manneke 5.142 Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Modelbouw even laten rusten en terug wat met RC bezighouden... Ik zat al lang met het gedacht van een monstertruck genre Savage van HPI. Grote banden, hoog op zn poten, stevig en snel als het nodig is. Nadeel van de savage: duur (€1000), ik zou nieuwe batterijen moeten kopen want ze moeten in 2 compartimenten, dus 2x 2s of 3s en zn speciaal chassis maakt het moeilijk om aan te werken. De MT4G3 van Thunder Tiger zag ik ook zitten, op het circuit waar ik soms ga was die populair maar TT is moeilijk om aan stukken te geraken. Vrijdag zag ik een foto van een nieuw model die op de beurs in Nürnberg stond: de Losi LST XXL. Het model stond me direct aan, voldoet op het eerste zicht aan al mn wensen. Is €200 goedkoper, rijdt op 4s én op 6s, dus ik heb al 4 lipos die ik kan gebruiken. Bij Neverland in Brugge hadden ze er eentje, dus die staat nu bij mij Wat een monster in vergelijking met mn Thunder Tiger buggy... Die big bore shocks zijn écht wel big bore 1 Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Minder fan van de esthetiek, maar da's bijzaak. Maar wat een beest Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Vanmiddag eens wat uitgetest op een grasplein. Dat ding is wel heel snel op 6S lipo's Die wheeliebar is hier geen overbodige luxe. Remmen doet hij ook zeer goed, paar keer voorwaartse koprol gemaakt als ik hard remde. Hopelijk is het volgend weekend wat droog, ik zou graag eens op circuit testen. Zal dan best beginnen met 4S denk ik. 1 Quote
BlackFox 2.079 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Als ik zie hoe snel dat ding van mij al is op 2s lipo en verder standaard... Kan me er wel wat bij voorstellen Quote
Sinner 0 Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 De truggy van hpi is ook een leuk en super snel ding Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 @@manneke @@Bompa Zondag is het weer modelbouwbeurs in Lichtervelde. Ik ben van de partij Tismordajtweet 1 Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Ook nog es tijd gehad om er 1 af te werken, een Toyota Corolla WRC zoals die te zien was tijdens de Rally van Finland 2000 Deze is een Tamiya bouwdoos (standaard asfaltversie) met aftermarket decals voor een onverhard versie. Decals waren al wat oud en scheurden bij het minst, dus voorzichtigheid was aangeraden. Hier en daar heb ik toch moeten bijwerken met rode of groene verf.... 3 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Serieus beest manneke, hoe snel gaat dat? En dat kost dus 800euro? Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Serieus beest manneke, hoe snel gaat dat? En dat kost dus 800euro? Op dat grasplein (met minder tractie) schat ik rond de 70. Zou 90 kunnen halen. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 @@manneke @@Bompa Zondag is het weer modelbouwbeurs in Lichtervelde. Ik ben van de partij Tismordajtweet Ik probeer zeker eens langs te komen. Mogen er hondjes binnen? Heb je mn pm gelezen? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Tof, ik probeer ook. Er is nog 1 afspraak waarvan ik niet weet of ze doorgaat, als ze niet doorgaat ben ik van de partij. Is dat in het nieuwe 'ontmoetingscentrum'? Open vanaf 10:00? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Op dat grasplein (met minder tractie) schat ik rond de 70. Zou 90 kunnen halen. Ja dat is al de moeite, crashbestendig? Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ja dat is al de moeite, crashbestendig? Aan topsnelheid crashen zou ik niet aanraden maar die kan wel tegen een stootje. Maar sowieso maak je wel eens brokken. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ik ben erover aan het nadenken om een airbrush setje aan te schaffen. Ik ben er volledig leek in dus weet niet goed wat ik ervan moet verwachten: is dat moeilijk, moet je eerst wat oefenen, is dat gepruts en gevloek eer je een paneel deftig kan spuiten? Ik zou het doen omdat ik zie dat de best afgewerkte modellen gespoten stukken hebben waar het kan. De verf is veel egaler en realistischer. Ook de 'carrosserie' kan veel beter dan met gewone spuitbussen. Ik zou het niet doen omdat ik denk dat het veel sukkelen is eer ik iets deftig kan tonen, en dat het een heel werk is met verschillende soorten verf te kopen (kan je daar tamiya potjesverf in kappen?), te kuisen enz... Bij Aerobertics hebben ze een starterskit van Revell met compressor erbij: Aangezien ik dat binnen zou gebruiken moet ik dan ook nog kijken voor een spuitcabine. Bompa en Vannillepudding of andere mensen met ervaring hiermee: kunnen jullie me tips of advies geven? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 12 februari 2016 Geplaatst: 12 februari 2016 Ik heb dat 25j geleden ook nog gehad, straaljagers en auto's spuiten in een kartonnen doos Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Die set bestaat al vanuit m'n jeugd. Veel en lang getwijfeld om die te kopen, maar als puber vond ik dat te duur. Ik meen me ook te herinneren dat die van Revell nogal "mager" aangeschreven werd, en dat je hetzelfde geld beter kon spenderen aan gelijkaardige van een ander merk. Maar weet de betrouwbaarheid niet van dit 'gerucht' en misschien bestaat er geen alternatief meer. Je moet vooral naar het debiet kijken dacht ik, maar weet geen gangbare waarden. Compressor kan wat te zwak zijn. Maar wat je met airbrush (en de juiste set pistolen) kan doen is machtig. Je doet me verdorie weer zin krijgen Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Ik heb een tijdje geleden een hele set gekocht. Apart compressortje met tankje aan (zeer stil, voldoende debiet) en een hele nest airbrush-pistolen en accessoires. Vorige zomer dan éindelijk (zoveel jaar later, wegens hobbykamer kwam vrij) een demonteerbare spuitcabine gebouwd met afzuigsysteem en LED-verlichting ... maar dan vernamen we dat we ne kleinen verwachtten dus daar ging dan de focus naar. Anders was ik al aan 't airbrushen geslagen. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Ik heb een tijdje geleden een hele set gekocht. Apart compressortje met tankje aan (zeer stil, voldoende debiet) en een hele nest airbrush-pistolen en accessoires. Vorige zomer dan éindelijk (zoveel jaar later, wegens hobbykamer kwam vrij) een demonteerbare spuitcabine gebouwd met afzuigsysteem en LED-verlichting ... maar dan vernamen we dat we ne kleinen verwachtten dus daar ging dan de focus naar. Anders was ik al aan 't airbrushen geslagen. Alee tis goed, ik neem die over voor een euro of 200. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Nope. Ik kan eigenlijk nauwelijks wachten om daar zelf mee aan de slag te gaan. Vorige zomer al 'es wat oefeningen gedaan op spraytechniek ('t zijn dual action pistoottjes die 'k kocht). Echt fun. :-) Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Ik heb ooit een vliegdekschip gespoten met zo een airbrush set. Mooi egaal. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Nope. Ik kan eigenlijk nauwelijks wachten om daar zelf mee aan de slag te gaan. Vorige zomer al 'es wat oefeningen gedaan op spraytechniek ('t zijn dual action pistoottjes die 'k kocht). Echt fun. :-) Man toch, tegen dat het zomer is zal je meer avondritjes met je moto doen, dat is ook meer iets voor de winter, en tegen dat het winter is, is die kleine daar. Dan mag je zo'n dingen al helemaal vergeten. Kortom, je zal dat nooit meer uithalen, want je moet dan nog iets hebben om te spuiten he, en een autootje zit je láng aan hoor! En weet je hoeveel pampers je kan kopen voor €200? Man man... 4 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 It's so true. En toch: nope. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Rotzak @@manneke is bezig en toch Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Rotzak @@manneke is bezig en toch Het is waar wat ik vertel hoor. En tegen volgende winter zal ik ofwel heel zeker weten dat ik er niet mee wil beginnen ofwel zal ik mn eigen setje gekocht hebben. En tzal in orde zijn, dat moet ik een ander zn kraam ook niet meer hebben. 1 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Goed. Want ik doe 't niet weg. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.