Asserti 3.417 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 11 uren geleden, Dawud zei: Dus daar mag dan niet over gesproken worden? Only rainbows and butterflies mag hier neergepend worden of er springen er altijd wel (dezelfde) op… In de omgekeerde richting ook. Ik ben blij dat @ir_fuel dit hier ook plaatst, wat echte ritten met de nodige data kan nooit kwaad. En uitzonderlijk is die rit niet, ik heb toevallig een zeer gelijkaardige rit gedaan in dezelfde periode . Het nut van zijn ervaring verder posten op een ander platform om de nodige reacties uit te lokken ontgaat me dan weer… Ik zeg nergens dat er niet over gesproken mag worden. Ik zeg enkel dat het zeer uitzonderlijk is. Zo kan je van elke wagen wel iets vinden waarbij hij in bepaalde omstandigheden een uitzonderlijk resultaat geeft. En persoonlijk had ik die fiets in de koffer gestoken ja. Op een autosnelweg gaat die niet veel schuiven. Er zijn trouwens haakjes in de koffer om hem vast te leggen. 4 Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Ik heb altijd 2 fietsen in de koffer als ik op reis ga, mits wat gepuzzel schuift er niets. Maar ik heb ook begrip voor mensen die dat ding niét in de koffer willen, ook al heb ik na bijna 150000 km nog altijd geen schrammetje aan de binnenkant door dat te doen. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Het enige dat we moeten leren is dat voor de ene de EV zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. En…….. nu komt het ……. Voor de andere de ICE zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. Maar we hebben nog een weg te gaan eer we hier een algemene consensus over kunnen bereiken PS: een discussie forum is veel leuker dan een echokamer. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 1 hour ago, Asserti said: Ik zeg nergens dat er niet over gesproken mag worden. Ik zeg enkel dat het zeer uitzonderlijk is. Zo kan je van elke wagen wel iets vinden waarbij hij in bepaalde omstandigheden een uitzonderlijk resultaat geeft. En persoonlijk had ik die fiets in de koffer gestoken ja. Op een autosnelweg gaat die niet veel schuiven. Er zijn trouwens haakjes in de koffer om hem vast te leggen. En degene die gaat klagen over de range met een aanhanger of caravan, die had maar op hotel moeten gaan met het vliegtuig zeker 1 2 Quote
Joske 922 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 25 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Het enige dat we moeten leren is dat voor de ene de EV zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. En…….. nu komt het ……. Voor de andere de ICE zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. Maar we hebben nog een weg te gaan eer we hier een algemene consensus over kunnen bereiken PS: een discussie forum is veel leuker dan een echokamer. Daar gaat volgens mij zelfs nooit consensus over komen. Als we al een aanvaarding krijgen van de voor- en tegenstanders dat ze allebei gelijk hebben denk ik dat we al een grote stap gezet hebben. Mijn EV-verhaal staat hier al ergens, en was atypisch. Als wij niet om de 2 weken de trip naar de grensregio Baden-Wurthenberg-Beieren zouden maken was het perfect voor ons. Nu was het klote omdat die id.3 met de kleine batterij was en op de autosnelweg gewoon meer verbruikt dan binnendoor. 2 Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Zodoende zijn ICE rijders, 90% van de autogebruikets, a-typische gebruikers van de auto ? Ben je Gentenaar ? 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Blijkbaar is met een fietsendrager ver rijden atypisch gebruik Als ik zie hoeveel volk er met een fietsendrager onderweg is in 't weekend ... en daar staan dan ipv 1 koersfiets 2 ebikes op. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 2 uren geleden, ir_fuel zei: Want die stoppen sowieso elk uur? Neen, dat zijn mijn schoonouders mijn ouders rijden 120 en stoppen over het algemeen niet. ik rij 160-180 en de rest is laden als ik 120 rij of 180 kom ik op hetzelfde uur thuis. 100kWh is wel leuk als accu mijn schoonouders stoppen evenveel als met een EV zou moeten, die zouden absoluut geen hinder hebben mochten ze overschakelen naar EV. Toen ik nog diesel reed scheelde dat 2-3u op 1.000km Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 3 minutes ago, Carlito said: ik rij 160-180 en de rest is laden als ik 120 rij of 180 kom ik op hetzelfde uur thuis. 100kWh is wel leuk als accu Moest ik dat gedaan hebben, ik zou langer staan laden dan rijden denk ik. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 1 uur geleden, Jokke_vlo zei: Het enige dat we moeten leren is dat voor de ene de EV zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. En…….. nu komt het ……. Voor de andere de ICE zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. Maar we hebben nog een weg te gaan eer we hier een algemene consensus over kunnen bereiken PS: een discussie forum is veel leuker dan een echokamer. Waar het op neerkomt is dat - mits de fiscaliteit hetzelfde zou zijn - 99% hier nog met ICE zou rijden. Maar de regering liet hier vroeger de keuze tussen 4-cilinder diesel en EV. open hier een poll wanneer money geen issue is, laat hen kiezen tussen een G 580 EQ, G63 AMG en G 400d denk ik niet dat er veel elektrische gaan besteld worden, en dat geldt bij uitbreiding bij alle identieke wagens in ICE of elektrisch. 7 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Moest ik dat gedaan hebben, ik zou langer staan laden dan rijden denk ik. Ik dacht dat in het begin ook. Tot ik het getest heb. Minder ergernis van 130 te rijden in Duitsland. maar ik heb geen dakkoffer of fietsenrek erop staan op dat moment. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 2 minuten geleden, Carlito zei: Neen, dat zijn mijn schoonouders mijn ouders rijden 120 en stoppen over het algemeen niet. ik rij 160-180 en de rest is laden als ik 120 rij of 180 kom ik op hetzelfde uur thuis. 100kWh is wel leuk als accu mijn schoonouders stoppen evenveel als met een EV zou moeten, die zouden absoluut geen hinder hebben mochten ze overschakelen naar EV. Toen ik nog diesel reed scheelde dat 2-3u op 1.000km Ik herinner me wel dat je niet in 1 laadbeurt van Turnhout om en weer naar gent geraakte over Edingen. Ik begrijp zulk een mensen ook niet die te pas en te onpas moeten stoppen. Een maat rijdt met zo een Tesla 3 LR dual-weetikveel. Ik rij MET remorque in 5u van bij mij thuis naar St.Raphael in Zuid-Frankrijk. Hij vertrekt van bij Lugano (170km minder te rijden dus) en zet er 8u over Idem wanneer hij naar ons toe komt. Ik rij er een goed anderhalf uur op. Twee weken terug komen ze naar ons toe. "We gaan rond 17-18.00 aankomen". Ik bel hem die namiddag en hij bleek om 14.30 al te vertrekken. Wij dus in paniek gauw wat sneller proberen opruimen want ik verwacht hem rond 16.30 ten laatste... 18.00 is em toegekomen. OK, hij heeft zijn mobiele soepmixer wel moeten bijladen, maar dan nog... Vraag mij ook niet waarom 'em aan de Tesla Fastcharger moest gaan hangen want hij laadt dat ding thuis altijd vol, het is 170km bollen en dus hij zou toch makkelijk heen en terug moeten geraken. Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 1 minuut geleden, The Swede zei: Ik herinner me wel dat je niet in 1 laadbeurt van Turnhout om en weer naar gent geraakte over Edingen. Als je niet met volle accu vertrekt lukt dat idd niet dat moet ik nog leren, beetje nadenken voor vertrek Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 20 minutes ago, Carlito said: Ik dacht dat in het begin ook. Tot ik het getest heb. Minder ergernis van 130 te rijden in Duitsland. maar ik heb geen dakkoffer of fietsenrek erop staan op dat moment. Ik vermoed dat ik 80kWh/100km zou verbruikt hebben moest ik dat gedaan hebben. Los van het feit dat 160-180 rijden met een fietsenrek misschien toch geen goed idee is. Dat deed ik met de M340i ook al niet destijds. Quote
Jokke_vlo 16.913 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik vermoed dat ik 80kWh/100km zou verbruikt hebben moest ik dat gedaan hebben. Los van het feit dat 160-180 rijden met een fietsenrek misschien toch geen goed idee is. Dat deed ik met de M340i ook al niet destijds. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 7 uren geleden, Jokke_vlo zei: Het enige dat we moeten leren is dat voor de ene de EV zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. En…….. nu komt het ……. Voor de andere de ICE zoveel voordelen heeft dat de nadelen niet opwegen. Maar we hebben nog een weg te gaan eer we hier een algemene consensus over kunnen bereiken PS: een discussie forum is veel leuker dan een echokamer. tegen dat het WIJ en ZIJ verhaal van ICE vs EV uitgepraat is, zal het wel het WIJ en ZIJ verhaal van EV vs Waterstof worden 7 uren geleden, ir_fuel zei: En degene die gaat klagen over de range met een aanhanger of caravan, die had maar op hotel moeten gaan met het vliegtuig zeker dat is het net he...als je met 2 of 3 op reis gaat, is een auto goedkoper. 5 uren geleden, Carlito zei: Neen, dat zijn mijn schoonouders mijn ouders rijden 120 en stoppen over het algemeen niet. ik rij 160-180 en de rest is laden als ik 120 rij of 180 kom ik op hetzelfde uur thuis. 100kWh is wel leuk als accu mijn schoonouders stoppen evenveel als met een EV zou moeten, die zouden absoluut geen hinder hebben mochten ze overschakelen naar EV. Toen ik nog diesel reed scheelde dat 2-3u op 1.000km maar zijn je schoonouders wel goed met plannen, apps en een smartphone, laadpalen en schermpjes aanraken. In mijn familie zouden ze nogal vloeken en sukkelen. Heb enkele tantes die zelfs nog geen smartphone hebben. en @Carlito maak die poll maar. Ik ga voor een G400d stage 1 tuning 1 1 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 4 uren geleden, Liquid Li0n zei: maar zijn je schoonouders wel goed met plannen, apps en een smartphone, laadpalen en schermpjes aanraken. In mijn familie zouden ze nogal vloeken en sukkelen. Heb enkele tantes die zelfs nog geen smartphone hebben. Is met mijn EQE niet nodig, plannen apps en smartphone. Ingebouwde GPS doet alles 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 Ik heb bij het terugrijden van skireis toch twee keer in mijn vuistje moeten lachen. Twee tankstations langs de autostrade met een wachtrij van minstens 6 a 10 auto's voor telkens een stuk of 5 fast chargers. Met andere woorden, ge weet dat al zeker dat ge daar voor bijna een uur staat. Ik zou daar knettergek van worden. Wij hebben op 860 km mét twee kinders van 5 en 7 in totaal 20-25 minuten gestopt, waarvan 10 voor mijn kotsende dochter. Deel van het plezier bij lange autoritten bij mij (niet dat kotsen, maar die korte stops voor kaffie en naft) 9 Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 Collega van mij met de Enyaq. 4u gewacht bij een laadstation bij terugkomstvan de skivakantie. Maar ze gaf zelf wel toe dat ze het advies van de gps om 10km om te rijden in de wind had geslagen. 3 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 2 uren geleden, Maxime S zei: ge weet dat al zeker dat ge daar voor bijna een uur staat Ze zouden daar een reservatiesysteem moeten kunnen aanhangen. Dan kun je in dat uur bvb al gaan eten of wandelen ofzo terwijl je wacht. Maar nu moet je echt blijven zitten, anders kruipen anderen voor. Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 30 minuten geleden, bud wijzer zei: Collega van mij met de Enyaq. 4u gewacht bij een laadstation bij terugkomstvan de skivakantie. Maar ze gaf zelf wel toe dat ze het advies van de gps om 10km om te rijden in de wind had geslagen. Tjah Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 (aangepast) 26 minuten geleden, PJH zei: Ze zouden daar een reservatiesysteem moeten kunnen aanhangen. Dan kun je in dat uur bvb al gaan eten of wandelen ofzo terwijl je wacht. Maar nu moet je echt blijven zitten, anders kruipen anderen voor. Blijkbaar hadden ze wel een volgnummer gekregen van iemand van de laadplaats. 13 januari 2025 aangepast door bud wijzer Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 3 uren geleden, Maxime S zei: Ik heb bij het terugrijden van skireis toch twee keer in mijn vuistje moeten lachen. Twee tankstations langs de autostrade met een wachtrij van minstens 6 a 10 auto's voor telkens een stuk of 5 fast chargers. Met andere woorden, ge weet dat al zeker dat ge daar voor bijna een uur staat. Ik zou daar knettergek van worden. Wij hebben op 860 km mét twee kinders van 5 en 7 in totaal 20-25 minuten gestopt, waarvan 10 voor mijn kotsende dochter. Deel van het plezier bij lange autoritten bij mij (niet dat kotsen, maar die korte stops voor kaffie en naft) Awel daarom heb ik er dus ook geen zin in, en gaan we gewoon met onze privé benzine wagen op skireis gaan ipv met de EV. De rit zal al lang/lastig genoeg zijn voor onze dochter van dan bijna 4 jaar. Zomervakantie naar de Vogezen bv. zie ik dan wel weer helemaal zitten met de EV, maar da's maar de helft van de afstand natuurlijk. Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 Na mijn debacle van vorig jaar, waar de ID4, halfweg Frankrijk is moeten getakeld worden, vanwege niet meer snelladen, ga ik dit jaar toch een tweede poging wagen, om via Frankrijk tot in Toscane te geraken. Aan de open laadplaatsen, lag het vorig jaar ook totaal niet toen. Maar mocht ik de keuze hebben, zou ik zeker ook voor ICE kiezen om die trip te doen. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 januari 2025 Geplaatst: 13 januari 2025 1 uur terug, bud wijzer zei: Collega van mij met de Enyaq. 4u gewacht bij een laadstation bij terugkomstvan de skivakantie. Maar ze gaf zelf wel toe dat ze het advies van de gps om 10km om te rijden in de wind had geslagen. No cure for stupidity zeker Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.