Ga naar inhoud

Eerste auto gezocht!


gl3nn

Aanbevolen berichten

Een goeie kameraad van mij zoekt een eerste auto. Is geen autoliefhebber maar zoekt wel iets fatsoenlijks.

Woont in een stad en zou niet superveel kilometers gaan maken. Ik dacht dus meteen aan een benzine, al mogen jullie ook de leuke dieselopties even meegeven.

Eisenpakket:

  • jonge 2dehands (max. een jaar of 5)
  • budget MAX. 10.000 € (BIV incl.), lager mag ook natuurlijk ;)
  • 5-deurs
  • grootte van een Golf, liefst niet veel kleiner en groter heeft ook weinig nut denk ik.
  • max. 110 pk
  • weinig kilometers

Shoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vind je van een Golf?

Leuk! Ik heb er namelijk zelf één :D Al dacht ik misschien dat hier heldere geesten zaten die iets leuker prijs/kwaliteit zouden vinden voor die eisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen autofan bent, dan kijk ik steeds richting Japanse wagens. Stukken betrouwbaarder, maar niet echt super opwindend (enkele exoten niet te na gesproken).

Zelf raad ik gerust een Lexus IS200 aan. Kan je goed beneden het budget hebben, supercomfortabel en uitermate betrouwbaar. Iets groter dan en Golf, maar nog steeds zeer compact. Ik heb er eentje aan mijn vriendin gegeven als eerste wagen en zij vindt het prachtig, zelf in de smalle straatjes en ditto parkeerplaatsen hier in Nice.

Bovendien heb je dan eens iets originelers ;)

IMG_4158.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF dit topic meelezen, heb ongeveer dezelfde eisen:D

Swede, hoeveel verbruik je met die lexus?

Echt precies gemeten, heb ik nog niet gezien we met die wagen wel 3000-4000 km per jaar doen.

De enkele keren dat ik efkes gauw uitrekende kwamen we rond de 10L. Dit is wel een IS 300 (geen 200) en erg worden enkel korte ritten en stadritten mee gedaan, met af en toe eens de iets energiekere rit langs de bergwegen naar de achterkant van Monaco. Dus niks ideaal voor het verbruik.

'k Vind 'em dus uitermate redelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honda Civic? Een vriendin van mij heeft het vorig model Civic sport in 1.4i met 90pk. Best een leuke kar!

Mazda 3? (hoewel je voor dit budget moeilijk het nieuwe model vind)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda 3? (hoewel je voor dit budget moeilijk het nieuwe model vind)

Mazda 3 1.6i met 105 pk van 2006 of 2007? Zou nog een stuk onder het budget blijven. En onverwoestbaar. Maar zo'n IS200 is natuurlijk ook een hele goede suggestie (is discreet, stijlvol en heeft RWD :up:) Zoiets, bv. : http://mobile.de/21XJP ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda 3 1.6i met 105 pk van 2006 of 2007? Zou nog een stuk onder het budget blijven. En onverwoestbaar. Maar zo'n IS200 is natuurlijk ook een hele goede suggestie (is discreet, stijlvol en heeft RWD :up:) Zoiets, bv. : http://mobile.de/21XJP ?

Vrees dat die iets te veel vermogen zal hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen autofan bent, dan kijk ik steeds richting Japanse wagens. Stukken betrouwbaarder, maar niet echt super opwindend (enkele exoten niet te na gesproken).

Zelf raad ik gerust een Lexus IS200 aan. Kan je goed beneden het budget hebben, supercomfortabel en uitermate betrouwbaar. Iets groter dan en Golf, maar nog steeds zeer compact. Ik heb er eentje aan mijn vriendin gegeven als eerste wagen en zij vindt het prachtig, zelf in de smalle straatjes en ditto parkeerplaatsen hier in Nice.

Bovendien heb je dan eens iets originelers ;)

Thumb resize.

Hoe zit dat met onderhoudskosten bij Lexus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit dat met onderhoudskosten bij Lexus?

Om eerlijk te zijn, supergoed.

Ik bel gewoon de garage tevoren en die geven me de prijs van het onderhoud. Hij gaat jaarlijks één keer en ik he vorige keer een £210 betaald voor een onderhoud.

Grens van de 110pk is inderdaad overschreden, maar een IS200 met 155pk is nu niet direct een koerspaard. Da's gewoon een zachte berline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grens van de 110pk is inderdaad overschreden, maar een IS200 met 155pk is nu niet direct een koerspaard. Da's gewoon een zachte berline.

Verzekeringstechnisch voor een 18 jarige is dat echter wel een koerspaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de eerste reacties!

Zo'n Lexus zou ik zelf dan wel durven kopen maar hij zoekt nu een niet té grote auto met niet te veel pk's. Rijdt nu met auto's van thuis (recente Corsa en Meriva) en die dingen zijn best traag te noemen.

Civic en Mazda zal ik hem eens doorspelen. E30 zal ie niet recent genoeg vinden denk ik.

Valt er in Duitsland net over de grens niks interessant te vinden voor zo'n prijs?

Non-autoliefhebbers e, ge steekt ze in een winkelkar en ze zijn nog content. Al zal dat wel iets overdreven zijn... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Als je geen autofan bent, dan kijk ik steeds richting Japanse wagens. Stukken betrouwbaarder, maar niet echt super opwindend (enkele exoten niet te na gesproken).

Zelf raad ik gerust een Lexus IS200 aan. Kan je goed beneden het budget hebben, supercomfortabel en uitermate betrouwbaar. Iets groter dan en Golf, maar nog steeds zeer compact. Ik heb er eentje aan mijn vriendin gegeven als eerste wagen en zij vindt het prachtig, zelf in de smalle straatjes en ditto parkeerplaatsen hier in Nice.

Bovendien heb je dan eens iets originelers ;)

Thumb resize.

Die zwarte achter die Lexus,das pas nen auto :drool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid