Framfy 559 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 43 minuten geleden zei josenjef: Is er een verzekering die dat dekt als je daar schade mee doet? Bij recreatief gebruik (en - 1kg) valt dat onder de (eventuele) familiale verzekering. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Kan dat zo veel schade aanrichten? Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Krijg dat is op je hoofd, of op.je auto.. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Ja ok, dat kon ik nog zelf bedenken, op je hoofd is zelfs iets van -1 kg pijnlijk aan dergelijke snelheden. Maar om voor de rest te zeggen dat zo een -1kg ding veel schade kan aanrichten, ik ben benieuwd naar youtube-filmpkes. Vanavond eens naar zoeken. Quote
Framfy 559 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Of als je rustig in je tuin staat te plassen en er komt er eentje té dicht voorbijgezoefd op nét de verkeerde hoogte. Kon je die ook zelf bedenken? 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Ja ok, dat kon ik nog zelf bedenken, op je hoofd is zelfs iets van -1 kg pijnlijk aan dergelijke snelheden. Maar om voor de rest te zeggen dat zo een -1kg ding veel schade kan aanrichten, ik ben benieuwd naar youtube-filmpkes. Vanavond eens naar zoeken.De recente beperking van 1 kg en 10 meter is geen probleem. Probleem is dat Jan met de pet zijn drone meer weegt, minder stabiel is en enkele rotors heeft en toch hoger gaat. Als mijn dertienjarige buurjongen wat zit te spelen met zijn ALDI prul en die komt in onbalans dan ligt die in mijn keuken. Op internet kan je wel wat putten vinden die een falende drone heeft gemaakt [emoji6] Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 3 uur geleden zei josenjef: Is er een verzekering die dat dekt als je daar schade mee doet? Mijn collega's hebben daar een project rond lopen omdat in de magazijnen te gebruiken. Maar eenvoudig is dat toch niet omdat in orde te krijgen. Op zich is dat ook niet zo gek als je ziet wat er kan gebeuren als het mis gaat. Sinds ik daar een paar voorbeelden van gezien heb moet er toch ook geen boven mijn huis komen vliegen met zijn prul uit de ALDI Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk Behoord dat niet gewoon tot je familiale? Quote
Framfy 559 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 5 minuten geleden zei Polygoon: Behoord dat niet gewoon tot je familiale? Ja. 2 uur geleden zei Framfy: Bij recreatief gebruik (en - 1kg) valt dat onder de (eventuele) familiale verzekering. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Het probleem is dat die dingen zo goed als overal te koop zijn, en te makkelijk vliegen. Ik heb vroeger nog met vliegtuigjes, ornithopter, helicopters gevlogen, maar dan was dat altijd ergens op een afgelegen veld, niet in woongebied. Doordat jan en alleman gaat vliegen met die drones, en die zo stabiel/eenvoudig vliegen en je natuurlijk iets leuk op beeld wilt hebben ga je er mee boven woningen/auto's/mensen vliegen. Dus jammer dat het aan banden wordt gelegd, daar waar dit vroeger niet het geval was, maar ergens dus wel logisch imo 1 Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Het probleem is dat die dingen zo goed als overal te koop zijn, en te makkelijk vliegen. Ik heb vroeger nog met vliegtuigjes, ornithopter, helicopters gevlogen, maar dan was dat altijd ergens op een afgelegen veld, niet in woongebied. Doordat jan en alleman gaat vliegen met die drones, en die zo stabiel/eenvoudig vliegen en je natuurlijk iets leuk op beeld wilt hebben ga je er mee boven woningen/auto's/mensen vliegen. Dus jammer dat het aan banden wordt gelegd, daar waar dit vroeger niet het geval was, maar ergens dus wel logisch imo [emoji20]Ik vlieg al een tijdje met vanalles, maar eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig zelf gemerkt van de 'hype'. Op de vliegclub zag je sporadisch wel eens iemand met een projectje, maar 'in het wild' heb ik misschien maar 5x iemand zien vliegen. Nu is het sowieso te laat om er zorgeloos in te stappen vind ik. Ik ben nog opgestegen in Brugge centrum met een combi naast me. Nu wordt dat zo opgeblazen door de Beuas, terwijl waarschijnlijk 80% van hun leden niet volledig in orde is voor elke vlucht. Quote
SB-01 4.346 Geplaatst: 17 december 2016 Geplaatst: 17 december 2016 20 uur geleden zei josenjef: De recente beperking van 1 kg en 10 meter is geen probleem. Probleem is dat Jan met de pet zijn drone meer weegt, minder stabiel is en enkele rotors heeft en toch hoger gaat. Als mijn dertienjarige buurjongen wat zit te spelen met zijn ALDI prul en die komt in onbalans dan ligt die in mijn keuken. Op internet kan je wel wat putten vinden die een falende drone heeft gemaakt Ik denk niet dat iedereen zomaar een drone heeft van meer dan 1kg. Dat zijn de drones die toch al wat duurder zijn en niet zomaar als speelgoed gekocht worden voor de kinderen. Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 17 december 2016 Geplaatst: 17 december 2016 Op 16-12-2016 om 16:34 zei Polygoon: Behoord dat niet gewoon tot je familiale? bewatte? 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 18 december 2016 Geplaatst: 18 december 2016 Op 17-12-2016 om 19:50 zei brjefs: bewatte? Oei, das een mooie Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 18 december 2016 Geplaatst: 18 december 2016 Wordt dat hier tegenwoordig al gedaan, drone racing? Quote
SB-01 4.346 Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 https://www.youtube.com/watch?v=m7_PN4gum1A Ik vind het vrij onverantwoord, maar wat een knap toestel is zo'n Phantom toch. 1 Quote
SB-01 4.346 Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 https://www.youtube.com/watch?v=d2lpoP_oiaY&t=41s Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Boven de wolken, hoe vet is dat? Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 5 uur geleden zei Polygoon: Boven de wolken, hoe vet is dat? Echt he. Vliegen als een vogel, zonder moeite. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 Persoonlijk vind ik een ornithopter nog altijd de max. Mijn pa heeft een 8 tal jaar terug zelf een gebouwd, ligt nog in de kast. Plezant om mee te vliegen. (wel geen filmpjes van eigen orni ) 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 How, dat kan al, mensen opheffen met een drone? Ik vroeg mij al af hoeveel phantoms ge daarvoor nodig had. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 How, dat kan al, mensen opheffen met een drone? Ik vroeg mij al af hoeveel phantoms ge daarvoor nodig had.Het ziet er mij een krachtig toestel uit, dus dat voortslepen zal wel lukken. Maar dat vliegen zal wel met wat photoshop gedaan zijn Quote
josenjef 436 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 How, dat kan al, mensen opheffen met een drone? Ik vroeg mij al af hoeveel phantoms ge daarvoor nodig had.In Afrika leveren ze al containers met medicijnen in afgelegen gebieden met drones. (Niet puur uit menslievendheid, maar omdat daar minder regels zijn [emoji39]) Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 2 uur geleden zei manneke: Het ziet er mij een krachtig toestel uit, dus dat voortslepen zal wel lukken. Maar dat vliegen zal wel met wat photoshop gedaan zijn Ge zult gelijk hebben. Het is wel al gelukt om een mens op te heffen met alleen electrische aandrijving (megacopter, volocopter, sikorski firefly). Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 20 december 2016 Geplaatst: 20 december 2016 De Mavic pro is binnen. Nog niet deftig kunnen testen, maar gaf wel een goeie eerste indruk. Zeer compact, zowel toestel als zender. Zit goed ineen, geeft vertrouwen. Op eerste zicht vliegt dat heel stabiel. Het zal wel even duren tegen dat ik alle functies zal leren kennen, maar komt wel in orde. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.