Ga naar inhoud

Polestar 3


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik ben op t eerste zicht wel fan moet ik zeggen.

Maar, gelijk ik daar onlangs ook aanhaalde dat ik het wat krijg van het feit dat tech youtubers mogen autoreviewer spelen sinds EV, zo kreeg ik het gisteren echt van die presentatie van die auto.

Wat is de revue gepasseerd?

- Men opende met de speakers

- Dan met de snelheid van de airbags

- Dan over naar de CPU's en Lidar

- Dat er microprocessor zijn die elke 5cm de ophanging kunnen bijregelen

....

En echt ver niks over hoe die kist rijdt.

Echt EV's worden zo hard getarget op tech addicts, die suckers voor nummers zijn.

Wat hadden ze moeten zeggen? Dat hij lekker klinkt? Dat hij 12 cilinders heeft? Dat hij lekker om een bocht te driften is?

Of hadden ze moeten zeggen dat er veel ruimte is binnenin zoals al de rest? Al die EV's zijn hetzelfde min of meer, dus de zaken waarop ze kunnen differentiëren zijn al lang niet meer zo uitgesproken als vroeger. Dan krijg je natuurlijk dat soort shit dat ze door uw strot gaan rammen alsof het zoveel beter is als vroeger....

Los daarvan: ik vind hem best meevallen voor een SUV. Geen te zotte design elementen, gewoon lekker strak zoals de meeste Polestars. Zal wel verkopen gok ik, al is de prijs redelijk stevig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

Welke welving?

image.png

Ik wist dat je met deze vb'en ging afkomen, maar je hebt nog altijd de  klassieke knoppen en uitlaatmonden die klassieker zijn. (ook bij de mercedes.) En het scherm zit ietwat in de boordplank versmolten, of in een uitsparing. En niet er gewoon op of voor geplaatst. (zoals bij tesla of de polestar, waar je een lege plank hebt met een scherm VOOR en niets van knoppen er rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, PJH zei:

Wat hadden ze moeten zeggen? Dat hij lekker klinkt? Dat hij 12 cilinders heeft? Dat hij lekker om een bocht te driften is?

Of hadden ze moeten zeggen dat er veel ruimte is binnenin zoals al de rest? Al die EV's zijn hetzelfde min of meer, dus de zaken waarop ze kunnen differentiëren zijn al lang niet meer zo uitgesproken als vroeger. Dan krijg je natuurlijk dat soort shit dat ze door uw strot gaan rammen alsof het zoveel beter is als vroeger....

Los daarvan: ik vind hem best meevallen voor een SUV. Geen te zotte design elementen, gewoon lekker strak zoals de meeste Polestars. Zal wel verkopen gok ik, al is de prijs redelijk stevig.

Idd, momenteel is het speelveld wat gereset, technologisch is er te weinig differentiatie om substantieel “beter” te laten rijden (Taycan/e-tron GT wellicht als uitzondering) dan de andere dus de verschillen zitten hem in comfort/design/lifestyle/gebruiksgemak/laadtechnologie. Gaat ook interessant zijn om te zien of bepaalde merken van dit moment gebruik gaan kunnen maken om bij te benen. Ik dénk aan Italiaanse, Aziatische en Franse merken. Het moment “om eens iets anders te kopen dan de vorige” is nù.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Wat verwacht je? Dat Polestar op de product launch gaat zeggen dat de ophanging zompig aanvoelt? 

Daar dient een productlancering toch neit voor?

Ze hebben zo goed als NIKS gezegd over wat de insteek van die auto is. RIjdt ie comfy, rijdt ie sportief? Waarschijnlijk dat laatste, maar goed ik vond dat ze bijzonder weinig over het product als zijn geheel verteld hebben. Nu goed, ik ken de marketing wel van het merk, maar stel dat ik als leek daar naar keek, kon ik het even goed aanzien als een rijdend tapijt.

Ik concludeer daar dan uit dat het ding niet echt anders rijdt, dan wat er al op de markt is. Hoewel ze het op voorhand gemarketeerd hadden als een Macan uit scandinavië. Vandaar dat ik er meer van verwacht had.

Ook hun doelpubliek werd amper vermeld.

Ik blijf erbij: het was een uur over gadgets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polestar heeft dus welgeteld 1 mooie auto gemaakt en hoopt nu op dat "succes" te teren om DIT te verkopen?? 😱

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Gij hebt duidelijk een bril nodig. 

Wat is daar nu tov het huidige ev landschap niet mooi aan?

Ik vind hem zelfs tout court echt dik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/10/2022 om 19:01, BWS zei:

Idd, momenteel is het speelveld wat gereset, technologisch is er te weinig differentiatie om substantieel “beter” te laten rijden (Taycan/e-tron GT wellicht als uitzondering) dan de andere dus de verschillen zitten hem in comfort/design/lifestyle/gebruiksgemak/laadtechnologie.

Wat daar vooral bijzonder bij is, is dat je nu continue zever te horen krijgt die zogezegd onmisbaar is op een auto. Alsof de vorige auto's niet goed reden met hun tragere airbags en zonder cpu's die de ophanging om de 5cm afregelen.

Als tech-persoon is het allemaal heel mooi om te zien, maar ik twijfel aan de noodzaak in de echte wereld. Batterijtech, laadsnelheid, enz moet evolueren...maar dat kunnen ze niet forceren dus moeten ze ergens over praten natuurlijk. Ik vind het dus maar normaal 🙂

Het valt wel op dat de EV weldegelijk aangekomen is nu. Polestar heeft een sterk product, BMW is eindelijk ook mee, Tesla is er al 5 jaar, bij Mercedes zullen ze het ook ooit wel leren, ... voor iedereen een smartphone op wielen \o/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heel mooi afgewerkte wagen, zoals je van volvo gewoon bent. Frunk is te verwaarlozen.  Daar was enkel plaats voor de laadkabel en de koffer is dezelfde van de 2. Dat bedriegt dus ook.  Voor de rest geslaagd.

20230116_135543.thumb.jpg.a52cee0baf44c367d14323cd20cb1248.jpg20230116_135553.thumb.jpg.6f369da46bea176f6d02783b3ed1dfed.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond hem persoonlijk geslaagder op foto dan in het echt. Drukke bedoening vond ik.

Dan is zijn nicht de Eletre wel een pak leuker vond ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Fred zei:

En 103000 euro zag ik op de pancarte 😂

Die versie wel ja...

Launch versie start van 88k en is standaard met plus en pilot pakket. er komt nog een single range versie én een single range versie met kleinere batterij (range van ongeveer 400km) waarmee de vanafprijs rond de 60k zou gaan... Voor een wagen die zijn platform deelt met een XC90 zijn dat nog relatief OK prijzen.

EX90 van Volvo heeft een vanafprijs van meer dan 100k... Dat is nog eens 13k duurder dan de Polestar 3 :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Parsifal zei:

Die versie wel ja...

Launch versie start van 88k en is standaard met plus en pilot pakket. er komt nog een single range versie én een single range versie met kleinere batterij (range van ongeveer 400km) waarmee de vanafprijs rond de 60k zou gaan... Voor een wagen die zijn platform deelt met een XC90 zijn dat nog relatief OK prijzen.

EX90 van Volvo heeft een vanafprijs van meer dan 100k... Dat is nog eens 13k duurder dan de Polestar 3 :lolz: 

maar zal wel ruimer zijn. (en 7-zitter?)

de 3 zijn koffer is dezelfde als de 2 wist de verkoper mij te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

maar zal wel ruimer zijn. (en 7-zitter?)

de 3 zijn koffer is dezelfde als de 2 wist de verkoper mij te zeggen.

Trust me... De 3 zijn koffer is een PAK groter dan die van de 2 :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Parsifal zei:

Trust me... De 3 zijn koffer is een PAK groter dan die van de 2 :lolz: 

Maar nog altijd heel klein, slechts 484L :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Parsifal zei:

Trust me... De 3 zijn koffer is een PAK groter dan die van de 2 :lolz: 

op het welwetende internet

 

artikel over de 3

Quote

De bagageruimte meet 484 liter, uitbreidbaar naar 1.411 liter. In de frunk kun je ook nog eens 32 liter bagage kwijt.

over de 2

Quote

Kofferruimte: 440 liter.

zoveel verschil is dat toch niet. zal puur door de hogere kofferlijn komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid