gl3nn 9.407 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 5 minuten geleden, tuscani zei: wat bedoel je met dodelijk? ik zou net denken van wel suiker te nemen? (ik nam vroeger gewone cola, m&m's en speculaaskoekjes mee tijdens mijn nachtritten). Maar jij schrijft net geen suiker? Krijgt ge een dip van. Allez, ik toch. 1 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 De forummers zijn geen 20 jaar meer als ge die laatste posts hier leest :') 2 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 26 minuten geleden, tuscani zei: wat bedoel je met dodelijk? ik zou net denken van wel suiker te nemen? (ik nam vroeger gewone cola, m&m's en speculaaskoekjes mee tijdens mijn nachtritten). Maar jij schrijft net geen suiker? Hardgekookte eitjes, gepeld Quote
NewOld 1 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Ik hoor niemand klagen dat er nog vaak geen overkapping voorzien is bij de laadpalen zoals bij elk tankstation. Plus: stoort het mensen niet dat ze vuile of natte kabels moeten oprollen met vieze handen tot gevolg en een grote kans op plekken op kledij en in de koffer? 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 2 minuten geleden, NewOld zei: Ik hoor niemand klagen dat er nog vaak geen overkapping voorzien is bij de laadpalen zoals bij elk tankstation. Plus: stoort het mensen niet dat ze vuile of natte kabels moeten oprollen met vieze handen tot gevolg en een grote kans op plekken op kledij en in de koffer? Sc hebben een vaste kabel. De meeste sc zijn tegenwoordig overkapt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 4 uren geleden, Mich zei: Van Dijon tot Lyon kan je echt vette mist hebben. Ni normaal!! Zelfs eind augustus ! Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 En sneeuw in mei.. en ik die 200km lang aan het vloeken was over die winterbanden die er drie weken er voor afgehaald waren. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Op 7/1/2025 om 15:11, ir_fuel zei: Ik heb er toch ook al gezien met uitspraken zoals "elke 2 uur stoppen is toch geen probleem. Zeker met kinderen moet dat". Correct, was ik. Zijn gewoon de voorschriften van de kinderstoel die we op die moment gebruikten. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 uur geleden, tuscani zei: wat bedoel je met dodelijk? ik zou net denken van wel suiker te nemen? (ik nam vroeger gewone cola, m&m's en speculaaskoekjes mee tijdens mijn nachtritten). Maar jij schrijft net geen suiker? Slaperig, loom…… te veel suiker geeft je de befaamde suikerdip waardoor je slaperig wordt. 1 Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 uur terug, Mich zei: Hardgekookte eitjes, gepeld Eet ik op de zeilboot, het zout komt er vanzelf wel op. En koude gebakken worsten, ook zo een goeie. Laatste zou ik niet aanraden in je auto. Je stuurwiel zou anders goed ingevet worden. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 41 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Slaperig, loom…… te veel suiker geeft je de befaamde suikerdip waardoor je slaperig wordt. Misschien de reden dat ik de laatste keren idd niet kon wakker blijven. Ik dacht dus omgekeerd. ( zoals diene redbull en consoorten? ) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 hour ago, NewOld said: Ik hoor niemand klagen dat er nog vaak geen overkapping voorzien is bij de laadpalen zoals bij elk tankstation. Omdat dat ook gewoon niet klopt? Alle laadpunten op 1 na hadden een overkapping. 1 hour ago, NewOld said: Plus: stoort het mensen niet dat ze vuile of natte kabels moeten oprollen met vieze handen tot gevolg en een grote kans op plekken op kledij en in de koffer? Het zijn DC laders, daar zit de kabel aan vast. Is net zoals gewoon tanken. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 1 hour ago, Polygoon said: Correct, was ik. Zijn gewoon de voorschriften van de kinderstoel die we op die moment gebruikten. Uiteraard. Maar het punt was dat ik die 2 uur zelfs niet haal 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Uiteraard. Maar het punt was dat ik die 2 uur zelfs niet haal Dan stelt het probleem van de kinderstoel zich al niet hè Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 Op 20/11/2024 om 13:10, Liquid Li0n zei: nog een mooi artikel https://www.autoblog.nl/nieuws/even-snel-naar-milaan-met-een-ev-6975132 De enige juiste conclusie Natuurlijk hadden we ook gewoon het advies van de Porsche navigatie kunnen volgen, die schreef 3/4 korte laadstops voor op deze route. Eigenwijs als we zijn dachten we het zelf beter te weten. Achteraf gezien helemaal niet gek. Dan hadden we gewoon 120 kunnen rijden en hadden we waarschijnlijk de tijd van de meerdere korte laadstops terug verdiend in rijsnelheid. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 (aangepast) 23 minuten geleden, Asserti zei: De enige juiste conclusie Natuurlijk hadden we ook gewoon het advies van de Porsche navigatie kunnen volgen, die schreef 3/4 korte laadstops voor op deze route. Eigenwijs als we zijn dachten we het zelf beter te weten. Achteraf gezien helemaal niet gek. Dan hadden we gewoon 120 kunnen rijden en hadden we waarschijnlijk de tijd van de meerdere korte laadstops terug verdiend in rijsnelheid. exact. moraal van het verhaal: de mens is een koppig wezen 15 uren geleden, NewOld zei: Ik hoor niemand klagen dat er nog vaak geen overkapping voorzien is bij de laadpalen zoals bij elk tankstation. Plus: stoort het mensen niet dat ze vuile of natte kabels moeten oprollen met vieze handen tot gevolg en een grote kans op plekken op kledij en in de koffer? daar hoor ik mijn collega's het meeste over klagen inderdaad. zeker bij degene met wit interieur of wanneer ze hun jas bv in de koffer willen leggen maar die vieze kabel ligt er al 9 januari 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 57 minutes ago, Asserti said: De enige juiste conclusie Natuurlijk hadden we ook gewoon het advies van de Porsche navigatie kunnen volgen, die schreef 3/4 korte laadstops voor op deze route. Eigenwijs als we zijn dachten we het zelf beter te weten. Achteraf gezien helemaal niet gek. Dan hadden we gewoon 120 kunnen rijden en hadden we waarschijnlijk de tijd van de meerdere korte laadstops terug verdiend in rijsnelheid. Ja, en dan moet je ook niet: Quote Voorbereiding is alles, weten waar je snel kan laden kan onderweg zoeken voorkomen. En stress bij je passagiers! Tjonge jonge Quote Alles wederom met 110 km/u op de cruise control waar dat mocht (heerlijk zo’n rit met Flitsmeister UIT). Daar moet je dan Porsche voor rijden. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 17 uren geleden, tuscani zei: wat bedoel je met dodelijk? ik zou net denken van wel suiker te nemen? (ik nam vroeger gewone cola, m&m's en speculaaskoekjes mee tijdens mijn nachtritten). Maar jij schrijft net geen suiker? Om wakker te blijven eet ik 's nachts (wij leveren aan het gevang...) - druifjes, op voorhand gewassen, dat neemt wat tijd om op te eten waardoor je bezig bent, is gezond - pringles, liefst de pikante variant, daarvan kan je geen doos in 1x op eten, dus ook wel wat mee bezig - van die gedroogde banaanschijfjes - ne redbull voor de laatste 1 a 2 uur - spuitwater 2 Quote
Challazer 4.459 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 Al goed en wel dat 's nachts rijden, maar dan ben je de eerste dag (of dagen) van je congé toch geen mens? Enige reden waarom wij nu graag rond 4u vertrekken is dat de kindjes (hopelijk) nog een tukje doen tot een uur of 8 en je dus hopelijk al wat geschoven bent. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 1 minuut geleden, Challazer zei: Al goed en wel dat 's nachts rijden, maar dan ben je de eerste dag (of dagen) van je congé toch geen mens? Enige reden waarom wij nu graag rond 4u vertrekken is dat de kindjes (hopelijk) nog een tukje doen tot een uur of 8 en je dus hopelijk al wat geschoven bent. hangt ook weer van persoon tot persoon af. Zoals ik hierboven schreef reden wij na het werk op vrijdag naar de sneeuw. waren rond 9u na ontbijt + ski afhaling + hotel check in op de latten. Weet niet of ik dat nu nog zou kunnen om zonder slapen van vrijdagmorgen wakker te blijven tot zaterdagavond. Vermoedelijk wel maar niet of daar ook nog eens te liggen skiën heel de dag. We worden ouder (helaas) 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 3 minutes ago, Challazer said: Al goed en wel dat 's nachts rijden, maar dan ben je de eerste dag (of dagen) van je congé toch geen mens? Dit idd. Als ik wil afzien door op onchristelijke uren wakker te zijn dan pak ik het vliegtuig wel, met een vlucht van 7h 's morgens of vroeger . Dagen duurt dat nu ook niet, maar de eerste dag ter plaatse merk je dat toch wel. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 Just now, Liquid Li0n said: hangt ook weer van persoon tot persoon af. Zoals ik hierboven schreef reden wij na het werk op vrijdag naar de sneeuw. waren rond 9u na ontbijt + ski afhaling + hotel check in op de latten. Weet niet of ik dat nu nog zou kunnen om zonder slapen van vrijdagmorgen wakker te blijven tot zaterdagavond. Vermoedelijk wel maar niet of daar ook nog eens te liggen skiën heel de dag. We worden ouder (helaas) Dat is nog iets anders. Als je actief bezig bent ga je die vermoeidheid niet merken. Zet u echter ergens in een zetel of aan een tafel en je gaat het wel voelen 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 In februari 23 tussen m'n 2 jobs 's avonds naar de Alpen vertrokken, daar aangekomen rond een uur of 5 's ochtends en me nog op een bank in het hotel kunnen leggen tot de skiverhuur open ging. Eigenlijk niets geslapen, dagje de pistes afgeskied. Toen ik 's avonds ging eten was ik toch wat aan het draaien, en dan had ik nog niet eens iets gedronken Goed geslapen, nog een dagje geskied en 's avonds terug naar huis, rond een uur of 2 thuis. Was de maks 1 1 Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 17 uren geleden, NewOld zei: Ik hoor niemand klagen dat er nog vaak geen overkapping voorzien is bij de laadpalen zoals bij elk tankstation. Plus: stoort het mensen niet dat ze vuile of natte kabels moeten oprollen met vieze handen tot gevolg en een grote kans op plekken op kledij en in de koffer? Leuk is het niet neen, vooral op het werk gewoon buiten. Maar de collega's met een hybride moeten nog regelmatiger hun kabel insteken dan degene met een EV. 34 minuten geleden, Challazer zei: Al goed en wel dat 's nachts rijden, maar dan ben je de eerste dag (of dagen) van je congé toch geen mens? Enige reden waarom wij nu graag rond 4u vertrekken is dat de kindjes (hopelijk) nog een tukje doen tot een uur of 8 en je dus hopelijk al wat geschoven bent. Ik denk nu toch rond 1u te vertrekken op skireis. Mijn vrouw kan ook eens een uurtje rijden als ik het lastig krijg. Dan zijn we er hopelijk tegen de middag ongeveer en kunnen we opt gemak kijken voor afhalen skigerief, skipassen, eens kijken waar de dochter les gaat volgen. Maar een ganse nacht alleen doorrijden, da's andere koek, zou ik ook niet willen of kunnen. Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 1 uur terug, Challazer zei: Al goed en wel dat 's nachts rijden, maar dan ben je de eerste dag (of dagen) van je congé toch geen mens? Enige reden waarom wij nu graag rond 4u vertrekken is dat de kindjes (hopelijk) nog een tukje doen tot een uur of 8 en je dus hopelijk al wat geschoven bent. idd, tof begin van je verlof. En de terugrit ook, kwestie van je verlofgevoel al direct kwijt te zijn. Nu goed als dat is om een week naast een zwembad te liggen verbranden, dan maakt dat niet uit, het slaaptekort van de doorrit haal je tijdens de dag wel in met een dutje overdag. En dat laatste werkt niet met mijn monsters. Die zijn klaarwakker. Normaal is dat allemaal geen probleem, wij kunnen die verleggen als ze slapen meerdere keren per nacht en ze slapen supervlot in de auto. Behalve als we op reis gaan. Dan zijn ze wakker van zodra we hun kamer binnenkomen om ze in de auto te leggen. En blijven ze wakker tot 16u tot ze in slaap vallen om dan 's avonds niet te slapen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.