Populair bericht Phil 12.492 Geplaatst: 18 april 2022 Populair bericht Geplaatst: 18 april 2022 11 Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 18 april 2022 Geplaatst: 18 april 2022 Mooie foto's! Die E46 M3 ziet er ook wel een prachtexemplaar uit 1 Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 Thx voor de foto’s Phil! Kan ik toch beeteke meegenieten 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 het was idd prachtig weer, goede route met minder fietsers en wandelaars als anders leek me zelfs. De tussenstop is echt mooi, zeker ook omdat we konden buiten zitten met het mooie zicht. Ook handig voor iets kleins te eten. Zat in een leuk groepje ook en nog eens lekker kunnen doorgeven tussen de velden. Ik heb de auto al wat langer nu en staat op punt voor mij persoonlijk en blijf me verbazen van de trekkracht en rijplezier. Bedankt voor de foto's hier, heb er zelf geen genomen deze keer maar het wagenpark was echt de moeite. Dus alweer 1000x thanks @PJH voor de leuke dag! En geef maar een seintje als jou foto's er zijn 1 Quote
Populair bericht PJH 21.018 Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Populair bericht Geplaatst: 19 april 2022 Zeeland Classic Eindelijk nog eens een toerke doen zoals vroeger en pauzeren om over auto's te zeveren op terras na 2 jaar Covid-gedoe Zoals altijd loopt er van alles fout die jullie niet merken. Deze route lag al van 2020 in de ijskast te wachten op betere dagen, dus het is te verwachten dat er één en ander zal aangepast moeten worden. Daarom 2 weken terug de rit eens gereden en......niks. Geen enkel probleem. Nog nooit meegemaakt. Vrijdagavond tijdens de laatste controle echter was het hek wel plots volledig van de dam. Op 6 plaatsen van dat grind op de baan hoe het op één week zo kan draaien gvd In Zeeland is het de gewoonte om de kleine baantjes in te smeren met een soort lijm, daar dan grind over te gieten en vervolgens een maand of twee te laten liggen. De auto's rijden de boel dan aan en zo krijg je een vlak wegdek, met veel tractie en perfecte afwatering, zonder hoge kosten. Achteraf passeren ze nog eens met een grote stofzuiger om alles wat niet kleeft op te rapen, en dan is de weg klaar. Geniale manier van wegconstructie met perfecte resultaten en een mooi uiterlijk, dus je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen. Het is alleen een echte ramp voor steenslag op lage sportwagens en het biedt onvoorspelbare tractie waardoor je erg traag moet rijden. Dat moet er dus uit. Na heel wat "masseren" van de route werd er 13km aan grindweg vervangen (in de praktijk is dat 40km aan roadbook trouwens). Enkel één klein stukje van 200 meter bleek onmogelijk, omdat dit net na een brug over een kanaal lag. Een kanaal kun je niet zomaar over, dus de route aanpassen is dan meteen een grote onderneming. Gelukkig is het uitzicht uit mijn "kantoor" goed. Bij thuiskomst dan de boekjes beginnen maken en ook daar was het één en al ergernis. Mijn laserprinter blijft vlekken en ik weet niet waarom. Van zodra hij warm is, begint die zich raar te gedragen en komen er spikkels op het papier. Ik kan dus maar één roadbook printen en daarna moet hij 2-3 minuten afkoelen. De toner is vervangen, de drum is vervangen, .... meh. Uiteindelijk was het 2.30 voor ik in mijn bed zat door al dat gedoe. Op zaterdag wat administratie gedaan. Mensen die nog willen deelnemen, mensen die niet meer kunnen deelnemen. The usual. Op zondag dan vertrokken naar Yeti, om daar alles wat klaar te zetten en de deelnemers te ontvangen. De zaakvoerder liet me weten dat hij bonnetjes voorzien had omdat de mijne "niet goed zijn" omdat hij dan "geen controle" heeft over het aantal. Like wtf? Je geeft ze toch af dus dan kun je toch gewoon tellen? Al dat werk om die bonnetjes te maken en in die roadbooks te steken is dan ook weer voor niets geweest, zucht. Het leek wel de lokale vinkenzetting met dat gepruts. Nu ja, gezien dat het enige is dat op mijn zenuwen gewerkt heeft valt het wel nog mee Daarna wat roadbooks zitten uitdelen en een paar keer de briefing gegeven aan mensen die het nodig hadden, en dan was het plots 13.30 en was de parking leeg Zot hoe snel de tijd gaat als je bezig bent met al die zaken. Snel de auto ingeladen en naar de tussenstop gereden, waar ik tot de vaststelling kwam dat ze het terras op de kop van de zaak volledig hadden vrijgehouden Vrijdag zag het er nog naar uit dat we binnen gingen moeten zitten omdat ze dat zo opgeschreven hadden toen ik de reservatie maakte in Februari. Gelukkig wilden ze nog aanpassen gezien de weersvoorspelling, en daar hebben we toch ons genot van gehad denk ik. Na de laatste afspraken te hebben gemaakt heb ik Melissa daar gedropt en ben ik naar het fotopunt gereden. Net toen ik ging parkeren zag ik de snuit van Alexis' S2000 al in de verte opdoemen.... ai ai Snel uit de auto gesprongen, wat pics gemaakt en dan verder gestapt. Eens in positie eindelijk wat kunnen relaxen en toen viel pas op dat het echt aangenaam cruisen moet zijn met dat weertje. Stralende zon, niet te warm, niet te koud.... gewoon perfect eigenlijk Uiteindelijk 1u45min daar staan ijsberen en af en toe een foto maken, en dan heb ik blijkbaar nog een auto of 3 gemist Die foto's kun je hier vinden: https://openroads.be/realizations/ZeelandClassic2022/ Na het fotograferen terug richting tussenstop en daar leek alles goed te verlopen. Het viel me op dat team polizei rondjes aan het rijden was op de parking, dus sprak ik ze even aan. Blijkt dat ze zich nog van geen rondrit bewust waren en dat ze daar gewoon altijd vaak controleren. Perfect Op het terras dan was de sfeer even goed als het weer, wat de groep wel wat uit elkaar trok qua timing. Sommige deelnemers zijn vroeg vertrokken, andere zijn laat vertrokken. Daardoor ook beslist om geen foto's meer te maken in het 2e deel, gezien ik veeeeeeel te lang ging moeten staan wachten en dan niet meer ging kunnen napraten na de rondrit. Aan het einde dan ook nog wat staan napraten en ik had wel de indruk dat iedereen een leuke dag gehad heeft, daar doen we 't voor Verder ook nog wat staan kwijlen op alle leuke auto's. Toch aangenaam met zo'n uiteenlopende collectie aan classics en modern spul vind ik persoonlijk Zeeland is nu wel echt "op", het wordt tijd dat ze Dubai-gewijs een nieuw eiland aanleggen met verse wegen, want het begint zeeeeeeeeeeeer moeilijk te worden om nog ongebruikte leuke wegen te vinden: Op naar de volgende, topic deze week te verwachten 18 3 Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 Hoe verademend mooi is die E46 in vergelijk met die 4 cabrio seg . 4 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Geplaatst: 19 april 2022 4 minuten geleden, RRD zei: Hoe verademend mooi is die E46 in vergelijk met die 4 cabrio seg . Die 4 cabrio is één Lotus Elise S1 zwaarder dan die rode TT 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Geplaatst: 19 april 2022 Bedankt trouwens allen voor de leuke foto's. Ik zou jullie beter inhuren om pics te maken want voor mij is dat niet altijd even easy 1 1 Quote
frankzagato 50 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 @PJH Bedankt voor de leuke rit. Mooi weer, mooie wegen, toffe wagens en deelnemers het was weer dik in orde 1 Quote
VanCamel 141 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 @PJH organisatie was top en die 200m grind bedekken we met alle plezier met de mantel der liefde. Het feit dat Zeeland “op” is, maakt op zich niet zo uit. Dit is zo’n leuke rond rit (én dicht bij huis) dat een beetje recycling echt niet zo erg is. Bedankt trouwens voor de complimentjes over mijn E46; ik probeer hem strak, maar eerlijk te houden Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Geplaatst: 19 april 2022 24 minuten geleden, VanCamel zei: Het feit dat Zeeland “op” is, maakt op zich niet zo uit. Dit is zo’n leuke rond rit (én dicht bij huis) dat een beetje recycling echt niet zo erg is. Ja tuurlijk, ik kan immers ook niet blijven het warm water uitvinden. En het zou jammer zijn om saaie banen te gebruiken, omdat de mooie al eens gebruikt geweest zijn. Een volledig roadbook recycleer ik nooit, maar mooie stukjes aan elkaar zetten blijft tof. Je kunt ze nog omdraaien ook uiteindelijk, en de 1e zeeland classic is inmiddels 9 jaar geleden dus niemand weet nog hoe die liep Verder is Zeeland echt een regio die me blijft boeien. Ik vind dat zo'n mooi plek Instant vakantiegevoel van zodra ik de Belgische grens over ben. De openheid en het wegdek zijn zo'n verademing tov onze lintbebouwing en betonplaten. Ja, Luxemburg is leuker met de Lotus omwille van het bochtige karakter en de hoogteverschillen, maar een Zeelandrit blijft ondanks dat toch altijd genieten voor mij. Daarom teken ik ze ook nog altijd uit We doen dus verder 5 Quote
VanCamel 141 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 Oef! En nogmaals merci voor de organisatie! Quote
Phil 12.492 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 1 hour ago, PJH said: Zeeland is nu wel echt "op", het wordt tijd dat ze Dubai-gewijs een nieuw eiland aanleggen met verse wegen, want het begint zeeeeeeeeeeeer moeilijk te worden om nog ongebruikte leuke wegen te vinden: Is het een idee om Walcheren/Zuid-Beveland te verkennen? Je zit natuurlijk wel met de toltunnel voor zij die van de Vlaanders komen, en het is een stuk toeristischer dan Zeeuws-Vlaanderen. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 19 april 2022 Auteur Geplaatst: 19 april 2022 Daar zijn we ook al geweest hoor Er was ooit een ZLC in het teken van de Deltawerken, omdat engineering projecten me al van kleins af boeien. Edit: Misschien geen slecht idee om daar nog eens te gaan, dan kunnen we starten op vliegveld Midden Zeeland en heb ik een excuus om te gaan verkennen per zweefvliegtuig 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 Dat de wegen in Zeeland op zijn of niet, dat vinden we niet erg en het is er altijd leuk vertoeven. Dus kijken we uit naar de 10e editie (10th anniversary klopt niet meer door die verdomde Corona). Maar een Zeeland Classic special edition dus Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 Ik zal er alvast opnieuw bij zijn Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 19 april 2022 Geplaatst: 19 april 2022 zag er leuk uit, hier had ik met de yaris mij ook wel geamuseerd denk ik.... next time Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 20 april 2022 Geplaatst: 20 april 2022 Op 19/4/2022 om 11:45, RRD zei: Hoe verademend mooi is die E46 in vergelijk met die 4 cabrio seg . echt eh Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 22 april 2022 Geplaatst: 22 april 2022 Door de drukke week, nu pas tijd om te posten. Tzat weer zeer goed in elkaar. Merci @PJH! Mooie wegen en zoals @Liquid Li0n opmerkte minder fietsers als vorige editie, wat ook mooi meegenomen is. Had een jeugdige co mee, maar die heeft dat verbasend goed gedaan voor z'n leeftijd. Na de 2e tussenstop een tijdje achter @Monterey Jack gereden. En de 330e gaat ook goed vooruit Het was een heerlijke dag en nu daar de volgende editie! 2 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 april 2022 Geplaatst: 23 april 2022 21 uren geleden, Wutputt zei: Na de 2e tussenstop een tijdje achter @Monterey Jack gereden. En de 330e gaat ook goed vooruit Had gedacht dat ik in de weg ging rijden, maar we lieten beide steeds voldoende plek voor/achter. In de bochten heeft de e het wat lastig, soms wat onderstuur. Zelfs met lagere bandendruk. Combi van 1800kg en niet de beste voorbanden. Zeeland niet net te smal en te veel draaien en keren voor de exige? Quote
Wutputt 449 Geplaatst: 25 april 2022 Geplaatst: 25 april 2022 Luxemburg of de Ardennen liggen de Exige wel beter. Van smalheid van de banen geen last. Enkel bij het passeren, aangezien het met de Exige ni mogelijk is met de buitenwielen over een diepere berm te rijden wegens de lage bodemvrijheid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.