ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 17 minutes ago, Polygoon said: Zeg niet zomaar boetes tegen « convenience tax ». Ik denk 3-4 ofzo. Moest ik zo rijden ik denk dat ik er 20 per jaar zou hebben ofzo, als ik al zie hoe vaak ik nu al tegen de lamp loop met kleine overtredingen. En Waze weet tegenwoordig quasi niks meer heb ik de indruk. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 36 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ik deel de mening van Polygoon. Ik zou het ook niet kunnen. Ze pakken vanaf 129 dus ik rijdt 126 a 127 op gps op CC. Ik blijf een zware voet hebben, behalve op de snelweg, dan zet ik de CC steeds op 130km/u. Maar, eens van de snelweg af, heb ik wel een vlottere rijstijl, en daarom heb ik ook altijd en Waze en Flitsmeister opstaan. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Trouwens, mijn gemiddeld verbruik gisteren was 24.3kWh. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 10 minutes ago, BMWMB said: Maar, eens van de snelweg af, heb ik wel een vlottere rijstijl, en daarom heb ik ook altijd en Waze en Flitsmeister opstaan. Vlottere rijstijl, in Vlaanderen? Waar kan je dat nog doen in dat paradijs van TC's, flitspalen, verkeersdrempels, rotondes, rode lichten en banen waar je niet meer op kan inhalen? Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ik durf ook toegeven dat ik eigenlijk mijn ganse leven best een zware voet heb gehad, dus ik durf waar het kan zeker ook nog altijd doorgassen (of hoe noem je dat bij een EV tegenwoordig). Maar die momenten worden steeds schaarser eigenlijk. Zelfs in Duitsland zijn snelle snelwegkms steeds schaarser, vanwege de vele beperkingen en controles overal. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 27 minuten geleden, BMWMB zei: Ik blijf een zware voet hebben, behalve op de snelweg, dan zet ik de CC steeds op 130km/u. Maar, eens van de snelweg af, heb ik wel een vlottere rijstijl, en daarom heb ik ook altijd en Waze en Flitsmeister opstaan. Ik heb het omgekeerde. Ik rij de limiet in de bebouwde kom en gewoon doorrijden op de snelweg. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 17 minuten geleden, ir_fuel zei: Vlottere rijstijl, in Vlaanderen? Waar kan je dat nog doen in dat paradijs van TC's, flitspalen, verkeersdrempels, rotondes, rode lichten en banen waar je niet meer op kan inhalen? Tussen TC’s, flitspalen, verkeersdrempels, rotondes en rooi lichten. Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 54 minuten geleden, ir_fuel zei: Moest ik zo rijden ik denk dat ik er 20 per jaar zou hebben ofzo, als ik al zie hoe vaak ik nu al tegen de lamp loop met kleine overtredingen. En Waze weet tegenwoordig quasi niks meer heb ik de indruk. Zelfde gedacht over Waze. Ik hou het op 127 op CC. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 hour ago, Polygoon said: Ik zou het niet kunnen, die CC zo laag zetten. Zou nog liever even laden onderweg (of ter plaatse met wat chance). Ik vind dat in druk verkeer nog wel relaxed, een beetje meedrijven met de stroom in plaats van er tegen te vechten door per se je eigen snelheid te willen rijden, zeker als je niet gepresseerd bent en het niet op 5 minuten steekt. Gisterenavond zo een ritje Antwerpen-Brussel-Turnhout gedaan. Tussen Antwerpen en Brussel heb ik ook gewoon op het gemakske gereden, omdat het nog redelijk druk was. Ik denk niet dat ik op de E19 een gemiddelde van 115 gehaald heb. Op het laatste stuk op de E34 van Ranst naar Turnhout was het kalm, dus dan gaat de CC wel op 130. Dat merkte ik dan ook wel aan het verbruik, mijn gemiddelde is op dat laatste stuk van 20kWh/100km naar 22kWh/100km gestegen. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ik rijd ook altijd te snel. Mijn laatste rit vanuit Spanje (1825km) had ik een gemiddelde van 125km/u met (waar kan het ook anders) een 40 min file......... (ik zat aan 133 gem waneer ik BE binnen reed). Boetes nul. Gemiddeld haal ik een 4-tal boetes per jaar. Aan 110 op cc kan ik niet als vooruitgang zien 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 18 minutes ago, Jokke_vlo said: Ik rijd ook altijd te snel. Zeker op de Leuvensesteenweg 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Genoeg mogelijkheden nog om door te peren, ook in Vlaanderen. Je moet wel de plaatsen kennen en je momenten wat kunnen kiezen. Als je alleen maar in de spits rijdt en op drukke tc locaties dan kan ik me inbeelden dat je vaker dan niet gefrustreerd rondrijdt als je wil dat het wat opschiet. 1 Quote
Parsifal 4.573 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 2 uren geleden, ir_fuel zei: Vlottere rijstijl, in Vlaanderen? Waar kan je dat nog doen in dat paradijs van TC's, flitspalen, verkeersdrempels, rotondes, rode lichten en banen waar je niet meer op kan inhalen? Denk dat er een verschil is tussen banen die je niet kent en diegene die je elke dag doet. Mijn dagelijkse pendel knal ik een pak meer door dan in een regio die ik niet ken. Is ook logisch. Op m'n dagelijkse route weet ik bijna vanbuiten waar ze flitsen, welke locatie en waar de auto staat. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari bijkomende heb je nog altijd die Telegram groepen waar de mobiele flitsers en eventuele alcohol controles staan. gebruik ik al jaren. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Voor degene die regelmatig de E40 tussen Aalst en Erpe-Mere doen. Normaal knal ik eens Liederkerke voorbij ook door tot afrit Erpe-Mere, tot ik al lopend eens een skoda zag staan aan op de parking van het kerkhof in Erpe, wat heel raar was op dat uur en ik nadien hun driepikkel effectief 100m verder in de berm zag. Net achter een paal, dus je zag hem niet op de E40. En de wagen zag je dus ook niet wegens op een parking staand. Dus hou even in, komende van Aalst, aan de nieuwe brug over de E40. 1 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 16 minuten geleden, tuscani zei: Voor degene die regelmatig de E40 tussen Aalst en Erpe-Mere doen. Normaal knal ik eens Liederkerke voorbij ook door tot afrit Erpe-Mere, tot ik al lopend eens een skoda zag staan aan op de parking van het kerkhof in Erpe, wat heel raar was op dat uur en ik nadien hun driepikkel effectief 100m verder in de berm zag. Net achter een paal, dus je zag hem niet op de E40. En de wagen zag je dus ook niet wegens op een parking staand. Dus hou even in, komende van Aalst, aan de nieuwe brug over de E40. Is daar op die plaats sowieso geen TC tot Wetteren actief? Want TC's op de E40 is ook al iets waar Waze niet correct in is... Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 18 minuten geleden, Fr79 zei: Is daar op die plaats sowieso geen TC tot Wetteren actief? Want TC's op de E40 is ook al iets waar Waze niet correct in is... tc begint maar na de op/afrit Erpe-Mere. de vernieuwde brug ligt daar nog voor. Rood is begin tc richting Gent. Groen is waar ik ze dus al zien staan heb, richting Gent ook 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari De grote verschillen tussen vroeger en nu, tussen ICE en EV, zit vooral in de wijsheid van het baasje. 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 hour ago, Parsifal said: Mijn dagelijkse pendel knal ik een pak meer door dan in een regio die ik niet ken. Is het ook niet gewoon drukker op je dagelijkse pendel, want iedereen zit daar dan in zijn dagelijkse pendel? Quote
Parsifal 4.573 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Is het ook niet gewoon drukker op je dagelijkse pendel, want iedereen zit daar dan in zijn dagelijkse pendel? Net even gekeken. Gisteravond gemiddeld 92km/u en een top van 154... Valt dus nog wel mee Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari België is het ergste land om te rijden. Ik rijd nu toch wel veel in Nederland, daar kan je vlotter peren dan in België. Telkens ik hoor dat mensen zeggen "ja maar in NL mag je maar 100", denk ik: maar gij zijt echt niet gewoon om in NL te rijden. Bovendien zijn de verkeerslichten er VEEL beter afgesteld en kan je toch vrij goed doorrijden in de vele polderwegen. Er is ook een PAK minder controle/trajectcontrole. (De as Breda - Utrecht - Amsterdam is natuurlijk even dramatisch als bij ons Brussel en Antwerpen). Eender welk land, ik kies zo veel mogelijk een haas uit, en ben daardoor toch ook al regelmatig "gered". Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 14 minutes ago, Jokke_vlo said: Ik rijd nu toch wel veel in Nederland, daar kan je vlotter peren dan in België. Telkens ik hoor dat mensen zeggen "ja maar in NL mag je maar 100", denk ik: maar gij zijt echt niet gewoon om in NL te rijden .... (De as Breda - Utrecht - Amsterdam is natuurlijk even dramatisch als bij ons Brussel en Antwerpen). Ik wilde net zeggen, je hebt Nederland en Nederland. Randstad en die hele as die je daar opnoemt (reken er ook nog Eindhoven en Den Bosch bij), dat is toch iets heel anders dan pakt Zeeland of een of andere uithoek in Limburg of Friesland. Net zoals de Ardennen hier ook anders zijn dan de as Antwerpen-Brussel. En 90% van de redenen waarom iemand naar Nederland gaat bevindt zich wel in die drama zone natuurlijk. Ik moest zo ooit eens om 9u in Zeist (bij Utrecht) zijn voor een of andere conferentie. Pfoeeeeeh... dat was afzien. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 1 uur geleden, tuscani zei: Voor degene die regelmatig de E40 tussen Aalst en Erpe-Mere doen. Normaal knal ik eens Liederkerke voorbij ook door tot afrit Erpe-Mere, tot ik al lopend eens een skoda zag staan aan op de parking van het kerkhof in Erpe, wat heel raar was op dat uur en ik nadien hun driepikkel effectief 100m verder in de berm zag. Net achter een paal, dus je zag hem niet op de E40. En de wagen zag je dus ook niet wegens op een parking staand. Dus hou even in, komende van Aalst, aan de nieuwe brug over de E40. lijkenpikkers zijn het ! 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 29 minuten geleden, janvkn zei: Ik wilde net zeggen, je hebt Nederland en Nederland. Randstad en die hele as die je daar opnoemt (reken er ook nog Eindhoven en Den Bosch bij), dat is toch iets heel anders dan pakt Zeeland of een of andere uithoek in Limburg of Friesland. Net zoals de Ardennen hier ook anders zijn dan de as Antwerpen-Brussel. En 90% van de redenen waarom iemand naar Nederland gaat bevindt zich wel in die drama zone natuurlijk. Ik moest zo ooit eens om 9u in Zeist (bij Utrecht) zijn voor een of andere conferentie. Pfoeeeeeh... dat was afzien. Het is voor mij die as Antwerpen-Brussel wel waar ik net kan doorrijden. Maar niet tussen 7:30-10:00 natuurlijk, het voordeel van glijdende uren. Thuis opstarten en na de spits naar kantoor. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari 9 minutes ago, Polygoon said: Het is voor mij die as Antwerpen-Brussel wel waar ik net kan doorrijden. Maar niet tussen 7:30-10:00 natuurlijk, het voordeel van glijdende uren. Thuis opstarten en na de spits naar kantoor. "na de spits" is dan om 10:30 thuis vertrekken? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.