Mich 2.891 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 Mooi en vooral eerlijk verhaal @ir_fuel Inderdaad een hele onderneming en het heeft wat tijd gekost precies. Was je alleen onderweg? 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 1 uur terug, jan.van.gent zei: Geen idee, ik ken enode en tronity niet. Bij Tesla is dat hun eigen API Dus nog geen ervaring met die enode/tronity, en ook nog niets over gelezen/opgezocht. Maar in ABRP zie ik dus live mijn SOC, houdt hij rekening met mijn effectieve verbruik etc. Nu, enige reden dat ik met die apps zit te "klooien" is omdat ik van mijn werkgever geen laadpas heb die werkt bij Tesla... Anders zou ik vermoedelijk gewoon steeds de onboard navigatie gebruiken. ik wou net vragen waarom je dat zou gebruiken, tot ik je laatste zin zag. En sinds de laatste update al helemaal niet meer, omdat je eindelijk ook je eind% kan aangeven. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 2 hours ago, Mich said: Was je alleen onderweg? Ja. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 januari 2025 Geplaatst: 7 januari 2025 3 hours ago, BMWMB said: Mijn Audi ook. Tot 80% het volle laadvermogen. Uw Audi heeft ook 800V. Tot 80 is er wat erover, maar je haalt blijkbaar wel nog 150kW aan 72%, en meer dan 250kW tot 45% 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 16 uren geleden, ir_fuel zei: Ik rijd met een auto, niet met een camionette. Ik moet geen fiets in mijn interieur, die dan ligt rond te schuiven, en waar je dan je bagage om heen moet plooien. Als je 1 keer goed in de remmen moet schiet alles naar voren. Een paar stevige bochten en alles schuift van links naar rechts tegen mekaar. Nee dank u. Ik rijd met een auto. Als het me daar om te doen was had ik de Iveco camionette wel gepakt die hier nog staat. De Iveco was mijn keuze geweest leuk experiment wel, maar daar was ik niet aan begonnen! 1 Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Bedankt voor je post @ir_fuel. De reden ook dat ik nog last minute deze winter naar Finale ben gereden met mijn diesel. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 16 minuten geleden, Dawud zei: Bedankt voor je post @ir_fuel. De reden ook dat ik nog last minute deze winter naar Finale ben gereden met mijn diesel. hoe vaak ben je dan gestopt? Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 33 minuten geleden, Liquid Li0n zei: hoe vaak ben je dan gestopt? Rit was 1250km enkel. Telkens vertrokken om 6u 's morgens. Heenrit was 11u30, terugrit 12u. Geen verkeer op heenrit, op terugrit wat file rond Basel en Brussel. Ik ben via Luxemburg -> Frankrijk -> Zwitserland -> Italië gereden. Volledig via Frankrijk zou het 30minuten korter zijn, maar wel 240€ duurder door de peage. Ik rij gewoon de snelheid dat mag en was alleen onderweg. Tanken: 1x Wanlin (BE), 1x in Finale Ligure (IT) Ik moest nu wel tanken in BE, maar ik doe mijn eerste stop meestal na een 3u en dan om de 2u. Stops zijn +-5minuten uitgezonderd de lunch over de middag, maar dan pak ik iets dat snel klaar is en snel op is, dus pakt 20min. 1 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 12 minuten geleden, Dawud zei: Rit was 1250km enkel. Telkens vertrokken om 6u 's morgens. Heenrit was 11u30, terugrit 12u. Geen verkeer op heenrit, op terugrit wat file rond Basel en Brussel. Ik ben via Luxemburg -> Frankrijk -> Zwitserland -> Italië gereden. Volledig via Frankrijk zou het 30minuten korter zijn, maar wel 240€ duurder door de peage. Ik rij gewoon de snelheid dat mag en was alleen onderweg. Tanken: 1x Wanlin (BE), 1x in Finale Ligure (IT) Ik moest nu wel tanken in BE, maar ik doe mijn eerste stop meestal na een 3u en dan om de 2u. Stops zijn +-5minuten uitgezonderd de lunch over de middag, maar dan pak ik iets dat snel klaar is en snel op is, dus pakt 20min. Maar dus wel evenveel mocht je met een Ev geweest zijn. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 36 minuten geleden, tuscani zei: Maar dus wel evenveel mocht je met een Ev geweest zijn. Niet zoals in ir_fuel zijn geval (waren gelijkaardige condities bij mij), maar ik gok in de zomer wel. De stops zouden natuurlijk wel langer zijn, wat ik niet leuk vind . Op onze typische zomervakantie met de kinderen rij ik 's nachts en stop ik veel minder. Mijn madam kijkt dan is kwaad als ik moet stoppen voor te pissen 3 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Wat dat s nachts rijden betreft, ik doe het altijd. Word je moe, zet je aan de kant want dat gevecht win je nooit. Effe nappen en door. Is het ni voldoende dan nog es stoppen. Soms moet je maar 1 keer. Soms moet je 3 keer. Hangt van je eigen energiestatus af In de zomer wordt het rap klaar. In de winter is het veel vermoeiender. Net nog met Nieuwjaar op en af gereden. Mist, gladde wegen rond Lyon. Accidenten. Baan afgesloten, felle regens… je hebt weinig verkeer maar uw vermoeidheid wordt geprikkeld door andere factoren 1 Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Idem hier. Ik doe jaarlijks met Pasen de de trip Zele - Palamos (iets voorbij Girona). Altijd in de nacht in het opgaan en overdag in het terugkomen. Voorlopig lukt me dat aardig om door te rijden, maar ik besef dat er een moment gaat komen dat s'nachts rijden niet meer voor mij zal zijn. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 21 minuten geleden, Mich zei: Wat dat s nachts rijden betreft, ik doe het altijd. Word je moe, zet je aan de kant want dat gevecht win je nooit. Effe nappen en door. Is het ni voldoende dan nog es stoppen. Soms moet je maar 1 keer. Soms moet je 3 keer. Hangt van je eigen energiestatus af In de zomer wordt het rap klaar. In de winter is het veel vermoeiender. Net nog met Nieuwjaar op en af gereden. Mist, gladde wegen rond Lyon. Accidenten. Baan afgesloten, felle regens… je hebt weinig verkeer maar uw vermoeidheid wordt geprikkeld door andere factoren Yes idem hier met het grote voordeel nu dat Katrien ook rijdt. Wij wisselen dus af waardoor we blijven "vooruitgaan". Wat we de laatste keer wel deden tijdens het nachtrijden was plannen om na Lyon even samen een dutje te doen. Ging perfect. Voor Lyon 1 keer gestopt om te tanken + piske, onderweg ik ook nog even voor een snel piske. Geen suikerdranken enkel water of light tijdens lange ritten. Suikerdrank is dodelijk voor mij wanneer ik rijd. 1 Quote
Naish 9.567 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 48 minuten geleden, Mich zei: Wat dat s nachts rijden betreft, ik doe het altijd. Word je moe, zet je aan de kant want dat gevecht win je nooit. Effe nappen en door. Is het ni voldoende dan nog es stoppen. Soms moet je maar 1 keer. Soms moet je 3 keer. Hangt van je eigen energiestatus af In de zomer wordt het rap klaar. In de winter is het veel vermoeiender. Net nog met Nieuwjaar op en af gereden. Mist, gladde wegen rond Lyon. Accidenten. Baan afgesloten, felle regens… je hebt weinig verkeer maar uw vermoeidheid wordt geprikkeld door andere factoren Ik rij ook graag 's nachts, maar merk idd dat zo heel de nacht doorrijden wel wat lastiger wordt met ouder worden. Nu probeer ik ritten wat te focussen in de avond, vroege nacht of 's morgens vroeg. Dat van die naps is idd goeie tip. Beter 20 min stoppen voor nap dan vechten! Nu moet wel zeggen laatste terugreis met die taycan die faalde deed ik toch ook telkens een snel napke tijdens laden... Dus dat komt dan in principe wel goed uit... 38 minuten geleden, Luv4DLM zei: Idem hier. Ik doe jaarlijks met Pasen de de trip Zele - Palamos (iets voorbij Girona). Altijd in de nacht in het opgaan en overdag in het terugkomen. Voorlopig lukt me dat aardig om door te rijden, maar ik besef dat er een moment gaat komen dat s'nachts rijden niet meer voor mij zal zijn. Wordt idd lastiger, ik merk dat ook. Lang rijden op zich niet, maar vooral dat 's nachts. 24 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Geen suikerdranken enkel water of light tijdens lange ritten. Suikerdrank is dodelijk voor mij wanneer ik rijd. Weet je wat heel goed werkt ook, gewone pindanootjes! 2 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Goede tip die nootjes ! (niet gezouten) Alleen zien dat de handen niet te vettig worden, of uw auto hangt all over met vettige vingers. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 hour ago, Mich said: Mist, gladde wegen rond Lyon Op de terugrit ook gigantisch veel mist gehad de eerste avond/nacht. Wat was me dat zeg. En Fransen en mistlichten . Als er dan geen 50 meter zicht is doen ze ze niet aan Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Op de terugrit ook gigantisch veel mist gehad de eerste avond/nacht. Wat was me dat zeg. En Fransen en mistlichten . Als er dan geen 50 meter zicht is doen ze ze niet aan Van Dijon tot Lyon kan je echt vette mist hebben. Ni normaal!! Is ervoor gekend Nu eerlijk, liever ne fransman die zijn mistfaar opzet als t nodig dan die kwakkels hier in Belgie met hun mistlicht op in de file op de Ring. Heb er een bloedhekel aan dIe onnodige verblinding 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 uur terug, Luv4DLM zei: Idem hier. Ik doe jaarlijks met Pasen de de trip Zele - Palamos (iets voorbij Girona). Altijd in de nacht in het opgaan en overdag in het terugkomen. Voorlopig lukt me dat aardig om door te rijden, maar ik besef dat er een moment gaat komen dat s'nachts rijden niet meer voor mij zal zijn. Ik doe het een 5tal keer per jaar al bijna 20j intussen. Ken het traject naar t zuiden van binnen van buiten weet elke flitspaal staan. Vroeger reed ik via Lux en Metz, sinds een jaar of 5 rij ik via Charleroi en achter Couvin de grens over (baan naar Mariembourg die wij intussen ook vanbuiten kennen met de karting) en zo richting Reims - Troyes - Dijon… Sinds paar jaar is dat stuk aan Couvin afgewerkt en quasi alles snelweg tot Reims. Is 60km korter en er staat ergens ene camera. Ik denk dat het eerder van je persoon dan de ouderdom afhangt. Sommige mensen zijn er ni voor gemaakt, jong of oud. Mijn schoonvader reed tot zijn 75j nog een deel s nachts. Daarna ni meer. Dus ik denk dat als het in je zit je nog aardig wat jaren zal kunnen. Ik heb keren dat ik 3 keer stop, ik heb keren dat het maar 1 keer is. Ik heb al gehad dat ik stop aan een hotel en echt een bed wil (in de terugreis dan als er geen druk opzit) Hangt van je lichaam af op dat moment. 2 Quote
Martini Racing 2.777 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 uur terug, Naish zei: Ik rij ook graag 's nachts, maar merk idd dat zo heel de nacht doorrijden wel wat lastiger wordt met ouder worden. Nu probeer ik ritten wat te focussen in de avond, vroege nacht of 's morgens vroeg. Was er maar meestal een tweede persoon in de auto met een rijbewijs die kan overnemen in geval van vermoeidheid. (idem met overdag in één trok doorrijden zonder stops elke 2uur) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 53 minutes ago, Mich said: Van Dijon tot Lyon kan je echt vette mist hebben. Ni normaal!! Is ervoor gekend Ben daar niet gepasseerd in het terugkeren. Ben over Parijs teruggekeerd he. Milau, Clermont-Ferrand, Bourges, Orléans etc. Quote
JanC 7.873 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 3 uren geleden, ir_fuel zei: Op de terugrit ook gigantisch veel mist gehad de eerste avond/nacht. Wat was me dat zeg. En Fransen en mistlichten . Als er dan geen 50 meter zicht is doen ze ze niet aan De kans is natuurlijk dat ze wel aan staat, maar gewoon kapot is. Toch echt niet normaal hoeveel auto's met kapotte lichten je daar tegenkomt, en het worden er nog meer als je van de snelweg af gaat... Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 11 minuten geleden, JanC zei: De kans is natuurlijk dat ze wel aan staat, maar gewoon kapot is. Toch echt niet normaal hoeveel auto's met kapotte lichten je daar tegenkomt, en het worden er nog meer als je van de snelweg af gaat... ik heb onlangs een auto verkocht aan fransen en die waren oprecht verwonderd dat alle lichten werkten en dat er reserves in de auto lagen. Crazy! 1 4 Quote
Ugeken 11.752 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Ik rij niet graag meer ‘s avonds/ ‘s nachts, mijn zicht is niet meer wat het was… Quote
Parsifal 4.575 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Op 7/1/2025 om 15:11, ir_fuel zei: Ik heb er toch ook al gezien met uitspraken zoals "elke 2 uur stoppen is toch geen probleem. Zeker met kinderen moet dat". Je moet dat dus ook niet ontkennen. Kan u zeggen, het zou luxe geweest zijn, elke 2 uur pas Ik denk dat ik dat eens gezegd heb... Dat klopt... bij mij was het nog erger, ik moest pas na 4u rijden (of 395km) stoppen. Is wel met een EV batterij van 100kWh die 100% geladen was, zonder dakkoffer en in de zomer. Dat scheelt een serieus pak Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 5 uren geleden, Jokke_vlo zei: Yes idem hier met het grote voordeel nu dat Katrien ook rijdt. Wij wisselen dus af waardoor we blijven "vooruitgaan". Wat we de laatste keer wel deden tijdens het nachtrijden was plannen om na Lyon even samen een dutje te doen. Ging perfect. Voor Lyon 1 keer gestopt om te tanken + piske, onderweg ik ook nog even voor een snel piske. Geen suikerdranken enkel water of light tijdens lange ritten. Suikerdrank is dodelijk voor mij wanneer ik rijd. wat bedoel je met dodelijk? ik zou net denken van wel suiker te nemen? (ik nam vroeger gewone cola, m&m's en speculaaskoekjes mee tijdens mijn nachtritten). Maar jij schrijft net geen suiker? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.