Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

M2 dan ook xDrive als de nieuwe 2-serie coupé FWD wordt?

Geplaatst:

M2 dan ook xDrive als de nieuwe 2-serie coupé FWD wordt?

370 pk op de voorwielen komt niet goed vrees ik.

Geplaatst:

370 pk op de voorwielen komt niet goed vrees ik.

Haha vrees het ook :D

Geplaatst:

X-drive en een dwars geplaatste 4-cilinder.

Tegen dan een 3-cilinder tri-turbo zoals ze nu met de 50d doen...

Geplaatst:

Mijn all-time favourite! :inlove:

post-3753-0-09174300-1449649732_thumb.jp

Geplaatst:

Mijn all-time favourite! :inlove:

Eergisteren nog op deze manier ritje gaan maken!

Koppel blijft absoluut een verslaving...:inlove:

• 3 weken later...
Geplaatst:

Eergisteren nog op deze manier ritje gaan maken!

Koppel blijft absoluut een verslaving...:inlove:

En vooral ook de directe gasrespons van dat atmosferisch geweld.
Geplaatst:

Het is echt onbegrijpelijk dat BMW de M3 niet als touring op de markt brengt. Ik denk dat ze beter zouden verkopen dan de berline, en dat ze klanten winnen die nu voor een RS4 of C63 kiezen.

Geplaatst:

http://www.bmwblog.com/2015/05/20/bmw-m3-touring-not-likely/

BMW M3 Touring? Not likely

m3_touring_gallery960x700-750x500.jpg

The talk of the interwebs this week revolved around a rumor about a potential BMW M3 Touring. The news came from a Slovenian magazine which …

The talk of the interwebs this week revolved around a rumor about a potential BMW M3 Touring. The news came from a Slovenian magazine which claims, based on an unnamed source, that an F31 M3 Touring will be unveiled this year at the Frankfurt Auto Show. The report doesn’t outline any specs nor other information, so we’re taking this with a big grain of salt.

With no test mules on the road and no other info from our own sources, it is fair to say the M3 Touring is a unicorn and won’t arrive anytime soon, at least in this generation M3/M4. In the past, BMW representatives said that a Touring concept would be no doubt very successful in the German, Italian and UK markets, but currently there are no plans for developing what would surely be a fascinating BMW M3 Touring version.

m3_touring_gallery960x700-750x557.jpg

Tourings, or Sport Wagons as we call them in America, are extremely popular in Europe, especially in the 3 Series guide with most units sold in 2014. An M version of the beautiful 3 Series Touring would likely find a home in many garages in Europe, but is less likely to surpass the sales of the M3 Sedan and M4 Coupe.

The previous M3 Touring was built on the E46 platform, an one-off that never saw the daylight. Literally. We also did see some previous conversions, but none were M-engineered.

So while an M3 Touring would be a phenomenal sports car, the odds of seeing one are slim to none. But that doesn’t mean we’re not excited about other cars, like the M4 GTS.

Geplaatst:

http://www.bmwblog.com/2015/05/29/bmw-m-denies-plans-to-build-an-m3-touring/

BMW M Denies Plans To Build An M3 Touring
m3_touring_gallery960x700-750x500.jpg

BMW kills any wet dreams with an M3 Touring the M enthusiasts might have had. Carsten Pries, Head of Product Management M Automobiles and BMW …

BMW kills any wet dreams with an M3 Touring the M enthusiasts might have had. Carsten Pries, Head of Product Management M Automobiles and BMW Individual at BMW M, told Dutch outlet Autovisie that the M3 Touring are just rumors and M has no plans to build one. Pries says an M3 Touring would certainly appeal to customers in Central Europe and the demand might be high, but he doesn’t see a market for the car outside Europe. The largest M market, the U.S., would be the toughest to penetrate, therefore creating a roadblock for the car.

BMW’s biggest competitors in that segment would be Mercedes-Benz and Audi. Both companies have their own respective hot-wagons in the C63 AMG Wagon and the RS4 Avant.

m3_touring_gallery960x700-750x557.jpg

Our own Nico DeMattia hit the nail on the head: “BMW has done several excellent wagons in the past. It’s a company that simply knows how to get the wagon right. And it’s also a company that’s done fast wagons before as well. The E61 M5 Touring was one of the coolest wagons ever made, because V10. So it’s not as if BMW doesn’t have the know how. An F81 M3 Wagon would be absolutely incredible. It’s the best car BMW won’t make.”

Unfortunately for many of us that like super sporty wagons, the options are limited: either size up to an M SUV or find a similar product on the market.

Geplaatst:

Wie weet brengen ze wel een limited edition uit van een M3 Touring nav 100 jaar BMW in 2016

Geplaatst:

Ik denk eerlijk gezegd - al ben ik verre van zeker of dat ietwat kan kloppen - dat een M3 Touring er niet komt omdat je al een Alpina D/B3 hebt. Denk niet dat BMW, die een goede relatie heeft met Alpina, per se die niche wil aanboren.

Geplaatst:

Wie weet brengen ze wel een limited edition uit van een M3 Touring nav 100 jaar BMW in 2016

Denk ik niet. Ze maken geen M touring zolang ze niet absoluut zeker zijn dat dat een zeer winstgevend model zou zijn. Dat lees ik toch tussen de lijntjes.

Ik denk eerlijk gezegd - al ben ik verre van zeker of dat ietwat kan kloppen - dat een M3 Touring er niet komt omdat je al een Alpina D/B3 hebt. Denk niet dat BMW, die een goede relatie heeft met Alpina, per se die niche wil aanboren.

Ik denk dat BMW zich op dat vlak weinig aantrekt van Alpina.

Geplaatst:

BMW is hoofdaandeelhouder van Alpina. Ze doen wat ze willen. En Alpina's productiecijfers zijn dermate laag en de auto's voldoende verschillend, dat een Alpina geen echte competitor is voor een BMW M.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dit kan imo de reden niet zijn, er is al jaren een B3/M3 in bijna alle varianten, B5/M5 ook... Zou me verbazen dat het bij een Touring ineens een problem geeft...

Wat ik ook niet snap is dat BMW indertijd geen E39 M5 Touring maakte omdat het de ophanging niet naar de normen kreeg, maar Alpina wel doodleuk een B10 V8 uitbracht die quasi even snel is...

Even ter zijde: die blauwe Touring hierboven mag aan mijn deur afgezet worden :inlove:

Geplaatst:

Ik bedoel dat die qua vermogen en prestaties op papier quasi evenwaardig zijn, dus als Alpina het kan, kan BMW M het toch zeker?

Geplaatst:

Dit kan imo de reden niet zijn, er is al jaren een B3/M3 in bijna alle varianten, B5/M5 ook... Zou me verbazen dat het bij een Touring ineens een problem geeft...

Wat ik ook niet snap is dat BMW indertijd geen E39 M5 Touring maakte omdat het de ophanging niet naar de normen kreeg, maar Alpina wel doodleuk een B10 V8 uitbracht die quasi even snel is...

Even ter zijde: die blauwe Touring hierboven mag aan mijn deur afgezet worden :inlove:

Kleinserie wagens hebben andere eisen als groot serie. Een wagen met aanhangerkoppeling (typische uitrustingsvolume 5% van het totaal volume) moet bijvoorbeeld niet de normen qua crash van een gewone wagen  halen. 

Geplaatst:

Ik bedoel dat die qua vermogen en prestaties op papier quasi evenwaardig zijn, dus als Alpina het kan, kan BMW M het toch zeker?

Vermogen en rechte lijn prestaties definiëren een auto niet.

Tenzij Barack onze big chief is, dan wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid