Ga naar inhoud

BMW M5 Touring (E34) vs. Audi RS4 B5 vs. Mercedes C55 AMG T


Lefty

Aanbevolen berichten

Of de verschillende keuzes in een vergelijkbare klasse liggen doet niet ter zake, eerder puur op emo.

De RS6/E55 heb ik er niet bijgenomen omdat het verschil in PK toch nog aanzienlijk is.

4764287425_13aed67c0d.jpg

38305.jpg

58949648_722e44b816.jpg

Een nutty RWD family car, een turboverhuiskar of een statige atmobom? Pick your horses...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Benz is zalig, maar doet me weinig in vergelijking met de andere twee. De E34 M5 heb ik altijd al als 'droomopvolger' van de huidige E34 gezien, de B5 is dan weer een kar die ik al lang wil, maar nog veel minder bereikbaar is. Ik denk dat ik momenteel mijn portefeuille zou laten beslissen, en toch voor de E34 zou gaan :D

Alhoewel, die RS4...

Moeilijk :stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan moeilijk kiezen, ze hebben alle drie iets speciaal. Maar als weekend kar zou ik voor de M5 gaan. Als daily (voor wie het kan bepalen) de RS4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes absoluut niet! Wat een onnozele auto ivm de andere 2 :oops:

Tussen die andere 2 is het verdomd moeilijk kiezen.

Kiezen tussen de onbetrouwbaarheid van de turbo's of de rammels en het plastic van de E34...

Nah, geef dat turboblok maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Bmw-liefhebber toch voor de RS4 gekozen, ik denk dat het een totaal verschillende wagen is dan de M5 maar je toch meer kicks en een wauw-gevoel gaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De C is maar een zielloze kar vind ik. Dan is z'n opvolger de C63 zo een gigantisch veel vetter ding. Interieur triest, en exterieur beetje vlees noch vis.

De M5 heeft een serieuze dikheid over zich, maar raar genoeg ben ik meer fan van de Sedan, don't ask me why. Tevens heb ik na opzoekwerk toen ik zelf kort een M5 had toch wel schrik opgedaan

voor die blokken... onbetaalbare revisies die je toch wel erg vaak tegenkomt. Wel ERG grote fan van het blok op zich. Zalige atmo macht, en daardoor nog meer fan dan het 3.2 blok in een E36. Gebruikte materialen zijn zoals carlito echter al zei echt niets om over te stoefen... Ik had eens een deurpaneel eraf gehaald, en wat een verschil met een benz/audi uit die tijd. In the end wel een berevette kar, met lekker scherpe en driftbare handling. Wel gevaarlijk bij momenten...al optrekkend tegen 100 per uur je kont zien wegslaan uit het niets op vochtige tarmac is best cool!

Ik zou het eerder kopen dan een E36, omwille van looks, motor, en algemene "perfectie" als inzetbare funkar.

RS4 is m'n duurdere droomkar, maar jammer genoeg ook erg kostelijk door z'n biturbolayout. Indien goed onderhouden en bereden gaan je turbo's eeuwig mee, maar bij fout en bv. koud afbeulen zie je de rekeningen oplopen tot je int rood zit. Iets heel anders dan een geblazen vijfpitter qua techniekkosten, zoveel is zeker. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden tot aftermarket spul, maar toch is dat een dure kar om top te houden. Wat wil je echter ook, met snel 200pk/l als het moet.... dat is bij elke poeierkar zo.

Maar qua motorcultuur, sound, afwerking, looks, discretie, .... pfoeh echt prachtig ding, zelfs na al die jaren. De roadpresence van een B5 is waanzinnig... gewoon erg cool.

Uit deze dus graag een MRC gecheckte en gemodde RS4. Brutaal snel en sensatievol.

aangepast door Avantus
Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder twijfel de RS4. de merc ziet er te bompa uit. ( dat model toch) en de M5 ook al is hij een maat groter is te oud en gedateerd.

de RS4 blijft tijdlozer qua lijn, en history (RS2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet die merc alleszins, wat een saai ding qua exterieur.

Doe mij maar de Audi, vet spel en meer power dan de BMW! Al wil ik wel dringend eens met een achterwielaangedreven auto rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid