Ga naar inhoud

Nürburgring lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zeer snel idd, mooie lege baan :inlove: 

Geplaatst:

Mooi!

Ik hou van m'n Fiesta ST, maar ooit gaat het toch te hard jeuken voor een atmosferische RWD vrees ik...

Geplaatst:

Zou die aan zijn maximum zitten nu? Niet dat ge het aan mij moet vragen, ik vertrouw erop dat hij de goeie rijlijnen neemt.

Maar ik zat derjust naar zijn kilometriek te kijken en vroeg mij af of de minimum snelheid in de bochten goed was. Aan het begin van een bocht hebt ge zo'n typisch dipje en dan vraag ik mij af of de besten dat ook hebben.

Duidelijk niet stock dat ding, ge moet zien hoeveel zijwaartse versnelling dat haalt. 1,4G?

Geplaatst:

Zondag 20/8 dagje Nurburgring met overnachting geboekt( allez mijn vrouwke)
Kijk er weer naar uit[emoji7]

Geplaatst:

Iets speciaal te doen op 20/08 dan? 

Geplaatst:

After a wet and drizzle-filled Saturday Touristenfahrten session, most visitors to this weekend’s Oldtimer GP were waiting for the predicted sunny Sunday afternoon weather to drive their laps of the Nordschleife.

Unfortunately, barely an hour after opening, a serious 10-car incident closed the Nordschleife for the rest of the day.

The Polizei report that a Luxembourgian supercar lost oil through the foxhole, and I can even add that it was a certain orange McLaren that’s no stranger to these pages.

Because of the high quantity of oil that was lost, and the location of the spill in a high-speed section, where it’s difficult enough to stop at the best of times, the ensuing chaos wasn’t pretty.

CREDIT: Polizeidirektion Mayen
CREDIT: Polizeidirektion Mayen

Luckily, everybody involved in the accident has thus far survived, though of the 10 injured, 4 are classed as ‘serious’.

In total over 30 emergency workers were involved in the rescue operation, plus 2 helicopters, 5 ambulances and an emergency doctors.

Due to the incredibly high amount of damage inflicted, an insurance surveyor was called to the incident immediately, which explains why the track never opened again today.

I’ve seen an onboard video of the accident, and it was really difficult to see the oil and the yellow flags, so my thoughts are with everybody unlucky enough to be going too fast, in the wrong place, at the wrong time.

I’m sure I’m not alone in wishing everybody a speedy recovery.

http://www.bridgetogantry.com/mclaren-oil-spill-causes-10-car-crash-and-closes-the-nuerburgring-early/

Geplaatst: (aangepast)

Foto's komen van iemand in de Belgian Ring Addicts Facebook groep.

Miljaar wat een hoop serieuze crashes. :wacko::unsure:

20863213_10155951352098455_6568324169401790535_o.jpg

20729103_10155951350738455_4925810962841533003_o.jpg

20819095_10155951350483455_25987805699154393_o.jpg

20729211_10155951350298455_7195906922480647944_n.jpg

20785987_10155951350153455_5479247461344431821_o.jpg

20748391_10155951349548455_2287852766850012558_o.jpg

20747948_10155951349828455_733745350243552152_o.jpg

aangepast door fuxhound
Geplaatst:

Ik had het ook juist gelezen...
Kom er maar juist aan op dat moment :-s

Hopelijk hersteld iedereen zonder blijvende gevolgen...

Geplaatst:

Shit zeg, dat moet een serieuze klap geweest zijn. Hopelijk komen die 4 zwaargekwetsten er idd door.

Die Luxemburger zal dus alles mogen betalen?

Geplaatst:

Rijd je niet op eigen risico op NS? Is openbare weg, dat wel. 

Geplaatst:

Die mag hopen dat de Nordschleife niet uitgesloten is in zijn verzekeringspolis. 

Geplaatst:
Iets speciaal te doen op 20/08 dan? 
Niet dat ik weet, maar was een dag dat het eens goed uitkomt om de Nurburgring te bezoeken [emoji16]
Geplaatst:
22 minuten geleden zei Waky:

Die mag hopen dat de Nordschleife niet uitgesloten is in zijn verzekeringspolis. 

Klopt, zal een serieuze rekening worden

Geplaatst:

Ik vrees dat alles zal verhaald worden op de veroorzaker.

De BA Motorrijtuigen

Ter herinnering: De Burgerlijke Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen – kortweg BA Motorrijtuigen – is verplicht voor alle motorrijtuigen (auto’s, moto’s, vrachtwagens,…) die in het verkeer worden gebracht. Wie de motor dus (ook) buiten een privaat circuit gebruikt, moet deze sowieso verzekeren. Dit verzekeringscontract is opgesteld aan de hand van wettelijke voorwaarden. De verzekeraar mag er in zijn commercieel beleid voor opteren om ruimere dekkingen te bieden dan wat in de wet opgelegd staat.

Toegelaten

De wettelijke voorwaarden voor de BA Motorrijtuigen bepalen dat toegelaten wedstrijden – dus aangevraagd bij de autoriteiten en op gesloten circuit - uitgesloten zijn van de dekking. In dit geval moet de organisatie een aparte “Burgerlijke Aansprakelijkheid Organisatie”-verzekering afsluiten. Deze verzekering dekt de slachtoffers die niet deelnemen aan de wedstrijd. Ze komt tussen wanneer een motor bijvoorbeeld het publiek inrijdt. De schade aan andere deelnemers is doorgaans niet gedekt.

De BA Organisatie, die de BA Auto “vervangt”, mag bij snelheidsritten of –wedstrijden de schade aan deelnemende bestuurders en inzittenden uitsluiten. Bij een behendigheidsrit, bijvoorbeeld een slipcursus, moet ook een dergelijke BA Organisatie afgesloten worden.

Niet toegelaten

Indien het niet om een toegelaten wedstrijd gaat (aan het rode licht even “om ter snelst” kan al genoeg zijn om als niet-toegelaten wedstrijd aanzien te worden) geldt de dekking van de BA Motorrijtuigen wel en zullen de slachtoffers dus vergoed worden maar heeft de verzekeraar het recht om verhaal uit te oefenen op de bestuurder. Dit geldt zowel voor snelheids-, regelmatigheids- of behendigheidsritten of wedstrijden, waartoe van overheidswege geen toelating is verleend.

Levensverzekering, hospitalisatieverzekering, individuele ongevallenverzekering

De levensverzekering met overlijdensdekking, een hospitalisatieverzekering en een individuele ongevallenverzekering zijn geen van allen wettelijk verplicht en er is dus ook geen sprake van minimumvoorwaarden zoals dat het geval is bij de BA Motorrijtuigen. De verzekeraar mag in de contractvoorwaarden een uitsluiting van dekking voorzien in bepaalde gevallen. Zo kan het voorkomen het dat extreme sporten of wedstrijden uitgesloten zijn. Indien de motorrijder er zich van wil vergewissen financieel beschermd te zijn indien hij een ongeval heeft tijdens het rijden op een circuit, dient hij een verzekering aan te gaan die dit type ongevallen niet uitsluit. Vandaar dat het nodig is om dergelijke hobby’s ter sprake te brengen bij het regelen van alle verzekeringen die slaan op de bescherming van de persoon.

Geplaatst:

Schoon kalm gebleven zeg, die gast hierboven!

Geplaatst:

Goed gecorrigeerd maar is toch ook deels geluk want op olie kan je niets doen :( 

Geplaatst:

Nurburgring.org.uk

Fluid leaks

I'd like to introduce you to Jørund Seim. One of the very early members of Ringers, this is the last photograph ever taken of him before he was killed on an oil-spill at Pflanzgarten III on Sunday 7th July 2002.

This is the reality of what happens when a car or bike drops fluid on the track and continues on.

There are three things everyone who drives or rides at the Ring should do regarding fluid leaks.

First, prevention is key. Make sure your car or bike is in tip-top condition before your trip to the Ring. Check all hoses and caps, and if you drive a diesel car, never top it off right to the brim. In between laps, get into the habit of checking under your car for dripping fluids.

Second, if you have any suspicion that your vehicle may have developed a fluid leak on the way round, pull over onto the grass immediately and check.

Third, if it is leaking, run back down the grass, get behind the armco and flag cars to slow down (it is worth keeping a hi-vis vest in the car to use as a flag). Doing this can literally be the difference between life and death for someone coming round the bend onto your fluids.

Even if you don't care about other people, if you drive on with leaking fluids, you will be legally and financially responsible for every crash that occurs as a result. That means you pay for their cars, bikes, injuries, armco bills, the works. You will also pay for the cost of cleaning the fluids from the track, and the costs of closing the track to do it.

Finally, don't imagine that you can drive on with a fluid leak and get away with it. There are marshalls dotted around the track noting registration numbers so that offenders will be pulled at the exits, and there are photographers at every bend to provide the evidence. If you drive a car leaking fluids on the Ring be prepared for photos of you to be posted all over the internet.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei janvkn:

Tijdens Touristenfahrten geldt de Nürburgring als openbare tolweg, en niet als circuit.

Als het niet expliciet uitgesloten wordt in de verzekeringspolis, blijf je gedekt.

Dat is wel koddig als ge bedenkt dat de ring gevaarlijker is dan veel circuits. In termen van kans op accidenten toch. Denk ik.

aangepast door Le Capri Mauve
Geplaatst:
2 uur geleden zei janvkn:

Tijdens Touristenfahrten geldt de Nürburgring als openbare tolweg, en niet als circuit.

Als het niet expliciet uitgesloten wordt in de verzekeringspolis, blijf je gedekt.

Zo is het.

Heb dat bij mijn makelaar nagevraagd en dekking is gewoon geldig tijdens Touristenfahrten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in