Ga naar inhoud

Zijn dit originele VW Golf - velgen?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Mijn zoon wil andere wielen onder zijn Golf 7, en had deze gevonden op 2dehands.be. Volgens de verkoper zijn het originele VW-velgen, maar als ik Google, vind ik ze niet onmiddellijk.

Zitten er hier VW-kenners die mij kunnen zeggen of het originele VW-wielen zijn, of niet?

spacer.png

https://www.2dehands.be/v/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1803765391-golf-7-gti-velgen-met-bijna-nieuwe-banden-zeer-goede-staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn idd oem vw, rotary velgen. Koopje aan die prijs als ze schadevrij zijn.

aangepast door IbifaHo
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben ze gekocht. Aangezien ze lichte borduurschade hebben, en Chinese brolbanden (Three A P606), hebben we nog wat afgepingeld, en hebben we ze gekocht voor € 450.

We hebben ze al binnengebracht bij een goede vriend carrossier, die ze gaat herstellen en lakken in het zilvergrijs (deze kleur vindt mijn zoon het knapste). 

Mijn zoon wil beginnen rijden met deze banden, en kijken of ze wat fatsoenlijk rijden, maar ik ben van mening dat we andere banden moeten leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de velgen gaat laten herstellen/lakken, is het toch onnozel om die rommel er terug op te trekken? Direct ander er op jong!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toevallig, bij gebrek aan, ook op zoek naar een zomerset voor mijn Golf VII en het is om te huilen wat er te koop staat. Meestal wel deftige OEM of dure tuning velgen (genre Rotiform etc) maar dan de meest achterlijke brolbanden daarop :fp: All show and no go, triestig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

We hebben ze gekocht. Aangezien ze lichte borduurschade hebben, en Chinese brolbanden (Three A P606), hebben we nog wat afgepingeld, en hebben we ze gekocht voor € 450.

We hebben ze al binnengebracht bij een goede vriend carrossier, die ze gaat herstellen en lakken in het zilvergrijs (deze kleur vindt mijn zoon het knapste). 

Mijn zoon wil beginnen rijden met deze banden, en kijken of ze wat fatsoenlijk rijden, maar ik ben van mening dat we andere banden moeten leggen.

Ik zou er niet mee rijden, heb ook ooit tweedehands velgen gekocht met Landsail banden, viel niet mee te rijden, 0 grip bij regen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

We hebben ze gekocht. Aangezien ze lichte borduurschade hebben, en Chinese brolbanden (Three A P606), hebben we nog wat afgepingeld, en hebben we ze gekocht voor € 450.

We hebben ze al binnengebracht bij een goede vriend carrossier, die ze gaat herstellen en lakken in het zilvergrijs (deze kleur vindt mijn zoon het knapste). 

Mijn zoon wil beginnen rijden met deze banden, en kijken of ze wat fatsoenlijk rijden, maar ik ben van mening dat we andere banden moeten leggen.

Neem anders iets van een gulden middenweg? Hankook of Vredestein bv? Is geen Michelin maar voor gewoon gebruik echt wel degelijk spul. Mooie velgen btw! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fulda SportControl 2 is ook best een goede band en betaalbaar. 

Zou hem niet met die chinese bril laten rijden tbh...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, BMWMB zei:

Mijn zoon wil beginnen rijden met deze banden, en kijken of ze wat fatsoenlijk rijden

Bespaar hem de moeite, gaat op niets trekken. Toch zeker niet als het nat gaat zijn. 

Leg maar direct 4 nieuwe, enige contactoppervlakken met de baan. 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/3/2022 om 17:26, jan.van.gent zei:

Als hij de velgen gaat laten herstellen/lakken, is het toch onnozel om die rommel er terug op te trekken? Direct ander er op jong!

De zoon van MB weet duidelijk niet dat papa op AM zit en een reputatie te verdedigen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemdste aan deze vraag vind ik feit dat het OEM velgen moeten zijn...

BMWMB is de master van aftermarket velgen :D

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou er wel spacers tussen 'vlammen'. Staan echt fel naar binnen, op de mijne heb ik er van 12mm tussen gestoken (waren de smalste die toch centreerring hadden). 

Heb niet meteen betere foto voor handen, maar dit is met de 12mm achteraan (vooraan niets tussen maar zou ook wel wat meer naar buiten mogen). 

 

51515931129_33a6b35315_b.jpg

51519801115_a453263383_k.jpg

aangepast door IbifaHo
  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/4/2022 om 12:54, Naish zei:

Vreemdste aan deze vraag vind ik feit dat het OEM velgen moeten zijn...

BMWMB is de master van aftermarket velgen :D

Ik heb in mijn hele leven nog maar 1x aftermarkets gehad. Hoe kan ik dan de master zijn? 😂 

Benoît heeft ze zilver laten lakken, en dinsdag komt de Eibach verlaging eronder.

Ik denk ook dat spacers nodig gaan zijn.

 

38363037-DA70-4B45-B4F6-24D314434927.jpeg

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de ET van deze velgen, maar de "flush kit", dus net gelijk met de kassen is 20mm achter (per kant) en 15mm voor. Je kan iets minder agressief gaan maar mijne staat perfect zo.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de verlaging nog meer nodig idd. Mijne staat ook op Eibach, goede keuze. Niet te laag en comfort is top.

 

Ik heb nu 12mm vanachter, maar denk van die vooraan te steken en 15mm te bestellen voor achteraan. Velgen hebben zelfde maten als die Rotary (18" 7,5j et51)

 

 

51945221797_91b45ea079_k.jpg

aangepast door IbifaHo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid