Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
On 10/25/2016 at 11:50 PM, gTa said:

GLE is knap. Jammer van z'n sterk gedateerde interieur en ICE (de oplossing voor de HUD :fp: wtf).

@gTa post eens een foto van een modern interieur. 

Geplaatst:
6 uur geleden zei Timo:

@gTa post eens een foto van een modern interieur. 

There's many, many examples.

klik

Geplaatst:
3 uur geleden zei Jeroen_M5:

Voor mij de E92 toch hoor :inlove:

De E30 zegt me helaas erg weinig. Mogelijks "ongekend = onbemind". In uitgeklede race-uitvoering met Flachschiebe en de hele mikmak: dan zeker. De M3 cabrio vind ik dan weer wel lekker, wegens zo zeldzaam, prachtige lijn (met de wielkasjes er dan bij) en full nappa binnenin. Speciaal bazeke. Waarschijnlijk is die motor allerminst gebaat met het extra gewicht en de slappe koets, maar da's dan eentje die 'k wel zou willen.

De E36 zit nu een beetje in zijn slechte periode, vrees ik. Die auto is te jong om "oud" te zijn. Maar doe me toch maar een berline, graag met full nappa leder binnenin. Standaard heeft 'ie al full houten interieur (console rond pook, latje op dashboard, handgreepjes in de deuren) dus 't mag een warme, klassiekere kleur zijn binnenin. Helaas is de E36 M3 ook de minst speciaal rijdende M3 van de 5 generaties, vergeleken met de gewone '3 waarvan 'ie werd afgeleid. Ik herinner me de E36 M3 vooral als een (toen) bonkers krachtige '3 die echter de perfecte GT was: nog altijd zeer comfy en compliant. Dat was geen hooligan (alhoewel met die power ging "alles" wat je wou op dat vlak) van nature. Ook optisch, trouwens: een goed uitgeruste 328i coupé met M Pack, andere velgjes en de spiegeltjes erop ... en je zag enkel als "kenner" het verschil. Beetje jammer, vooral omdat hét onderscheidend element (de brede wielkassen) in alle generaties zo verdomde lekker bleken te zijn, en deze mist dat dus. AC Schnitzer heeft ooit uit boze bui daarover een eigen versie gemaakt (de CLS en de CLS-II) die toont dat die E36-koets echt wel staat met verbrede wielkassen...

De E46 blijft voor mij qua looks de topper. Die subliem dikke wielkassen: blijft verbazingwekkend mooi. En pinnacle CSL natuurlijk. Doe mij maar een cabrio: de combinatie van de prachtig strakke/vlakke cabrio-styling en -lijn met de dikke wielkastjes vind ik subliem. Uiteraard op de standaard 18", de optionele 19" vind ik lelijk en zijn veel zwaarder. (Enkel een competition pack zou nog de "CSL" velgjes mogen hebben. Maar zo'n Competition dan liefst als coupé.) Ik heb ook echt een gevoel van "volledig anders dan de gewone E46" bij deze M3 (op 't interieur na, dan) en de E46 M3 rijdt ook echt wel grondig anders dan een gewone '3: veel sportiever, zonder aan veel comfort in te boeten (zeker niet op de 18"). Ik heb wel een probleem met de standaard uitlaat: die is dan wel zo goed als maar kan zijn (nauwelijks after-market spul dat beter is qua exhaust flow) maar die uitlaat doet de S54-motor zo pissig klinken, vreselijk. Een zware Bastuck-lijn uit gewoon "zwaar" aluminium haalt de metalige schraapklank eruit en laat de E46 M3 klinken als de E36 M3 en dat is een compliment.

De E90ff is m'n 2e keuze. Staat voor mij helemaal bovenaan door z'n motor. Da's naar mijn gevoel zo'n miskende motor, amai. Fantastisch apparaat met nog voldoende "klassieke" V8-rumble maar ook een bijna nergens te vinden racy kantje in, zonder dat 'ie als een flat plane V8 gaat klinken (dat wat de V8 nu van de M5/M6/X5M/X6M wel doen, die klinken echt als pis). Voldoende koppel om de zware ketel van zijn krent te krijgen (ook vanuit de toerentalkelder), maar niet bulky genoeg om nooit getinteld te zijn om dat ding uit te wringen, en it delivers als je 'm uitwringt. Alleen niet in de laatste 1.000 toeren, dan mist 'ie een sparkje brio van (laat ons zeggen) een 30 à 40 pk, om (naar gevoel) compleet lineair tot in de begrenzer te knallen. Ik vermoed dat dat aan de stock peripherals ligt en dat dat er uit te krijgen moet zijn. Helaas nooit kennis mogen mee maken maar naar 't schijnt is de 4,4-liter (uit de GTS en de CST) echt compleet bonkers. Qua rijden is dat opnieuw een auto die zich voldoende distantieert van de gewone '3 van die generatie, opnieuw sportiever maar met behoud van voldoende GT-comfort. En zonder (vind ik) nadelen: dat ding heeft de tractie die 'ie nodig heeft, de wegligging, de levendigheid in neus en kont, enzovoort. Wat mij betreft (qua rijden) bijna een sans-défauts. Jammer van het E90ff-generatie interieur, da's echt een opdoffer. En ook hier: steek maar op de standaard, gesmede, superlichte 18"-tjes.

De F80ff ken ik te weinig. Tof dat 't een 3-liter is. Ik zou 'm als Competition nemen, met manuele bak. Denk ik. Maar ik heb er eigenlijk geen echt warm hart voor, vrees ik. Ook dat is waarschijnlijk omdat ik hem nog nooit gereden heb.

Geplaatst:
41 minuten geleden zei gTa:

De E90ff is m'n 2e keuze. Staat voor mij helemaal bovenaan door z'n motor. Da's naar mijn gevoel zo'n miskende motor, amai. Fantastisch apparaat met nog voldoende "klassieke" V8-rumble maar ook een bijna nergens te vinden racy kantje in, zonder dat 'ie als een flat plane V8 gaat klinken (dat wat de V8 nu van de M5/M6/X5M/X6M wel doen, die klinken echt als pis). Jammer van het E90ff-generatie interieur, da's echt een opdoffer. En ook hier: steek maar op de standaard, gesmede, superlichte 18"-tjes.

Op de standaard 18" ziet de E9x er inderdaad het best uit :inlove: Los van de motor vind ik hem ook knapper dan de E46. Daar komt die zalige V8 dan nog bovenop. Perfect dus. Ik hoop er ooit eentje te hebben, liefst een manuele. Dan zit ik wel weer met hetzelfde interieur als ik nu heb, maar goed. Stiekem vind ik de getunede E92's zoals je ze in de VS vaak ziet ook wel vet, dus spoilerlipje, setje KW, custom uitlaat en 19" 6-spoke velgen mogen ook op het lijstje om eens zot te doen. 

MRF%20E92%204.jpg

Geplaatst:

Godmiljaar die heeft scheve poten! :shock: Serieus probleem met camber, caster én naloop, als je 't mij vraagt.

De M3 in de foto is quite nice, ja.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Valt toch mee en denk dat ie juist een beetje naar links stuurt.

Geplaatst:

Ik moet het mopje toch niet uitleggen, Jerain? :cry:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik was het me ook aan het afvragen maar ik dacht van... nah dees kan niet :lolz: 

Geplaatst:
37 minuten geleden zei gTa:

Ik moet het mopje toch niet uitleggen, Jerain? :cry:

Noem jij dat een mopje, dat verklaart al jouw zever hier soms... :D 

Geplaatst:

Tging over het vlees, niet over het metaal

• 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Hamann, niet slecht, maar deze wielen van Vossen vind ik knapper.

144ecc7a7067cb092a260d6e3552b66b.jpg

Geplaatst:

De cabrio is dicht, net zoals bij de E9x toch veel knapper als de coupe. [emoji7] [emoji7]

Geplaatst:
De cabrio is dicht, net zoals bij de E9x toch veel knapper als de coupe. [emoji7] [emoji7]

Say whuuuut
Geplaatst:

Say whuuuut

Cabrio>coupe! Voor mij he en om naar te kijken, rijden is beter met de coupe.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ben ik het mee eens.

• Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik moet de motorkap toch niet opendoen zeker?

bmw_secret_garage19.jpg

Ziek hoeveel ruimte er met die dikke V12 nog is btw. Alles nog netjes achter de voorwielen

1990-bmw-m8-prototype-e31-3.jpg

Icm met wat Alpina goodies... <3 

14362116568_52e5c040e8_o.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid