Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, gTa zei:

Zelfde bedenking als Monty Jackton: ik zou dat érg graag willen maar dat zou 1 of 2 keer per jaar uitgehaald worden, vermoedelijk. Dan vind ik het wat zonde.

Zou dat eigenlijk enkel willen gebruiken om mooie stukjes kronkelweg op motortrips in 'betere' oorden (minstens Lux, de Eifel, Alpen, Pyreneeën, ...) mijzelf op de moto te laten film via die follow-modus.

geloof het of niet maar om krak dezelfde redenen wou (lees: wil) ik dus ook zo'n drone...al enkele keren echt op het punt gestaan om eentje te kopen ( ==> https://www.toemen.nl/xiro-xplorer-vision-rtf-met-accu-backpack-p-33882.html)  echter na heel wat slechte reviews gelezen te hebben, besloten deze links te laten liggen.  Xiro heeft voornamelijk connectieproblemen tijdens de vlucht, met alle gevolgen van dien (crash of ribbedebie weg is ie).

Mocht ik eentje kopen dan is het ongetwijfeld een DJI (Phantom 4, Mavic of Spark).  Draai of keer het, goedkoop is dergelijk speelgoed niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, psycho dad zei:

geloof het of niet maar om krak dezelfde redenen wou (lees: wil) ik dus ook zo'n drone...al enkele keren echt op het punt gestaan om eentje te kopen ( ==> https://www.toemen.nl/xiro-xplorer-vision-rtf-met-accu-backpack-p-33882.html)  echter na heel wat slechte reviews gelezen te hebben, besloten deze links te laten liggen.  Xiro heeft voornamelijk connectieproblemen tijdens de vlucht, met alle gevolgen van dien (crash of ribbedebie weg is ie).

Mocht ik eentje kopen dan is het ongetwijfeld een DJI (Phantom 4, Mavic of Spark).  Draai of keer het, goedkoop is dergelijk speelgoed niet :)

In vergelijking met auto's als hobby valt het nog mee :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Knap.

Alhoewel het misschien realistischer was geweest, had je decalpapier gebruikt ipv fotopapier.

Maar echt mooi werk hoor!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Vanni zei:

Knap.

Alhoewel het misschien realistischer was geweest, had je decalpapier gebruikt ipv fotopapier.

Maar echt mooi werk hoor!

Dat is jammer dat ik dat niet eerder wist ... had idd beter gepast tegen dat glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 16/11/2017 at 1:19 PM, gTa said:

Zelfde bedenking als Monty Jackton: ik zou dat érg graag willen maar dat zou 1 of 2 keer per jaar uitgehaald worden, vermoedelijk. Dan vind ik het wat zonde.

Zou dat eigenlijk enkel willen gebruiken om mooie stukjes kronkelweg op motortrips in 'betere' oorden (minstens Lux, de Eifel, Alpen, Pyreneeën, ...) mijzelf op de moto te laten film via die follow-modus.

Ik denk dat de technologie nog niet betrouwbaar genoeg is voor zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5a42b5fc1103e_2017-12-1020_42_53.jpg.521cc599b8292388cdbb62c1b407268f.jpg
Zalig. Mijn baas heeft eentje staan waar alle electronica van security op werkt, dus electronische sloten en zo. Dat lijkt mij nog wel een uitdaging voor u [emoji3]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de technologie nog niet betrouwbaar genoeg is voor zoiets.


Mijn phantom 4pro kan dat. Heeft obstacle avoidance en past zich aan als de hoogte wijzigt (bergachtig gebied). Maar ik heb het nog nooit gebruikt. Mijn zender en scherm is ook nogal groot om in een tanktas of zo te krijgen. En sowieso benut ik niet alle capaciteiten ervan. Voor mij is dat een camera in de lucht en fotos moeten het liefst opbrengen. Opstijgen, in positie hangen, klik klik en landen. Return home functie bv is nuttig om te hebben, maar zal ik maar gebruiken als het echt niet anders kan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, manneke said:

 


Mijn phantom 4pro kan dat. Heeft obstacle avoidance en past zich aan als de hoogte wijzigt (bergachtig gebied). Maar ik heb het nog nooit gebruikt. Mijn zender en scherm is ook nogal groot om in een tanktas of zo te krijgen. En sowieso benut ik niet alle capaciteiten ervan. Voor mij is dat een camera in de lucht en fotos moeten het liefst opbrengen. Opstijgen, in positie hangen, klik klik en landen. Return home functie bv is nuttig om te hebben, maar zal ik maar gebruiken als het echt niet anders kan.

 

Ik heb er toch al meerdere reviews over gezien en het probleem is altijd hetzelfde. Dat werkt met optische herkenning, en eens er te veel obstakels tussen zitten (zoals bv bomen) geraakt hij je kwijt.

En obstacle avoidance is ook zo een probleem. Dat werkt zeer beperkt. Je moet niet met zo een drone achter je in het bos gaan mountainbiken bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Bompa zei:

Dat is jammer dat ik dat niet eerder wist ... had idd beter gepast tegen dat glas.

Volgende keer PM sturen of zo hé ;)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, josenjef zei:

Zalig. Mijn baas heeft eentje staan waar alle electronica van security op werkt, dus electronische sloten en zo. Dat lijkt mij nog wel een uitdaging voor u emoji3.png

Ja, maar niet op die schaal liefst :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er toch al meerdere reviews over gezien en het probleem is altijd hetzelfde. Dat werkt met optische herkenning, en eens er te veel obstakels tussen zitten (zoals bv bomen) geraakt hij je kwijt.
En obstacle avoidance is ook zo een probleem. Dat werkt zeer beperkt. Je moet niet met zo een drone achter je in het bos gaan mountainbiken bv.


Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar wat je zegt klinkt me wel logisch. Ze tonen dat enkel in optimale situaties.
Dat is op papier allemaal wel leuk, maar ik hou het liever simpel (en veiliger).
In noodsituaties moet ik vertrouwen op mn reflexen en muscle memory, en als je dan eerst nog moet checken in welke modus je vliegt en waar je die kan uitzetten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid