Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op ‎10‎/‎10‎/‎2016 om 19:05 zei gTa:

Abaja, zoude gij ni 'es graag een beteke van 't schoon weer genieten als ge ne race aan 't doen zijt in de zomer? Plus zo'n reeskarren zijn naar 't schijnt pokkewarm binnenin, ik vind dat dan een goei manier om wat koeler te zitten. En zegt niet dat uw haar dan verkeerd gaat waaien, want ge hebt nen helm aan. Kletsebollen zoals mezelve kunnen dan ook niet verbranden op hun bilde, nog een voordeel.

Ma da model bestaat toch niet met een kap?

Geplaatst:
On 18 oktober 2016 at 5:14 PM, Maxime S said:

Ma da model bestaat toch niet met een kap?

Adobe-Photoshop-Day-Cream-001.jpg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ja, geen echt //M, ik weet het, maar vind vooral de achterkant geslaagd. Zo proper en eenvoudig zie je ze de laatste tijd niet vaak bij een //M

bmw-x5-m-f85-c557018082016205405_5.jpg

bmw-x5-m-f85-c224511062016150332_8.jpgbmw-x5-m-f85-c895521072015153047_6.jpgbmw-x5-m-f85-c197520032016003011_1.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Idem. Absurd lekkere machine, qua looks. Die rode is BONKERS. :inlove:

Alleen ... dat klinkt zo ongelofelijk bitter, schel, on-rumble. Ik denk dat ik daar nooit aan zou kunnen wennen.

Geplaatst:

Klinkt toch niet persé anders dan de rest van het huidig BMW M gamma? Mijn buurman heeft zo één en dat klinkt niet mis me dunkt.

Geplaatst:

In een M3 klinkt dat best OK, tot zelfs "passend" (maar de vorige klonk véél knapper en die daarvoor eigenlijk ook).
In een M5 en M6 vind ik dat eigenlijk al bijna niet meer passen. Dat klinkt te kleinvolumig en te weinig grunt-y voor een GT.
En in de X5M/X6M vind ik dat zelf helemaal niet meer passen. :oops:

Geplaatst:

Snel even een yt search.

Dit vind ik nog OK. Is de gewone xDrive50i (400 pof 450pk afhankelijk van 't jaartal), dus de non-M 4,4-liter V8.
Klinkt bassig, je hoort de pulsen, klinkt echt als dikke V8.

De M-versie van die motor kan dat niet, die klinkt nooit "bassig" ofzo, maar altijd zo racy/schel. Ik kan dat gewoon niet koppelen aan een M5/M6/X5M/X6M :oops:

Zelfs met dure Akrapovic:

Of met een Eisenmann, type "Race":

Door die specifieke intake plenum klinkt dat (net zoals een V8 met crossplane crank shaft) als 2 simultane racy 4-cilinders, nooit als een 8-cilinder. Als ge dan eens luistert naar een GLE 63 S AMG, b.v. :shock: of een Range/Jag R of een Cayenne turbo met PSE...

Geplaatst:

Heeft inlaat invloed op uitlaatgeluid? Volgens mij is dat zo geknutseld door bmw, ik vind het nog ok.

Geplaatst:

Ik snap je ergens wel @gTa. Diepe en bassige sound toont meer "klasse" voor zo een model.

Geplaatst:

Klasse kan m'n ballen likken, ik wil daar downpipes onder zonder kat of hoogstens met 200cel racekats, geen middendempers en een einddemper met kleppen. Dus op knopdruk = alles open. Dan horen ze me van 10 km ver komen. Klasse nul. Maar WEL ultieme sound. *boner*

Die X5M kan dat niet. :cry:

Geplaatst:

Haha, oke dan. Maar toch niet in een SUV?

Geplaatst:
3 minuten geleden zei gTa:

Klasse kan m'n ballen likken, ik wil daar downpipes onder zonder kat of hoogstens met 200cel racekats, geen middendempers en een einddemper met kleppen. Dus op knopdruk = alles open. Dan horen ze me van 10 km ver komen. Klasse nul. Maar WEL ultieme sound. *boner*

Die X5M kan dat niet. :cry:

Dan behoef je een AMG.

Geplaatst:

GLE is knap. Jammer van z'n sterk gedateerde interieur en ICE (de oplossing voor de HUD :fp: wtf).

Geplaatst:

Geluid van die zwarte 50i is echt geil! Wist niet dat die nog zo goed konden klinken. Lekker diepe sound

Geplaatst:

Ja, normalere intake plenum (turbo's ook wel binnenin de V, als ik me niet vergis).

Voor de luttele som van 8.000 EUR (excl. BTW en plaatsing) kan je bij Supersprint een complete RVS uitlaatlijn krijgen voor de xDrive50i, met 2 downpipes met 200cel racekats, geen voordempers, verbindingsstuk zonder voordempers (met kan ook, als je wil), dan gewoon rechte buizen tot aan de einddemper die met kleppensysteem ook gewoon "open" te stellen is. Hoe VET moet dat klinken! :lolz::inlove:

Geplaatst:

Niet, met turbo's klinkt altijd slechter, zeker met open uitlaat zodat je nog meer een stofzuiger krijgt...

Geplaatst:

Njah nee niet als je geen dempers meer hebt, dan overstemt het geluid toch de turbo's? Zijn wel wat video's te vinden online van X5M ed met "open" uitlaat, daar hoor je weinig turbo in :-)

Geplaatst:

Bij m'n B3 hoor je ze toch ook niet ze via de uitlaat...
Je hoort ze daarentegen wel lekker spoelen :inlove: vooral opmerkelijk meer bij koud weer

Geplaatst:

Jerain heeft wel gelijk dat sommige open uitlaten bij het revven duidelijk de spoelende turbo's laten horen, maar da's gas geven zonder last. Eens ah rijden brult de motor doorgaans luid genoeg om meer dan voldoende echte motorsound te horen. Een turbomotor klinkt natuurlijk nooit zoals een atmo, maar dat wil niet zeggen dat ze niet knap kunnen klinken.

Geplaatst:
7 uur geleden zei gTa:

Een turbomotor klinkt natuurlijk nooit zoals een atmo, maar dat wil niet zeggen dat ze niet knap kunnen klinken.

Integendeel. Dat kan zelfs heel goed klinken. Kwestie van goesting natuurlijk.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid