Ga naar inhoud

Elektrisch laden: 11 kW vs. 22 kW on-board charger (OBC)

Elektrisch laden: 11 kW vs. 22 kW on-board charger (OBC)  

17 leden hebben gestemd

1. 1. Met welke OBC moet jouw EV uitgerust zijn in geval er een 11 kw en 22 kw OBC aangeboden wordt?

• 11 kW OBC is voldoende
      11
    • 22 kW OBC is een must en meer toekomst gericht
      6
    • Geen voorkeur
      0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu je meer en meer kosten ziet openbaar als je meer dan 4u laadt lijkt me dat wel echt handig de 22kW. Dan kan je in 4u vol laden. Ik ben hier nu op reis en aan het hotel is het van dat. Toegekomen met 12% en in 2x moeten laden, anders €12 kosten

Geplaatst:
Op 15/7/2022 om 13:24, Audi S8 zei:

De vraag is vrij eenvoudig: welke OBC verkies je voor jouw EV - 11 kW of 22 kW?

Deze vraag is anders dan de poll. 11kW is gewoon voldoende, maar 22kW is uiteraard bij momenten gemakkelijker. Maar is het een must? Neen.

Ik had de keuze toen ik mijn Audi bestelde, en heb de 22kW optie toch gekozen. 

Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Ik had de keuze toen ik mijn Audi bestelde, en heb de 22kW optie toch gekozen. 

verstandig, vind ik.  Als het ooit nodig is, dan heb je het.  Heb je het niet, dan heb je het zeker en vast binnen de kortste keren van doen (Murphy was echt een smeerlapke)

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik ken mezelf daarin.

Ik heb nog nooit problemen gehad met 11kW AC max, maar als 22 op de optielijst staat bij een nieuwe en ze vragen er geen 4K voor zal ik het wschl ook wel speccen "just in case".

Thuis laad ik aan 7kW en heb absoluut geen behoefte aan upgraden.

• 1 maand later...
Geplaatst:
Op 7/7/2024 om 22:29, Balleke zei:

Nu je meer en meer kosten ziet openbaar als je meer dan 4u laadt lijkt me dat wel echt handig de 22kW. Dan kan je in 4u vol laden. Ik ben hier nu op reis en aan het hotel is het van dat. Toegekomen met 12% en in 2x moeten laden, anders €12 kosten

Ik volg. Hier in spanje zijn veel laders te betalen per minuut. dus dan is 22 wel goe

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 9/7/2024 om 16:16, ir_fuel zei:

Ik ken mezelf daarin.

Ik heb nog nooit problemen gehad met 11kW AC max, maar als 22 op de optielijst staat bij een nieuwe en ze vragen er geen 4K voor zal ik het wschl ook wel speccen "just in case".

Thuis laad ik aan 7kW en heb absoluut geen behoefte aan upgraden.

Meer is altijd beter als ge hebt hebt idd. Ik ben dezelfde mening toegedaan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid