Ga naar inhoud

Gordon Murray Automotive T.33


Wutputt

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Zat me tijdje geleden nog af te vragen waarom niemand zich ooit gewaagd heeft aan een moderne interpretatie van de 33 Stradale, door velen bestempeld als de mooiste wagen ter wereld. En kijk, dan komt deze. Deed me instant eraan denken. Nu, met de naamgeving en in de uitleg de verwijzing naar 'racewagen uit de jaren 60', verwijzen ze er ook niet zo subtiel naar, edoch  voldoende wazig om geen juridische problemen te krijgen. Wat een pracht kar. Waar de T50 eruit ziet als een 'volwassen MR2', is dit een tijdloze elegantie. Subliem.

 

aangepast door Tjeu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Harry als Johny Smith bekeken. 

Ik vind persoonlijk het front van de T50 mooier. De achterzijde van de T33 is dan weer knapper. Raar gevoel. Dat er na een T50 zo snel iets anders komt. En terug maar 100 exemplaren. Al blijft het terug een fantastische sportwagen. De grootte van een Boxster met een V12 erin. Ongelooflijk. 

Ik ben wel benieuwd als ze die "targa" beugel en scoop gaan speccen in het zwart. Murray zei dat zelf. Ik denk dat dat visueel nog heel anders kan uitvallen. 

Wel zot dat ze dan een automatische bak, voor miljoenen, laten ontwikkelen. En dat er dan maar een paar mensen zijn die er één bestellen. 

Heel slim trouwens van Murray om die YouTube influencers allemaal rustig te woord te staan en telkens dat zelfde verhaal te vertellen. Qua promotie en hypen is dat een perfecte strategie. Al denk ik dat hij het niet echt nodig heeft om zijn auto's te verkopen. De T50 was in 48u uitverkocht. Van de T33 is de helft al besproken. En dat zijn auto's van meer dan 1.5 miljoen. 

Ergens vind ik het jammer dat de T33 niet wordt geproduceerd in grotere aantallen. 100 T50's waarvan er 90 in een privé collectie zullen terechtkomen. En idem voor de T33 volgens mij. Dat zijn unicorns. Gemaakt als collectersitem. Gemaakt om op te speculeren. Al zal Murray het zo niet voor ogen hebben. Hij zegt constant dat het auto's zijn om mee te rijden, dat dat zijn voorwaarde is. Normale banden en een relatief goedkoop onderhoud. Maar goed, ik ben er zeker van dat de kans dat je er ooit ééntje zal zien op straat even groot is als Alberto Contador. Onbestaande.

Maar ik begrijp ook wel ergens waar Murray mee bezig is. Hij is bezig met een groter plaatje denk ik. Als ik de render zag van zijn nieuwe gebouwen, GMA en GMD, dan wil hij zijn T50 en T33 ergens als promotie en visitekaartje gebruiken. Voor grote projecten.

Voor een autoliefhebber blijven zo'n auto's en filmpjes echt een godsgeschenk. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In alle opzichten een stuk knapper dan de T50 vind ik.
Ik moet wel telkens opnieuw wennen aan die giga-voorruit van beide modellen, maar dat hoort bij het concept blijkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ergens vind ik het jammer dat de T33 niet wordt geproduceerd in grotere aantallen. 100 T50's

Hoogst waarschijnlijk om onder de regels van kleine constructeur te vallen, waardoor ze aan een pak minder zaken moeten voldoen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/1/2022 om 20:55, PJH zei:

Hoogst waarschijnlijk om onder de regels van kleine constructeur te vallen, waardoor ze aan een pak minder zaken moeten voldoen.

Niet alleen dat. Het maakt zo ook flexibeler qua productie en bijhorende kosten. Het is nu eenmaal een stuk eenvoudiger om 100 auto's van 1,5 miljoen pond te slijten dan 1.000 auto's van 150.000 pond - nog los van de vereiste opschaling van de tooling. Bovendien komt de T33 er nog in twee extra afgeleiden (vermoedelijk een meer circuit-georienteerde versie en een open versie) waardoor het totaal toch op 300 eenheden zal komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid