binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 2 uren geleden, CAS zei: Sorry wi. Ik dacht dat je het geluid van een crossplane V8 wel kon smaken! Bij deze wel even vermelden dat die van u ook best goed klinkt. Ik denk dat jij met jouw bodemvrijheid, gewoon over mij kan rijden Thx! Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 Neen hoor, met Pasen was ik er ook bij. Maar ik moet bij thuiskomst zo lovend geweest zijn, dat mijn vrouw dat ook wel eens wou zien. Zondag ll hebben we dan op het gemakske een stukje van de ZLC 2022 gaan rijden, nadat we eerst een ferme strandwandeling deden in Cadzand. Toen ik zei dat PJH die dag ook een rit in Noord Frankrijk organiseerde, kwam de vraag natuurlijk waarom we daar niet waren. Ik heb dan maar uitgelegd dat de snelheid op de ZLC twee keer zo hoog lag, dan wat we aan het rijden waren, en gezien ze geen fan is van het snediger stuurwerk... De blauwe Z4 van de ZLC is trouwens verkocht en wordt door een hybride vervangen Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: Ik heb dan maar uitgelegd dat de snelheid op de ZLC twee keer zo hoog lag, dan wat we aan het rijden waren, en gezien ze geen fan is van het snediger stuurwerk... Op zich moet je je daar niks van aantrekken. Gewoon op eigen tempo rijden. Route juist begeleiden zit nog de meeste winst in. De vrouw hier heeft dat begeleiden enorm goed gedaan eigenlijk. Ken ze ondertussen wel al in die mate dat ik al weet dat wanneer het kort op elkaar opvolgt en ze dat zegt en telkens maar 500meter is het om 50meter gaat gezien afstand relatief is voor haar En net zoals vorige keer heeft ze ook eens een pagina over geslaan. Buiten dat geen foutjes, zelfs toen flupke te vroeg afsloeg zei ze direct dat we verder moesten rijden 2 Quote
flupke73 10.915 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 8 minuten geleden, CAS zei: En net zoals vorige keer heeft ze ook eens een pagina over geslaan. Bij ons ook, en dan eer ze dat wou toegeven 2 Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 1 minuut geleden, flupke73 zei: Bij ons ook, en dan eer ze dat wou toegeven Ze deed dat wel goed! (#Moest ik tijdens de rit denken) Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 12 minuten geleden, flupke73 zei: Bij ons ook, en dan eer ze dat wou toegeven Toen ik zei dat die nummers links boven elkaar op volgen met rede was het mijn fout. Vanaf het mijn fout is weet ik hoe laat het is 5 Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 Iemand van hier met de zwarte z4? Ik dacht eerst dat het Tommie was Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 misschien voor volgende rit toch handig als iedereen laat weten met welke auto ze mee rijden, als je het zelf doorgeeft is het GDPR proof... heb nu geen idee achter/voor wie we gereden hebben (MX5 ND) 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 Gewoon een vinkje zetten bij inschrijving. Ik geef toestemming om nickname/naam + auto te vermelden. GDPR is zoals covid, wordt ook graag misbruikt om iets niet te moeten doen 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 2 uren geleden, berengun zei: heb nu geen idee achter/voor wie we gereden hebben (MX5 ND) En ik maar uitkijken voor een mint Toyota MR2 MK1... 1 Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 26 mei 2022 Geplaatst: 26 mei 2022 Hier nog wat foto's van onderweg 1 Quote
Populair bericht PJH 21.017 Geplaatst: 27 mei 2022 Auteur Populair bericht Geplaatst: 27 mei 2022 Dus, zoals de meestal gemerkt hebben: de foto's staan online EN ik heb ze in het foute topic gesmeten, dus bij deze nog eens:https://openroads.be/realizations/NoordFrankrijk2022/ Voor ons de 1e keer dat we een event deden in Noord-Frankrijk. Zoals jullie gemerkt hebben was het een 2 in 1 rondrit, met eerder polderbanen aan de kant van de start, en meer glooiende wegen aan de kant van de tussenstop. Na wat rondvragen bij de finish blijkt dat het gras erg hoog stond op de polderstukken, waardoor het met momenten toch niet altijd even comfortabel rijden was. Dat hebben wij helaas ook moeten merken de dagen voor de rondrit. Het is goed gaan regenen toen, en plots stond alles 30cm hoger. Bovendien waren de mooie gele bloemenvelden overal afgereden in de week voor de rit. Zucht Ook qua bebouwing was het polderstuk meer een probleem tov het andere stuk. Ik vermoed daarom dat, als we nog eens terug gaan naar die regio, ik de start dichter ga leggen bij het gebied rond de tussenstop, gezien dat meer in de smaak viel. Verder was de dag zelf vrij goed vond ik. Er is eigenlijk niet veel foutgelopen bij deze rit, wat ook al eens mag. Enkel een stukje wegenwerken waardoor we 2 keer dezelfde weg hebben moeten nemen in de buurt van het kasteel, maar verder viel het allemaal wel mee Ook enorm mooi weer gehad, met toch quasi geen fietsers op de baan -> ideaal. Bedankt aan iedereen die er bij was, op naar de volgende 9 1 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 1 uur terug, PJH zei: Na wat rondvragen bij de finish blijkt dat het gras erg hoog stond op de polderstukken, waardoor het met momenten toch niet altijd even comfortabel rijden was. Dat hebben wij helaas ook moeten merken de dagen voor de rondrit. Het is goed gaan regenen toen, en plots stond alles 30cm hoger. Niks van gemerkt. 2 Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 1 uur geleden, CAS zei: Niks van gemerkt. Ben jij misschien die GLE bestuurder ? Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 7 minuten geleden, berengun zei: Ben jij misschien die GLE bestuurder ? Neen neen. Reed ook wel mee zeker? Dacht dat ik de enige ging zijn met een minder passende kar voor een roadbook dagje, maar ik zie het meer als een dagje uit. Was met een Nissan Titan. Beetje gelijk uw Hilux, maar dan helemaal anders Quote
berengun 2.565 Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 Ahhhhh ik heb de auto wel gezien maar u niet Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 27 mei 2022 Geplaatst: 27 mei 2022 11 minuten geleden, berengun zei: Ahhhhh ik heb de auto wel gezien maar u niet Denk dat ik teveel staan praten heb bij de 2de tussenstop. En met dat die fransoos zei dat ik er niet kon eten en ik niet met een hongerige vrouw in de auto kan zitten (toch niet met mijn hongerige vrouw) ben ik na die stop eerst wat gaan eten. Denk dat ik daardoor een grote groep gemist heb. Op het einde was iedereen gelijk al naar huis 1 Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 31 mei 2022 Geplaatst: 31 mei 2022 Mijn co-piloot en ik hebben ook genoten van de rit. Heel mooie landschappen, mooie stukken tarmak en vrijwel niemand op de baan. Heerlijk. Zo mogen er nog meer ritten komen aan mijn achterdeur! Het moeten niet altijd in d'ardennen zijn 1 Quote
Canonball 92 Geplaatst: 7 juni 2022 Geplaatst: 7 juni 2022 Op 31/5/2022 om 18:50, -Fred- zei: Mijn co-piloot en ik hebben ook genoten van de rit. Heel mooie landschappen, mooie stukken tarmak en vrijwel niemand op de baan. Heerlijk. Zo mogen er nog meer ritten komen aan mijn achterdeur! Het moeten niet altijd in d'ardennen zijn Inderdaad; Noord-Frankrijk is de plaats bij uitstek voor mooie ritten op soms quasi verlaten en schitterende regionale wegen - met vaak goed overzicht ook en het is er te uitgestrekt om veel politiecontroles te hebben (er is daarvoor trouwens ook te weinig verkeer). In België is het in Vlaanderen sowieso verkloot op 2j tijd door al die trajectcontroles en in de Ardennen wordt het daardoor dan weer drukker (en soms te druk). En het is daardoor ook veel gevaarlijker - vaak onoverzichtelijke bochten met heel soms tegenkomende motards die bochten couperen of wielertoeristen die ineens de helft van de baan innemen net na een bocht .... op mijn laatste rit paar weken geleden zeer zwaar ongeval tegengekomen in Stoumont - motorrijder frontaal in wagen gereden. Was ik wel effe niet tegoei van zeg. Quote
binnenmuisarchitekt 13.812 Geplaatst: 15 juni 2022 Geplaatst: 15 juni 2022 Vlaanderen is vol gebouwd en gebetonneerd. In de Ardennen is er nog plaats, maar daar beginnen ze meer en meer te controleren. Onlangs ook nog een boete gehad van ginder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.