgende dag naar Brugge: 40% Als ik, zoals vorige keer, naar huis rij aan 150, dan kom ik niet thuis. Bij deze Audi werken ook alle palen niet, al denk ik dat ik daar nu een oplossing voor gevonden heb (de kabel aandrukken tot hij begint te laden). Maar vooral de laadstops in de GPS zijn lachwekkend. Ik gebruik dat niet meer. Laatste keer dat ik het getest heb, ging hij me een uur laten omrijden om te gaan laden. Ik zei het vroeger al: Er is EV en er is Tesla. En eidenlijk is dat wat mij betreft nog altijd zo. Maar iig, ik vind het zeer spijtig dat ik in een EV geduwd wordt. Moest het aan mij liggen, en het verschil zou niet zo groot zijn, dan stond hier al lang terug een diesel, naft, of hybride voor de deur. Wat een drama... Dit begrijp ik niet, want er staan in België om de max 20km wel ergens superchargers, en iedere dag komen er nog nieuwe bij. Ok, een tesla is de gemakkelijkste auto, met hun eigen laadnetwerk, en hun veel beter navigatie, maar met een andere EV gaat het toch ook. Ik heb een laadpas van Shell Recharge, en die hebben een app die ook op de Carplay werkt, en daar kan je constant zien waar er laadpalen zijn. Ik zie het probleem echt niet... 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 6 minuten geleden, Tommie zei: Ge hebt dan ook weer iets gekocht he. Als ik het verhaal van Fuel lees, is een BMW niks beter. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.