Maverick 2.768 Geplaatst: 29 april 2022 Geplaatst: 29 april 2022 6 uren geleden, PJH zei: Ik heb net nog wat administratie gedaan met mensen die nog krediet hadden, maar we zijn er idd bijna. De plaatsen zijn terug up to date nu inschrijven is mogelijk @Maverick Ingeschreven! 1 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 29 april 2022 Geplaatst: 29 april 2022 Op 26/4/2022 om 12:31, PJH zei: Dag lieve forummertjes, Voor de eerste keer ooit gaan we naar Noord-Frankrijk met Openroads Ik kan al meteen zeggen: nee, we gaan niet over de D940 gaan rijden tussen Sangatte en Bologne-Sur-Mer. Voor cliché's moet je niet bij Openroads zijn Bovendien is het een absolute kutbaan tussen april en oktober omwille van onze goeie vriend Jean D'Armerie en het feit dat half nederland er moet zijn met zijn caravan. Dualiteit is het kernwoord voor deze rondrit. We beginnen in Heuvelland op 1 kilometer van de Franse grens en steken deze dan meteen over. Het landschap is daar vergelijkbaar met de Polderrit: denk single track, bochtiger dan Zeeland, af en toe een tweevaksbaan. Vertrouwde wegtypes dus voor de liefhebber van de westhoek. Halfweg echter zien we een verandering in landschap met meer glooiing in het landschap, grotere wegen en een occassioneel dorpje. De terugweg is dan weer meer zoals de Polderrit. Twee rondritten voor de prijs van één dus. Inschrijven kan via deze link:https://www.openroads.be/2022/noordfrankrijk/ Voor de mensen die nog Zeeland Classic of Noord-Frankrijk tegoed hebben: jullie hebben allemaal een mail gekregen dit weekend, met daarin een persoonlijke link om aan te geven of je komt of niet. Gelieve die in te vullen, ook als je niet komt. En als je wel komt, zeker niet opnieuw inschrijven en betalen Hopelijk tot op de rondrit PJH Ik heb ingeschreven en (vooral) betaald, eerst en vooral uit sympathie, zonder m'n agenda te checken. Gelet op de familiale shizzle is de kans niet zo groot dat ik kan komen, indien wel dan kom ik. Als ik niet kan komen mag een ander in mijn plaats rijden, op voorwaarde dat die ook de 25 euro betaalt. 1 1 Quote
kwiekie 3.008 Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Op 28/4/2022 om 13:16, Liquid Li0n zei: denk ook dat de discussie al eens gevoerd is in eerdere topic. Daarom dat ik moeilijker een co-piloot meekrijg. Iedereen wil het graag eens meedoen en meerijden maar als ze dan 25 euro moeten betalen voor 1 (of 2) drankje(s) en er in de auto dus gewoon bijzitten haken ze af. Het is wel leuker om met 2 te doen om eens een babbel te hebben. Als ik mijn broer of iemand anders uitnodig betaal ik wel die 25 euro, anders wel een beetje raar vind ik. Wil je eens meegaan? Ja! 'Da's dan 25 euro' 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 2 uren geleden, kwiekie zei: Als ik mijn broer of iemand anders uitnodig betaal ik wel die 25 euro, anders wel een beetje raar vind ik. Wil je eens meegaan? Ja! 'Da's dan 25 euro' zo is het toch als ik met iemand meerijdt hoor. Iedereen hier van het forum, die ik van haar noch pluim ken mag met me meerijden maar voor niets gaat de zon op tenslotte. Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 19 mei 2022 Geplaatst: 19 mei 2022 Is er een lijst voorhanden met de deelnemers? Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 19 mei 2022 Geplaatst: 19 mei 2022 42 minuten geleden, Spillies zei: Is er een lijst voorhanden met de deelnemers? Dacht dat @PJH die niet meer doorstuurt. Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 19 mei 2022 Geplaatst: 19 mei 2022 forumnamen zijn voldoende hoor, daar bestaat geen GDPR regelgeving over. Mgv, Uw DPO 1 Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 Op 28/4/2022 om 17:14, PieterA zei: Ingeschreven. Tegen dan hopelijk al met het nieuwe speelgoed... En gaat het in orde komen met je nieuw speelgoed? Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 5 minuten geleden, Krikkie zei: En gaat het in orde komen met je nieuw speelgoed? Helaas 1 1 Quote
denElias 80 Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 Kijk er weer naar uit! Zal er ook een gpx beschikbaar zijn? 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 zou alvast beter weer zijn als vandaag 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 Op 18/5/2022 om 23:29, Krikkie zei: Is er iemand met een co? Ik neem er zelfs 2 mee! Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 @PJH toevallig geen GPX’ke voor mij? Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 29 minuten geleden, Maverick zei: Klaar voor morgen Idem, wel geen tijd gehad om hem op te blinken zoals die van u 1 Quote
Krikkie 9.829 Geplaatst: 21 mei 2022 Geplaatst: 21 mei 2022 1 minuut geleden, binnenmuisarchitekt zei: @PJH toevallig geen GPX’ke voor mij? Staat in de laatste mail (link) 1 Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 Het was voor ons (na enkele jaren) een blij weerzien met de kwaliteit van het werk van @PJH en zijn nog steeds heel behulpzame vriendin - great team! ; Mooie rit, goede organisatie, zelfs gezorgd voor mooi weer, wat moet een mens meer willen Mercikes ook aan @mrbbs om effe in te houden zodat we konden volgen en ons zo nog wat meer hongerig te maken op de GR86, en aan @flupke73 om zich te komen voorstellen, much appreciated We zijn na een dikke 600km weer thuis, dwz 15% van de kilometers die we sinds vorig jaar juni met de MX5 gereden hebben. In het naar huis keren aan een tankstation gestopt om de bandenspanning te controleren, en mijn vermoeden dat de bandenspanning verkeerd zat bleek te kloppen... in t vervolg eerst controleren 2 Quote
kwiekie 3.008 Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 3 minuten geleden, berengun zei: Het was voor ons (na enkele jaren) een blij weerzien met de kwaliteit van het werk van @PJH en zijn nog steeds heel behulpzame vriendin - great team! ; Mooie rit, goede organisatie, zelfs gezorgd voor mooi weer, wat moet een mens meer willen Mercikes ook aan @mrbbs om effe in te houden zodat we konden volgen en ons zo nog wat meer hongerig te maken op de GR86, en aan @flupke73 om zich te komen voorstellen, much appreciated We zijn na een dikke 600km weer thuis, dwz 15% van de kilometers die we sinds vorig jaar juni met de MX5 gereden hebben. In het naar huis keren aan een tankstation gestopt om de bandenspanning te controleren, en mijn vermoeden dat de bandenspanning verkeerd zat bleek te kloppen... in t vervolg eerst controleren De voorgeschreven bandenspanning is voor koude banden hé Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 mijn blonde periode ligt al een aantal jaren achter mij no worries 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 1 uur terug, Krikkie zei: Was leuk, thx @PJH! Laatste stuk nog uitgereden? @PJH heeft dat idd weer goed gedaan! Quote
HIM-250 421 Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 Toffe rit! Het was leuk raggen over de Franse wegen. ( ik was copiloot in de citigo ) Quote
Populair bericht binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 22 mei 2022 Populair bericht Geplaatst: 22 mei 2022 500 km gebold met het dakje open, uiteraard, en compleet choco. Eerst 130 km naar het Heuvelland. Onderweg begroet door 3 gasten met een oldtimer. Oude claxons zijn heerlijk. Aangekomen in het Bernadetje een koffie binnen gekapt en het Roadbook in ontvangst genomen. Gpx opgeladen en tijd voor deel 1. Een bochtenfeest. Eerst efkes alleen gereden maar al snel een witte Lotus en een Caterham in mijn spoor. Lange tijd samen gereden. Op bepaald moment scherpe bocht naar links en ik voel mijn kist glijden. Geen plotse zwiep maar een rustige drift. Geen lampje van tractie controle dat oplichtte. Steentjes of olie? Of banden die hun beste tijd gehad hadden? Ik stuur rustig tegen en de boxster komt terug en zacht in een rechte lijn. Ik was gewaarschuwd. De baantjes in Frankrijk zijn vrij smal en het gras stond vrij hoog, waardoor het opletten was bij bochten. Maar er waren niet zo veel fietsers of wandelaars. Na 100 km is het tijd voor een stop in het kasteel van Tilques. Een charmante locatie. Babbeltje gemaakt met Krikkie, Cas, flupke en zijn madam. Na een frisse cola tijd voor deel 2. Paar keer in treintjes gereden. En op het einde een fantastische groene GT3 touring in mijn spiegels en een grote Titan. Nog eentje gedronken met Flupke en zijn sympathieke madam en dan moe en tevreden naar huis. Toch een heel mooie streek in Noord-Frankrijk. Normaal gezien rijd ik altijd richting de Opaalkust, maar dit kende ik niet. Mooie vlaktes, licht glooiend en de kanalen. Genieten. Al ben ik onderweg bijna niet gestopt, vind ik wel jammer. Ik zal eens moeten terug gaan. Er zaten weer een paar typische PJh punten in. Een rond punt nemen en direct na het afslaan terug afslaan. Das een handtekening Knap werk PJ! En merci! Op naar de volgende. Mijn kist was weer fantastisch. 12 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.