Ga naar inhoud

RC & modelbouw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ze zijn er zot content van, kheb Ze een tijdje geleden  een circuit gemaakt in de winkel voor In de weekends. Kunnen ze daar rondhossen en minder tegen stoelen en tafels knallen. Het is eigenlijk zo plezant dat ik vandaag mijn iwaver @BlackFox van de zolder gehaald heb. Met ons drie staan we van boven op de "wachtpoef"  in het midden van de winkel om zo de wagentjes te zien rond rijden. :lol:

Geplaatst:
Ze zijn er zot content van, kheb Ze een tijdje geleden  een circuit gemaakt in de winkel voor In de weekends. Kunnen ze daar rondhossen en minder tegen stoelen en tafels knallen. Het is eigenlijk zo plezant dat ik vandaag mijn iwaver @BlackFox van de zolder gehaald heb. Met ons drie staan we van boven op de "wachtpoef"  in het midden van de winkel om zo de wagentjes te zien rond rijden. :lol:

Mag ik ook komen spelen? Ik breng wel mn eigen gerief mee... :D
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Met die van jou trek je Wims vloerbekleding in repen

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst:
Op 7-11-2016 om 21:52 zei manneke:

Niets want dat mag niet zonder vergunning!
Recreatief: oa fotos maken van huizen die mn pa te koop heeft.
Ik heb oa nog fotos gemaakt voor bedrijven, restaurants, hotels, garages, evenementen, ... Ook gewoon fotos voor mezelf

@manneke

Ik heb verleden week een kleine drone gekocht, het is een Syma X5SC geworden. Simpelweg omdat de drone zelf en reserve onderdelen 2x niets kosten, en omdat ik me moeilijk kon inbeelden of ik dat ding meer dan 1x ging gebruiken, of dat het ding misschien na de eerste vlucht klaar was voor de vuilbak. Maar het valt me echt goed mee, ondanks dat het op zich eerder gewoon speelgoed is dan wel een echte drone. Uiteraard is dat lang niet zo stabiel als een grotere quadcopter, en zijn de beelden van vrij magere kwaliteit maar het smaakt wel naar meer moet ik zeggen. Dus in dat opzicht vind ik de aankoop meer dan geslaagd. 

Expressweg.jpg

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Batterijen laden en gebruiksduur,valt dat wat mee?

Geplaatst:

Beelden zij inderdaad niet echt bruikbaar, maar als dat gewoon voor de fun is, waarom niet he :) het is een leuke hobby.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
51 minuten geleden zei Bompa:

Batterijen laden en gebruiksduur,valt dat wat mee?

Langer dan een paar minuten ben ik nog niet in de lucht geweest eerlijk gezegd, kwestie van wat te oefenen en omdat ik hier in de tuin maar beperkt plaats heb en er op zich iets teveel wind stond. De ene website zegt 5-6min, de andere 7-8min. Hangt natuurlijk ook af van de vlucht, tegen de wind vechten en stunts uitvoeren kost uiteraard meer batterij. Opladen kost me pakweg 30-45min, maar zoals ik net zei is de batterij dan niet volledig leeg. Maar ik ga me sowieso enkele extra batterijen (tevens iets sterker - 750mAh ipv 500mAh) aanschaffen, voor het geld dat het kost moet je het niet laten. Ik heb me ook een extra set blades, bladebeschermers en een landingsgestel besteld.

Ik ga zeker niet zeggen dat het topmateriaal is, maar je hebt wel veel fun voor dat weinige geld. Eigenlijk heb je 2x plezier, 1 keer van het vliegen zelf en dan nog 1 keer bij het bekijken van de video/foto's.

Geplaatst:
33 minuten geleden zei manneke:

Beelden zij inderdaad niet echt bruikbaar, maar als dat gewoon voor de fun is, waarom niet he :) het is een leuke hobby.

Heel leuk moet ik zeggen, alléén al de filmpjes herbekijken is plezant haha :)
De camera is slechts ééntje van 2MP, kan je niet teveel van verwachten uiteraard.

Geplaatst:

Een goeie camera is altijd leuk, maar zelf met mn gopro 3+ heb ik al mooie dingen gemaakt.
Maar als je hoger zit schiet je wel wat te kort qua details
1e foto is met de sony nex 7 met de grootste drone die we toen hadden (DJI S800), 2e foto is met de gopro
7ab4f205de28f1408b4c7912d31f4992.jpg

fcaf3118276a089f86a5a1212a33fc7f.jpg

Geplaatst:
6 minuten geleden zei manneke:

Een goeie camera is altijd leuk, maar zelf met mn gopro 3+ heb ik al mooie dingen gemaakt.
Maar als je hoger zit schiet je wel wat te kort qua details
1e foto is met de sony nex 7 met de grootste drone die we toen hadden (DJI S800), 2e foto is met de gopro
7ab4f205de28f1408b4c7912d31f4992.jpg

fcaf3118276a089f86a5a1212a33fc7f.jpg

Je foto's zijn helaas niet zichtbaar (of toch niet voor mij?).

Geplaatst:

Oei, ik ben op mn ipad bezig met tapatalk, zal dat zijn

Geplaatst:
13 uur geleden zei tuscani:

Goh, die heb ik inderdaad ook nog ergens liggen :D

Geplaatst:
10 uur geleden zei manneke:

Nu zou het moeten lukken...

image.jpeg

image.jpeg

Dat is al andere koek hé :D

Geplaatst:

Uiteraard, met 49 euro voor de drone zal je niet toekomen :lol:

Vandaag nog wat gevlogen en de grens van de ontvangst bereikt. Geen idee hoe hoog ik vloog, ik kan dat namelijk niet zien.
Anyway, dit is een screenshot van de video net voor de drone naar beneden viel om dan enkele meters lager weer signaal op te pikken en verder te vliegen.
Een meter of 30 zeker @manneke? Enfin, genoeg voor gewoon gebruik en ik meen ergens gelezen te hebben dat je maar tot 10 meter hoog mag gaan met de nieuwe wetten.

Drone Begaardenbosstraat.jpg

Geplaatst:

Voor €50 is dat inderdaad niet slecht he. Ik kijk eigenlijk niet zo vaal naar mn telemetrie. Wel al regelmatig gehad dat ik hem niet meer zag. Dan is die video link wel handig ;)
Dan vlieg je gewoon naar je beginlocatie en wacht je tot je hem ziet of hoort. 1e keer is wel efkes verschieten, maar zolang je ziet dat je nog in de lucht hangt kan er niet zo veel gebeuren (als je gps signaal hebt)
Ik denk dat het verst dat ik gevlogen heb ongeveer 500m was. 2e vlucht met een gloednieuwe DJI Inspire 1. Boven een bedrijf, tot ik ineens melding kreeg dat ik zwak signaal had. Onmiddellijk terug gekeerd. Achteraf bekeken zat ik te dicht bij hoogspanningskabels. Was wel efkes slikken.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Neen, voor 50 euro is dat heel fijn speelgoed. De camera is trouwens makkelijk te wisselen met ééntje met wifi voor de video link ;)
Er zijn ook duurdere Syma modellen die het standaard hebben, maar zoals je zegt niet echt een noodzaak zolang je binnen het zicht vliegt.
En aangezien die speelgoed drone's niet echt hoog gaan, is dat quasi altijd het geval.

Ik kan begrijpen dat je de billen even samen knijpt als je zo'n melding krijgt wetende dat er een nieuwe DJI in de lucht hangt ;)
Heb je op youtube die filmpjes al gezien van die kerels die tot boven de wolken gaan? 

Geplaatst:
Op 8-12-2016 om 07:19 zei Fred:

Blade 350 QX2 overgenomen van iemand. Benieuwd emoji7.png

Precies ook degelijk materiaal :) 

Geplaatst:

Deal is niet doorgegaan. Bleek een gewone qx met een sticker van een qx2 met de software van een qx3. Fishy dus :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gisteren voor de gein 'es wat zitten kijken naar vids van de nieuwste DJI (Phantom 4 en Inspire 2). Fuck me :inlove: wat een zalige dingen. Die side tracking shot die ze allebei kunnen, eventueel "autonoom" vliegend langs een pad dat je eerst voorgevlogen bent of zelfs via een 'tap' op het scherm helemaal autonoom laat vliegen (ze ontwijken obstakels) --> moet beestig zijn om jezelf te laten volgen langs een bochtige bergweg op de moto :inlove: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in