Ugeken 11.752 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 18 uren geleden, NewOld zei: Ik hoor niemand klagen dat er nog vaak geen overkapping voorzien is bij de laadpalen zoals bij elk tankstation. Plus: stoort het mensen niet dat ze vuile of natte kabels moeten oprollen met vieze handen tot gevolg en een grote kans op plekken op kledij en in de koffer? Microvezel doek in de koffer leggen. Als de kabel nat is, gewoon even over gaan… kabel gaat in een tas in de koffer. Niet echt een probleem dus. Quote
Naish 9.567 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 1 uur geleden, Challazer zei: Al goed en wel dat 's nachts rijden, maar dan ben je de eerste dag (of dagen) van je congé toch geen mens? Enige reden waarom wij nu graag rond 4u vertrekken is dat de kindjes (hopelijk) nog een tukje doen tot een uur of 8 en je dus hopelijk al wat geschoven bent. Dat scheelt van persoon tot persoon... Voor mij is om 4u en dus rond 3u30 opstaan een ramp... Vooral omdat ik een avondmens ben en dus niet vroeg in mijn bed kan kruipen. Dus voor 12u of 1u slaap ik nooit en dat gaat dan ook niet lukken. Vandaar voor mij de beste optie voor skireis is om rond 16u of zo aan te zetten, dan ben ik daar tegen 1u of zo... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 14 minutes ago, Naish said: Vandaar voor mij de beste optie voor skireis is om rond 16u of zo aan te zetten, dan ben ik daar tegen 1u of zo... Dat is niet echt de nacht doorrijden natuurlijk. Ik lig anders al nooit voor 1h in mijn bed Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 42 minuten geleden, Ugeken zei: Microvezel doek in de koffer leggen. Als de kabel nat is, gewoon even over gaan… kabel gaat in een tas in de koffer. Niet echt een probleem dus. ja dat heb ik ook al gezegd. Maar als het hard regent wil je rap rap dat allemaal doen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 die man kent jou duidelijk niet @ir_fuel 2 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 't waren dan nog niet eens echt winterse omstandigheden. Heb geen vriestemperaturen gezien. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 1 minuut geleden, ir_fuel zei: 't waren dan nog niet eens echt winterse omstandigheden. Heb geen vriestemperaturen gezien. soms zeggen ze hier iets op het forum over de strijd van de EV-haters vs EV-lovers maar op social media is dat echt nog een stapje verder. Moest je daar je verhaal doen dat je elk uur zou stoppen terwijl het nog geen echte vriestemperaturen waren, ze zouden je 1 voor 1 niet geloven en denken dat je een troll bent. 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 1 minute ago, Liquid Li0n said: soms zeggen ze hier iets op het forum over de strijd van de EV-haters vs EV-lovers maar op social media is dat echt nog een stapje verder. Moest je daar je verhaal doen dat je elk uur zou stoppen terwijl het nog geen echte vriestemperaturen waren, ze zouden je 1 voor 1 niet geloven en denken dat je een troll bent. Ik heb natuurlijk wel de screenshots uit de BMW app als bewijs . Ze kunnen zelfs de gereden snelheid berekenen door de laadpunten in te voeren op Google Maps en naar de tijden te kijken. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 mensen blijven het maar niet geloven haha Quote
ex-Mooseman 14.594 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 7 uren geleden, Liquid Li0n zei: exact. moraal van het verhaal: de mens is een koppig wezen daar hoor ik mijn collega's het meeste over klagen inderdaad. zeker bij degene met wit interieur of wanneer ze hun jas bv in de koffer willen leggen maar die vieze kabel ligt er al Wat steken die uit met hun kabel? Ik heb voor de zekerheid een microfiber-doekske in het vak onder de vloer, waar ook mijn laadkabel voor onderweg ligt, gelegd, want ‘die kabels worden vies’. Nog nooit nodig gehad, dat doekje. Je moet die kabel als die nat is, natuurlijK niet tegen je bleke broek dragen. Mijn kabel thuis ligt gewoon op de grond, onder de dichtingsrubber van de garagepoort door. In de eersfe maanden rolde ik die nog netjes op, en heb ik zelfs een haak gemonteerd in de garage. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 4 uren geleden, ir_fuel zei: Ik heb natuurlijk wel de screenshots uit de BMW app als bewijs . Ze kunnen zelfs de gereden snelheid berekenen door de laadpunten in te voeren op Google Maps en naar de tijden te kijken. Ik heb ze vandaag aan ons mannen op de zaak getoond, het ging er toevallig over. Zonder de bewijzen is het idd moeilijk te geloven voor niet-EV rijders Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 (aangepast) 4 uren geleden, Mich zei: Ik heb ze vandaag aan ons mannen op de zaak getoond, het ging er toevallig over. Zonder de bewijzen is het idd moeilijk te geloven voor niet-EV rijders Ook voor EV rijders zelfs, als je ziet aan dat bericht op facebook. Er zijn nog meer reacties onder mijn opmerking gekomen. Ga hier nu geen nieuwe screenshot zetten maar zo absurd dat EVangelisten dat totaal niet geloven van ir fuel zijn i4. 9 januari 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
Super95 413 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ook voor EV rijders zelfs, als je ziet aan dat bericht op facebook. Er zijn nog meer reacties onder mijn opmerking gekomen. Ga hier nu geen nieuwe screenshot zetten maar zo absurd dat EVangelisten dat totaal niet geloven van ir fuel zijn i4. Het is ook wel frappant dat je met een auto met een wltp range van 519 km maar ongeveer 1:15 uur kan rijden. Wat is dat, 170 km als je doorrijdt? Dat is een derde van de wltp range. 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 9 januari 2025 Geplaatst: 9 januari 2025 19 minuten geleden, Liquid Li0n zei: Ook voor EV rijders zelfs, als je ziet aan dat bericht op facebook. Er zijn nog meer reacties onder mijn opmerking gekomen. Ga hier nu geen nieuwe screenshot zetten maar zo absurd dat EVangelisten dat totaal niet geloven van ir fuel zijn i4. Begrijp ik het goed dat jij Fuel z’n verhaal bent gaan delen in een EV-groep? 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 10 uren geleden, Liquid Li0n zei: Ook voor EV rijders zelfs, als je ziet aan dat bericht op facebook. Er zijn nog meer reacties onder mijn opmerking gekomen. Ga hier nu geen nieuwe screenshot zetten maar zo absurd dat EVangelisten dat totaal niet geloven van ir fuel zijn i4. Je pikt er dan ook de uitzondering van de uitzondering uit he. Verbruik van 40kWh, das echt hors categorie 1 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 4 minuten geleden, Asserti zei: Je pikt er dan ook de uitzondering van de uitzondering uit he. Verbruik van 40kWh, das echt hors categorie We kunnen concluderen dat, naast over bochtige wegen naar Zwitserland rijden met flexibele lunch onderweg, met een fietsrek naar het zuiden rijden aan vriestemperaturen ook geen ideaal gebruik is voor een EV! 4 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 10 januari 2025 Geplaatst: 10 januari 2025 (aangepast) 10 uren geleden, Polygoon zei: Begrijp ik het goed dat jij Fuel z’n verhaal bent gaan delen in een EV-groep? verre van. kijk maar eens naar de artikels die op verscheidene autowebsites rondgaan zijn reacties onder dit artikel toen het op facebook verscheen https://www.autoblog.nl/nieuws/meer-ev-rijders-vinden-een-lange-vakantierit-problematisch-7015700 10 januari 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
gewoon ik 8.350 Geplaatst: 11 januari 2025 Geplaatst: 11 januari 2025 Op 10/1/2025 om 09:48, Liquid Li0n zei: verre van. kijk maar eens naar de artikels die op verscheidene autowebsites rondgaan zijn reacties onder dit artikel toen het op facebook verscheen https://www.autoblog.nl/nieuws/meer-ev-rijders-vinden-een-lange-vakantierit-problematisch-7015700 Ik vraag me af hoeveel van die ev-rijders het voorheen ook al ontzagen om een lange rit te maken. En nu hebben ze gewoon het excuus gevonden. 1 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 januari 2025 Geplaatst: 11 januari 2025 On 1/10/2025 at 9:19 AM, Polygoon said: We kunnen concluderen dat, naast over bochtige wegen naar Zwitserland rijden met flexibele lunch onderweg, met een fietsrek naar het zuiden rijden aan vriestemperaturen ook geen ideaal gebruik is voor een EV! Je kan zonder problemen 1000km rijden met een EV zonder overdreven veel te moeten stoppen. .... Nee, niet zo! Het is mijn schuld he. Ik had de fiets maar in de koffer moeten steken en in de lente gaan als het 15 graden is. Zal me leren! 1 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 januari 2025 Geplaatst: 11 januari 2025 On 1/10/2025 at 9:13 AM, Asserti said: Je pikt er dan ook de uitzondering van de uitzondering uit he. Verbruik van 40kWh, das echt hors categorie Toen haalde ik de 1:15 niet. Dat was dan ook in stormweer. Terugrit was representatiever. Daar zat ik aan ongeveer elk 1:30 stoppen. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 11 januari 2025 Geplaatst: 11 januari 2025 Op 10/1/2025 om 09:13, Asserti zei: Je pikt er dan ook de uitzondering van de uitzondering uit he. Verbruik van 40kWh, das echt hors categorie Dus daar mag dan niet over gesproken worden? Only rainbows and butterflies mag hier neergepend worden of er springen er altijd wel (dezelfde) op… In de omgekeerde richting ook. Ik ben blij dat @ir_fuel dit hier ook plaatst, wat echte ritten met de nodige data kan nooit kwaad. En uitzonderlijk is die rit niet, ik heb toevallig een zeer gelijkaardige rit gedaan in dezelfde periode . Het nut van zijn ervaring verder posten op een ander platform om de nodige reacties uit te lokken ontgaat me dan weer… 4 Quote
Carlito 6.297 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 10 uren geleden, ir_fuel zei: Je kan zonder problemen 1000km rijden met een EV zonder overdreven veel te moeten stoppen. .... Nee, niet zo! Het is mijn schuld he. Ik had de fiets maar in de koffer moeten steken en in de lente gaan als het 15 graden is. Zal me leren! Skivakantie kost mij 1 u extra t.o.v. mijn ouders over +\- 1.000km Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 Op 10/1/2025 om 09:19, Polygoon zei: We kunnen concluderen dat, naast over bochtige wegen naar Zwitserland rijden met flexibele lunch onderweg, met een fietsrek naar het zuiden rijden aan vriestemperaturen ook geen ideaal gebruik is voor een EV! Ik wil me niet opdringen, maar indien u graag nog meerdere scanario’s wil. Beem me up ! Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 5 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik wil me niet opdringen, maar indien u graag nog meerdere scanario’s wil. Beem me up ! Ik ben me, na 40k EV rijden, bewust van de realiteit. Geen nood! 1 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 12 januari 2025 Geplaatst: 12 januari 2025 1 hour ago, Carlito said: Skivakantie kost mij 1 u extra t.o.v. mijn ouders over +\- 1.000km Want die stoppen sowieso elk uur? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.