Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat is de definitie van autoracen. Als je denkt dat het goedkoper kan ben je mis Daar volg ik in, maar beetje realiteitszin en beseffen dat dat pure luxe is, dat mag ook wel denk ik Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Maar je geniet er wel op het moment van en meestal nog lang erna ook. Mijn trackday was veel duurder , 20k op 15min Ik geniet er nog van . Als je je het kan veroorloven zonder in te boeten op iets anders moet je dat gewoon doen, je leeft maar één keer. Wat dekt die verzekering eigenlijk? Schade aan de auto en het circuit? (vangrail of dergelijke) 1 Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 1 uur terug, Krikkie zei: Maar je geniet er wel op het moment van en meestal nog lang erna ook. Mijn trackday was veel duurder , 20k op 15min Ik geniet er nog van . Als je je het kan veroorloven zonder in te boeten op iets anders moet je dat gewoon doen, je leeft maar één keer. Wat dekt die verzekering eigenlijk? Schade aan de auto en het circuit? (vangrail of dergelijke) Basis verzekering is 99 en reduceert de vrijstelling van 18k tot 12k , 199 is vrijstelling op 9k en kosten van takelen en vangrails en gevolgschade. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 5 uren geleden, Monterey Jack zei: We zitten hier op AM, ik weet het, maar €400 om 3 ronden van minder dan 10 minuten te rijden kan je toch niet goedkoop noemen Schaalt ook niet, want 10 ronden kost u dan ook €1.350 En dan neem je nog veel eigen risico. Bijkomende verzekering is nog eens €100 of €200 Op 2-3u knal je er een half modaal maandloon door 20 ronden = gemiddeld Vlaams netto gezinsinkomen per maand 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 4 uren geleden, Krikkie zei: Maar je geniet er wel op het moment van en meestal nog lang erna ook. Mijn trackday was veel duurder , 20k op 15min Ik geniet er nog van . Als je je het kan veroorloven zonder in te boeten op iets anders moet je dat gewoon doen, je leeft maar één keer. Wat dekt die verzekering eigenlijk? Schade aan de auto en het circuit? (vangrail of dergelijke) je hebt de eerste bocht er een clio uitgeramd? Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 5 minuten geleden, tuscani zei: je hebt de eerste bocht er een clio uitgeramd? Nee, de resterende 12k heb ik nog van mijn wrak (mijn eerste M140i) gekregen. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 @Monterey Jack Geen M3 gezien? Nrplaat: BP80 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 1 uur terug, Krikkie zei: Nee, de resterende 12k heb ik nog van mijn wrak (mijn eerste M140i) gekregen. Azo! Dacht al dat je een fxx ofzo gehuurd had. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 3 minuten geleden, toere zei: @Monterey Jack Geen M3 gezien? Nrplaat: BP80 Ingehaald 2 Quote
toere 16.927 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 Zojuist, Monterey Jack zei: Ingehaald Vriend van mij Ja denk dat het een zeer voorzichtige chauffeur is. Heeft zijn vriend die mee was ook laten rijden dus misschien zat die dan juist achter het stuur Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 7 minuten geleden, toere zei: Vriend van mij Ja denk dat het een zeer voorzichtige chauffeur is. Heeft zijn vriend die mee was ook laten rijden dus misschien zat die dan juist achter het stuur Je kan de plaat niet lezen @toere Quote
toere 16.927 Geplaatst: 15 oktober 2024 Geplaatst: 15 oktober 2024 2 minuten geleden, Monterey Jack zei: Je kan de plaat niet lezen @toere Jammer Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 21 november 2024 Geplaatst: 21 november 2024 Toch een paar die met een serieuze rekening naar huis gaan… Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 Dit zal hier ooit wel al gestaan hebben maar alla 3 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 23 december 2024 Geplaatst: 23 december 2024 (aangepast) Ik kijk liever naar Dale Lomas zijn filmkes dan naar die van Charoudin. Sympatieke gast met een aangename rijstijl. Hij heeft twee filmkes met de C1. Deze is in de regen. 23 december 2024 aangepast door Le Capri Mauve Quote
Fastflupke 163 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 Belangrijke aanpassing voor dit seizoen, geen motoren meer tijdens de TF ik begreep de motards al niet die tijdens de TF kwamen rijden op de Ring gezien de risico’s en het haantjes gedrag… dat is nu opgelost enkel nog op specifieke dagen en het GP circuit zijn motoren welkom Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 5 minuten geleden, Fastflupke zei: Belangrijke aanpassing voor dit seizoen, geen motoren meer tijdens de TF ik begreep de motards al niet die tijdens de TF kwamen rijden op de Ring gezien de risico’s en het haantjes gedrag… dat is nu opgelost enkel nog op specifieke dagen en het GP circuit zijn motoren welkom Quote
PJH 21.017 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 Kut, ik wou er volgende maand eens over met de Morgan Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 Lijkt me voor de Ring toch onder auto's te vallen, ondanks motor inschrijving. Quote
Populair bericht Lefty 19.510 Geplaatst: 20 februari 2025 Populair bericht Geplaatst: 20 februari 2025 40 minuten geleden, Fastflupke zei: Belangrijke aanpassing voor dit seizoen, geen motoren meer tijdens de TF ik begreep de motards al niet die tijdens de TF kwamen rijden op de Ring gezien de risico’s en het haantjes gedrag… dat is nu opgelost enkel nog op specifieke dagen en het GP circuit zijn motoren welkom Ben er allerminst vrolijk over gestemd, ook al heb ik 0 ervaring met moto's. Ik heb me altijd minstens even hard gestoord aan andere vierwielende chauffeurs als aan tweewielers. De betutteling van de maatschappij gaat verder. Weg met de camaraderie tussen beide groepen, weg met het wederzijds begrip en respect. Regeltjes regeltjes regeltjes. Zonde. 9 2 Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 1 uur geleden, Lefty zei: Ben er allerminst vrolijk over gestemd, ook al heb ik 0 ervaring met moto's. Ik heb me altijd minstens even hard gestoord aan andere vierwielende chauffeurs als aan tweewielers. De betutteling van de maatschappij gaat verder. Weg met de camaraderie tussen beide groepen, weg met het wederzijds begrip en respect. Regeltjes regeltjes regeltjes. Zonde. Ik volg je daar deels in. Ik heb meer dan genoeg dwaze stoten meegemaakt met andere auto's, maar het risico op ernstig letsel blijft in zo'n gevallen toch vrij beperkt. De paar incidenten met motoren hadden veel erger af kunnen lopen. Tik er op Schwedenkreuz maar eens eentje van z'n brommer af omdat die lang rechts blijft hangen en je denkt dat je kan passeren, om hem vervolgens richting de bult in te zien sturen en je zelf geen kant meer op kan... Heb er in alle jaren genoeg tegen de grond zien liggen en dat zag er telkens niet al te goed uit. Grootste probleem zit in de bochten, op een recht stuk vliegen ze je allemaal rond de oren maar in de bochten is dat een heel ander verhaal. Quote
Lefty 19.510 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 2 uren geleden, brjefs zei: Ik volg je daar deels in. Ik heb meer dan genoeg dwaze stoten meegemaakt met andere auto's, maar het risico op ernstig letsel blijft in zo'n gevallen toch vrij beperkt. De paar incidenten met motoren hadden veel erger af kunnen lopen. Tik er op Schwedenkreuz maar eens eentje van z'n brommer af omdat die lang rechts blijft hangen en je denkt dat je kan passeren, om hem vervolgens richting de bult in te zien sturen en je zelf geen kant meer op kan... Heb er in alle jaren genoeg tegen de grond zien liggen en dat zag er telkens niet al te goed uit. Grootste probleem zit in de bochten, op een recht stuk vliegen ze je allemaal rond de oren maar in de bochten is dat een heel ander verhaal. Die verschillen, daar is iedereen het over eens. Bij moto's let ik altijd op dat er een soort oogcontact is, anders blijf ik er achter. Irritant, maar er is altijd een volgend rondje. Maar waar stopt het? Waarom dan ook niet Chinese toeristen met rent4ring bakken? Die rijden quasi altijd alsof ze alleen op de wereld zijn. Etc Quote
brjefs 15.468 Geplaatst: 20 februari 2025 Geplaatst: 20 februari 2025 8 minuten geleden, Lefty zei: Die verschillen, daar is iedereen het over eens. Bij moto's let ik altijd op dat er een soort oogcontact is, anders blijf ik er achter. Irritant, maar er is altijd een volgend rondje. Maar waar stopt het? Waarom dan ook niet Chinese toeristen met rent4ring bakken? Die rijden quasi altijd alsof ze alleen op de wereld zijn. Etc Da’s ook wel weer waar. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 21 februari 2025 Geplaatst: 21 februari 2025 Een logische maatregel imo. Heel het “arrive and drive” idee van de TF vind ik an sich wel een tof idee maar met de grote drukte van afgelopen 4-5 jaar toch ook niet meer werkbaar. Veel te veel auto’s on track, veel te veel onervaren chauffeurs tussen ervaren chauffeurs en dan nog eens die moto’s daarbij.. Minder TF en meer trackdays lijkt me de volgende stap. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.